רושם ראשוני

dia logica

New member
רושם ראשוני ../images/Emo11.gif

עד כמה חשוב הרושם הראשוני להצלחת ההדרכה? מהם המשתנים המשפיעים על הרושם הראשוני? והאם באמת "אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני"?
 
לפעמים יש, ../images/Emo3.gifבדרך כלל אין ../images/Emo7.gif

שרון,אתחיל מהסוף. בהחלט יש הזדמנות שניה לרושם ראשוני, אולם, לא תמיד, ובודאי שהתיקון אינו קל. כמרצה/ מנחה במפגש חד- פעמי, או כזה שמטרתו מבוא לסדנא ארוכה יותר, הרושם הראשוני החיובי הוא MUST, אם לא נייצר אותו לא נוכל לכבוש/ להקסים/ לגייס או כל דימוי אחר שעולה במוחך- את הקהל להירשם להמשך. יד על הלב, מי מאיתנו מרצות/ מרצים, מנחות/ מנחים לא חווה/ חוותה חוסר הצלחה ביצירת הרושם החיובי הראשוני? ההזדמנויות לתיקון קיימות רק כאשר מזמינת/ מזמין העבודה מסוגלים להתעלות מעל לרושם הראשוני ומתוך אמון מלא בך וביכולתך לשנותו ממשיכים בהדרכה. ההתאמה שלך לקהל היעד- בציפיות שלו ממך הן בעוצמות האישיות, הן בכוונון העדין שלך לתפישה העצמית שלו, היכולת ליצור פתיחות רגשית מיידית מכריעה את הכף לטובת רושם חיובי או שלילי. אחד הפרויקטים שביצעה החברה שלי בשנת 2005 התחיל ביצירת רושם ראשוני שהרשים מקצועית אולם הרתיע בעוצמות המנחה. הפרויקט הזה הפך בזכות מזמינת העבודה ליצירת מופת ויש לו תוכנית המשך. מה דעתך את?
 

tlingit

New member
אני פגשתי מקרים מרתקים

של מדריכים/מנחים שבשל תכונות אישיות שאין דרך לשנותן יוצרים רושם ראשוני "בעייתי" כלומר בעיני המסתכל מהצד נראה שמצב הדברים עובד כנגד סיכויי ההצלחה שלהם אבל תוך זמן קצר מאד מצליחים בצורה מדהימה ל"קחת" את הקבוצה / הקהל איתם שובים אותם בכוח יכולותיהם, אישיותם ודרך התנהלותם המכבדת ומכובדת הם אנשים מדהימים ומדריכים / מנחים בחסד, ואני למדתי מהם שיעור חשוב מאד אמנם אני בהחלט טוענת שמדריך / מרצה / מנחה צריכים להקדיש תשומת לב רבה מאד לדרך שבה הם מתחילים את הפעילות, ויהיה אורכה שעות או ימים, ושלהתחלה זו תהיה השפעה רבה ועדיין (כמו שלמדתי) הדינמיקה שאת יוצרת עם הקבוצה תלויה בך לאורך כל הדרך, לא רק בהתחלה
 
רושם ראשוני

השאלה היא על מה את מדברת. האם זה רק הופעת המנחה שעליה עוד ניתן להתגבר. הבעייה היא כשהתוכן לקוי ויוצר רושם של חוסר מקצוענות.
 
רושם ראשוני

נתקלתי במהלך חיי במנחה/מרצה שעשה עלי רושם מצויין בתחילה,ולאחר איבד/ה את מניותיו עד כדי התרסקות. בד"כ זיהיתי שהאיפיון שלהם הוא כרזימתים מאד בהופעה , בשואו הראשון ולאחר בתוכן מסתבר שהרייקנות חגגה. מנחה/מרצה שלא כרזימתי לא אקטיבי מחובר רק לתוכן מאד קשה לי להחבר אליו . מאד קשה לרצות קבוצה של אנשיים שלכל אחד מדדים אחרים לעניין-וגדולתו של מנחה היא באמת לשלב בן כריזמה עניין תוכן המחשה ועוד. וזה הזמן שירית באמת לעלות את הנקודה של הסקר הראשון שהעלית אם הבנתי נכון טענת שיש לדעתך תכונה אחת שהיא הכי חשובה למנחה/מרצה ומאד הייתי מעוניינת לשמוע איזה היא לדעתך. שבוע נפלא לכולם!!!
 

dia logica

New member
רושם ראשוני

אז למה התכוון המשורר? כמובן שאין הכוונה למנחה שעושה רושם מצוין אך מבחינה מקצועית הוא ריק מתוכן ואין לו את הידע הנדרש. מישהו אמר לי לא מזמן משפט מאוד יפה "כדי לתת למונחה לשתות כוס מים עליך להיות מלא כג'ריקן". וכמובן שלא למנחה אשר מחובר אך ורק לתוכן.\ אני מדברת על הרושם הראשוני, במפגש הראשון... בדקות הראשונות ובמיוחד מול קבוצות גדולות. מנסיוני אני יכולה לומר שזה פשוט מדהים איך בקבוצה אחת, אצל כל משתתף נוצר רושם שונה. וככל שהקבוצה גדולה יותר כך קשה יותר לרצות אותה. מניסיוני, לעיתים ניתן להפוך את הרושם הראשוני למשהו אחר לחלוטין ולעיתים האנשים מתבצרים בעמדה שלהם בצורה ככ חזקה כך שזה הופך למלחמה אבודה מראש.
 
ממצאי הסקר../images/Emo62.gif../images/Emo23.gif

מתוך 9 התשובות- 1/3 ציינו את יכולת קליטת הא- נשים כתכונה מרכזית. ממצאי הסקר הקטן והלא אמפירי לרשותכן. אין תכונה אחת, אלא שבסקר הזה ניתן לבחור רק תכונה אחת. המרצה/ מנחה אולטימטיבי/ת חייב/ת להיות שחקנית, גם סטנדאפיסט/ית, כולל באקדמיה. ליופי של שני המינים יש משמעות במיצוב הקשב והמבט של המשתתפות/ים. מצרפת סקר 'גוף חטוב יקדם קריירה'... ואגב, זה נכון לשני המינים. זה הזמן להעלות את התכונות שאתן/ם מאמינות/ים שהן החיוניות ביותר למרצה/ מנחה. האם מדובר באותה תכונה? האם היא מולדת? נרכשת?
 
../images/Emo62.gif../images/Emo23.gifגבי שלום

נראה לי שהתיחסותנו כאן מקבלת כהנחת עבודה את המומחיות, ידע ומקצוענות של המנחה/ מרצה. ה 'מה' קיים, אנחנו מנסות לברר את סודות ה 'איך'.
 
איך להנחות

אני חושבת שחלק מהאיך מושפע גם מה"מה". ככל שהמרצה הוא יותר רב תחומי ומסוגל לשלב בהרצאותיו יותר דוגמאות ממגוון תחומים ו/או ליצור חיבורים מעניינים הרלוונטיים לקבוצה כך יכולתו לרתק וליצור את הרושם הראשוני על הקבוצה גדלה.
 
../images/Emo45.gif

את מתייחסת לא- נשים שבידע וההשכלה והנסיון המעשי שלהם, כמו גם במהותם הם רב- תחומיים. כולי
. יחד עם זאת, לצערי, עדיין קיימת תפישה התומכת בהתמקדות בתחום מסויים, הסותרת את הסכמתנו לגבי אחד ממפתחות ההצלחה של מרצה/ מנחה מעולה. יש סיכוי שא- נשים שהגיעו מתארים משולבים (מנהל עסקים ותקשורת, פסיכולוגיה וניהול, ביולוגיה ומשפטים ועוד) יתאימו לפרופיל הרב תחומי.
 
../images/Emo92.gif דוגמא

תני דוגמא בבקשה לתכונה שהופכת מרצה מנחה לבעייתי/ת בהתחלה ואחר כך ניתנת לתיקון. אוהבת את החיפושית
שלך.
 
למעלה