רשימת מילים שגויות בוורד - exclude dictionary

Eldad S

New member
רשימת מילים שגויות בוורד - exclude dictionary

שלום לכם,
לאחרונה נזקקתי לפיצ'ר נוסף בוורד, שלא השתמשתי בו עד כה:
בקובץ שאני עובד עליו (באנגלית, בוורד 2007), מילה שנראית שגויה, כמו senor, לא מופיעה בקובץ עם קו אדום מתחתיה (בכתיב הנכון, מבחינתי, המילה הייתה אמורה להופיע כ-senior, "בכיר"). ביקשתי באפשרויות המתקדמות של התוכנה שהקובץ ייבדק מחדש; ואכן, הופיעו סימונים באדום מתחת לשמות רבים שאינם באנגלית - אבל המילה senor עדיין לא הופיעה כשגויה (אני מניח/מבין שהמילה senor מופיעה במילון הפנימי של התוכנה בתור המילה señor, ולכן היא איננה מסומנת כשגיאה).

האם יש אפשרות כלשהי ליצור מילון משתמש בוורד, שיכיל דווקא מילים שגויות? כלומר, כאלה שהתוכנה תציב קו אדום מתחתיהן למרות שבדרך כלל הן נחשבות למילים תקניות? אני בדרך כלל משתמש באפשרות ההפוכה: מזין למילון התוכנה מילים בעייתיות שאינן מוכרות באנגלית (בדרך כלל שמות בעברית, בערבית ובשפות אחרות), כך שהתוכנה "תכיר" אותן ולא תסמן אותן כשגויות.

כאן אני מחפש את הכיוון ההפוך - דרך לגרום לתוכנה **לא להכיר** במילים שדווקא כן נחשבות למוכרות, ולסמן אותן באדום. אם אינני טועה, זה נקרא exclude dictionary, קרי, רשימה ש**תוציא** מילים מסוימות מכלל המילון של חבילת אופיס (או, ספציפית, מתוכנת וורד). אם אצליח ליצור רשימה כזאת, כך שגם מילים שהתוכנה מכירה כל הזמן יופיעו בקווים אדומים מתחתיהן, זה יעזור לי מאוד בסבבי ההגהה. כמובן, אם אצליח, אכין מספר "מילונים" כאלה, כי בכל הגהה יש לי צורך לסמן מילים אחרות (שבדרך כלל נחשבות לנכונות באנגלית, ולכן כברירת מחדל וורד אינה מסמנת אותן באדום).

נ"ב: בעריכת הקובץ אני משתמש בתיקון האוטומטי (יש לי קובץ של תיקונים אוטומטיים). במקרה המוזכר כאן מדובר בקובץ שכבר קיים, ואני צריך שהתוכנה תסמן עבורי את המילים השגויות לפני שאני מתחיל בסבב ההגהה (כך ששימוש בתיקון האוטומטי לא יעזור לי).

אני מודה לכם מראש על כל רעיון או קצה חוט.
 

Eldad S

New member
לאחר חיפושים, מצאתי:

לכל המעוניינים:
יש לוורד Exclude dictionary, שמאוחסן בתיקיית התוכנה בחלונות יחד עם כל שאר המילונים של התוכנה. הסיומת שלו היא lex.
&nbsp
קובץ המילון של האנגלית מסתיים ב-EN0409, והוא ריק. אז אפשר לערוך אותו בעזרת ה-Notepad, ולהוסיף מילים שנרצה שיסומנו כשגויות בטקסט.
&nbsp
שמרתי גם קיצור דרך לשולחן העבודה, כך שאוכל בקלות להיכנס לקובץ ה-Exclude Dictionary ולהוסיף מילים, לפי הצורך (או לגרוע מילים קיימות). עובד ממש חלק.
 

YTmda

New member
מעניין מאוד! תודה!


 

Eldad S

New member
בשמחה.

מה שמעניין, זה מידע שלא ממש ידוע בציבור, ומיקרוסופט לא כתבו על כך.
אבל זה עובד מצוין, ויכול לשמש מי שנוטה לתקלדות לא רצויות (שהן בסך הכול מילים לגיטימיות בשפה, כך שוורד לא מאפשרת לעלות עליהן).
 
למעלה