ריבוי סככות בתחנה גורם טירטור עבור הנוסעים

מצב
הנושא נעול.

danezeq

Member
ריבוי סככות בתחנה גורם טירטור עבור הנוסעים

ריבוי סככות בתחנה גורם טירטור עבור הנוסעים
זה לא נושא חדש בפורום, אבל בכל זאת..
כמה זמן לוקח לסוע באוטובוס מתחנות האוטובוס ליד רכבת מרכז, על גשר פרשת דרכים (מזהה תחנה 27010), לזבוטינסקי ברמת גן?

זה אמור לקחת דקה, אבל אני חיכיתי היום לאוטובוס חצי שעה (!), לא פחות.
זה לא קרה בגלל שיבושים בתנועה, או באמצע הלילה. זה קרה באמצע השבוע, באמצע היום. ולמה זה קורה? מפני שתחנות האוטובוס ברכבת מרכז מחולקות ל 4-5 סככות שונות, וקווי האוטובוס בהם מפוזרים ללא היגיון. קווים הנוסעים במסלול כמעט זהה מחולקים לסככות שונות, רחוקות אחת מהשנייה, חלק מהקווים רשומים בשתי תחנות שונות, והנהגים בעצמם לא תמיד יודעים לצד איזו סככה לעצור. כך אני מוצא את עצמי שוב ושוב רץ בין סככה לסככה והאוטובוסים מדגלים עליי. תחנות האוטובוס האלה על הגשר משפילות את הנוסעים יום יום.

זה מסוג הדברים שכנוסע, אתה מרגיש חסר אונים, בעיקר כי אתה יודע שאין למי לפנות. הרווח בין הכיסאות גדול מאוד.

 

Bus Nerd

Active member
גם רוחב המדרכה שם צר מדי ברמה מסוכנת

ריבוי סככות בתחנה גורם טירטור עבור הנוסעים
זה לא נושא חדש בפורום, אבל בכל זאת..
כמה זמן לוקח לסוע באוטובוס מתחנות האוטובוס ליד רכבת מרכז, על גשר פרשת דרכים (מזהה תחנה 27010), לזבוטינסקי ברמת גן?

זה אמור לקחת דקה, אבל אני חיכיתי היום לאוטובוס חצי שעה (!), לא פחות.
זה לא קרה בגלל שיבושים בתנועה, או באמצע הלילה. זה קרה באמצע השבוע, באמצע היום. ולמה זה קורה? מפני שתחנות האוטובוס ברכבת מרכז מחולקות ל 4-5 סככות שונות, וקווי האוטובוס בהם מפוזרים ללא היגיון. קווים הנוסעים במסלול כמעט זהה מחולקים לסככות שונות, רחוקות אחת מהשנייה, חלק מהקווים רשומים בשתי תחנות שונות, והנהגים בעצמם לא תמיד יודעים לצד איזו סככה לעצור. כך אני מוצא את עצמי שוב ושוב רץ בין סככה לסככה והאוטובוסים מדגלים עליי. תחנות האוטובוס האלה על הגשר משפילות את הנוסעים יום יום.

זה מסוג הדברים שכנוסע, אתה מרגיש חסר אונים, בעיקר כי אתה יודע שאין למי לפנות. הרווח בין הכיסאות גדול מאוד.
גם רוחב המדרכה שם צר מדי ברמה מסוכנת
 
לפני כמה שבועות נתקלתי בבעיה הזאת

ריבוי סככות בתחנה גורם טירטור עבור הנוסעים
זה לא נושא חדש בפורום, אבל בכל זאת..
כמה זמן לוקח לסוע באוטובוס מתחנות האוטובוס ליד רכבת מרכז, על גשר פרשת דרכים (מזהה תחנה 27010), לזבוטינסקי ברמת גן?

זה אמור לקחת דקה, אבל אני חיכיתי היום לאוטובוס חצי שעה (!), לא פחות.
זה לא קרה בגלל שיבושים בתנועה, או באמצע הלילה. זה קרה באמצע השבוע, באמצע היום. ולמה זה קורה? מפני שתחנות האוטובוס ברכבת מרכז מחולקות ל 4-5 סככות שונות, וקווי האוטובוס בהם מפוזרים ללא היגיון. קווים הנוסעים במסלול כמעט זהה מחולקים לסככות שונות, רחוקות אחת מהשנייה, חלק מהקווים רשומים בשתי תחנות שונות, והנהגים בעצמם לא תמיד יודעים לצד איזו סככה לעצור. כך אני מוצא את עצמי שוב ושוב רץ בין סככה לסככה והאוטובוסים מדגלים עליי. תחנות האוטובוס האלה על הגשר משפילות את הנוסעים יום יום.

זה מסוג הדברים שכנוסע, אתה מרגיש חסר אונים, בעיקר כי אתה יודע שאין למי לפנות. הרווח בין הכיסאות גדול מאוד.
לפני כמה שבועות נתקלתי בבעיה הזאת
בדיוק על הגשר הזה.
אולי צריך לעשות סככה אחת ארוכה ולקבוע שהאוטובוסים עוצרים לפניה כך שאין אי וודאות במיקום העצירה של האוטובוס.
 

Ccyclist

Well-known member
אותו סיוט במאלגה אלמדה !

לפני כמה שבועות נתקלתי בבעיה הזאת
בדיוק על הגשר הזה.
אולי צריך לעשות סככה אחת ארוכה ולקבוע שהאוטובוסים עוצרים לפניה כך שאין אי וודאות במיקום העצירה של האוטובוס.
אותו סיוט במאלגה אלמדה !
אבל לפחות מציינים את מספרי הקווים במספרים ענקיים (עיגולים בקוטר 30 ס"מ) על דופן הזכוכית של התחנות אז הצלחנו ללכת לתחנה הנכונה שאחד הקווים הרלבנטים עמד בה למרות פיזור הקווים בין הסככות השונות. בחזור אותו הסיפור בהמשך השדרה.
&nbsp
מה שמדהים אותי לרעה הוא שאין תוכניות להמשיך את המטרו מזרחית לאלמדה עצמה למרות שיש פארק רוחבי ארוך ושדרה עד לשלוחת מוזיאון פומפידו וזירת השוורים של מאלאגטה. המטרו שנפתח עד לתחנת הרכבת מאלגה מריה ת'מבראנו יסתיים בתחנה באלמדה עצמה ואז יצטרכו להחליף לעשרות קווי האוטובוס שעוברים שם. כשמביאים בחשבון שכיום ישנה תחנה פרברית ממערב לנהר הגוואדלמדינה שבקצה המערבי של האלמדה ויציאה גם בפינת האלמדה ממש בגשר טטואן הרעיון של מטרו שמגיע אך ורק לנקודה זו ולא ממשיך מזרחה. סיקרתי את המטרו של מאלגה בשירשור בפורום לפני כשנתיים.
&nbsp
אני חושב שהעניין לא עלה לנו ביותר מ 2-3 דקות המתנה אבל די מבלבל למצוא את התחנה הנכונה במיוחד כשיש לוטו שלם של קווים שיכולים להביא את הנוסע ליעדו.
 

oshlick1

New member
בדיוק. כמו בגרנד קניון בחיפה

לפני כמה שבועות נתקלתי בבעיה הזאת
בדיוק על הגשר הזה.
אולי צריך לעשות סככה אחת ארוכה ולקבוע שהאוטובוסים עוצרים לפניה כך שאין אי וודאות במיקום העצירה של האוטובוס.
בדיוק. כמו בגרנד קניון בחיפה
 

darkshadow1

New member
יש היגיון בריבוי הסככות- אבל הביצוע, כרגיל, בזיוני.

לפני כמה שבועות נתקלתי בבעיה הזאת
בדיוק על הגשר הזה.
אולי צריך לעשות סככה אחת ארוכה ולקבוע שהאוטובוסים עוצרים לפניה כך שאין אי וודאות במיקום העצירה של האוטובוס.
יש היגיון בריבוי הסככות- אבל הביצוע, כרגיל, בזיוני.
הגיוני שתחנה שעוצרים בה קווים רבים בתדירות גבוהה תחולק לכמה אזורי עצירה שונים- כך (לכאורה) יהיה פחות בלבול גם מצד הנוסעים שלא יצטרכו לרוץ כשאוטובוס עוצר רחוק מהם- וגם מצד הנהגים שיוכלו לעצור במיקום קבוע.
הבעיה היא שכאמור הנהגים לא תמיד יודעים איפה הם צריכים לעצור והשילוט בתחנות גרוע כך שהנוסעים לא יודעים איפה לעמוד.
 

J e n i e

New member
בהחלט תחנות בעייתיות, צריך לקרב את התחנות ולהפריד לפי יעד

ריבוי סככות בתחנה גורם טירטור עבור הנוסעים
זה לא נושא חדש בפורום, אבל בכל זאת..
כמה זמן לוקח לסוע באוטובוס מתחנות האוטובוס ליד רכבת מרכז, על גשר פרשת דרכים (מזהה תחנה 27010), לזבוטינסקי ברמת גן?

זה אמור לקחת דקה, אבל אני חיכיתי היום לאוטובוס חצי שעה (!), לא פחות.
זה לא קרה בגלל שיבושים בתנועה, או באמצע הלילה. זה קרה באמצע השבוע, באמצע היום. ולמה זה קורה? מפני שתחנות האוטובוס ברכבת מרכז מחולקות ל 4-5 סככות שונות, וקווי האוטובוס בהם מפוזרים ללא היגיון. קווים הנוסעים במסלול כמעט זהה מחולקים לסככות שונות, רחוקות אחת מהשנייה, חלק מהקווים רשומים בשתי תחנות שונות, והנהגים בעצמם לא תמיד יודעים לצד איזו סככה לעצור. כך אני מוצא את עצמי שוב ושוב רץ בין סככה לסככה והאוטובוסים מדגלים עליי. תחנות האוטובוס האלה על הגשר משפילות את הנוסעים יום יום.

זה מסוג הדברים שכנוסע, אתה מרגיש חסר אונים, בעיקר כי אתה יודע שאין למי לפנות. הרווח בין הכיסאות גדול מאוד.
בהחלט תחנות בעייתיות, צריך לקרב את התחנות ולהפריד לפי יעד
הגיוני שיהיו מספר סככות, אחרת לא ברור איפה עוצרים האוטובוסים כשיש יותר מאחד בו זמנית.
אבל הסככות הקיימות בהחלט רחוקות מידי זו מזו, וגם לא מופרדות לפי יעד באופן נוח. לדעתי צריך לשים את כל הקווים שממשיכים לכל רחוב ז'בוטינסקי בתחנה אחת או שתיים צמודות, את הקווים הישירים שלא עוצרים לאורך הרחוב בתחנה רחוקה יותר, וכך הלאה. כרגע קו 68, וקו 1, שנוסעים שניהם לאורך כל ז'בוטינסקי נמצאים בשני קצוות התחנות, כשביניהם קווים ישירים לא קשורים.

אני יחסית מיומנת בתחנה הזו, ומכירה מרחוק את מראה הקווים השונים, אז לרוב מצליחה להגיע לתחנה הנכונה בזמן עם קצת ריצה. נניח, אני מזהה את קו 1 או אוטובוס של חברת קווים כשהם עוד רחוקים ולא רואים את המספר שלהם, ויודעת לאיזו תחנה ללכת.
 

olli3

New member
מנהל
המרווח בין הסככות תקין. מדובר גם בעצירת קווי מפרקיות...

בהחלט תחנות בעייתיות, צריך לקרב את התחנות ולהפריד לפי יעד
הגיוני שיהיו מספר סככות, אחרת לא ברור איפה עוצרים האוטובוסים כשיש יותר מאחד בו זמנית.
אבל הסככות הקיימות בהחלט רחוקות מידי זו מזו, וגם לא מופרדות לפי יעד באופן נוח. לדעתי צריך לשים את כל הקווים שממשיכים לכל רחוב ז'בוטינסקי בתחנה אחת או שתיים צמודות, את הקווים הישירים שלא עוצרים לאורך הרחוב בתחנה רחוקה יותר, וכך הלאה. כרגע קו 68, וקו 1, שנוסעים שניהם לאורך כל ז'בוטינסקי נמצאים בשני קצוות התחנות, כשביניהם קווים ישירים לא קשורים.

אני יחסית מיומנת בתחנה הזו, ומכירה מרחוק את מראה הקווים השונים, אז לרוב מצליחה להגיע לתחנה הנכונה בזמן עם קצת ריצה. נניח, אני מזהה את קו 1 או אוטובוס של חברת קווים כשהם עוד רחוקים ולא רואים את המספר שלהם, ויודעת לאיזו תחנה ללכת.
המרווח בין הסככות תקין. מדובר גם בעצירת קווי מפרקיות...
ומפרקיות צריכות יותר שטח על מנת להיכנס לעמדה (כל סככה נקראת בעצם עמדה במצב של ריבוי סככות).
&nbsp
לגבי סידור הקווים, יש לסדר כך:
&nbsp
הסככה האחרונה (ביציאה משטח התחנה): קווי איסוף בלבד (בין עירוניים).
בשאר הסככות יש לסדר על פי יעד סופי כאשר הדבר רלוונטי. כוונתי היא שבמידה ויש 3 קווים לפתח תקווה וכולם מגיעים לאותו האיזור (פחות או יותר או למקומות משותפים בפתח תקווה, עליהם להיות יחד). קו 350 למשל לא עונה על ההגדרה הזאת ויש למקם אותו יחד עם 68,69,70,169 אשר המשותף לכל אלו הוא נסיעה לציר גהה, לרבות בר אילן. קווים לרמת גן יש למקם יחדיו, קווים לאיזור קניון איילון יש למקם יחדיו.
&nbsp
בכל הסיפור הזה צריך להתחשב בקווי מפרקיות. מפרקיות נהוג למקם בעמדה הראשונה (בכניסה לשטח התחנה, תחילת האדום צהוב). על מנת להקל עליהן בכניסה ויציאה משטח התחנה.
&nbsp
ברגע שיש מפרקיות, היכולת לתכנן את מיקומי העצירות בכל סככה הופך למסובך יותר.
 

J e n i e

New member
נשמע הגיוני, עם התחשבות בציר הספציפי

המרווח בין הסככות תקין. מדובר גם בעצירת קווי מפרקיות...
ומפרקיות צריכות יותר שטח על מנת להיכנס לעמדה (כל סככה נקראת בעצם עמדה במצב של ריבוי סככות).
&nbsp
לגבי סידור הקווים, יש לסדר כך:
&nbsp
הסככה האחרונה (ביציאה משטח התחנה): קווי איסוף בלבד (בין עירוניים).
בשאר הסככות יש לסדר על פי יעד סופי כאשר הדבר רלוונטי. כוונתי היא שבמידה ויש 3 קווים לפתח תקווה וכולם מגיעים לאותו האיזור (פחות או יותר או למקומות משותפים בפתח תקווה, עליהם להיות יחד). קו 350 למשל לא עונה על ההגדרה הזאת ויש למקם אותו יחד עם 68,69,70,169 אשר המשותף לכל אלו הוא נסיעה לציר גהה, לרבות בר אילן. קווים לרמת גן יש למקם יחדיו, קווים לאיזור קניון איילון יש למקם יחדיו.
&nbsp
בכל הסיפור הזה צריך להתחשב בקווי מפרקיות. מפרקיות נהוג למקם בעמדה הראשונה (בכניסה לשטח התחנה, תחילת האדום צהוב). על מנת להקל עליהן בכניסה ויציאה משטח התחנה.
&nbsp
ברגע שיש מפרקיות, היכולת לתכנן את מיקומי העצירות בכל סככה הופך למסובך יותר.
נשמע הגיוני, עם התחשבות בציר הספציפי
נניח, במקרה הזה צריך להתחשב בזה שהרבה מהאנשים רוצים את ציר ז'בוטינסקי. לדעתי, מעל לחצי מהאנשים שעולים בתחנות האלו יורדים במקום כלשהו בציר. לכן, הייתי ממקמת את 169,68, צמוד לקווים לפתח תקווה 1,66 וכו', כי יש להם יותר חפיפה בציר. את הקווים לאיזור קניון איילון 40 והשאר בהמשך ולא ביניהם, ואת הקווים הבין עירוניים בסוף.
אני חושבת שזה גם יפתור את הבעיה של המרווח בין התחנות, כי לקווים 169,68 אין מפרקיות ואז הם יכולים להיות יחסית קרובים לקווים לפתח תקווה.
 

olli3

New member
מנהל
כן, אבל גם קווי עתידים הם קווי מפרקיות

נשמע הגיוני, עם התחשבות בציר הספציפי
נניח, במקרה הזה צריך להתחשב בזה שהרבה מהאנשים רוצים את ציר ז'בוטינסקי. לדעתי, מעל לחצי מהאנשים שעולים בתחנות האלו יורדים במקום כלשהו בציר. לכן, הייתי ממקמת את 169,68, צמוד לקווים לפתח תקווה 1,66 וכו', כי יש להם יותר חפיפה בציר. את הקווים לאיזור קניון איילון 40 והשאר בהמשך ולא ביניהם, ואת הקווים הבין עירוניים בסוף.
אני חושבת שזה גם יפתור את הבעיה של המרווח בין התחנות, כי לקווים 169,68 אין מפרקיות ואז הם יכולים להיות יחסית קרובים לקווים לפתח תקווה.
כן, אבל גם קווי עתידים הם קווי מפרקיות
לא רק קווי דן לעתידים, גם 75,76 אגד לעתידים.
&nbsp
וכמו שאמרתי, התכנון שעל פיו מבצעים זאת הוא למקם את כל המפרקיות בסככה הראשונה, כך נהוג. אני לא זוכר איך מיקמו את הקווים בסככות השונות שם ויכול להיות ששגו גם בכך.
&nbsp
בשורה התחתונה, מה שניתן לבצע זה למקם את קווי עתידים בסככה הראשונה, את קווי פתח תקווה (לא כולל 350) בסככה השניה, את קווי אונו/גבעת שמואל וקו 350 בשלישית.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כבר עדיף ללכת ברגל... (אם אפשר, כמובן)

ריבוי סככות בתחנה גורם טירטור עבור הנוסעים
זה לא נושא חדש בפורום, אבל בכל זאת..
כמה זמן לוקח לסוע באוטובוס מתחנות האוטובוס ליד רכבת מרכז, על גשר פרשת דרכים (מזהה תחנה 27010), לזבוטינסקי ברמת גן?

זה אמור לקחת דקה, אבל אני חיכיתי היום לאוטובוס חצי שעה (!), לא פחות.
זה לא קרה בגלל שיבושים בתנועה, או באמצע הלילה. זה קרה באמצע השבוע, באמצע היום. ולמה זה קורה? מפני שתחנות האוטובוס ברכבת מרכז מחולקות ל 4-5 סככות שונות, וקווי האוטובוס בהם מפוזרים ללא היגיון. קווים הנוסעים במסלול כמעט זהה מחולקים לסככות שונות, רחוקות אחת מהשנייה, חלק מהקווים רשומים בשתי תחנות שונות, והנהגים בעצמם לא תמיד יודעים לצד איזו סככה לעצור. כך אני מוצא את עצמי שוב ושוב רץ בין סככה לסככה והאוטובוסים מדגלים עליי. תחנות האוטובוס האלה על הגשר משפילות את הנוסעים יום יום.

זה מסוג הדברים שכנוסע, אתה מרגיש חסר אונים, בעיקר כי אתה יודע שאין למי לפנות. הרווח בין הכיסאות גדול מאוד.
כבר עדיף ללכת ברגל... (אם אפשר, כמובן)
בכל מקרה אם אתה יודע את מספר הקווים הרלוונטיים לך, פשוט בודקים ביישום (או בשלט, אם יש) מהו הקו הרלוונטי הראשון שיגיע ועומדים בתחנה הרלוונטית שלו. כשהוא מתקרב מתקרבים לשפת הכביש ומנפנפים לו ליתר ביטחון. מטופש ודורש היערכות וערנות, אבל בר יישום.
 

cwen

New member
אתה משכפל פוסט שלי משנה שעברה!

ריבוי סככות בתחנה גורם טירטור עבור הנוסעים
זה לא נושא חדש בפורום, אבל בכל זאת..
כמה זמן לוקח לסוע באוטובוס מתחנות האוטובוס ליד רכבת מרכז, על גשר פרשת דרכים (מזהה תחנה 27010), לזבוטינסקי ברמת גן?

זה אמור לקחת דקה, אבל אני חיכיתי היום לאוטובוס חצי שעה (!), לא פחות.
זה לא קרה בגלל שיבושים בתנועה, או באמצע הלילה. זה קרה באמצע השבוע, באמצע היום. ולמה זה קורה? מפני שתחנות האוטובוס ברכבת מרכז מחולקות ל 4-5 סככות שונות, וקווי האוטובוס בהם מפוזרים ללא היגיון. קווים הנוסעים במסלול כמעט זהה מחולקים לסככות שונות, רחוקות אחת מהשנייה, חלק מהקווים רשומים בשתי תחנות שונות, והנהגים בעצמם לא תמיד יודעים לצד איזו סככה לעצור. כך אני מוצא את עצמי שוב ושוב רץ בין סככה לסככה והאוטובוסים מדגלים עליי. תחנות האוטובוס האלה על הגשר משפילות את הנוסעים יום יום.

זה מסוג הדברים שכנוסע, אתה מרגיש חסר אונים, בעיקר כי אתה יודע שאין למי לפנות. הרווח בין הכיסאות גדול מאוד.
אתה משכפל פוסט שלי משנה שעברה!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה