ריקוד עם דרקונים

IWRIS

New member
ריקוד עם דרקונים


שלום,
סיימתי את ריקוד עם דרקונים ואני אשמח אם מישהו יוכל להסביר לי-
מה לעזאזל קורה בערים החופשיות בספר הזה?
מי נגד מי? מי במלחמה עם מי? מי בגד במי?
מה בדיוק היחסים הפוליטיים בתוך מירין ומחוצה לה?
ומה נסגר עם כל אלה עם השמות המוזרים שדומים אחד לשני....?
אני אשמח אם מישהו יוכל לעזור לי ולעשות קצת סדר בבלגן

(כולל הפרקים האחרונים של בריסטאן וטיריון...)
תודה!
 

sako10

New member
נראה לי לאף אחד אין מושג מה הולך שם

אני קראתי את הספר באנגלית בספטמבר ואני עדיין לא מבין לגמרי מה בדיוק הלך שם.
בגדול גם בספרים הקודמים רוב הארועים שהתחוללו מחוץ לווסטרוז שעממו אותי עד מוות. הספר הזה שהתבסס כמעט כולו על הערים החופשיות היה בשבילי סיוט לא נורמלי.
אני מקווה שבתחילת הספר הבא מישהו יהרוג את דיאנריז ויחסוך ממני את הסבל של הערים החופשיות.
 

tanj

New member
הכל קצת הייזי שם

אבל בגדול דאנרייז שיחררה את העבדים והפילה מגדולתם את בעלי העבדים במירין (אלה עם הפרמידות). לכן יש לה התנגדות במירין מטעם האוליגרכיה לשעבר. THE SUNS OF THE HARPY נקראים כך בגלל הסמל של מירין- הנבל (אם אני לא טועה). במירין יש פוליטיקה מסובכת בין האצולה לשעבר, העבדים המשוחררם והעבדים שלא כל כך רצו להיות משוחררים כי בשיטה הקודמת הם חיו ברווחה יחסית בעוד שעכשיו הם צריכיםלעבוד ולהרוויח גרושים. דוגמא לעימות בין דנאריז למירינאים הם מלחמות הזירה (הגלדיאטורים ב fighting pits שהיו למעשה תיאטראות היורדים אל בור רדוד בו נלחמו עבדים-גלדיאטורים). העבדים שהיו גלדיאטורים ירדו מגדולתם וצריכים לעבוד למחייתם ודי מבואסים מהסידור החדש של מלכת מירין ואם הדרקונים.

נוסף לכך, הערים האחרות במפרץ נוגשי העבדים, נמצאות במלחמה. אסטפור נמצאת בסכסוך עם יונקאי ומלך אסטפור מובס בקרב ומת. יונקאי זוכה לתמיכת ערים חופשיות אחרות כי אסטפור בת ברית של דנאריז ויונקאי מתנגדת לה. הסיבה היא החשש מדנאריז ומהדרקונים שלה ולכן ערים רבות תומכות בכל מי שילחם נגדה. כך מגיעות פלוגות רבות של שכירי חרב, שערים חופשיות שילמו להם ביד נדיבה, להלחם נגד אסטפור ולאחר הניצחון שם, להגיע למירין ולהטיל עליה מצור.

דנאריז מגלה כי פלוגת שכירי החרב הנאמנה לה חצתה צדדים (turncoat ) וכעת תומכת ביונקאי והסיכוי היחיד שלה להמנע ממלחמה הוא להתחתן עם אציל מירינאזי שהוא agreeable עבור אנשי יונקאי ועבור האצולה של מירין. הוא (ברח לי השם) מתחתן עם דנאריז, מפעיל קשריו עם האצולה המודחת ומביא לשלום פנימי במירין. הוא גם חותם הסכם שלום עם יונקאי ומסיים את המצור והפשרה שדנאריז נאלצת לקבל מלבד חתונה איתו היא פתיחה מחדש של ה fighting pits .
בינתיים מגיעים למירין ולסביבתה אנשים רבים עם אינטרסים שונים. טריון וג'ורה מורמונט מתגלגלים למצב של עבדים של אציל מיונקאי, וטריון מצליח להגיע לעמדת השפעה מסוימת על הקפטיין פלאם שבגד בדנאריז. דאריו נאהריס מורחק ממירין על ידי דנאריז כדי שלא יפריע לברית הפוליטית, הסתומים מדורן מגיעים לחצר של דנאריז ולא ממש משיגים את מבוקשם והנסיך מגלה מה דרקונים יכולים לעשות.

בריסטן סלמי מוציא לפועל הפיכה וכולא את המלך, שולח את דרינקווטר והאיש הגדול, אנשי דורן, לשליחות משלהם כאשר דנאריז עולה על אחד הדרקונים שלה ונעלמת בעוד שומר ראשה חולה מהרעלת חרגולים(?).
בינתיים איאגון מפליג עם המנטור שלו והפלוגה הזהובה לווסטרוז ומתחיל את המרד שלו כנגד בית לאניסטר וכס הברזל.
 
למעלה