רכבת ישראל פותחת בהתקפה חזיתית

מצב
הנושא נעול.
../images/Emo45.gif קביעה נכונה.

באמת

אז תן לי לספר לך משהו, בשעות השיא - אין לקו ב"ש - ת"א או כפ"ס - ת"א חלופה סבירה. אני נסעתי כל יום מת"א לב"ש, ואחרי כמה ניסיונות באוטובוסים בשעות הבוקר - ראיתי שזה לא הולך. בערב החלופה לב"ש דווקא טובה, אבל בה משתמשים הרבה נוסעים, בד"כ בעמידה, עם אוטובוסים בתדירות גבוהה. לגבי כפ"ס - רחוב ויצמן, כביש 4 ו/או 5 וז'בוטינסקי עושים את שלהם. זמן הנסיעה באוטובוס ברוב שעות האור עולה על שעה. אולי בקו לירושליים יש חלופה טובה. בקווים לחיפה לא נסעתי ואני לא יודע. שאלת את עצמך אי פעם כמה נוסעים יש באוטובוסים בקווים אלו?
קביעה נכונה.
 

harhanegev

New member
מציאות זו לא מעידה שהרכבת בסדר,

העניין הוא שיש אלטרנטיבות
אין כמעט קו רכבת בארץ שאין לו חלופה אוטובוסית סבירה. המציאות היא שהחיילים והאזרחים ממשיכים לנסוע ברכבת, ויותר משנה לשנה, למרות כל הקיטורים שאנחנו שומעים כאן.
מציאות זו לא מעידה שהרכבת בסדר,
כי יש לרכבת 2 יתרונות בולטים: [א] אין פקקי כביש [ב] גם קוי האוטובוסים, לא כולם מן המשופרים, במיוחד בימים ושעות עמוסים. להיות טוב יותר מאוטובוס עמוס עמוס עמוס, זה לא כבוד גדול.
 

amit1270

New member
במצב הציוד והתשתית הנוכחי

מציאות זו לא מעידה שהרכבת בסדר,
כי יש לרכבת 2 יתרונות בולטים: [א] אין פקקי כביש [ב] גם קוי האוטובוסים, לא כולם מן המשופרים, במיוחד בימים ושעות עמוסים. להיות טוב יותר מאוטובוס עמוס עמוס עמוס, זה לא כבוד גדול.
במצב הציוד והתשתית הנוכחי
[א] יש פקקי רכבת, רק שלא רואים אותם. הם קיימים בעיקר במסילות הבודדות והעמוסות או כתוצאה מחסימות לא צפויות, וגורמים לא פעם לאיחורים קשים ומצטברים. [ב] זה מה שאני טוען. יש עומס, יש אלטרנטיבות ויש מה לשפר,בתח"צ בכלל וברכבת בפרט, אבל אי אפשר להאשים את הנהלת הרכבת הנוכחית בעומס, שהוא תוצאה של הזנחה רבת שנים ושל (תתפלא!) העלייה המדהימה בפופולריות של הרכבת בעשור האחרון.
 

harhanegev

New member
יש הבדל ענק בין פקקי רכבת לפקקי כביש.

במצב הציוד והתשתית הנוכחי
[א] יש פקקי רכבת, רק שלא רואים אותם. הם קיימים בעיקר במסילות הבודדות והעמוסות או כתוצאה מחסימות לא צפויות, וגורמים לא פעם לאיחורים קשים ומצטברים. [ב] זה מה שאני טוען. יש עומס, יש אלטרנטיבות ויש מה לשפר,בתח"צ בכלל וברכבת בפרט, אבל אי אפשר להאשים את הנהלת הרכבת הנוכחית בעומס, שהוא תוצאה של הזנחה רבת שנים ושל (תתפלא!) העלייה המדהימה בפופולריות של הרכבת בעשור האחרון.
יש הבדל ענק בין פקקי רכבת לפקקי כביש.
בפקקי רכבת יש להנהלת הרכבת הרבה יותר יכולת לשלוט על הנעשה ולצמצם בעיות (גם אם לא ב-100%) מאשר לכל חברת אוטובוסים. לגבי ב', כמובן שאינני מאשים את ההנהלה במה שאינם אשמים, אך לצערי הרב גם בפרשנות המקלה ביותר ישנה קופת שרצים ענקית, שאחרים כאן בשרשור היטיבו לפרט חלקים ממנה.
 

amit1270

New member
יש הבדלים, זה ברור,

יש הבדל ענק בין פקקי רכבת לפקקי כביש.
בפקקי רכבת יש להנהלת הרכבת הרבה יותר יכולת לשלוט על הנעשה ולצמצם בעיות (גם אם לא ב-100%) מאשר לכל חברת אוטובוסים. לגבי ב', כמובן שאינני מאשים את ההנהלה במה שאינם אשמים, אך לצערי הרב גם בפרשנות המקלה ביותר ישנה קופת שרצים ענקית, שאחרים כאן בשרשור היטיבו לפרט חלקים ממנה.
יש הבדלים, זה ברור,
אבל (1) מי שמפעיל את המערכת בשטח הוא לא הנהלת הרכבת, (2) לא תמיד יש פתרונות קלים, ובכל מקרה של "סתימה" מישהו נפגע. בד"כ עובדי הרכבת עושים את המקסימום כדי למזער את הנזק. חבל שיש כל כך הרבה בורות בקרב הציבור (ותנועת "על הרציף" במיוחד) לגבי הקשיים והמגבלות.
 

harhanegev

New member
עדיין, ההבדל עצום ברור וחד :

יש הבדלים, זה ברור,
אבל (1) מי שמפעיל את המערכת בשטח הוא לא הנהלת הרכבת, (2) לא תמיד יש פתרונות קלים, ובכל מקרה של "סתימה" מישהו נפגע. בד"כ עובדי הרכבת עושים את המקסימום כדי למזער את הנזק. חבל שיש כל כך הרבה בורות בקרב הציבור (ותנועת "על הרציף" במיוחד) לגבי הקשיים והמגבלות.
עדיין, ההבדל עצום ברור וחד :
אין בכלל מה להשוות בין רמת השליטה הגבוהה של הנהלת רכבת ישראל על המסילות לבין רמת השליטה של הנהלת אגד /דן / כל חברת אטובוסים אחרת על הכבישים. אין שום מקום להשוואה, זה בערך כמו להשוות גודל של פודל לגודל של פיל.
 

amit1270

New member
לעומת זאת, אם כביש נחסם, ניתן להסיט את

עדיין, ההבדל עצום ברור וחד :
אין בכלל מה להשוות בין רמת השליטה הגבוהה של הנהלת רכבת ישראל על המסילות לבין רמת השליטה של הנהלת אגד /דן / כל חברת אטובוסים אחרת על הכבישים. אין שום מקום להשוואה, זה בערך כמו להשוות גודל של פודל לגודל של פיל.
לעומת זאת, אם כביש נחסם, ניתן להסיט את
תנועת האוטובוסים לכביש חלופי. ב"רשת המסילות" העלובה שלנו האופציה הזאת כמעט לא קיימת. תחשוב על זה...
 

harhanegev

New member
גם אם תסיט חלק מהתלונות המוצדקות

לעומת זאת, אם כביש נחסם, ניתן להסיט את
תנועת האוטובוסים לכביש חלופי. ב"רשת המסילות" העלובה שלנו האופציה הזאת כמעט לא קיימת. תחשוב על זה...
גם אם תסיט חלק מהתלונות המוצדקות
לעבר הממשלה וההנהלות הקודמות (ובצדק רב), עדיין ההנהלה הנוכחית ממשיכה להחזיק בבעלות על קופת שרצים לא קטנה.
 

amit1270

New member
ושוב - אין קשר ישיר להנהלה.

עדיין, ההבדל עצום ברור וחד :
אין בכלל מה להשוות בין רמת השליטה הגבוהה של הנהלת רכבת ישראל על המסילות לבין רמת השליטה של הנהלת אגד /דן / כל חברת אטובוסים אחרת על הכבישים. אין שום מקום להשוואה, זה בערך כמו להשוות גודל של פודל לגודל של פיל.
ושוב - אין קשר ישיר להנהלה.
ההנהלה לא יושבת במרכז השליטה והבקרה. מי שאחראים על הבקרה הם עובדי רכבת ישראל, והם בד"כ עושים עבודה סבירה עד טובה מאוד, שוב - בהתחשב בתנאים. אם יש לך רעיונות לשיפור אתה מוזמן להציג אותם בפני ההנהלה או כל גורם רלוונטי. אם אין לך מושג איך העסק עובד, לפחות אל תפגין את זה.
 

harhanegev

New member
על תגובות פוגעניות אין לי מה להגיב.

ושוב - אין קשר ישיר להנהלה.
ההנהלה לא יושבת במרכז השליטה והבקרה. מי שאחראים על הבקרה הם עובדי רכבת ישראל, והם בד"כ עושים עבודה סבירה עד טובה מאוד, שוב - בהתחשב בתנאים. אם יש לך רעיונות לשיפור אתה מוזמן להציג אותם בפני ההנהלה או כל גורם רלוונטי. אם אין לך מושג איך העסק עובד, לפחות אל תפגין את זה.
על תגובות פוגעניות אין לי מה להגיב.
אני לא מתכוון לרדת לרמה של "אם אין לך מושג איך העסק עובד, לפחות אל תפגין את זה". את הנסיונות להטחת עלבונות סתמיים ותלושים מהמציאות אתה מוזמן לנסות במקום אחר.
 
מצטער להגיד לך- אבל עמית צודק..

על תגובות פוגעניות אין לי מה להגיב.
אני לא מתכוון לרדת לרמה של "אם אין לך מושג איך העסק עובד, לפחות אל תפגין את זה". את הנסיונות להטחת עלבונות סתמיים ותלושים מהמציאות אתה מוזמן לנסות במקום אחר.
מצטער להגיד לך- אבל עמית צודק..
 
יאיר,מה ציפית לשמוע, כאשר אתה לא מפסיק להעביר

זה צודק להשמיץ במקום להגיב עניינית ?
יופי, אז שיהיה לכם יום נפלא ומלא בהרבה צדק.
יאיר,מה ציפית לשמוע, כאשר אתה לא מפסיק להעביר
ביקורת על משהו שאתה רק חושב שאתה בקיא בו? הרי אתה בעצמך אמרת שכמעט ולא יוצא לך אפילו לסוע ברכבת... ברגע שניזונים רק מאמצעי התקשורת למינהם (כתבות, תגובות של נוסעים ממורמרים למיניהם שלא באמת מודעים לכל הסיבות שבגללם רכבת כזו או אחרת איחרה, כתבות של עיתונאים שאוהבים לעורר פרובוקציה, כי אחרת אף אחד לא יקרא את הכתבה שלהם.. (שלא נדבר על זה שרובם לא מבינים כלום ברכבות)- עלולים להגיע למסקנות מוטעות למדי.. אז ברגע שאתה מעביר ביקורת בצורה אינטנסיבית על משהו שאתה לא באמת מכיר- אל תתפלא שאלה הן התגובות..
 

harhanegev

New member
אינני כותב על מה שאינני מבין בו.

יאיר,מה ציפית לשמוע, כאשר אתה לא מפסיק להעביר
ביקורת על משהו שאתה רק חושב שאתה בקיא בו? הרי אתה בעצמך אמרת שכמעט ולא יוצא לך אפילו לסוע ברכבת... ברגע שניזונים רק מאמצעי התקשורת למינהם (כתבות, תגובות של נוסעים ממורמרים למיניהם שלא באמת מודעים לכל הסיבות שבגללם רכבת כזו או אחרת איחרה, כתבות של עיתונאים שאוהבים לעורר פרובוקציה, כי אחרת אף אחד לא יקרא את הכתבה שלהם.. (שלא נדבר על זה שרובם לא מבינים כלום ברכבות)- עלולים להגיע למסקנות מוטעות למדי.. אז ברגע שאתה מעביר ביקורת בצורה אינטנסיבית על משהו שאתה לא באמת מכיר- אל תתפלא שאלה הן התגובות..
אינני כותב על מה שאינני מבין בו.
הכתיבה שלי הינה , ותמיד היתה, מוגבלת למה שאני מבין בו. אם תביט בכל מה שכתבתי, תראה היטב שאינני מסביר על פיזיקה של חוגונים, לא על השלכות בטיחותיות של רוחב מסילות, לא על הרכב הפלדה של קרונות, ולא על שום דבר אחר שאינני מבין בו. אינני אחד מהמביישים את עצמם בכתיבת ספקולציות פרועות על מה שאינם יודעים.
 

harhanegev

New member
אם נותן שירות עושה פאשלה,

יאיר,מה ציפית לשמוע, כאשר אתה לא מפסיק להעביר
ביקורת על משהו שאתה רק חושב שאתה בקיא בו? הרי אתה בעצמך אמרת שכמעט ולא יוצא לך אפילו לסוע ברכבת... ברגע שניזונים רק מאמצעי התקשורת למינהם (כתבות, תגובות של נוסעים ממורמרים למיניהם שלא באמת מודעים לכל הסיבות שבגללם רכבת כזו או אחרת איחרה, כתבות של עיתונאים שאוהבים לעורר פרובוקציה, כי אחרת אף אחד לא יקרא את הכתבה שלהם.. (שלא נדבר על זה שרובם לא מבינים כלום ברכבות)- עלולים להגיע למסקנות מוטעות למדי.. אז ברגע שאתה מעביר ביקורת בצורה אינטנסיבית על משהו שאתה לא באמת מכיר- אל תתפלא שאלה הן התגובות..
אם נותן שירות עושה פאשלה,
לפי דבריך יוצא שאין לאף אחד זכות מוסרית להתלונן עליו. הלקוח הוא "נוסעים ממורמרים למיניהם". גם אם 100,000 לקוחות יתלוננו על אותה בעיה (100,000 לקוחות מהמציאות, לא 100,000 כרטיסים מהכרטיסומט), אז הם בסך הכל, לפי שיטטך, 100,000 "נוסעים ממורמרים למיניהם". אם עיתון מדווח על בעיות של נותן שירות, אז הוא בסך הכל אחד מאותם "עיתונאים שאוהבים לעורר פרובוקציה". כמו כן, לצערי הרב, אתה חוזר על טעות אחת בעקביות ובהתמדה (טעות שהם מזמן הפסיקו לעשות, אך אתה ממשיך וממשיך ביחד עם קומץ סניגורים של הרכבת שבטוחים שאתם המיעוט שמבין בכל, וכל מי שחולק עליכם לא מבין כלום): אתה מתייחס אלי כמי ש"לא מפסיק להעביר ביקורת" בזמן שהעברתי ביקורות חיוביות ואוהדות רבות על הרכבת, לא פעם ולא פעמיים, בפורום הזה ומחוצה לו. לגבי "אל תתפלא שאלה הן התגובות", אלו הן התגובות של מיעוט קטן שבטוח שאף אחד לא מבין כלום ורק קומץ סניגורי הרכבת מבינים בהכל. לגאוותנות חסרת הרסן באמירה "ברגע שאתה מעביר ביקורת בצורה אינטנסיבית על משהו שאתה לא באמת מכיר", אין לי שום רצון להתייחס, היא בוודאי לא מוסיפה לך כבוד.
 

harhanegev

New member
"אם נותן שירות עושה פאשלה"-תיקון טעויות הקלדה

אם נותן שירות עושה פאשלה,
לפי דבריך יוצא שאין לאף אחד זכות מוסרית להתלונן עליו. הלקוח הוא "נוסעים ממורמרים למיניהם". גם אם 100,000 לקוחות יתלוננו על אותה בעיה (100,000 לקוחות מהמציאות, לא 100,000 כרטיסים מהכרטיסומט), אז הם בסך הכל, לפי שיטטך, 100,000 "נוסעים ממורמרים למיניהם". אם עיתון מדווח על בעיות של נותן שירות, אז הוא בסך הכל אחד מאותם "עיתונאים שאוהבים לעורר פרובוקציה". כמו כן, לצערי הרב, אתה חוזר על טעות אחת בעקביות ובהתמדה (טעות שהם מזמן הפסיקו לעשות, אך אתה ממשיך וממשיך ביחד עם קומץ סניגורים של הרכבת שבטוחים שאתם המיעוט שמבין בכל, וכל מי שחולק עליכם לא מבין כלום): אתה מתייחס אלי כמי ש"לא מפסיק להעביר ביקורת" בזמן שהעברתי ביקורות חיוביות ואוהדות רבות על הרכבת, לא פעם ולא פעמיים, בפורום הזה ומחוצה לו. לגבי "אל תתפלא שאלה הן התגובות", אלו הן התגובות של מיעוט קטן שבטוח שאף אחד לא מבין כלום ורק קומץ סניגורי הרכבת מבינים בהכל. לגאוותנות חסרת הרסן באמירה "ברגע שאתה מעביר ביקורת בצורה אינטנסיבית על משהו שאתה לא באמת מכיר", אין לי שום רצון להתייחס, היא בוודאי לא מוסיפה לך כבוד.
"אם נותן שירות עושה פאשלה"-תיקון טעויות הקלדה
אם נותן שירות עושה פאשלה, לפי דבריך יוצא שאין לאף אחד זכות מוסרית להתלונן עליו. הלקוח הוא "נוסעים ממורמרים למיניהם". גם אם 100,000 לקוחות יתלוננו על אותה בעיה (100,000 לקוחות מהמציאות, לא 100,000 כרטיסים מהכרטיסומט), אז הם בסך הכל, לפי שיטתך, 100,000 "נוסעים ממורמרים למיניהם". אם עיתון מדווח על בעיות של נותן שירות, אז הוא בסך הכל אחד מאותם "עיתונאים שאוהבים לעורר פרובוקציה". כמו כן, לצערי הרב, אתה חוזר על טעות אחת בעקביות ובהתמדה (אתה ממשיך וממשיך ביחד עם קומץ סניגורים של הרכבת שבטוחים שאתם המיעוט שמבין בכל, וכל מי שחולק עליכם לא מבין כלום): אתה מתייחס אלי כמי ש"לא מפסיק להעביר ביקורת" בזמן שהעברתי ביקורות חיוביות ואוהדות רבות על הרכבת, לא פעם ולא פעמיים, בפורום הזה ומחוצה לו. לגבי "אל תתפלא שאלה הן התגובות", אלו הן התגובות של מיעוט קטן שבטוח שאף אחד לא מבין כלום ורק קומץ סניגורי הרכבת מבינים בהכל. לגאוותנות חסרת הרסן באמירה "ברגע שאתה מעביר ביקורת בצורה אינטנסיבית על משהו שאתה לא באמת מכיר", אין לי שום רצון להתייחס, היא בוודאי לא מוסיפה לך כבוד.
 

harhanegev

New member
אהההה ! עכשיו אני מבין !

לא נוח לחייל המסכן נסיעה באוטובוס?
ונסיעה ברכבת "הודית" עדיפה? ובכלל, מה הפינוק הזה? עם הצבא הזה אנחנו אמורים לנצח מלחמות!
אהההה ! עכשיו אני מבין !
עכשיו סוף סוף אני מבין למה משרד התחבורה ומשרד הביטחון החליטו שאזרח הנוסע לחופשה באילת צריך לקבל מקום שמור מראש בנוחות ובכבוד, וחייל הנוסע לבסיס באזור אילת צריך להידחס (במקרים רבים בעמידה רצופה של 3 שעות), להילחם בחיילים אחרים בכניסה לאוטובוס, ולנסוע באוטובוס שמזכיר קרון בהמות יותר מאשר אוטובוס (מבחינת הצפיפות, לא משום בחינה אחרת). זה כדי לחשל את חיילינו שיהיה יותר מתאימים ללחימה בשדה הקרב.
 
באמת עמית...

מחוסר ברירה?
יש אוטובוסים (גם לחיילים!) ויש רכב פרטי (ויש לא מעט שמעדיפים רכבת על פני רכב פרטי). בקיצור - רוב הנוסעים ברכבת עושים זאת מתוך בחירה ושיקול דעת עצמאי.
באמת עמית...
חייל שמשרת בבאר שבע וגר בתל אביב או חיפה לא ייסע עם רכבו הפרטי, ועם אוטובוס נסיעה של שעתיים זה לא הכי שוס גדול, למרות שהרבה מעדיפים את האוטובוס, למרות שגם שמה הצפיפות היא נוראית בעיקר בימי ראשון וחמישי. הרי אותו דבר אתה יכול להגיד על מי שצורך מים ממקורות והם מזוהמים, אבל בכל זאת הוא שותה ומתקלח איתם (למרות שגם כאן כולם כבר עברו למינירלים או מטהרי מים)עצם זה שנוסעים ברכבת הרבה אנשים לא אומר שהשירות שלה טוב, ואני גם לא מבין מה הויכוח הרי ברור לכל מי שיש לו עיניים שהשירות ברכבת ישראל הוא מחפיר אם זה ויכוח רק לשם שירשור משכנתה אז סבבה. מה בעצם הטענה שלך שהרכבת נותנת אחלה שירות וצריכה לקבל פרס ישראל למינהל תקין?
 

amit1270

New member
השירות ברכבת ישראל הוא בסדר גמור.

באמת עמית...
חייל שמשרת בבאר שבע וגר בתל אביב או חיפה לא ייסע עם רכבו הפרטי, ועם אוטובוס נסיעה של שעתיים זה לא הכי שוס גדול, למרות שהרבה מעדיפים את האוטובוס, למרות שגם שמה הצפיפות היא נוראית בעיקר בימי ראשון וחמישי. הרי אותו דבר אתה יכול להגיד על מי שצורך מים ממקורות והם מזוהמים, אבל בכל זאת הוא שותה ומתקלח איתם (למרות שגם כאן כולם כבר עברו למינירלים או מטהרי מים)עצם זה שנוסעים ברכבת הרבה אנשים לא אומר שהשירות שלה טוב, ואני גם לא מבין מה הויכוח הרי ברור לכל מי שיש לו עיניים שהשירות ברכבת ישראל הוא מחפיר אם זה ויכוח רק לשם שירשור משכנתה אז סבבה. מה בעצם הטענה שלך שהרכבת נותנת אחלה שירות וצריכה לקבל פרס ישראל למינהל תקין?
השירות ברכבת ישראל הוא בסדר גמור.
יש מקום לשיפור, והרבה, אבל מכאן ועד ל"מחפיר" המרחק גדול.
 
להזכירך פניות הציבור...

השירות ברכבת ישראל הוא בסדר גמור.
יש מקום לשיפור, והרבה, אבל מכאן ועד ל"מחפיר" המרחק גדול.
להזכירך פניות הציבור...
זה חלק מהשירות שהרכבת נותנת, אוטובוסים חלופיים במקרה ורכבת נתקעת, הודעה על עבודות. להודיע בפורום באותו יום שיש עבודות ולכן יהיו עיכובים זה *ממש* לא לעניין.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה