שאלה אל ההורים שכאן: נכדים!!

שירה910

New member
עוד אפשרות .

אני שמחה על הדיון הזה . ומאד מזדהה עם הדברים שכתבת ערבה . אישה שלא נקשרת לעובר שברחמה גורמת לו סבל עוד לפני לידתו . אין לי ספק שעובר יכול לחוש את הרגש של זאת הנושאת אותו בתוכה . ואם היא כן נקשרת יש בניתוק כאב רב . מעבר לזה הילד הנולד שכבר חש את הנטישה מבטן , ימשיך לשאת אותה כל חייו בהיותו מנוע מלהיות בקשר עם האישה שהביאה אותו לעולם . מעבר לכך , רוב הנשים שעושות זאת הן נאיביות ובמצוקה כלכלית . כמעט כמו אדם שרוצה לתרום כליה . אין להן מושג לרוב למה הן נכנסות . בתוך התהליך יש להן בוודאי רגעי חרטה , חרדה ולא בטוח שאפשר להשגיח על ההשלכות המעשיות והריגשיות של החלטות אלו . גם אי אפשר לעקוב אחר אורח חייהן ועד כמה הוא יהיה לטובת העובר . זה כמו שאני לא מאינה שעוזרת בית תנקה את ביתי כמוני . וזו השוואה רחוקה מאד ... רק למען ההמחשה . בקיצור למרות שכסף קונה הכל . לא תמיד משתלם לקנות בו רחם . אני חושבת שנדירות הנשים שהיו מוכנות לעשות זאת מתוך אלטרואיזם וללא תשלום . בטח לא בימינו . אולי בעבר . כמו שהיו מיניקות . היום הכל עניין של השרדות . וככל שאני מושקעת בנושא של איך - אני מתחילה לחשוב שהאפשרות השפויה מכולן היא חיבור בין זוג הומואים וזוג לסביות שמוכנים ללדת ילדים אלו עבור אלו , עם האפשרות שההורים ימשיכו ללוות אותם ויהיו ידועים ומוכרים להם . ויהיו להם שני בתים , כמו להרבה ילדים של סטרייטים ... מה אתם אומרים ?
 
שירה יקרה -

כמעט ואיני מכירה זוג של לסביות או הומואים, שבדרך להורות לא "תרגלו" את הרעיון הזה. אני גם מכירה זוג אחד (כלומר תא מרובע ) שהלך בדרך הזו. בעצם שניים.. הנימוק הכי חשוב שאני יכולה להביא נגד זה הוא - שאם שיעור הגרושין היום הוא 1:3 אז חיבור של שני זוגות יחד מכפיל לפחות את הסיכוי - ואז מה? במקום 4 הורים ו-2 בתים יהיו לילדים 8 הורים ב 4 בתים?? העניין השני הוא שגם בזוגיות קשה נורא לגדל ילדים - מאבקי כוחות.. טעמים שונים.. דעות שונות וכאלה שעם השנים מישתנות.. ברביעיה זה כבר כמעט וועדה .. והשלישי - יש משהו בלגדל ילדים בזוגיות - שלא כ"כ מתאים לחלוק עם עוד זוג. מן אינטימיות כזו. יודעת על מה אני מדברת? על לגנן יחד את הפרי המופלא של האהבה..
 

שירה910

New member
תשובתי לך ערבה

טוב זה באמת נשמע מסובך . היתרון היחיד הוא שיש לילד שני הורים אמא שהרתה אותו ואבא שהוא מזרעו ויכול להעניק לו את כל אהבתו . דווקא חשבתי שאם כל זוג בתוך הקשר שלו אז משהו יכול היות רגוע יותר . זה שזוגות מתפרקים , ואז 8 בתים זה כבר יותר מדי . עדיין הייתי רוצה עבור הילד אבא ואמא ידועים מוכרים מכירים ובקשר זה עם זה . אגב גם בזוגות הטרוסקסואלים יש זוגות שמתפרקים ואז יש לילד אב ביולוגי ובן זוג של האם שמגדל אותו . אז ככה, חיים מורכבים והכל תלוי בנפשות הפועלות . זה עדיין מרגיש לי יותר נכון מתרומת זרע או מאם פונדקאית .
 
יש בזה יתרון מסויים

אולי
בעיני הורים הם לא אלו שגנטית יש להם קשר לילד, אלא אלו שקמו בלילה / הניקו / גידלו / מחו דמעה / התגלגלו בדיונות / התלבטו אם למול או לחוס, וחזרו מחוייכים או זועמים מיום הורים שנה אחרי שנה. הילדים של זוגתי ושלי - הם פרי אהבתנו. חלמנו אותם יחד, היינו יחד בעת היווצרם (של שניים מהשלושה)- ובבואם, וליווינו אותם בכל נים של נפשנו - בכל שניה ודקה מאז ועד היום. העובדה שיש לנו עקרות מכאנית בכל הנוגע לייצור זרע - היא ממש לא סיבה להכניס אדם זר למשפחתנו
כמו הרבה גברים עקרים - גם אנחנו רכשנו את התאים החסרים ליצירת העוברים שלנו . לא מעבר לזה.
 
זה לא מדוייק

היי ערבה :) קראתי את השרשור הזה. ואני רוצה להשוות בין פודקאות/זנות לעובדת שכירה. בחורה שהחליטה לעבוד ב (זנות/פונדקאות) כדי לגרום אושר לצד השני (כדברייך ואני מסכימה ) והיא עושה זאת תמורת תשלום, ע"י מחיר זה או אחר. מעדיפה את הבחירה של לגרום אושר לאדם אחר , ע"י ניצול גופה, מאשר להיות פקידה ולקבל שכר מינימום , צעקות,מחיר נפשי זה או אחר,ו דרישות אין סוף למענו עושרו של האחר. בשני המקרים מדובר על ניצול. ולכן לאישה יש 2 אופציות להיות מנוצלת והיא בוחרת האפשרות היותר טובה מבחינתה. אם יוצאים מנק' הנחה ש2 האופציות הינן מנצלות, אזי למה תליני דווקא על אופציות הפונדקאות/זנות ולא על אופציות העובדת השכירה? אשמח לתשובה
 
היי לך

שמחה להפגש גם כאן
ראי: שכירהיש לה חופשות / דמי הבראה / לעיתים קרובות - קביעות.. שעות עבודה הקבועות בחוק להגנת העובדת, ואפילו (איזו ציניות) - בעת הריון הגבלות נוספות על המעביד לגבי כמות העבודה שמוטל עליה לעשות. עבודה שבה אין הפסקות בעבודה, אין חופשות אין שעות מחוץ לעבודה ואין אפשרות לקחת ימי מחלה - היא שיעבוד. עבדות ולא עבודה. זה ההבדל בין מכשיר - לאדם. המכונה נשארת במפעל.. העובדת - הולכת הביתה. הפונדקאית - אין לה מנוחה מעבודתה, 9 חודשי פגיעה בבריאות, סיכון חיים והעדר סיכוי לקביעות... כל זה בעד.. רגע, אולי תנחשי כמה מקבלת הפונדקאית בעד 9 חודשי פונדקאות + לידה? (ואז, נחלק את זה ב 12 חודשים : 24 שעות ביממה ונראה אם שכרה לשעה מגיע ל 1% משכר המינימום.. אם הוא מגיע ל 10% משכר המינינמום ואני בספק -נוכל להתחיל לדבר על השוואות גם למקומות כמו סווט שופס...) **מכל עבודה ניתן להתפטר - נניח אחרי 3 חודשי נסיון. מה יקרה אם הפונדקאית רוצה להתפטר|? נוכל להשוות אותה לכל עובדת? או לשפחה??
 
היי ערבה !

היי ערבה ! גם אני שמחה להיפגש איתך :) אני מודה שלא מספיק חשבתי על עיניין הפונדקאות, אבל ברגע שהזכרת את הזנות. אמרתי את דעתי בעיניין. היה מעניין אותי לדעת, את דעתך , על זנות בהקשר ל-מה שכתבתי... (ואז לא יכולים לבוא הטיעונים של אי יכולת להתפטר, עבודה 24/7). אבל אולי זה לא מתאים לשרשור הזה, בכל מקרה היה מעניין אותי לקרוא מה את חושבת על זנות לעומת עובדת שכירה. כמובן שאני מדברת על נערת ליווי עצמאית ולא על נערת ליווי, שעובדת אצל בוס שלוקח לה את הכסף.
 
תראי...

זה מורכב.. נושא הזנות , הוא טעון ויש בו המון סוגים. אני שיניתי דעה בנושא הזה כמה פעמים לאורך השנים... פעם חשבתי שבזנות ממוסדת כמו בהולנד למשל, או במקרה של נערות ליווי עצמאיות מתוך בחירה, או בפן ה"מלומד" של זה - הסרוגייטים, יש אפשרות לראות בזה מקצוע ככל המקצועות. החזקתי בדעה הזו עד שלפני כמה שנים נחשפתי למחקרים שנעשו על אקס-נערות ליווי. מי שהכירה לי את התחום היתה אשה שפגשתי בסדנה שבה דיברנו על התנסויות מיניות. כל אחת במעגל התבקשה לספר כמה פרטנרים/יות לסקס היו לה בחיים. היא אמרה בפשטות : "כמה אלפים". אח"כ כשהתחלקנו לחדרים - היינו שותפות לחדר ונוצרה ידידות מהסוג של "חברות מסע" - כזו שביומיים פותחים את הלב עד העומק בפני זרים גמורים - בידיעה שלא ניפגש שוב לעולם.. מכירה? היא דיברה על משהו בתוכה שלא יירפא לעולם, שלא יכלה להבין כשבחרה בדרך הזו לממן את הלימודים... (היום היא ד"ר לפסיכולוגיה ומרצה באוני' מכובדת בגרמניה). עבודת הדוקטורט שלה שקראתי קצת אח"כ - מלאה בראיונות עם נשים שעברו מסלול דומה לשלה. סטודנטיות, אמהות חד הוריות שבחרו בדרך זו לפרנס את עצמן וילדיהן, ומישהי שסיפרה בכנות שהחליטה להפוך את התחביב למקצוע. שם שיניתי קצת דעה, ואני חושבת שאם מישהי (או מישהו) היו באים להתייעץ איתי על בחירה בדרך הזו - הייתי מעמיקה איתם מאד בהתלבטות, תוך נסיון לחשוב על המחירים בטרם מעשה. אני לא שופטת זונות ולא רואה בהן פגם כבנות (או בני)אדם, אבל יש לי תחושה שהמחיר , כמו בדברים אחרים בחיים - מתברר רק בדיעבד ואז כבר קשה לשנות ולא ניתן למחוק. זה גורם לי כאב לחשוב על זה.
 
../images/Emo13.gif

אני מכירה אישית אישה נפלאה שהייתה פונדקאית ולו היתה יכולה לעשות זאת שוב - הייתה עוזרת לעוד משפחה. החיים אינם שחור או לבן, יש באמצע המון גוונים. ישנם אנשים המרגישים מנוצלים, או שהם לא ממש מתאימים לתהליך פונדקאות ומתנהגים באופן שמאפיר את גווני הקשת, לעומת זאת ישנם אנשים אחרים שעושים את המצווה הזו מכל הלב ועם המון כוונה........והם אלה שצובעים לאחרים את החיים בשלל גווני הקשת.
 

Master Stav

New member
קיצוניות אף פעם לא תרמה לאף אחד ...

והנה עוד נושא שאת מפקיעה בדרכך הבילתי מתפשרת תחת איצטלא של ידע מעורפל כי כך את אומרת וכךם את מרגישה ואת יודעת ...סורי לא קונה אני מכיר משפחה מדהימה של זוג חבירם טובים שלי שמגדלים 3 ילדים מפונדקאות שנעשתה אכן רחוק מפה, ארצות הברית אם להיות מדוייק, אחןד האבות נירשם כהורה ואז הוכן חוזה מסודר למשמורת והוא בארץ יחד עם הילדים ובן זוגו בימים אלו עובד על אימוץ רישמי שלהם ....כולי תיקווה שיצלח בידם הדבר הילדים הם מזרעם של שני האבות ומביציות בתרומה ....לא הוחלף כסף אלא פשוט תמיכה של אישה שמאמינה שהיא יכולה באמצעות המתנה אותה חנן הטבע לאפשר לזוגות להיות הורים ....אז כן זה אגואיסטי לרצות ילד ....אבל לגדל אותו זו ברכה .
 

א פרח

New member
איזה ניצול?

מדברייך משתמע כאילו אותה פונדקאית עושה מיליונים בעבור ההריון. נכון יש תמורה כספית לאותה האישה אך היא באה לפצותה על תקופת ההריון, אובדן ימי עבודה וכ"ו ואין מדובר בסכומים אסטרונמים. וביננו גם החוק אשם בכך. הידעת כי בארץ אסור לאישה אשר היא קרובת משפחה לאחד מבני הזוג לשמש כפונדקאית עבור בני הזוג? אני יודעת כיוון שבררתי את הנושא, רציתי להציע את עצמי כפונדקאית עבור זוג במישפחתי, כמובן ללא תמורה. כל אישה אשר הולכת לשמש כפונדקאית עוברת בדיקות ואיבחון פסיכולוגי למסוגלותה הן הפיזית והן הרגשית לעמוד בכך לפני קבלת האישור להליך. אין שום סיבה למנוע את האפשרות הזו מזוגות חד מיניים כפי שהיא אפשרית לזוגות הטרוסקסוליים.
 
אם היא היתה עושה מליונים..

זה לא היה ניצול.. הניצול הוא שבעד 7500$ (חשיפה) הודיות עניות מוכרוחת את גופן ורחמן לעשירים מהמערב . אם ההריון לא נגמר בתינוק - הן מקבלות רק חלק קטן מהסכום הזה, לא משנה כמה חודשים היו בהריון. יש למנוע את האפשרות הזו מכל אחד!
 
אני מבינה את הנקודה

ועדיין קשה לי להתחבר למה שאת כותבת. בגלל שהודים עניים מוכרים את הכליה שלהם <לדוגמה> צריך לאסור השתלות כליה? זה לא ניצול?!
 
ואני בעד שוויון הזדמנויות -

אני בעד לאסור את האפשרות גם להטרוסקסואלים - בדיוק כפי שהיא אסורה להומוסקסואלים. לגבי פונדקאות של קרובת משפחה - פה אני בכיוון השני: זה המקרה היחיד שלדעתי פונדקאות צריכה להיות אפשרית. מה יותר הגיוני מזה שסבתא או דודה תעניק "שירותי רחם" ותדאג לעצמה לנכד/ה או אחייני/ת?
 

Master Stav

New member
בואי נשפוך את המים

יחד עם התינוק .... במקרה שלך זה תרתי משמע
 

Master Stav

New member
כל ילד לו יקראו ילדי ילד שלהם

יהיה נכד/ה שלי .....גם אם הוצנח עלידי חסידה בדמות סנטה קלאוס דרך הארובה ..... מה שכן נוכח המצב דהיום ....לא בטוח שאזכה לראות נכדים כך שמבחינתי זה פנטזיות רציניות ...
 
נכדים../images/Emo9.gif

אני מצפה לזה כל כך, למרות שלדנה בתי אני כל הזמן אומרת שהיא צעירה מידיי
מכיוון שבתי מתכננת בעתיד הקרוב לעבור הפרייה מתרומת זרע, אני כמובן מעדיפה שזה יהיה כך. אבל כל ילד שבתי וזוגתה יחליטו לגדל כבנם או בתם יהיה הנכד שלי.
 
למעלה