ריצוף קרמיקה במשטח חיצוני

ronron5611

New member
ריצוף קרמיקה במשטח חיצוני

שלום לכולם. יש לי מרפשת שרות בגודל 3-4 מ"ר שאותה אני רוצה לרצף במרצפות קרמיקה שנשארו לי מבניית הבית. המשטח יצוק בטון ויש לו שתי מדרגות בקצהו לכוון הגינה. קראתי פה בעבר שלגבי ריצוף כדאי להשאיר מרווח של 7-10 ס"מ לטובת חול, טיט והמרצפות. כך עשיתי כאשר דאגתי ליציקת הבטון אולם חבר שראה את העבודה בדיעבד אמר לי שלמשטח כל כך קטן אין צורך בכל הבלעגן הזה ושכבת חול דקה מספיקה. הוא המשיך ואמר שאם הריצוף מתבצע על משטע מיושר מבטון אז בכלל אין צורך בדיפון חול ואפשר להשתמש באישהזהו דבק מיוחד לקרמיקה. שאלותי הן - האם המידע הזה נכון ? מה הוא אותו חומר ? האם יש כלי מיוחד לעבודה איתו ? האם חובבן כמוני יכול לעשות את זה לבד ? כמה אני מסתבך עם ריצוף המדרגות ? תודה מראש.
 
רצוף החבר שלך צודק, אם השטח המיועד די ישר, אפשר לרצף ישר ללא חול. בקישורים תוכל למצוא מידע של חברת כרמית בנוגע לחומר מתאים לביצוע ההדבקה. יש גם חומרים של חברות אחרות. ריצוף לדעתי הוא אמנות,מעבר ליכולת, צריך ניסיון לא קטן בנושא בכדי שזה יצא ישר,ולא פחות גם יפה. אם יש לך אריחים בכמות עודפת,אתה בהחלט יכול לנסות לבד.ואז, או שתופתע,וזה ילך לך. או תפרק ,ותקרא לרצף.
 

צ י ק ו ש

New member
ריצוף

הצעה פשוטה: אם המשטח בטון ישר תוכל להדביק פשוט עם סיליקון, כך שגם חובב כמוך יכול. אל תחפש דבק מיוחד, זה יסבך לך את העבודה. כדי להתגבר על מקומות לא ישרים במיוחד פשוט שים יותר סילקון כך שאפשר לשחק עם זה, וסילקון הוא מספיק חזק. שים סיליקון בכל פינה של בלטה וגם באמצע. על תשכח לעבוד עם פלס כדי שיהה ישר ולתת שיפוע קל מאוד כדי שהמים ירדו ולא יצטברו במקום אחד. לריצוף המדרגות תוכל לעבוד באותה צורה אך תצטרך דיסק קטן כדי שתוכל לחתוך את האריחים.
 
סילקון לא הייתי ממליץ להדביק עם סילקון, זה ממש לחפף. משטח דריכה חייב תשתית מלאה,אחרת החרסינות ישברו.חוץ מזה סיליקון לא מתחבר היטב למשטחי בטון. חומרי ההדבקה עלהם המלצתי,באים או מוכנים ,או בצורת אבקה שיש לערבב עם מים.ואין פה שום סיבוך מיוחד. את שאר העצות אני קונה.
 

ronron5611

New member
חן חן

תודה רבה לכם על התשובות. אנסה לבדוק את נושא החומרים של כרמית. יום טוב.
 
למעלה