רכבת כרמיאל: הרהורים לפני פתיחה

מצב
הנושא נעול.

נייף

New member
רכבת כרמיאל: הרהורים לפני פתיחה

רכבת כרמיאל: הרהורים לפני פתיחה

לו מלכתחילה היו ממשיכים את המסילה עוד כ- 13 ק"מ ומגיעים עד צומת שבע, אזור ללא בעיות טופוגרפיות מיוחדות הקיימות בהמשך, היינו יוצאים נשכרים בכמה היבטים:
  1. תחנת נוסעים בצומת חנניה (שבע): תחנה שתשרת את כל הישובים הצפוניים מכרמיאל.
  2. מסוף מטענים בכרמיאל מזרח: מסוף שישרת את כל המפעלים ואזורי התעשייה הצפוניים.
  3. הורדת לחץ ועומס מכביש / צומת כרמיאל העמוס והצפוף בלאו הכי (פועל יוצא של 2 הפיסקאות לעיל).
כעת יקח שנים רבות עד שייסלל המשך הפרויקט המורכב מכרמיאל צפונה עד לקרית שמונה, ועד אז חבל... חבל...
 

easylivin

New member
צריכים לזכור שנדרשה מלחמת עולם כדי שהפרוייקט בכלל ייצא לפועל

רכבת כרמיאל: הרהורים לפני פתיחה

לו מלכתחילה היו ממשיכים את המסילה עוד כ- 13 ק"מ ומגיעים עד צומת שבע, אזור ללא בעיות טופוגרפיות מיוחדות הקיימות בהמשך, היינו יוצאים נשכרים בכמה היבטים:
  1. תחנת נוסעים בצומת חנניה (שבע): תחנה שתשרת את כל הישובים הצפוניים מכרמיאל.
  2. מסוף מטענים בכרמיאל מזרח: מסוף שישרת את כל המפעלים ואזורי התעשייה הצפוניים.
  3. הורדת לחץ ועומס מכביש / צומת כרמיאל העמוס והצפוף בלאו הכי (פועל יוצא של 2 הפיסקאות לעיל).
כעת יקח שנים רבות עד שייסלל המשך הפרויקט המורכב מכרמיאל צפונה עד לקרית שמונה, ועד אז חבל... חבל...
צריכים לזכור שנדרשה מלחמת עולם כדי שהפרוייקט בכלל ייצא לפועל
האוצר בימים העליזים ההם עמד (כי נתנו לו, כפי שהבנו יותר מאוחר) על רגליו האחוריות כדי להפוך את הפרוייקט לרק"ל. רעיון גאוני, שבניגוד לתוכנית המוצדקת של רק"ל לנצרת, נועד רק לעכב את הביצוע ולטרפד באופן סופי את המשך התכנון של המסילה מזרחה וצפונה לכיוון קרית שמונה. מסוף המטענים בכרמיאל היה ונשאר כהמשך עתידי מתוכנן (וטבעי) למסילה הכבדה. התמזל מזלנו כי תקופת "ההקפאה הגדולה" נגמרה עם חילופי הנפשות הפועלות בממשלה, לפני שהצליחו לקבור סופית את הפרוייקט הזה ואחרים.
 
וגם תחנה אפשרית ברמה

רכבת כרמיאל: הרהורים לפני פתיחה

לו מלכתחילה היו ממשיכים את המסילה עוד כ- 13 ק"מ ומגיעים עד צומת שבע, אזור ללא בעיות טופוגרפיות מיוחדות הקיימות בהמשך, היינו יוצאים נשכרים בכמה היבטים:
  1. תחנת נוסעים בצומת חנניה (שבע): תחנה שתשרת את כל הישובים הצפוניים מכרמיאל.
  2. מסוף מטענים בכרמיאל מזרח: מסוף שישרת את כל המפעלים ואזורי התעשייה הצפוניים.
  3. הורדת לחץ ועומס מכביש / צומת כרמיאל העמוס והצפוף בלאו הכי (פועל יוצא של 2 הפיסקאות לעיל).
כעת יקח שנים רבות עד שייסלל המשך הפרויקט המורכב מכרמיאל צפונה עד לקרית שמונה, ועד אז חבל... חבל...
וגם תחנה אפשרית ברמה
 

aryeri

Member
אתה מתכוון לתחנה ברמת הגולן? זה חזון אחרית הימים

וגם תחנה אפשרית ברמה
אתה מתכוון לתחנה ברמת הגולן? זה חזון אחרית הימים
להעלות את מסילת הרכבת לקצרין זה לא דבר שפקידי האוצר יסכימו לו, וקח בחשבון שלהעלות מסילת רכבת כבדה לגולן מתחנת ראש פינה זה אתגר הנדסי מסובך הכולל גישור ומינהור. תסע בכביש 91 מצומת מחניים לקצרין, ותבין למה רכבת לגולן תיסלל אולי עוד מאה שנה.
אם ירחיבו את קצרין ויבנו שם שכונות, יהיה אפשר לדבר.
 

נייף

New member
לא ! לראמה

אתה מתכוון לתחנה ברמת הגולן? זה חזון אחרית הימים
להעלות את מסילת הרכבת לקצרין זה לא דבר שפקידי האוצר יסכימו לו, וקח בחשבון שלהעלות מסילת רכבת כבדה לגולן מתחנת ראש פינה זה אתגר הנדסי מסובך הכולל גישור ומינהור. תסע בכביש 91 מצומת מחניים לקצרין, ותבין למה רכבת לגולן תיסלל אולי עוד מאה שנה.
אם ירחיבו את קצרין ויבנו שם שכונות, יהיה אפשר לדבר.
לא ! לראמה
אגב, לי זה נראה מיותר להוסיף עוד תחנה בין כרמיאל לצומת שבע כאשר ראמה היא בס"ה שתי דקות לפני הצומת.
 

tby1

Active member
רכבת לגולן היא מצמח - כפי שהיה לפני 100 שנה.....

אתה מתכוון לתחנה ברמת הגולן? זה חזון אחרית הימים
להעלות את מסילת הרכבת לקצרין זה לא דבר שפקידי האוצר יסכימו לו, וקח בחשבון שלהעלות מסילת רכבת כבדה לגולן מתחנת ראש פינה זה אתגר הנדסי מסובך הכולל גישור ומינהור. תסע בכביש 91 מצומת מחניים לקצרין, ותבין למה רכבת לגולן תיסלל אולי עוד מאה שנה.
אם ירחיבו את קצרין ויבנו שם שכונות, יהיה אפשר לדבר.
רכבת לגולן היא מצמח - כפי שהיה לפני 100 שנה.....
 

עכבר8

New member
קודם שיהיה אוטובוס מקצרין לתחנת הרכבת כרמיאל

אתה מתכוון לתחנה ברמת הגולן? זה חזון אחרית הימים
להעלות את מסילת הרכבת לקצרין זה לא דבר שפקידי האוצר יסכימו לו, וקח בחשבון שלהעלות מסילת רכבת כבדה לגולן מתחנת ראש פינה זה אתגר הנדסי מסובך הכולל גישור ומינהור. תסע בכביש 91 מצומת מחניים לקצרין, ותבין למה רכבת לגולן תיסלל אולי עוד מאה שנה.
אם ירחיבו את קצרין ויבנו שם שכונות, יהיה אפשר לדבר.
קודם שיהיה אוטובוס מקצרין לתחנת הרכבת כרמיאל
 
לא לרמה העיירה שאחרי כרמיאל

אתה מתכוון לתחנה ברמת הגולן? זה חזון אחרית הימים
להעלות את מסילת הרכבת לקצרין זה לא דבר שפקידי האוצר יסכימו לו, וקח בחשבון שלהעלות מסילת רכבת כבדה לגולן מתחנת ראש פינה זה אתגר הנדסי מסובך הכולל גישור ומינהור. תסע בכביש 91 מצומת מחניים לקצרין, ותבין למה רכבת לגולן תיסלל אולי עוד מאה שנה.
אם ירחיבו את קצרין ויבנו שם שכונות, יהיה אפשר לדבר.
לא לרמה העיירה שאחרי כרמיאל
 

חוטהשני

New member
בהמון מדינות

אתה מתכוון לתחנה ברמת הגולן? זה חזון אחרית הימים
להעלות את מסילת הרכבת לקצרין זה לא דבר שפקידי האוצר יסכימו לו, וקח בחשבון שלהעלות מסילת רכבת כבדה לגולן מתחנת ראש פינה זה אתגר הנדסי מסובך הכולל גישור ומינהור. תסע בכביש 91 מצומת מחניים לקצרין, ותבין למה רכבת לגולן תיסלל אולי עוד מאה שנה.
אם ירחיבו את קצרין ויבנו שם שכונות, יהיה אפשר לדבר.
בהמון מדינות
יש רכבות למרות שיש בהם הרים רבים - הבדלי גבהים ועוד (אפשר לעשות את זה דרך גשרים/מנהרות ועוד... זה בטח לא זול - אבל אפשרי בהחלט) ורק בארץ זה נראה פרוייקט בלתי אפשרי...
 

Ccyclist

Well-known member
ברובן הרכבת נבנתה במאה ה19 לפני המצאת האוטובוס

בהמון מדינות
יש רכבות למרות שיש בהם הרים רבים - הבדלי גבהים ועוד (אפשר לעשות את זה דרך גשרים/מנהרות ועוד... זה בטח לא זול - אבל אפשרי בהחלט) ורק בארץ זה נראה פרוייקט בלתי אפשרי...
ברובן הרכבת נבנתה במאה ה19 לפני המצאת האוטובוס
 

Ccyclist

Well-known member
האוטובוס הראשון ביצור המוני היה ב 1910

במאה ה19 גם לא היו מכוניות...
מקווה מאד שבארץ יפעלו בצורה הגיוניות לטובת הפעלת הרכבות לאורכה ולרוחבה...
האוטובוס הראשון ביצור המוני היה ב 1910
כ15 שנים אחרי המכוניות הראשונות, והיה אוטובוס עירוני.
&nbsp
בימינו אפשר לתת חיבור בינעירוני טוב באוטובוסים מודרניים, במאה ה19 האמצעי היחיד שהתאים לכך היה הרכבת. במדינות אירופאיות רבות ניתן למצוא מסילות לשעבר (קיצוצים בגלל כפילויות או עלויות גבוהות), בעיקר בקווי ענף שקוצצו והוחלפו באוטובוסים לקווי הרכבת העיקריים. כמו כן רכבות אקזוטיות יותר כמו מסילה צרה בהרים הן יותר אטרקציה לתיירים ופחות אמצעי תחבורה יומיומי.
&nbsp
 

נתנאל531

Well-known member
כמדומני שהשטח שם מסובך מאוד מבחינת בעלות על חלקות

רכבת כרמיאל: הרהורים לפני פתיחה

לו מלכתחילה היו ממשיכים את המסילה עוד כ- 13 ק"מ ומגיעים עד צומת שבע, אזור ללא בעיות טופוגרפיות מיוחדות הקיימות בהמשך, היינו יוצאים נשכרים בכמה היבטים:
  1. תחנת נוסעים בצומת חנניה (שבע): תחנה שתשרת את כל הישובים הצפוניים מכרמיאל.
  2. מסוף מטענים בכרמיאל מזרח: מסוף שישרת את כל המפעלים ואזורי התעשייה הצפוניים.
  3. הורדת לחץ ועומס מכביש / צומת כרמיאל העמוס והצפוף בלאו הכי (פועל יוצא של 2 הפיסקאות לעיל).
כעת יקח שנים רבות עד שייסלל המשך הפרויקט המורכב מכרמיאל צפונה עד לקרית שמונה, ועד אז חבל... חבל...
כמדומני שהשטח שם מסובך מאוד מבחינת בעלות על חלקות
וקשה מאוד יהיה לבצע את ההפקעות הנדרשות לצורך המסילה, מה שהיה לא-פשוט גם בשטח המסילה שכבר נסללה לכרמיאל.
&nbsp
לפני שבונים לשם מסילה, הגיוני יותר להרחיב את קטע הכביש הצר והעמוס מאוד בין כרמיאל לצומת חנניה, וזה לא ממש בתכנון לביצוע כעת.
 

נייף

New member
עם מעט מאמץ

כמדומני שהשטח שם מסובך מאוד מבחינת בעלות על חלקות
וקשה מאוד יהיה לבצע את ההפקעות הנדרשות לצורך המסילה, מה שהיה לא-פשוט גם בשטח המסילה שכבר נסללה לכרמיאל.
&nbsp
לפני שבונים לשם מסילה, הגיוני יותר להרחיב את קטע הכביש הצר והעמוס מאוד בין כרמיאל לצומת חנניה, וזה לא ממש בתכנון לביצוע כעת.
עם מעט מאמץ
ניתן לגבור על "הקושי" הזה.
זה פשוט פספוס עצום ! שלא האריכו עוד כמה ק"מ עד צומת שבע.

רבים מהנוסעים לת"א הפונים עד היום לצומת קדרים, ימשיכו לכרמיאל, רק לתאר מה זה יגרום לכביש הגישה לכרמיאל.....

כפי שציינתי בראשית האשכול, גם מבחינה כלכלית זה היה משתלם כי ניתן היה לפתוח מסוף מטענים במזרח כרמיאל.

בנוסף, תושבי הגליל העליון היו מקצרים את נסיעתם בכרבע שעה - אם לא יותר בשעות העומס - ללא כל צורך להמשיך בכביש 85 ולהיכנס לתוך כרמיאל.

אני לא חושב שתושבי כרמיאל שמחים שפוקקים להם את הכניסה לעיר.

לדעתי, זו הפרדה שרירותית כי התנאים הטופוגרפיים הם אפילו יותר טובים מהמסלול עד כרמיאל, אין צורך במינהור מלבד מנהרונת קטנטנה מתחת לכביש הגישה לכרמיאל.

כעת לך תדע מתי יתחיל שלב ב'.
 

asifp

New member
מסכים עם הצורך והיתרון של הארכת הקו

עם מעט מאמץ
ניתן לגבור על "הקושי" הזה.
זה פשוט פספוס עצום ! שלא האריכו עוד כמה ק"מ עד צומת שבע.

רבים מהנוסעים לת"א הפונים עד היום לצומת קדרים, ימשיכו לכרמיאל, רק לתאר מה זה יגרום לכביש הגישה לכרמיאל.....

כפי שציינתי בראשית האשכול, גם מבחינה כלכלית זה היה משתלם כי ניתן היה לפתוח מסוף מטענים במזרח כרמיאל.

בנוסף, תושבי הגליל העליון היו מקצרים את נסיעתם בכרבע שעה - אם לא יותר בשעות העומס - ללא כל צורך להמשיך בכביש 85 ולהיכנס לתוך כרמיאל.

אני לא חושב שתושבי כרמיאל שמחים שפוקקים להם את הכניסה לעיר.

לדעתי, זו הפרדה שרירותית כי התנאים הטופוגרפיים הם אפילו יותר טובים מהמסלול עד כרמיאל, אין צורך במינהור מלבד מנהרונת קטנטנה מתחת לכביש הגישה לכרמיאל.

כעת לך תדע מתי יתחיל שלב ב'.
מסכים עם הצורך והיתרון של הארכת הקו
אבל, נכון שזה נשמע כמה קילומטרים בתוואי מישורי ונוח (לדברייך, לא כלכך מכיר)
אך להערכתי פרוייקט בסדר גודל דומה עולה כמה מאות מיליונים, זה בהחלט לא כסף קטן.

כך או כך, יש לי תחושה שהמשך הקו לכיוון צומת שבע-קרית שמונה- מהלך שמרגיש רחוק- יותר קרוב ממה שאנחנו חושבים.
מרגיש לי שלאחר 2019, שיגמרו הפרוייקטים הגדולים הנוכחיים (האומה, כרמיאל, לולאת השרון) יהיה "צורך" להחליפם בפרויקטים חדשים עבור רכבת ישראל וזה מועמד לא רע, בתקווה שגם פרוזדור איילון יקבל את היחס המגיע לו
כמובן , זה בהנחה שהממשלה תמשיך בגישה שהיא יותר חיובית לפרוייקטי תשתית כמו שקורה בעשור האחרון.
 

Yarenn

New member
בקעת חנניה, השלוּחה המזרחית

מסכים עם הצורך והיתרון של הארכת הקו
אבל, נכון שזה נשמע כמה קילומטרים בתוואי מישורי ונוח (לדברייך, לא כלכך מכיר)
אך להערכתי פרוייקט בסדר גודל דומה עולה כמה מאות מיליונים, זה בהחלט לא כסף קטן.

כך או כך, יש לי תחושה שהמשך הקו לכיוון צומת שבע-קרית שמונה- מהלך שמרגיש רחוק- יותר קרוב ממה שאנחנו חושבים.
מרגיש לי שלאחר 2019, שיגמרו הפרוייקטים הגדולים הנוכחיים (האומה, כרמיאל, לולאת השרון) יהיה "צורך" להחליפם בפרויקטים חדשים עבור רכבת ישראל וזה מועמד לא רע, בתקווה שגם פרוזדור איילון יקבל את היחס המגיע לו
כמובן , זה בהנחה שהממשלה תמשיך בגישה שהיא יותר חיובית לפרוייקטי תשתית כמו שקורה בעשור האחרון.
בקעת חנניה, השלוּחה המזרחית
של בקעת בית כרם / בקעת שגוֹר. די מישוֹרי. אבל לא יוֹדע מה עוֹד צריך לקחת בחשבוֹן שם.
 

Yarenn

New member
בסוֹפוֹ של דבר הכניסוֹת לכרמיאל אמוּרוֹת להפוֹך למחלפים

עם מעט מאמץ
ניתן לגבור על "הקושי" הזה.
זה פשוט פספוס עצום ! שלא האריכו עוד כמה ק"מ עד צומת שבע.

רבים מהנוסעים לת"א הפונים עד היום לצומת קדרים, ימשיכו לכרמיאל, רק לתאר מה זה יגרום לכביש הגישה לכרמיאל.....

כפי שציינתי בראשית האשכול, גם מבחינה כלכלית זה היה משתלם כי ניתן היה לפתוח מסוף מטענים במזרח כרמיאל.

בנוסף, תושבי הגליל העליון היו מקצרים את נסיעתם בכרבע שעה - אם לא יותר בשעות העומס - ללא כל צורך להמשיך בכביש 85 ולהיכנס לתוך כרמיאל.

אני לא חושב שתושבי כרמיאל שמחים שפוקקים להם את הכניסה לעיר.

לדעתי, זו הפרדה שרירותית כי התנאים הטופוגרפיים הם אפילו יותר טובים מהמסלול עד כרמיאל, אין צורך במינהור מלבד מנהרונת קטנטנה מתחת לכביש הגישה לכרמיאל.

כעת לך תדע מתי יתחיל שלב ב'.
בסוֹפוֹ של דבר הכניסוֹת לכרמיאל אמוּרוֹת להפוֹך למחלפים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה