רעידות אדמה ואינדונזיה

דנטל

New member
רעידות אדמה ואינדונזיה

האיים של אינדונזיה ממוקמים באזור בשם "טבעת האש" שהיא רצועה של הרי געש וישנה באזור פעילות סיסמית מוגברת. הדבר, בעצם, אומר שרעידות אדמה שם הן חלק גדול מהחיים של התושבים. אדגיש שאני מתייחסת לרעידות מעל דרגה 6 ובגלי צונאמי. מכיוון שזו שגרה, היה אפשר להניח שהבניה באזור מותאמת לרעידות ומספר הנפגעים הנמוך מרעידות בחודשים האחרונים מחזק את ההנחה הזו, אבל בכל זאת נהרסו שם אלפי מבנים. לא בדקתי לעומק הכיצד נהרסים אלפי מבנים, אך מספר ההרוגים לא מגיע ל- 30 (וטוב שכך, כמובן). אמש התחוללה באינדונזיה רעידת אדמה בדרגה 6.7. מה דעתכם: לגור במקום כזה הוא "סתם חירוף נפש", או שזה שקול ל"כאן נולדתי וכאן אמות"? עד כמה איתני הטבע יכולים להשפיע עליכם בבחירת מקום מגוריכם?
 

lybmann

New member
לפי דעתי זה זה מאוד תלוי

כי תמיד בהתחלה כול מה שלא מכירים נראה מפחיד וכשמתרגלים זה לא ממש נורא. אז אם לגור שם או לא? אם יש לי מה לעשות או שאם אקבל עבודה מעניינת שם אני חושב למה לא?....
 

דנטל

New member
שווה להסתכן עד כדי כך בשביל עבודה?

קח לדוגמה את התושבים שגרים דווקא לגדותיו של המיסיסיפי, את החקלאים שגרים דווקא למרגלותיו של הוזוב, את האוכלוסיות השלמות שמתגוררות דווקא ב"נתיב הטורנדו" או איך שקוראים לזה, זה אזור בו בכל שנה באותה/ן תקופה/ות יש סופות טורנדו. לגבי המיסיסיפי אני אומרת שאולי ניחא. הבתים שלהם בנויים בכוונה על עמודים עם רפפות גדולות, כך שכשהנהר עולה על גדותיו, המים עוברים מתחת לבתים שלהם וברוב המקרים אין נזק. בוזוב אני עוד איכשהו יכולה להבין למה בן אדם שהקיום שלו נסוב על חקלאות ירצה לגור למרגלות הר געש, שהרי זו האדמה הכי פוריה שיש. לא, האמת היא, שאני לא יכולה להבין... את האוכלוסיה לאורך נתיב הטורנדו אני גם לא מבינה. זה נפלא שלכולם שם יש מקלטים ועוד יותר נפלא שגם ילדים בגן משננים לך באופן רהוט את דרכי ההתגוננות בזמן טורנדו, אבל למה לגור שם? מאידך, באותה מידה אני יכולה לשאול למה אנשים נשארים לגור בשדרות, למשל, ובמידה מסוימת אני כן מבינה אותם. כלומר, זה הבית שלך ולא כל כך מהר קמים ובורחים.
 

evilihi

New member
סליחה על ההתפרצות,

אבל לפעמים התושבים דווקא גרים במקומות האלה מחוסר ברירה - אנשים שאין להם כסף או היכולת לקום ולעזוב... אחלה פורום
 

דנטל

New member
תודה וברוך הבא ../images/Emo140.gif

אהבתי את הבחירה במלה "התפרצות"
. וזו לא התפרצות - הפורום פתוח לכולם, במיוחד למי שיש לו מה לתרום בהודעותיו
. וההודעה שלך אכן תורמת, בעיני. היא מספקת לי חומר למחשבה.
 

דנטל

New member
אופס, עוד פעם אני מפשלת בקטע כזה ../images/Emo9.gif

ולחשוב שפעם הייתי רותחת מזעם כשהיו טועים לגביי... סליחה
 

שרימפי

New member
אולי הפורום הזה הוא המקום היחיד

בו המילה 'התפרצות' יכולה להאמר כמעט בשיגרה
. באמת אחלה נושא לפורום! בהצלחה
 
למעלה