רומניה 2009 ...

רומניה 2009 ... ../images/Emo140.gif

ובכן, לאחר העדרות ממושכת ועזיבת FS בצד, חזרתי לכמה גיחות קצרות ... לא מזמן ביליתי בצפון רומניה עם האישה ו"נתקעתי" עם מפת דרכים שקניתי שם. החלטתי לשחזר את אחת הנסיעות שלנו באמצעות הסימולטור בין באיה מארה לסוצ'בה. ניתן לראות בתמונה המצורפת (בזיגזג כחול שציירתי ברוב כשרוני) את הרי הקרפטים אשר חותכים את הנתיב. מכיוון שאני לא אוהב לטוס גבוה ולא ממש בא לי לטפס לגבהים של 5-6 אלף רגל, החלטתי לטוס על פי מפת הדרכים שברוב המקרים הולכת לפי עמקים וגאיות, כך נוכל להתחמק מכל הפיקים הלא רצויים. מה גם בתחזית הצפויה הראות בהרים לא משהו ... לכן, כפי שאתם רואים במפה, אני אעקוב אחר הכביש המהיר E576, אמנם מאריך את הדרך בכחצי שעה טיסה (זמן טיסה צפוי כ שעה ועשרים דקות) אך איך שאומרים - שאלו יהיו הצרות שלנו. המטוס הנבחר הוא ססנה 182 של Flight1 שהוא פשוט תענוג.
 
נכנסים למטוס ...

כבר רואים את הנוף המשגע של רומניה (ממליץ בחום לבקר שם), אנו נמצאים כרגע על משולש הגבולות של אוקראינה/הונגריה/רומניה.
 
כפי שאמרתי

בטיסה זו אני אבצע טיסת "IFR" , כלומר I follow road
כבר ניתן לראות שהכביש מוביל אותי לעמקים
 
גם אתם יכולים להרגיש גרב אדומה

ולהתסכל מנקודת מבטי ... לנהר קוראים סומש ...
 
כפי שהתחזית חזתה

הראות בהרים לא משהו, החלטתי עם עצמי שברגע שהראות יורדת מ 5 מייל (מה גם זה מחייב אותי) אני מגיש תוכנית IFR ומטפס לנתיב. למזלי, זה לא קרה והמשכתי להנות מהטבע ...
 
הגעה לדאג'

שכפי שניתן לראות במפה שצירפתי בפוסט הראשון - פנייה ראשונה מזרחה אל עבר שדה היעד ...
 
יתרונות הנתיב...

ניתן לראות את יתרונות הנתיב שבחרתי, אני במעמקי הקרפטים אך מתחתיי קרקע מישורית לחלוטין. אמנם זה לא יימשך כך לעד אבל נחמד שיש קצת אוויר לנשימה. למה ? בפוסט הבא ...
 
ובכן, זאת הסיבה ...

עננות מלאה מעליי (סייד אפקט של ההרים, שעת הטיסה הינה אחה"צ, המדרונות שחטפו קרינה כל היום והתחממו דוחפות את האוויר למעלה עד לרוויה), כדאי להשאר נמוך.
 
כבר כ 30 מייל מהיעד

הראות משתפרת פלאים וניתן להנמיך ולהשתעשע קצת עם ההרים לפני שעוזבים אותם סופית, ניתן לראות את הכביש משמאלי.
 
עוזב את הקרפטים

מבט אל הכביש שהביא אותי עד הנה ולהרים שעזבתי, מעתה אנחנו במישורי מולדובה.
 
סוצ'בה

בונסיירה סוצ'בה! מתחיל בד"ח נחיתה, מדווח ביוניקום על כניסה לצלע בסיס למסלול 34.
 
אם תשאלו כל מדריך/טייס

על מה הדבר הקשה ביותר במעבר לטיסה במטוס RG, הוא יענה דבר אחד - הפחד המשתק מלשכוח להוריד גלגלים. אני כמו ילד טוב מוריד אותם כבר בצלע הבסיס, לא ממהר לשום מקום וגם ככה צריך שמטוס יפנה את המסלול (הרומנים האלה, לוקחים את הזמן יותר מדיי ...
). חדי העין יבחינו כבר במסלול
 

גיל110

New member
הגלגלים נראים כאילו בט'אצדאון אתה תפגע

בגחון
. אגב, מה ראשי התיבות של RG
 
התמונה צולמה בזמן הפתיחה

לכן הגלגלים עוד לא הגיעו למצב הסופי שלהם (Down & Locked), בתמונה לאחר מכן ניתן לראות שהם מקבילים לקרקע והכל יהיה בסדר
RG = Retractable Gear , מטוס קומפלקס.
 

גיל110

New member
אהה, אוקי

לא שמתי לב בתמונה הבאה שזה הסתדר. ותודה על התשובה!
 
למעלה