רכבות מהירות מאשדוד/ראשל"צ לתל אביב

מצב
הנושא נעול.

YuMi2017

Member
רכבות מהירות מאשדוד/ראשל"צ לתל אביב

רכבות מהירות מאשדוד/ראשל"צ לתל אביב
קודם כל שלום לכולם.
אני קורא הדוק של הפורום הזה כבר תקופה ארוכה ואני חייב לומר שמאוד מעניין פה ותמיד כיף לקבל מידע.
אחרי תקופה ארוכה של עמידה בצללים החלטתי להירשם ולהיות פעיל בפורום (ככל שיתאפשר לי).
אני חובב תחבורה ציבורית/תשתיות מושבע ותמיד נהנה לקרוא וללמוד.

ולעניינו, בעבר (ממש לא מזמן) היו רכבות מהירות מאשדוד/ראשל"צ משה דיין לתל אביב שהיו מדלגות על תחנות בת ים וחולון, מישהו יודע מדוע זה הופסק?
ויותר חשוב, האם יש איזה שהוא תכנון להחזיר את הרכבת הזאת?
המצב היום פשוט קשה מאוד, זמן הנסיעה ארוך מאוד מאשדוד לתל אביב מרכז (50 דקות לא כולל איחורים) כאשר באמצע עוצרים בחולון ובת ים כאשר מספר הנוסעים שעולים שם הוא מגוכח...
האם מישהו יכול לנחם אותי?
תודה לעונים!
 
באוגוסט 2015 הוסיפו רכבת רביעית בכל כיוון בשעת שיא בקו הזה

רכבות מהירות מאשדוד/ראשל"צ לתל אביב
קודם כל שלום לכולם.
אני קורא הדוק של הפורום הזה כבר תקופה ארוכה ואני חייב לומר שמאוד מעניין פה ותמיד כיף לקבל מידע.
אחרי תקופה ארוכה של עמידה בצללים החלטתי להירשם ולהיות פעיל בפורום (ככל שיתאפשר לי).
אני חובב תחבורה ציבורית/תשתיות מושבע ותמיד נהנה לקרוא וללמוד.

ולעניינו, בעבר (ממש לא מזמן) היו רכבות מהירות מאשדוד/ראשל"צ משה דיין לתל אביב שהיו מדלגות על תחנות בת ים וחולון, מישהו יודע מדוע זה הופסק?
ויותר חשוב, האם יש איזה שהוא תכנון להחזיר את הרכבת הזאת?
המצב היום פשוט קשה מאוד, זמן הנסיעה ארוך מאוד מאשדוד לתל אביב מרכז (50 דקות לא כולל איחורים) כאשר באמצע עוצרים בחולון ובת ים כאשר מספר הנוסעים שעולים שם הוא מגוכח...
האם מישהו יכול לנחם אותי?
תודה לעונים!
באוגוסט 2015 הוסיפו רכבת רביעית בכל כיוון בשעת שיא בקו הזה
כחלק מהצעדים לקראת תחילת עבודות הקמת התחנות של הקו האדום.
הוספת הרכבת הרביעית גרמה לאיחורים כרוניים בקו עקב צוואר הבקבוק המפורסם באיילון בין תחנות ההגנה וסבידור-מרכז.
כדי להתמודד עם האיחורים הכרוניים הללו, החליטו שכל הרכבות בין ההגנה למשה דיין יעצרו בתחנות חולון ובת ים וכך אמנם לא העלימו את האיחורים, אבל טיאטו את ההשפעה החזקה שלהם אל מתחת לשטיח בכך שהוסיפו עצירות לפני שמגיעים לצוואר הבקבוק.

הדבר היחיד שיוכל לנחם אותך זה לפתור את בעיית צוואר הבקבוק של המסילה הבודדת באיילון ולהוסיף מסילה שתהפוך את המסילה הבודדת לזוג מסילות.
אז רכבות שנוסעות בכיוון אחד לא יצטרכו להמתין לרכבות שנוסעות בכיוון השני ולא יהיה צוואר בקבוק של מסילה בודדת שצריכות לעבור בה 8 רכבות בשעה בכיוונים מנוגדים.

זה הפתרון היחיד שיאפשר לפצל את השירות הפרברי מראשון לציון משה דיין מהשירות הבינעירוני שמתחיל בבאר שבע או באשקלון ויאפשר קיום רכבות מהירות מאשקלון, אשדוד ויבנה מערב לתל אביב ולהיפך.
 

YuMi2017

Member
תודה על התשובה

באוגוסט 2015 הוסיפו רכבת רביעית בכל כיוון בשעת שיא בקו הזה
כחלק מהצעדים לקראת תחילת עבודות הקמת התחנות של הקו האדום.
הוספת הרכבת הרביעית גרמה לאיחורים כרוניים בקו עקב צוואר הבקבוק המפורסם באיילון בין תחנות ההגנה וסבידור-מרכז.
כדי להתמודד עם האיחורים הכרוניים הללו, החליטו שכל הרכבות בין ההגנה למשה דיין יעצרו בתחנות חולון ובת ים וכך אמנם לא העלימו את האיחורים, אבל טיאטו את ההשפעה החזקה שלהם אל מתחת לשטיח בכך שהוסיפו עצירות לפני שמגיעים לצוואר הבקבוק.

הדבר היחיד שיוכל לנחם אותך זה לפתור את בעיית צוואר הבקבוק של המסילה הבודדת באיילון ולהוסיף מסילה שתהפוך את המסילה הבודדת לזוג מסילות.
אז רכבות שנוסעות בכיוון אחד לא יצטרכו להמתין לרכבות שנוסעות בכיוון השני ולא יהיה צוואר בקבוק של מסילה בודדת שצריכות לעבור בה 8 רכבות בשעה בכיוונים מנוגדים.

זה הפתרון היחיד שיאפשר לפצל את השירות הפרברי מראשון לציון משה דיין מהשירות הבינעירוני שמתחיל בבאר שבע או באשקלון ויאפשר קיום רכבות מהירות מאשקלון, אשדוד ויבנה מערב לתל אביב ולהיפך.
תודה על התשובה
שיערתי שזאת הסיבה...עכשיו אני בטוח שזה זה.
מצער לשמוע שלא יהיה לזה פתרון בעשור הקרוב לפחות, עד שיבנו מסילה רביעית באיילון.
הנושא עולה פה לא פעם, לא מצליח להבין איך שר התחבורה לא שם את הדבר הזה בעדיפות עליונה..
 

אורי404

New member
זוהי טעות נגררת, משנים עברו

תודה על התשובה
שיערתי שזאת הסיבה...עכשיו אני בטוח שזה זה.
מצער לשמוע שלא יהיה לזה פתרון בעשור הקרוב לפחות, עד שיבנו מסילה רביעית באיילון.
הנושא עולה פה לא פעם, לא מצליח להבין איך שר התחבורה לא שם את הדבר הזה בעדיפות עליונה..
זוהי טעות נגררת, משנים עברו
כאשר הקימו את המסילה השלישית באיילון, היה עדיף להוסיף את הרביעית. לחילופין אולי לצמצמם את המרווחים בין שלושת המסילות. במידה והדבר הזה היה אפשרי, היה ניתן להוסיף בבוא העת מסילה רביעית, מבלי לבצע את הטיית נהר איילון, כפי שכיום המצב דורש.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
ברוך הבא!


רכבות מהירות מאשדוד/ראשל"צ לתל אביב
קודם כל שלום לכולם.
אני קורא הדוק של הפורום הזה כבר תקופה ארוכה ואני חייב לומר שמאוד מעניין פה ותמיד כיף לקבל מידע.
אחרי תקופה ארוכה של עמידה בצללים החלטתי להירשם ולהיות פעיל בפורום (ככל שיתאפשר לי).
אני חובב תחבורה ציבורית/תשתיות מושבע ותמיד נהנה לקרוא וללמוד.

ולעניינו, בעבר (ממש לא מזמן) היו רכבות מהירות מאשדוד/ראשל"צ משה דיין לתל אביב שהיו מדלגות על תחנות בת ים וחולון, מישהו יודע מדוע זה הופסק?
ויותר חשוב, האם יש איזה שהוא תכנון להחזיר את הרכבת הזאת?
המצב היום פשוט קשה מאוד, זמן הנסיעה ארוך מאוד מאשדוד לתל אביב מרכז (50 דקות לא כולל איחורים) כאשר באמצע עוצרים בחולון ובת ים כאשר מספר הנוסעים שעולים שם הוא מגוכח...
האם מישהו יכול לנחם אותי?
תודה לעונים!
ברוך הבא!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה