רטיבות בדירה שנרכשה - ידיעת המוכרים

bananasplit27

New member
רטיבות בדירה שנרכשה - ידיעת המוכרים

מקווה שזה המקום המתאים לשאול
בחודש אוקטובר האחרון רכשתי דירה יד שניה. מיד עם תחילת הגשמים החלה רטיבות בדירה, חלקה נבעה מחלון שלא היה אטום כראוי וחלקה מרטיבות בקירות חיצוניים של הבניין. כששאלתי את המוכר (שלא חי בדירה) אם ידוע לו על זה, הוא אמר שלא. עורך הדין שלי אמר לי להתייעץ באיש מקצוע ואכן, שאלתי איש מקצוע אם יכול להיות שהרטיבות הזו החלה רק השנה והוא אמר שאי אפשר לדעת, אבל מכיוון שמדובר בבניין ישן ובחלון שהיה קיים בדירה, לא נשמע לי שזה הגיוני. איך אני יכולה לדעת אם המוכרים ידעו על קיומה של רטיבות והאם יש לי אפשרות לדרוש מהם פיצוי על כך? האם כדאי לשאול את הדיירים שחיו בדירה אם היתה להם רטיבות (מדובר בבת של בעל הדירה)? תודה.
 
זה לא שאלה של לדעת

זו שאלה של להוכיח שבעלי הדירה ידעו על רטיבות קיימת ולא גילו לך. ולהוכיח שונה מאד מלדעת. כדי להוכיח את צריכה לדבר עם הדיירים הקודמים, לוודא שאם הייתה רטיבות הם סיפרו על כך לבעל הבית הקודם ולא שמרו את זה לעצמם, ושהם מוכנים להעיד על זה גם בתצהיר או בשבועה.
 
נראה לי

פרט אינפורמציה די חשוב לשאלה ששאלת. למה לא ציינת את זה קודם?
אז מה נראה לך?
יכול להיות שהיו סדקים בקירות גם קודם, אבל תמיד יכולים להגיד שרק עכשיו נכנסו המים. ומכל מקום, סדקים יכולה להיות בעיה יותר רצינית מרק רטיבות, לפעמים זה יכול להעיד על על זה שהמבנה עצמו לא בטיחותי ולא נבנה נכון מהיסוד (העירייה הוציאה צו הריסה בבניין המשותף של סבתא שלי בדיוק על משהו כזה), כך שזה יכול להיות הרבה יותר חמור מרק רטיבות. באסה.
 
שאלה חשובה

לפני הרכישה ביצעתם בדק מקיף?
לרכוש דירה בלי לפנות לחברת בדק ולבצע בדיקה מקיפה ע"י מהנדס, זה הימור שיכול לעלות לא מעט, תקף גם בדירות ישנות וגם בדירות חדשות.

האם איש המקצוע שהבאת ביצע בדיקה מקיפה? באיזה איש מקצוע מדובר?
 

bananasplit27

New member
לא עשיתי בדק בית

מי שהיה פה היה הנדימן שהגיע לאטום את החלון והוא מצא את הסדקים בקירות הבניין.
 
צר לי לומר זאת

אבל זה לא היה חכם מצידך לרכוש דירה בלי לבצע בדק מקיף, ואי אפשר לדעת אילו עוד ליקויים סמויים יש בדירה.
&nbsp
עם כל הכבוד, הנדימן שהגיע לאטום את החלון לא נחשב לאיש מקצוע שמוסמך לאבחן ליקויים ויכול לתת אבחנה כמה זמן הרטיבות קיימת. אם את בראש של להילחם - תביאי בדק בית רציני שיבצע בדיקות מקיפות, דוח מהנדס של חברת בדק בית מהווה מסמך קביל בבית משפט, והוא יוכל לתת נקודת מבטח מקיפה יותר על מצב הדירה ואם מדובר בנזק שהיה קיים תקופה ממושכת, ואם הוא קשור לדירה עצמה או לבניין.
&nbsp
לצד זאת - כמו שעוגי כתבה, אם את הולכת לכיוון של תביעה משפטית יידרש ממך להוכיח שמי שמכרו לך את הדירה היו מודעים לכך שהבעיות קיימות והסתירו אותן ממך, וזה כבר יותר מורכב. אני ממליצה להתייעץ במקביל עם גורמים משפטיים (ראיתי שכתבת שהתייעצת עם עו"ד), במטרה לנסות להבין מה האפשרויות העומדות בפנייך.
 
למעלה