למספרים ארוכים ללא אותיות יש בעיה תדמיתית של קווי אוטובוס.
לא נראה לי שישתמשו באותיות לטיניות בכלל
בכללי למדינה יש סלידה מאותיות לטיניות, כנראה בגלל רמת האנגלית הירודה של פקידיה.
הצעות למספור קווי רכבת בישראל עם אותיות לטיניות הן בגדר פנטזיה לצערי. גם אם בר"י היו דוחפים לכיוון הזה, הם היו מקבלים pushback עצום מהציבור כי יש גם ב־2017 אנשים שקנאים יותר מדי לשפה העברית. למשל שר התחבורה שרצה לפני כמה שנים להחליף את האיות Jerusalem בשלטי דרך לאיות Yerushalyim או משהו כזה.
אבל אם נחזור לפנטזיה, למזרחית אני מציע את ER - קיצור של Eastern Railway. הרכבות שיסעו שם הן לא בהכרח אקספרס.
(וכמובן: לולאת נתב"ג-מזרחית-ירקון-איילון לא צריכה להיכנס לקטגוריה הזו, אלא צריכה סימון שממתג אותה כקו פנימי של גוש דן)
למספרים ארוכים ללא אותיות יש בעיה תדמיתית של קווי אוטובוס.
אם יקדישו קידומת חד ספרתית לכל סוג קו, אמצעית למסלול העיקרי וסיומת לשלוחה או סיווג מהיר או איטי הרי שרוב הקווים במערכת יהיו תלת ספרתיים ומיעוטם דו ספרתיים. התוצאה תהיה מערכת קודים ארוכים שאינה נהירה למשתמש המזדמן ואף עלולה להראות מסובכת ומרתיעה, ויהיו לה מקבילות לא מוצלחות עם מערכת האוטובוסים הארצית.
 
אותיות עבריות אינן נהירות לתייר ולכן מדינה שמלמדת אנגלית בכל בתי הספר הרשמיים חייבת להשתמש באותיות לטיניות אם ברצונה להשמיש את התח"צ לכל המשתמשים ולעודד תיירות. כד להראות עד כמה זה בעייתי הנה קידומות באותיות ארמניות:
 
ԸՇ-9
ՔԶ-14
ԹՑ-4
ԽՔ-21
 
אי אפשר לצפות מתייר שבא לשבוע-שבועיים ללמוד א"ב ייחודי למדינה ולכן אין מה לדבר על קידומות באותיות עבריות אלא אם הכריזה היא לפי צורתן וגם אז זה מבלבל:
 
א - X
ו - I
ח - N לפי n קטנה.
כ - C בעייתי כי זו תמונת מראה
ס - O בעייתי בגלל 0
ק - P לא הכי דומה בגלל ההפרדה
ר - R לפי r קטנה בתמונת מראה
ש - W
ץ - Y
 
במקרה כזה קו 17 א (א- ארצי, 1- קו ראשי, 7 תחנת קצה וצורת עצירה בכיוון אי זוגי) יוכרז באנגלית כ X 17 ויהיה קשה לנוסע הישראלי לעזור לתייר משום שהוא יחשוב קודם כל על האות א בכריזה העברית.
 
בשיטת האותיות הלועזיות קו זה יכול להיות IC-17 של הרכבת הבינעירונית
בשיטה מספרית טהורה הקו יהיה 117 ויראה כמו אחד ממאות קווים במערכת שאין בה אפילו 20.