אם זה בדיחה היא ישנה N12 - רכבת על גלגלים תחליף את הרכבת הקלה? (mako.co.il)תא"ל במיל חברת הכנסת פרסמה בפייסבוק שלה הגעת רכבת על גלגלים.
מישהו רוצה להסביר את הבדיחה?
במה היא שונה מהאוטובוס אקורדיון?
זה לא שיש לזה נתיב מיוחד?
למה שלא נשתמש בו כקו רכבת מקרית שמונה לתל אביב?
ככה היא תוכל להגיד שהיא הבטיחה לחבר את קרית שמונה לרכבת
תא"ל במיל חברת הכנסת פרסמה בפייסבוק שלה הגעת רכבת על גלגלים.
מישהו רוצה להסביר את הבדיחה?
במה היא שונה מהאוטובוס אקורדיון?
זה לא שיש לזה נתיב מיוחד?
למה שלא נשתמש בו כקו רכבת מקרית שמונה לתל אביב?
ככה היא תוכל להגיד שהיא הבטיחה לחבר את קרית שמונה לרכבת
לא בדיוק בדיחה, אבל גם לא אמצעי בינעירוני. במטרו של פריס יש בקווים מסויימים רכבות עם גלגלי גומי. יש גם דוגמאות מצרפת לרק"לות עם פס מנחה אחד מרכזי וגלגלים רגילים בצדדים.
הבקרוב לשעברית פשוט חולה במחלת הפטנטים הישראלית הטובה והישנה שהביאה לנו את רק"ל ת"א במקום מטרו במרכז תל אביב. במקום לקחת אמצעי עיקרי המופעל באופן נרחב מחפשים איזה פטנט איזוטרי שיש דוגמה או שתיים שלו (ולכן אין תשתית ייצור ותחזוקה עבורו) כדי לצאת "חכמים".
עם משטח קמור אפשר גם ליצור מסילה לרכבות על גלגלים מרובעים !
הדבר הזה?כאלו עם שני מפרקים
כן, בתצורה כזו בגדול. ההבדל הוא שבניגוד לאוטובוס רגיל הזה של הסינים יודע לעקוב אחרי פס מצוייר לבד (כדי לשעמם את הנהג למוות או להפוך את הפניות לקלות יותר) והוא אמור להיות נמוך רצפה לכל אורכו כמו רק"ל. הם קוראים לזה "ART".הדבר הזה?
ראשית, מדובר בהבאת האוטובוס לניסוי, לא ברור לי איך הניסוי יתנהל כי באמת חסרה לו התשתית (התפעולית והחשמלית) אז אני מניח שזה שילוב בין למידה אמיתית של הכלי החדש, שאמור לעזור לקבוע פרמטרים ברורים למכרזי התאמת התשתית והחישמול שייצאו בעתיד על הקו החום לבין יח"צ.כן, בתצורה כזו בגדול. ההבדל הוא שבניגוד לאוטובוס רגיל הזה של הסינים יודע לעקוב אחרי פס מצוייר לבד (כדי לשעמם את הנהג למוות או להפוך את הפניות לקלות יותר) והוא אמור להיות נמוך רצפה לכל אורכו כמו רק"ל. הם קוראים לזה "ART".
הנה מסמכי הדרישות הטכניות מהמכרז שנתיבי איילון תפרו לסינים
איך אני יודע שהמושחתים האלו תפרו מכרז? בגדול הם פרסמו את זה עם השם ART והדמיות של היצרן לפני שיצא מכרז!
נתיבי איילון מאוד רוצים שזה יעבוד כי התשתית זולה בהרבה מתשתית של רק"ל. בפועל אני ממש סקפטי לגבי כל הרעיון, בעיקר בגלל השימוש בסוללות, בלי תשתית חשמל כמו של רק"ל. סוללות זה מאוד כבד וגם ככה מדובר בכלי עם גלגלי גומי ולא מתכת-על-מתכת, אז אובדן האנרגיה משמעותי ולא ברור כמה זמן הכלים האלו יחזיקו.
אפילו לא חשבו להשתמש בקבלי על וטעינה-תוך-כדי-תנועה בתחנות כמו זה:
הניסוי מבורדו מעניין כי בסופו של דבר העיר הלכה על מערכת של 4 קווי רק"ל.הדבר הזה?
https://www.reddit.com/r/snowpiercer/comments/hjxirc
On a recherché le bus le plus long du monde ! (top 10) - PDLV
Vous voulez connaître la longueur du bus le plus long du monde ? Découvrez notre top 10, vous allez être surpris par le premier...pdlv.fr
יש כתבה יותר מפורטת:תא"ל במיל חברת הכנסת פרסמה בפייסבוק שלה הגעת רכבת על גלגלים.
מישהו רוצה להסביר את הבדיחה?
במה היא שונה מהאוטובוס אקורדיון?
זה לא שיש לזה נתיב מיוחד?
למה שלא נשתמש בו כקו רכבת מקרית שמונה לתל אביב?
ככה היא תוכל להגיד שהיא הבטיחה לחבר את קרית שמונה לרכבת
זאת אומרת שאם עלות הקו האדום של הרכבת הקלה הוא 17 מיליארד ש"ח, אז עלות הקו החום עם הכלים המיוחדים האלו תהיה בערך 5 מיליארד ש"ח?יש כתבה יותר מפורטת:
הכלי יכול לשאת בין 250-500 אנשים בהתאם לתצורה, משלושה ועד חמישה קרונות. הקרונות נעים על כביש רגיל שעבר התאמות קלות, ללא צורך בהנחת פסים או בתשתיות מיוחדות אחרות. עלות ההטמעה היא כשליש מרכבת קלה, וזמן הכנת התשתית קצר משמעותית מכל פתרון דומה.
ישראל היא המדינה הראשונה בעולם, מחוץ לסין, המקבלת את הכלי החדש לצורך בחינה והפעלה ניסיונית. ברכבת הכביש יוטמעו טכנולוגיות ישראליות לשיפור הבטיחות ולעידוד יצירת מקומות תעסוקה במשק.
לאחר הרכבת הכלי במרכז הניסויים של משרד התחבורה באשדוד, פעולתו תיבחן במרכז הניסויים ובהמשך בכבישי הארץ. בהתאם לתוצאות, יוחלט על שילוב הכלי בפרויקטים המתוכננים לשנים הקרובות, ובהם “הקו החום” בדרום מטרופולין תל אביב, אשר יחבר בין לוד, רמלה, באר יעקב וראשון לציון.
זה יקר בטירוף בעיקר בהתחשב בעובדה שחוץ מבסין לא ניסו את זה בשום מקום אחר בעולם. לישראל אין פריווילגיה של לנסות דברים חדשים בתח"צ כשגם את הטכנולוגיות שקיימות כבר נצח בעולם לא מפעילים כמו שצריך.זאת אומרת שאם עלות הקו האדום של הרכבת הקלה הוא 17 מיליארד ש"ח, אז עלות הקו החום עם הכלים המיוחדים האלו תהיה בערך 5 מיליארד ש"ח?
או שזה גם מוגזם למדי? כי מנקודת מבט של משלם המיסים זה נראה מוגזם מדי.
הייתי מוסיף ליתרונות חוסר זיהום . מצד שני לא ברור לי למה אתה חושב שהנסיעה תהיה חלקה? הרי באוטובוס אקורדיון הנסיעה פחות חלקה. לגבי שווק אפשר לשווק כל דבר.אני מסכים עם כולם שמדובר פה במכרז תפור, ורעיון שאין איתו הרבה ניסיון.
עם זאת, אם רגע נדבר על המהות - הרי מלכתחילה ההבדל בין רכבת קלה לאוטובוס הוא: המסלול הבלעדי, הנסיעה החלקה, הקיבולת, והשיווק של כלי הרכב.
הכלי הסיני הזה מביא לנו את כל היתרונות של רכבת קלה, בלי החיסרון של הקמת תשתית יקרה.
אני לא אומר שזה בהכרח יעבוד, כי כמו שנאמר - אין עם זה ניסיון, אבל אני חושב שיש מקום ליצירתיות בעולם התחבורה, ולא חייבים לדבוק בפתרונות בני 100 שנים
הנסיעה לא תיהיה חלקה באוטובוס של נתיבי איילון. הגלגלים קטנים יותר אז ירגישו יותר טוב את המהמורות בכביש, ואוטובוס כזה כבד יגרום לבלאי מואץ באספלט מה שאומר יותר בורות וסדקים שיהיה אפשר להרגיש, בעיקר באיזורי צמתים או תחנות. אחד היתרונות של רכבת לעומת אוטובוס זו התחזוקה - מסילה מחזיקה הרבה יותר מאספלט ומאפשרת נסיעה חלקה בהרבה.הייתי מוסיף ליתרונות חוסר זיהום . מצד שני לא ברור לי למה אתה חושב שהנסיעה תהיה חלקה? הרי באוטובוס אקורדיון הנסיעה פחות חלקה. לגבי שווק אפשר לשווק כל דבר.
כמו כן חוץ מקיבולת גבוהה כל היתרונות יש גם לאוטובוס, בטח חשמלי ואני לא ממש מבין למה זה יתרון כזה גדול. בטח כשהרכב האוטונומי בפתח ,שהרי רכבים אוטונומיים יכולים לנסוע בתצורה של רכבת.
מה שאמרתי הוא שלאוטובוס חשמלי יש את כל היתרונות של ה"אוטובוס רכבת" חוץ מהקיבולת הגבוהה. ומכיוון שאוטובוסים אוטונומיים יכולים לנסוע כמו רכבת, כלומר אחד מאחורי השני עם מרווח קטן אזי זה לא יתרון כל כך גדול. וכמובן אין צורך לבנות "אוטובוסים בתצורה של רכבת" במיוחד אולי רק לשדרג את התוכנה שלהם כדי שיוכלו לנסוע בתיאום.הנסיעה לא תיהיה חלקה באוטובוס של נתיבי איילון. הגלגלים קטנים יותר אז ירגישו יותר טוב את המהמורות בכביש, ואוטובוס כזה כבד יגרום לבלאי מואץ באספלט מה שאומר יותר בורות וסדקים שיהיה אפשר להרגיש, בעיקר באיזורי צמתים או תחנות. אחד היתרונות של רכבת לעומת אוטובוס זו התחזוקה - מסילה מחזיקה הרבה יותר מאספלט ומאפשרת נסיעה חלקה בהרבה.
לגבי "רכבים אוטונמיים יכולים לנסוע בתצורה של רכבת" זו פנטזיה לעתיד הרחוק, לא מציאות. אין אף מערכת כזו שפועלת בעולם, וגם כשיהיה יתבזבז המון שטח ומאסה ויעילות אנרגטית על המסגרת של הרכב, המנוע, הסוללות - זה לעולם לא יהיה יעיל כמו רכבת ולעולם לא יהיה באותה קיבולת כמו רכבת.
מה שאמרת על אוטובוסים אוטונומיים חד משמעית שגוי. אין להם את היכולת לנסוע אחד מאחורי השני בלי מרווח ביטחון.זה לא קיים, זו פנטזיה. ולשדרג תוכנה לא יספיק בשביל לעשות דבר כזה בצורה בטוחה. זו פשוט לא טכנולוגיה שקיימת היום ולא תהיה קיימת בעשור הקרוב.מה שאמרתי הוא שלאוטובוס חשמלי יש את כל היתרונות של ה"אוטובוס רכבת" חוץ מהקיבולת הגבוהה. ומכיוון שאוטובוסים אוטונומיים יכולים לנסוע כמו רכבת, כלומר אחד מאחורי השני עם מרווח קטן אזי זה לא יתרון כל כך גדול. וכמובן אין צורך לבנות "אוטובוסים בתצורה של רכבת" במיוחד אולי רק לשדרג את התוכנה שלהם כדי שיוכלו לנסוע בתיאום.
אני מהמר שאתה טועה, אבל אני יותר בטוח שעובדים על זה.מה שאמרת על אוטובוסים אוטונומיים חד משמעית שגוי. אין להם את היכולת לנסוע אחד מאחורי השני בלי מרווח ביטחון.זה לא קיים, זו פנטזיה. ולשדרג תוכנה לא יספיק בשביל לעשות דבר כזה בצורה בטוחה. זו פשוט לא טכנולוגיה שקיימת היום ולא תהיה קיימת בעשור הקרוב.
ממש לא כל היתרונות של רכבת.אני מסכים עם כולם שמדובר פה במכרז תפור, ורעיון שאין איתו הרבה ניסיון.
עם זאת, אם רגע נדבר על המהות - הרי מלכתחילה ההבדל בין רכבת קלה לאוטובוס הוא: המסלול הבלעדי, הנסיעה החלקה, הקיבולת, והשיווק של כלי הרכב.
הכלי הסיני הזה מביא לנו את כל היתרונות של רכבת קלה, בלי החיסרון של הקמת תשתית יקרה.
אני לא אומר שזה בהכרח יעבוד, כי כמו שנאמר - אין עם זה ניסיון, אבל אני חושב שיש מקום ליצירתיות בעולם התחבורה, ולא חייבים לדבוק בפתרונות בני 100 שנים
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.