רילוקיישן לניו-יורק - מגורים וכללי

gal1245

New member
רילוקיישן לניו-יורק - מגורים וכללי

בעלי עומד בפני הצעת רילוקיישן לניו-יורק מטעם החברה שבה הוא עובד (אנחנו גרים בקנדה). לא כל כך מתמצאים בניו יורק ומנסים לברר אפשרויות מגורים ועלויות מחייה.
השיקול המרכזי מבחינתנו בבחירת מקום מגורים הוא בתי ספר ציבוריים מצויינים לילדים (אחד בחטיבה ואחד בתיכון), מול עלות השכירות וזמן הקומיוט לאיזור וולסטריט.
בהנחה שתקציב השכירות החודשי יוכל להגיע ל- $7,000-8,000 (3 חדרי שינה), על אילו איזורי מגורים כדאי להסתכל? (באופן כללי מוכנים להתפשר על גודל הבית/דירה כדי להרוויח בית ספר יותר טוב ולקצר זמני נסיעות לעבודה)
בעיר - האם יש בתי ספר ציבוריים טובים באיזור באטרי פארק, או באפר ווסט או אפר איסט? או שהרוב שולחים לבתי ספר פרטיים?
מחוץ לעיר - אילו שכונות מומלצות בברוקלין ובניו-גרזי, עם קומיוט סביר (אפילו לא יודעת מה נחשב סביר, 40-60 דקות מדלת לדלת? )?
בנוסף - מה צפוייה להיות העלות של ביטוח רפואי טוב למשפחה (2+2 ילדים)? האם יש ביטוח בריאות מומלץ מסויים או רכיבים שכדאי לבקש מהמעסיק?
כל מידע רלוונטי יתקבל בברכה!
תודה!
 

doronf65

New member
אספר על המציאות שלי

אנחנו גרים באחת הערים היחסית טובות מחוץ למנהטן. בית הספר הציבורי שלנו מצויין, הבן שלי עבר פה את חטיבת הביניים ועכשו הוא בתיכון, בכיתה ט'. תריצי zip 10543 ו- 10538 לראות את בתי הספר. התיכון הוא אחד לכולם, אבל חטיבות / יסודיים יש כמה, באכויות שונות. התיכון מצויין, וכנל היתה החטיבה שהבן שלי הלך אליה.

אני עובד באפר איסט סייד, לוקח לי door to door שעה ורבע. אני לוקח רכבת ל- grand central, ומשם התסריט שלנו שונה כי אני לוקח קו סאבוויי צפונה ובעלך ייקח דרומה. אבל בעיקרון מסגרת הזמן דומה מאוד, אולי 10 דקות שינוי.

עבור בית של 3 חדרי שינה תשלמו סביב $4000 פה, שזה יופי של חיסכון להערכת העלויות שלכם אישית אני ממליץ על דירה. אבל... קשה מאוד למצוא פה דירת שלושה חדרים, שניים אפשר בקלות (האמת שאני עובר עכשו מ- 2 ל- 3 והדירה שלנו מתפנה והלנדלורדז עוד לא מצאו שוכר...
סתם אנקדוטה, אם אתם מחפשים 3 חדרים זה לא מתאים לכם, אבל אני יכול להפנות אתכם ליופי של מתווכת שתעזור לכם.

לגבי ביטוח רפואי... מה, לא מציעים לכם? אתם אמורים להסתדר לבד? מוזר! בכל מקרה, אם מצבכם ההגירתי מתאים, אז אני ממליץ על אובמה-קייר.

אשמח לעזור עוד, שאלו שאלות ממוקדות
 

gal1245

New member
תודה על התשובה

אני בודקת את בתי הספר באיזורים שהפנית אליהם, ובאמת יש תיכון שמדורג מאוד גבוה. האם ריאלי לדעתך למצוא דירת 3 חדרי שינה באפר איסט או ווסט עם בית ספר ציבורי טוב? אנחנו מנסים לראות אם אפשר למצוא איזור קרוב יותר עם בתי ספר ציבוריים טובים, בשביל לקצר את הקומיוט, גם אם זה יעלה יותר (כנראה שלא נעבור אם יהיה מדובר בהרעה משמעותית באיכות ורמת החיים הקיימת שלנו). האם יש אתר מסויים שאתה ממליץ עליו לבדיקת בתי ספר?
לגבי הביטוח, כמובן שנקבל, התכוונתי לעלות השתתפות עצמית (הבנתי שזה יכול להגיע ל- 1000$ לחודש ויותר?).
שוב, הרבה תודה על העזרה!
 

doronf65

New member
המממ... יש פה אנשים עם נסיון עם בתי ספר במנהטן?

לגבי מציאת דירה במנהטן - בוודאי שריאלי, אבל המחיר יהיה באזור הכפול ממה שנקבתי. לגבי איכותם של בתי הספר הציבוריים - כלל האצבע הוא שככל שהמקום יקר יותר מבחינת נדל"ן (לרכישה או השכרה), כך יהיה החינוך הציבורי טוב יותר. אבל ברוב אמריקה מערכת החינוך היא אחד הפקטורים הגדולים במשוואה, ובמנהטן מצטרפים פקטורים נוספים, כך שאני לא ממש בטוח שהקורלציה חזקה באותה מידה. ובאופן מקוצר - אני לא מרגיש שאני יכול לענות על זה. אולי יצטרפו עוד אנשים שיודעים יותר לגבי הקשר הזה. לגבי אתר השוואה, מזמן לא השוויתי דירוג בתי ספר, לכו על האתרים המובילים ותקבלו הרגשה...

לגבי ביטוח - $1000 השתתפות זה ביטוח לא מדהים. בגדול אתם רוצים לראות ביטוח עם דידקטבל כמה שיותר נמוך, ובמקביל שהעלות לא תעלה יותר מ- $250-500 למשפחה. (הבעיה היא שבביטוחים לא ככ טובים הפרמיה נמוכה אבל אז עולה הדידקטיבל.). שוב, אני חושב שבקורפרייט אמריקה הסטנדרטים קצת פחות מוכרים לי, נחכה לעוד דעות.
 

Boston Guy

New member
הינה מילון שימושי לנושא

[URL]https://www.healthcare.gov/glossary/[/URL]

אני חושב שדורון התכוון בכלל למשהו אחר, המילה "דידיקטיבל" לא מתאימה למה שהשואל כתב.

אסביר:
ההוצאות שהעובד מוציא מה"תקציב שלו" על ביטוח רפואי מתחלקות למספר תחומים:
1. השתתפות העובד בעלות הפרמייה של פוליסת הביטוח הרפואי: לפוליסת הביטוח הרפואי יש מחיר. פרמייה שנתית. באזור כמו ניו יורק, הפרמייה של פוליסת ביטוח רפואי למשפחה טובה יכולה לעבור את ה 25,000$ לשנה (2,000$ לחודש וצפונה).
חלק מהעלות הזו משלם המעביד, וחלק נופל על העובד. יש מעבידים נדיבים שמכסים 80% מהעלות והעובד משלם רק 20% מהעלות,
יש מעבידים שמכסים 70% מהעלות והעובד משלם 30% מהעלות,
ויש גם מקרי קצה של מעבידים אולטרה נדיבים שמכסים 100% מהעלות או מעבידים צייקנים שמכסים פחות מ 50% מהעלות.
החלק של העובד בתשלום עלות הפוליסה יורד לעובד מהברוטו שלו בכל תלוש משכורת. זו גם הוצאה "מוכרת במס" - כלומר חלק העובד הוא PRE TAX.

לדעתי - זה המספר שעליו השואל המקורי שאל.

2. מעל ומעבר לעלות הפוליסה - לכל פוליסת ביטוח יש תנאים. מושגים כמו "דידקטיבל", "קו-אינשורנס", "אחוז כיסוי" וכיוצ"ב.

"דידקטיבל" - סף שמתחתיו הביטוח הרפואי בכלל לא מכסה. בתלות בתנאי הפוליסה הספציפית - X מאות הדולארים (או X אלפי הדולארים) ה"ראשונים" שאתה תוציא בשנת הביטוח. הביטוח הרפואי לא יכסה את ההוצאה הזו בכלל - ואתה תצטרך לשלם אותה מהכיס. בפוליסה משפחתית - יש "דידקטיבל" לכל אדם בנפרד, ויש "דידקטיבל" לכל המשפחה.
דוגמא: דידקטיבל של "500$ לאינדבידואל \ 2000$ למשפחה" אומר ש 500$ הראשונים שכל אחד מהמבוטחים יוציא בשנה אינם מכוסים.
אז אם הבת שלי צרכה שרותים רפואיים השנה - 500$ הראשונים לא קיבלו שום החזר מהביטוח הרפואי ואני קיבלתי את החשבון ושילמתי אותו. אחרי אותם 500$ - הביטוח הרפואי התחיל לשלם את חלקו בעלות השרותים הרפואיים שהיא קיבלה. אבל כשהבן שלי הלך לרופא - שוב היה "דידקטיבל" של 500$...
מצד שני, מכיוון שהדידקטיבל של הפוליסה שיש לי הוא 500$ לאדם \ 100$ למשפחה - אחרי ששילמתי את מלוא הדידקטיבל עבור שני הילדים שלי, טיפולים רפואיים שאישתי ואני היינו צריכים כבר קיבלו כיסוי מהדולר הראשון - כי כבר "מילאתי" את הדידקטיבל למשפחה.

בנוסף - הביטוח לא בהכרח מכסה 100% מהמחיר של פרוצדורה רפואית... שוב - זה תלוי בתנאי הפוליסה הספציפית. אם פרוצדורה עולה 500$ ותנאי הפוליסה הם שהיא מכסה פרוצדורה כזו ב 80% - אתה כעובד תצטרך להוציא מהכיס 100$.
וזה מעל ומעבר לדידקטיבל.

אז נשאלת השאלה: מה קורה אם יש מחלה קשה לאורך זמן, או ניתוח נורא יקר - שמכוסה ב 80%? האם אני אצטרך לשלם 20% מהוצאות מצטברות של חצי מליון דולר?
כאן נכנס לעניין מושג חדש - "מקסימום אאוט אוף פוקט". סכום שנתי (שגם הוא מתחלק ל"פר בן אדם" ו"לכלל המשפחה").

יש עוד סיבוכים בעניין - למשל ענייני "מחיר מקובל לפרוצדורה" שרופאים לפעמים מחייבים יותר ממנו והביטוח מסרב לכסות, וענייני "בתוך הרשת \ מחוץ לרשת"...
ביטוח רפואי זה לא נושא פשוט.
 

dixie chick

New member
זה נהיה מסובך כש

חלק מהביטוחים למרות שיש להם deductible יש להם גם אפשרות לראות רופא רגיל או מומחה רק עם copay אם אתה רואה אותם in network וזה לא נחשב בדידקטבל ולא צריך לשלם מחיר מלא.
 

Fellowship

New member
נכון, אבל בד"כ זה עדיף

מכיוון ש Copay הוא כ 10$-30$ (סדר גודל), זה אמנם לא מתווסף ל Deductible אבל הוא גם לא גבוה (In Network).
בנוסף, בד"כ פעולות מסויימות (כמו משטח גרון, בדיקות מעבדה וכו') לא דורשות תשלום נוסף אלא מכוסות ע"י הביטוח גם לפני שמגיעים ל Deductible.
אם אני לא טועה זה דומה (אם לא נגזר) מסט הפעולות (כמו Preventive Care) שהגדירו ב ACA.
 

גודיבו

New member
רילוקישן לניו יורק - מגורים וכללי

אנחנו גרים בצפון ניו ג'רזי כבר שבע שנים. יש לנו שלושה ילדים: ילד ביסודי, חטיבה ותיכון. החינוך פה מצויין ובתי הספר מעולים. יותר זול מלגור בעיר. בעיר לא תוכלו להנות מבית גדול וממרחב. אתם מוזמנים ליצור קשר בפרטי אם יש לכם שאלות ספיציפיות
 

NJConfidential

New member
צפון ג'רזי

היתרון בצפון ניו ג'רזי (ברגן קאונטי) הם החנוך המצויין וחיי הקהילה הישראלית אבל הקומיוט לוולסטריט יהיה כשעה וחצי לכיוון. אלא אם יש אפשרות לעבודה מהבית יום יומיים בשבוע, או שמאד חשובה להם הקהילה הישראלית, עם תקציב הדיור שלהם הם יכולים למצוא מקומות עם גישה טובה יותר לדאון טאון (ברוקלין, העיירות במרכז ניו ג'רזי או אפילו מנהטן עצמה.
 

gal1245

New member
תודה על המידע הנוסף

בעניין ביטוח הבריאות - אכן כוונתי היתה לסכום החודשי שצריך להוציא במקרה והמעסיק לא משלם 100%.
לגבי המגורים, קומיוט של שעה (ברוטו) הוא הגבול העליון מבחינתנו (גם כך שעות העבודה צפויות להיות רבות, ואין אפשרות לעבודה מהבית) לכן מחפשים כנראה מקומות קרובים יותר (לא צריכים בית גדול, ולא בהכרח קהילה ישראלית). ממתינים להצעה סופית כדי לדעת בדיוק מה נוכל להרשות לעצמנו.
 

doronf65

New member
לדעתי אם תרחיבו את טווח

הקומיוט לשעה ורבע-וחצי תגדילו מאוד את האופציות שלכם, כי שעה זה מאוד גבולי להרבה מקומות מתאימים לכם.
&nbsp
חכו שעוד חתיכות יפלו לפאזל כך שיהיו פחות חלקים נעים...
 

Fellowship

New member
בנוגע לביטוח הבריאות, אולי זה יעזור


קישור למאמרי הפורום: https://goo.gl/ZZzL6i
מצ"ב גם בקובץ PDF להודעה זאת (לא אני בחרתי את שם הקובץ
)
כתבתי את זה אמנם לפני כשנה, אך לא היו שינויים מהותיים מאז,
לדעתי ארבעת העמודים המצורפים עושים סדר ראשוני חשוב.
 

doronf65

New member
The buck stops with me

אני יודע לקחת אחריות, (במיוחד על דברים נחמדים)...
 

doronf65

New member
The buck stops with me

אם אפשר להשתמש בפארפרזה על אילנות גבוהים...
 

Beni96

New member
אפשר למצוא

באפר איסט וגם באפר ווסט באזור המחירים שציינת, ובתי הספר טובים
תחפשי באתרים השונים לפי הזיפ קודס
 
למעלה