ריב בין אחים (לא יודעת אם קשור לפה)

לילך87

New member
ריב בין אחים (לא יודעת אם קשור לפה)

בן ארבע עם בטחון עצמי לא גדול מספיק, כך שאם מישהו מרביץ לו או מפיל אותו , הוא בוכה ולא מחזיר אע"פ שאני כבר כמה זמן אומרת לו שאם מרביצים לו שיחזיר. בת שנתיים עם בטחון עצמי עד כדיי כך שהיא מכה את אחיה הגדול והיא קטנה ממנו בראש. יש לי בעיה , ברור שהמצב האידאלי הוא שהם לא יריבו/ירביצו. אבל המצב הקיים שהיא מרביצה "מתחילה" והוא בוכה , אני אומרת לו שיחזיר לה. כדיי שיתחזק לו הבטחון וגם כדיי שהיא תלמד שאם היא מרביצה היא גם תקבל בחזרה. יש דרך אחרת? עצות כלשהן? גם לחיזוק הביטחון שלו וגם לגרום להם לא להכות ביניהם בכלל? תודה
 
היי לילך

ברוכה הבאה לפורום. שקוראת סיטואציה כזו, מה את מרגישה ואיך התגובה הראשונית שלך ? את מוזמנת לקרוא בנט על קינסיולוגיה ומוח אחד בכדי להתוודע לשיטה ואם יש לך שאלות לגביה...אנחנו כאן :) עדי
 

עדינה77

New member
מעניין שזו הגדרה שבחרת

האם מה שמפריע לך הוא רק היחסים בין שני הילדים, או האם חוסר הבטחון של הגדול מתבטאת גם במקומות אחרים? אם בין חברים בני גילו הוא כן מפגין כח ועוצמה - אז הדגש הוא באמת בבית, אך אם הוא פועל כך בכל מצב - אז הדגש הוא בהעצמה אישית של הילד הגדול.
 

לילך87

New member
פחות מפריע לי היחס ביניהם

יותר מפריע לי חוסר הביטחון שלו. וכן זה מתבטא גם במקומות אחרים, אם חבר שלו ירביץ לו הוא ימרר בבכי ולא יחזיר. ואיך מעצימים אישית את הילד? אני כל הזמן אומרת לו שכל מה שהוא רוצה הוא יכול לעשות (כשהוא לדוגמא מוותר מראש על משהו ואומר אני לא יכול) או שהוא ילד מקסים, ושמאוד כיף לנו לשחק ביחד, אני כל הזמן נותנת לו חיזוקים חיוביים. מה חסר?
 

עדינה77

New member
יש משהו שקובע את ההתנהגות שלו

יתכן שזה מגיע ממקום של פחד -מה יגידו אם אני אחזיר להם?, או פחד אמיתי להכנס לעימות. ייתכן שזה מגיע גם ממקום של שלווה.האם זה מפריע לו? הרבה מהדפוסים שלו הם קבעונות של התת מודע וכדי לשחרר אותם - -צריך למצוא את המקור, לשחרר את הקבעון ואז מתאפשרת בחירה אמיתית לאדם.
 
למעלה