רב קו ברכבת

מצב
הנושא נעול.

snoopy10

New member
רב קו ברכבת

רב קו ברכבת
שלום,
במידה ויש לי ערך צבור ברב קו, איך אני משתמש בו ברכבת?
האם אני ניגש ישירות לרציף ומעביר את הרב קו במחסום והוא מחייב אותי אוטומטית, או שעליי לגשת למכונת הכרטיסים?
מה עושים?
אותה שאלה לגבי המטרונית בחיפה.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
יש לגשת למכונת הכרטיסים או המכשיר הטרום תיקוף הקטן ולתקף

רב קו ברכבת
שלום,
במידה ויש לי ערך צבור ברב קו, איך אני משתמש בו ברכבת?
האם אני ניגש ישירות לרציף ומעביר את הרב קו במחסום והוא מחייב אותי אוטומטית, או שעליי לגשת למכונת הכרטיסים?
מה עושים?
אותה שאלה לגבי המטרונית בחיפה.
יש לגשת למכונת הכרטיסים או המכשיר הטרום תיקוף הקטן ולתקף
נסיעה בערך צבור

אם במכונה הרגילה, יש לבחור טרום תיקוף בערך צבור - הלחצן הזה למטה מתחת לתצוגת תכולת כרטיס הנוכחית, ואז יש לבחור את יעד הנסיעה. לצאת תוכל רק ביעד (אלא רק אם זה ת"א אז הבחירה לא משנה - תוכל לצאת בכל אחת מארבעת התחנות, וחיפה - לא משנה אם זה חוף כרמל/בת גלים/מרכז השמונה)
לאחר הצגת מסך אישור המעיד שאתה יכול להסיר את הכרטיס ומציג את היתרה שתשאר לך לאחר הנסיעה, יש לקחת את הכרטיס ולעבור בשער הרציפים, שבו מתבצע החיוב בפועל של האישור שתיקפת במכונה האותומטית

אם זה במתקף הקטן, יש לשים את הכרטיס בעריסה המיועדת לכך למעלה מהמסך, לבחור יעד נסיעה, ולאחר הצגת האישור יש לעבור לרציפים

בצידה ובחרת יעד לא נכון, או התחרטת על הנסיעה, לפני שאתה עובר לרציפים יש להניח את הכרטיס במכונה/מתקף בשנית וזה ישאל אם ברצונך לבטל את האישור תיקוף שביצעת

מעבר בלי שימוש במתקף/מכונה ישירות לרציף זה רק כשיש לך חופשי תקופתי ואתה נוסע בתוך האזור של החוזה
 

snoopy10

New member
תודה, שאלה נוספת

יש לגשת למכונת הכרטיסים או המכשיר הטרום תיקוף הקטן ולתקף
נסיעה בערך צבור

אם במכונה הרגילה, יש לבחור טרום תיקוף בערך צבור - הלחצן הזה למטה מתחת לתצוגת תכולת כרטיס הנוכחית, ואז יש לבחור את יעד הנסיעה. לצאת תוכל רק ביעד (אלא רק אם זה ת"א אז הבחירה לא משנה - תוכל לצאת בכל אחת מארבעת התחנות, וחיפה - לא משנה אם זה חוף כרמל/בת גלים/מרכז השמונה)
לאחר הצגת מסך אישור המעיד שאתה יכול להסיר את הכרטיס ומציג את היתרה שתשאר לך לאחר הנסיעה, יש לקחת את הכרטיס ולעבור בשער הרציפים, שבו מתבצע החיוב בפועל של האישור שתיקפת במכונה האותומטית

אם זה במתקף הקטן, יש לשים את הכרטיס בעריסה המיועדת לכך למעלה מהמסך, לבחור יעד נסיעה, ולאחר הצגת האישור יש לעבור לרציפים

בצידה ובחרת יעד לא נכון, או התחרטת על הנסיעה, לפני שאתה עובר לרציפים יש להניח את הכרטיס במכונה/מתקף בשנית וזה ישאל אם ברצונך לבטל את האישור תיקוף שביצעת

מעבר בלי שימוש במתקף/מכונה ישירות לרציף זה רק כשיש לך חופשי תקופתי ואתה נוסע בתוך האזור של החוזה
תודה, שאלה נוספת
לפני יומיים ניסיתי לתקף ברכבת בתל אביב מרכז, והוא ביקש ממני כרטיס אשראי לחייב אותי (למרות שהיה לי כסף על הכרטיס) עשיתי משהו לא נכון?
 

Bus Nerd

Active member
כן. עשית משהו לא נכון

תודה, שאלה נוספת
לפני יומיים ניסיתי לתקף ברכבת בתל אביב מרכז, והוא ביקש ממני כרטיס אשראי לחייב אותי (למרות שהיה לי כסף על הכרטיס) עשיתי משהו לא נכון?
כן. עשית משהו לא נכון
אחרי שמניחים את הרב קו על המכשיר צריך לבחור "טרום תיקוף בערך צבור", ורק אז לבחור יעד.

אם תבחר לרכוש כרטיס נסיעה בודד (או הלוך-חזור) אז המכונה תניח שאתה רוצה לעשות את זה במזומן/באשראי.
 

snoopy10

New member
סבבה. תודה.

כן. עשית משהו לא נכון
אחרי שמניחים את הרב קו על המכשיר צריך לבחור "טרום תיקוף בערך צבור", ורק אז לבחור יעד.

אם תבחר לרכוש כרטיס נסיעה בודד (או הלוך-חזור) אז המכונה תניח שאתה רוצה לעשות את זה במזומן/באשראי.
סבבה. תודה.
 

Bus Nerd

Active member
לגבי המטרונית

רב קו ברכבת
שלום,
במידה ויש לי ערך צבור ברב קו, איך אני משתמש בו ברכבת?
האם אני ניגש ישירות לרציף ומעביר את הרב קו במחסום והוא מחייב אותי אוטומטית, או שעליי לגשת למכונת הכרטיסים?
מה עושים?
אותה שאלה לגבי המטרונית בחיפה.
לגבי המטרונית
במטרונית אין שערי כרטוס, אבל גם אין מכונות תיקוף על האוטובוס. צריך לתקף את הכרטיס במכונות שעל הרציף.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
כן ולשים לב ליעד הנסיעה

לגבי המטרונית
במטרונית אין שערי כרטוס, אבל גם אין מכונות תיקוף על האוטובוס. צריך לתקף את הכרטיס במכונות שעל הרציף.
כן ולשים לב ליעד הנסיעה
בנסיעה בין אזורית יש לתקף במכונה הגדולה נסיעה בקוד המתאים
&nbsp
http://www.metrobus.gov.il/tariff-regions
http://www.metrobus.gov.il/tarrif על פי הטבלה
&nbsp
רק שלא טרחו לעדכן שם בעת הוזלת המחירים
&nbsp
קוד 1: 5.00₪
קוד 2: 5.90₪
קוד 4: 9.10₪
קוד 6: 12.50₪
&nbsp
נסיעה בין חיפה לקריות עדיין קוד 4 למרות שברפורמת 2016 הם בטבעת 1,הרפורמה חלה רק על חוזים תקופתיים ולא על נסיעות בודדות
מעתלית לקריות/רכסים קוד 6 וכו'
&nbsp
זה גם כשנוסעים באוטובוס רגיל, יש לבקש מהנהג חיוב בקוד נכון על פי יעד הנסיעה הנוכחית בתחום ה-90 הדקות הקרובות
&nbsp
גם בגושדן כשיוצאים מאזור 42 להרצליה או לשרון או בינהם יש לבקש קוד 44 ב-9.30 לפני הנחת הכרטיס
 

snoopy10

New member
תודה. ברכבת הקלה בירושלים זה גם עובד ככה?

לגבי המטרונית
במטרונית אין שערי כרטוס, אבל גם אין מכונות תיקוף על האוטובוס. צריך לתקף את הכרטיס במכונות שעל הרציף.
תודה. ברכבת הקלה בירושלים זה גם עובד ככה?
 

arseny92

Well-known member
מנהל
ברק"ל י-ם המתקף ברכבת, אם כבר יש לך ערך צבור אם יתרה מספיקה

תודה. ברכבת הקלה בירושלים זה גם עובד ככה?
ברק"ל י-ם המתקף ברכבת, אם כבר יש לך ערך צבור אם יתרה מספיקה
לנסיעה (5.90) אפשר לגשת ישירות לקרון
&nbsp
אם אין לך יתרה מספיקה, טען ערך צבור באוטובוס, במרכזית או ברב-קו אונליין כי המכונות ברציפי הרכבת מוכרים רק חוזים תקופתיים ירושלמים וכרטיסיה 10 נסיעות מיושנת שגורמת לבעיות תיקופי מעבר שעתי כאשר יש לך גם כרטיסיה זו וגם יתרה כלשהי של ערך צבור (גם כשהיא פחותה מהנדרש) בו זמנית (ברירת מחדל בעדיפות ראשונה ברק"ל זה חיוב בערך צבור (אין לחצני בחירת חוזה במתקף), וברירת מחדל באוטובוס פנים ירושלמי אגד זה חיוב בכרטיסיה אם קיימת בכרטיס, דבר שגורם לעיתים לחיובים כפולים בזמן מעבר 90 דקות בין רק"ל ואוטובוס)
אם אתה נוסע בכל הארץ באזורים שאינם ירושלים, אין כלל סיבה לטעון כרטיסיה ירושלמית
 

snoopy10

New member
תודה לכם על התשובות המפורטות.

רב קו ברכבת
שלום,
במידה ויש לי ערך צבור ברב קו, איך אני משתמש בו ברכבת?
האם אני ניגש ישירות לרציף ומעביר את הרב קו במחסום והוא מחייב אותי אוטומטית, או שעליי לגשת למכונת הכרטיסים?
מה עושים?
אותה שאלה לגבי המטרונית בחיפה.
תודה לכם על התשובות המפורטות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה