ריפוי בעיסוק וADHD

ריפוי בעיסוק וADHD

שלום, קראתי את המאמרים שמפורסמים בפורום על הקשר בין ריפוי בעיסוק ו ADHD ורציתי פשוט לוודא שהבנתי נכון, הטיפול שאנו יכולים להציע לידי ADHD זה רק אם יש ליקוי סנסורי כלשהו?? בנוסף אני אמורה להעביר פרזנטציה קצרה בנוגע לטיפול בADHD וקיוותי שתוכלו לכוון אותי לחומר . תודה
 

Mנטה

New member
לadhd יש גם פנים רגשיים וקוגנטיביים

ולדעתי גם שם יש לנו מה לעשות.
 

נגה זיו

New member
היבטים רגשיים וADHD

ללא ספק יש מה לעשות, ולא רק בתחום הילדים והנוער. בקרב מבוגרים בבריאות הנפש אנו פוגשים פעמים רבות מטופלים, שבאמצעות הערכות של ריפוי בעיסוק (הממוקדות בהסטוריה לימודית ועיסוקית, וגם באבחונים קוגניטיביים ספציפים כמו הBADS) מתגלים ככאלה שסבלו בילדותם מADHD ועדיין הסימפטומים מלווים אותם ומשפיעים על כל מהלך חייהם (הפרעות קשב, רגישות טקטילית, קופצנות, אימפולסיביות, קושי בארגון ובהתמדה במקומות לימודים ועבודה וכו'). אלה רק מקצת מהסימפטומים שמזוהים לעתים כהפרעות התנהגות ובעיות רגשיות וגוררות תגובות שליליות מהסביבה כמו גם מצבים של דימוי עצמי נמוך, כשלונות ותסכולים שמגשימים את נבואתם... (הביצה והתרנגולת..). ללא ספק יש לנו המון מה לעשות במקרים אלה, גם באיתור ואבחון וגם בטיפול. (אגב, ביום העיון האחרון של היחידה לנוירולגיה של הילד לזכרה של דר' נעמי אמיר (בשערי צדק) היתה התייחסות מאד מעניינת לתסמונת הODD). נגה.
 

נאוה ר

New member
יש סקירה ספרותית טובה של

שולה פורוש באיג'וט הישראלי מפברואר 94 שאשפשר להעזר בה בסקירה של העבר.
 

מיכל ט

New member
מבוגרים עם ADHD

היום כבר ידוע שאחוז מאוד ניכר מהילדים עם הפרעת קשב ממשיכים לסבול ממנה גם כאשר הם מבוגרים. זה נכון שהרבה פעמים יש אבחנות קומורבידיות להפרעת קשב כמו הפרעות במצב הרוח, הפרעות חרדה וליקויי למידה אבל ההפרעה יכולה להופיע גם באפן טהור. לכן, ניתן לטפל במבוגרים עם הפרעת קשב ולא רק בתחנות לבריאות הנפש. הטיפול המקובל הוא שילוב של טיפול תרופתי- ממריצים או תרופות אנטי דיכאוניות, טיפול קוגנטיבי התנהגותי לדוגמא שיטת האימון (קואצ'ינג) וטיפול פסיכודינמי. בגיל המבוגר הביטוי של ההפרעה יהיה יותר עדין, יהיה פחות ביטוי לתנועתיות יתר וליקוי ניכר בתפקודים אקזקוטיבים כמו עיכוב תגובה, אירגון המרחב והזמן, שכחנות, מוסחות וכו' הרבה פעמים מבוגרים יפנו לקבלת טיפול בגלל קשיי הסתגלות לעבודה או קושי בלימודים גבוהים כאשר הדרישות לתפקוד מורכבות יותר.
 
רב"ע עם ADHD

גם לדעתי יש לנו הרבה מה לתת, ואני חושבת שבטיפול נכון FAMILY-CENTERED אפשר לעבוד הרבה עם הילד ומשפחתו - לשיפור ההתנהלות בחיי היום יום - סדר יום, תכנון משימות יומיום, פירוק מטלות ע"פ הצורך וניהול זמן של הילד ושל משפחתו ביחס לצרכים העולים מקשייו.
 
למעלה