רווח בין ילד לילד....

קרניר

New member
רווח בין ילד לילד....

אומנם אני רק חודש אחרי לידה, אבל עניין אותי לשמוע ממכן מהו הרווח שנראה לכן נכון עבורכם בין ילד לילד?
 

liti

New member
לא יודעת

נראה לי מוקדם מידי לחשוב על זה. כשזה יגיע- יגיע
 
אין חוקים בזה

לכ אחת מתאים רווח אחר בין הילדים. אני אישית יכולה להגיד לך שבין מוריה ואריאל יש רווח של שנתיים ותשעה ולמרות שמאד רצינו קודם ולא יצא, אני חושבת שהרווח ביניהם נפלא.
 
אצלינו הרווח הוא

שלוש ורבע שנים,רציתי רווח יותר קטן,אבל קודם היה השיקול שאיתן התפתח טיפה לאט,ורצינו לתת לו את המרחב שלו עם תשומת הלב המלאה שלנו,אח"כ לא הלך בדיוק מתי שניסינו,לקח יותר מחצי שנה של נסיונות. אני יכולה להגיד שבשבילינו הרווח הוא טוב,כי איתן כבר מבין ואפשר להסביר לו,הוא צריך פחות עזרה פיזית ויותר "תשומת-לבית",והרווח לא ענק,כך שאיתן ולהב גם יוכלו להיות חברים בעוד כמה שנים. מהבחינה של אחים-חברים,הרווח לדעתי צריך להיות מינימלי. כמובן שגם הגיל שלך,וכמה ילדים אתם רוצים,משחק תפקיד.
 
זו שאלה נורא אינדוידואלית

ותלויה במלא מרכיבים, כרגע לי נראה ששנתיים-שלוש זה אידיאלי,
 

תלתלושה

New member
הרווח האידיאלי

הוא הרווח שמתאים להורים כפי שהם מחליטים.יש כאלה שיתאים להם רווח מינימלי ויש כאלה שיבחרו במספר שנים. לי,באופן אישי,נראה שרווח של שנץיים-שלוש הוא מצויין.
 

מאיו

New member
מאד אישי ותלוי

כרגע, שבועיים אחרי הלידה, אני כבר נורא רוצה עוד אחד. בין אור ומיכל יש 4 שנים וכרגע נראה שזה נפלא. הוא עצמאי ומסוגל להביע את רגשותיו, מה שמאד מקל עליי בהסתגלות. אין רווח אידאלי. יש לי חברה שבין הבנות יש שנתיים ויום, והיא לא הפסיקה לקטר עד שהקטנה חגגה שנתיים. ויש לי חברה שבין הבנים יש שנה וקצת, קשה לה אבל היא נהנית מכל רגע.
 
לדעתי. מינימום של...

3 שנים, הפעוט מעוצב, עבר את גיל" ההתבגרות והמרד" בדרך- לעצמאות, אפשר לשתפו, בהריון ובציפיה... פחןת מכך נראה לי, קשה לו ולהוריו. אבל כאמור אין מתכון ואלו שנישאו מאוחר דוחסות מקסימום(ילדים) במינימום זמן... לדעתי כל מי שחשה מייד אחרי לידה שהיא כבר רוצה, היא עדיין תחת "מתקפת" הורמונים ששולטים בה ולכן רצוי שתחכה ל"שכוך הסערה" ותיבדוק עצמה, אם זה מה שהיא באמת רוצה. ההבדלים אצלי הם 3.5 בין הבת הגדולה לבן ן6.5 שנים בין הבן לבת הקטנה וכעת 9 שנים בין הבת הקטנה לניבו"ש.
 

משוש30

New member
מצרפת קישור מפורום להיות הורים

שדן בנושא אישית אני בעד הפרשים קטנים ונתחיל לנסות שוב כשמתן יהיה בן שנה
 

yaelia

New member
תלוי בהורים ובתינוק

אני לפעמים רוצה כבר עכשיו עוד אחד (הללי בן 4 חודשים), ולפעמים נראה לי שאני אסתפק רק בו. בטח גם תלוי בעד כמה התינוקי נוח/קשה וכמה ההורים רוצים לדחוס בכמה זמן.
 
בלי חוקים ובלי מצוות ../images/Emo79.gif

מסכימה עם זה שאין חוקים. כל משפחה ומה שמתאים לה. יש יתרונות וחסרונות לכל הפרש, צריך רק להחליט מה מתאים לכם ובאיזה מקרים היתרונות עולים על החסרונות. באופן אישי אני לא רואה את עצמי מסתדרת עם הבדלים של פחות משנתיים, בעיקר בגלל שלי היה חשוב לדעת שהגדולה יכולה לבטא את עצמה ולהבהיר לנו מה מפריע לה, מה מציק לה, איך היא מרגישה, וכו'... בדכ' ילד צעיר יותר לא מדבר כל כך טוב ויודע להסביר את עצמו ואת הרגשות שלו כלפי התינוק החדש וכלפיכם.
 
אין חוקים, כל אחד ומה שמתאים לו

לנו התאים רווח של ארבע שנים בין סיון ונועה והצלחנו במשימה (נועה נולדה בערך חודש לפני יום הולדת 4 של סיון).
 
אצלי ההפרש הוא 3 שנים בדיוק, רצינו

להעניק למאי הגדולה כמה שיותר עד שתגיע לגיל פחותאו יותר עצמאי, שתבין מה זה התינוק שבא הביתה. עכשיו נורא כיף להם ביחד (רתם כמעט בן שנתיים) הם משחקים ורבים ומתחבקים...ממש אושר. דרך אגב מה אתן אומרות על השלישי, מתי
ממליצה, מגזין תחושת בטן גליון 4
 

dorlim

New member
לדעתי אין מתכון קבוע

זה תלוי במליון גורמים... אצלנו לדוגמא מאחר ושנינו לא בדיוק בני 21 ברור שלא יהיו הפרשים גדולים בין הילדים ומצד שני כרגע לפחות אין לנו איפה להכניס עוד ילד/ה אז עד שלא עוברים לדירה שלנו לא מנסים בכלל
 
רווחים בין ילדים

אני בחרתי במרווחים קטנים, בין הבכורה לאמצעית שנה וארבעה חודשים ובין האמצעית לקטנה שנה ואחד עשר חודשים. כל אחד והשיקול שלו לגבי המרווחים.
 

קוקה1

New member
לי יש שתי בנות בהפרשים קטנים

ליהיא בת שנה וכמעט חמישה חודשים טל בת כמעט שלושה חודשים כלומר שנה וחודשיים הפרש אני מאוד מרוצה זה היה מתוכנן ממש לא מתחרטת מודה שזה לא קל אבל אם הבעל היה מוכן הייתי בזה הרגע נכנסת להריון שוב. ואני בבית לא עובדת שתיהן איתי בבית הגדולה לא בגן.
 
מסירה בפנייך את הכובע!

מה זאת אומרת לא עובדת???? את עובדת יותר קשה מכולם! שתי ילדות קטנות כל כך איתך בבית לבד, זו העבודה הכי קשה בעולם.
 

טיפוטף

New member
אצלי הפרש קטן בין הגדולים

- שנה ו- 8 חודשים. לא היה קל במיוחד מאחר ואין לנו שום עזרה, אבל משתלם. בין האמצעי לקטנה הפרש גדול יותר של ארבע שנים ושלושה חודשים. רציתי קודם, כך שיהיה הפרש רק של שלוש שנים אבל לא הסתדר בסוף. היה נורא קשה עם שני הבנים כך שפתחתי מרווח גדול יותר, אבל כשהחשק בא, הוא בא. עכשיו אני חושבת שהבא/ה יגיע/תגיע בהפרש של 4 שנים מהשלישית.
 

SIKU

New member
שלום לכם אני כבר יותר משנה

אחרי לידה. אני משתתפת בקורס למתנדבות אם לאם. שמטרתו היא שאמהות ותיקות יתמכו באמהות צעירות. בהרצאה של רופאת נשים היא אמרה שמבחינת גוף האישה כדאי שיהיה הפרש מינימלי של שנתיים בין לידה ללידה.
 
למעלה