שאלה אל ההורים שכאן: נכדים!!

Master Stav

New member
זוג חברים שלי

לקחו פונדקאית פרטית יש להם ילד מדהים בן 5 כבר ועכשיו הם מצפים ללידה של אחותו ההפריה נעשתה אצל רופא מומחה הם נילחמים היום שהילדים יהיו רשומים בשני תעודות הזהות ..... כאשר עושים את הקל לקשה הדברים ניראים מסובכים , הילד בן החמש של החברים שלי קורא לאחד אבא ולשני דדי אין לו בושה בהם ההיפך הוא הנכון ומאחר ויצא לי ללוות אותם גם במסגרות לימודיות הכול שאלה של מה מקרינים בבית וע כמה שלמים עם ההחלטה ועוד משהו ...כמה החברים אמיתייןם ומוכנים לקבל את הדבר כטבעי כראוי לו
 
החברה שאנו חיים בה

החברה המערבית שובניסטית לא פחות מכל חברה אחרת. אני יודעת ומכירה את התגובות שיש ברחוב לשתי אמהות ולשני אבות, זה לא דומה אפילו לצערי. לעומת זאת, יש לי חברים טובים שהשכנים שלהם זה שני אבות שמגדלים את הילדים שלהם עם המון אהבה. הילדים של החברים שלי אוהבים לשחק עם השכנים, אוהבים להתארח אצלם ואוהבים לארח אותם. זה מחמם את הלב
הרבה מ"איך תקבל אותם החברה" תלוי במה שההורים והמשפחה משדרים לסביבה.
 
באמת פחות קל לשני גברים ...

אומרים שלכל כלל יש יוצא מהכלל - אז הנה המקום שבו לנשים פעם יותר קל
וברצינות - אני אשמח לשמוע מבין האפשרויות הקיימות להורות - איך תרגישי? מה נראה לך יהיה הכי יקל לך להתחבר לנכד/ה?
 
קרקע ביצתית...

הנושא הזה בשבילי.. מחד - אני בעצמי אמא לילדה שאומצה. אחת מילדנו היא ילדה שלידתה באימוץ. מתקשה לקרוא אנשים שכותבים על ילדים מאימוץ שהם לא "ילד משלי"... מאידך - אני נורא נורא מתנגדת לנושא של הפונדקאות.. - חושבת שזה עניין לא מוסרי ולא ראוי.
 
לגבי פונדקאות

אני מכירה באופן אישי כמה אמהות פונדקאיות והן מקסימות. בעיניי זו עבודת קודש ממש.
 
כוס מים...

אחד - אנא קח כוס מים ותשתה לאט, תקרא את מה שאני כותבת, וקח לך יומיים לחשוב לפני שאתה עונה לי. (וואו.. ניסיתי.. בחיים לא הייתי מעלה בדעתי לכתוב למישהו כזה משפט מתנשא, אבל בהשארתך ניסיתי. האמת? לא מרגיש כ"כ טוב..) אני אתחיל מהסוף: אתה מדבר על הצורה היחידה של פונדקאות מוסרית: מישהי שמתוך הכרות / ידידות / אהבה - מוכנה לתת לך את הרחם שלה בהשאלה / לתרום לך כיליה / להלוות לך כסף.. ברגע שאלו יחסים אישיים - כל מה שאתה כותב עליו - אכן תקף. בהחלט -אני מניחה שלו היה צורך הייתי עושה עבור אחותי כל אחד מהנ"ל, ואולי (טרום היות לי ילדים משלי) הייתי מוכנה גם להיות פונדקאית לעוד כמה א/נשים קרובים וחשובים לי. לגבי כל יתר מה שאתה מתייחס אליו - אני חוששת שאתה שואף לאנרכיה - מצב שבו אין חוקים והכלל לא קובע כלום לגבי הפרט. לא הייתי רוצה לחיות בעולם שבו אין איסור על סמים / פשע / או חוקים המגינים על זכויות הילדים ומונעים ניצול. אם אתה חושב כמוני - אז אנחנו מסכימיםשחוקים צריכים להיות. השאלה היא רק מה הם צריכים להתיר - ומה לאסור. על זה נערכים מאבקים חברתיים.
 
אום פדמה אוםםםם

... אני מתנגדת לכל צורה של פונדקאות מסחרית. לא "באופן מסויים מאד" , אלא באופן מוחלט בכל צורה ואופן שבהם יש סחר בגופן של נשים. (או גברים !) ולגבי הנושא של החוק כמגן החלשים - זו שאלת הקוד. מקום מהתי מאד בהבנת משמעותה של חברה. לכל קבוצה יש קוד מוסרי שונה - (מוסר - מלשון המוסרות שהיא מקבלת על עצמה ומטילה על חבריה) בעיני למשל - מי שמגדל ילדים בהתנחלויות - מגדל ילד בסיכון ובהחלט יש מקום לבדוק את מסוגלותו ההורית. אני יכולה להבין ולחיות עם זה שאותם אנשים בעיני עצמם הם בעצם מי מעניקים לילד זכות גדולה - לגדול לפתח הר הגעש.. ההיפך מזה חל עלי - רבים חושבים שילדיי בסיכון נורא מעצם הגדילה אצל זוג לסביות - וכמו אותם מתנחלים - גם עלי - חובת ההוכחה. מי שיוכיח למחוקק / לרשות השופטת - עמדה העולה בקנה אחד עם מוסרות המוסר הנהוגים - עמדתו תתקבל.. וחובתנו היא - להשפיע ככל יכולתנו על שינוי והתפתחות הקודים האלה. בכל עת נתונה - יש מי שמנסים להטות את הזרם בדיוק לכיוון ההפוך.
 

שירה910

New member
לאחד שעובר את זה

אם כל כך קשה לך לקבל אישור מהרשויות להורות דרך פונדקאות , למה לא עלתה אצלך האפשרות לעשות זאת עם לסבית בהסכם ידוע מראש . משהו שהרשויות לא יוכלו למנוע וגם לא לפסול את ההכרה בו . ובנוסף יהיו לילד שני הורים ולא יצטרך להיות נתק בין אימו יולדתו לבינו . יש משהו לא פשוט בכפיה על ילד להתנתק מאימו יולדתו , רק על מנת שזוג אחר יוכל לגדל אותו ללא הפרעה . וזה נכון לגבי הומואים כמו לגבי הטרו . האם אתה לא חושב שילד זכאי להכיר ולהיות בקשר עם מי שהרתה אותו ?
 

Master Stav

New member
שא ברכה ....ותודה

על מה שכתבת , לא יכולתי שלא להיזדהות איתך לחלוטין .
 
היי אמא של...

אני מניחה שאם את אמא - את יודעת היטב מה ההבדל בין תרומת זרע - לתרומת ביצית. לטובת מי שאינם יודעותים - זרע הוא פליטה טבעית ואף נעימה לתוך צנצנת - 5-10 דקות, 450 ש"ח והביתה. ביצית נתרמת(*) בעקבות טיפול הורמונאלי מסוכן וממושך, ובעקבותיו שאיבה כואבת המתרחשת תחת הרדמה בד"כ - עוד טיפול פולשני ובלתי בריא. (*)למרבה ההפתעה - תרומת הביציות בארץ בניגוד לתרומת זרע - אף אינה מתוגמלת כספית... פונדקאות בכלל לא ניתנת להשוואה לכל זה.
 
להכריח אותה לפגוש אותו?

זה ,כמו טרמינולוגיית התנור - מזעזע בזילות כבוד האשה שאתם נוקטים.
 
ערבה

למה פונדקאות לא ראוי בעינייך? אני כל כך מעריכה את הפונדקאיות על מה שהן עושות והייתי רוצה באמת להבין למה. אגב, אני מעדיפה שבתי תהרה מתרומת זרע, אבל אם היא תחליט לאמץ אני אשמח בדיוק באותה המידה. זה יהיה הנכד שלי בכל מקרה ואוהב אותו עד השמיים וחזרה.
 
זה נושא כאוב...

שמוליד בד"כ דיונים מרים... אז אני מקווה שלא יתפתח מזה כאן אחד כזה. אני אתמצת ל-4 דברים: א. האם את היית מסוגלת לשאת ילד 9 חודשים, וללדת אותו - ואז למסור? מה זה היה לוקח ממך? ב. גם אני מכירה כמה פונדקאיות. כאלו שהתחרטו... אחת שניסתה אפילו להפוך את הגלגל ולא לוותר על הילדה שילדה. אחרות שמתמודדות עם האבדן עד היום. ג. אני רואה בזה שימוש בגופה של אשה. שימוש מבזה. גזל של מהות הנשיות יחד עם פגיעה בנפש שאין לה תיקון. ד. מבחינת הילד - זה ילד שנולד בידיעה שאמו ויתרה עליו בעד תשלום. לא התחלה כ"כ טובה לחיים...
 
שאלה אל ההורים שכאן: נכדים!!

הנכדים שיבואו לכם, מילדכם הלסביות וההומואים: האם יש לכם העדפות מיוחדות לגבי דרך הבאתם? האם יהיה עבורכם הבדל בין ילד שיהיה נכד ביולוגי שלכם, לילד שביולוגית יהיה מבן/בת הזוג של הבת/בן שלכם?
 
../images/Emo88.gifטעות בידייך

פונדקאות בהגדרתה הרווחת כיום היא לא הריון של אם מזרע וביצית של האם הנושאת את הילד. פונדקאות כיום, נעשית על ידי הפריית זרע, ותרומת ביצית במבחנה, והשתלתה באישה שהיא צד שלישי, כלומר הילד שהיא נושאת אינו שלה אלא היא רק נושאת אותו ברחמה. עדיין כמובן קיימים קשיים אבל הן הורמונליים בלבד. זאת עבודת קודש, ואם הייתי אישה הייתי עושה זאת ללא שום חשש. דרושה לשם כך נפש חזקה שתזכיר לעצמה כל הזמן שזה לא הילד שלה שהיא נושאת אלא היא רק ה"תנור" (זה מצמרר/לא נוח להשתמש בביטוי אבל זה הכי מתאים) התועלת אל מול הקשיים עולה בהרבה. ישנם זוגות רבים שיכולים להיות הורים נפלאים ואוהבים , הרבה יותר מאשר ההורים עם הרשיון מהטבע להיות הורים אבל בפועל הם מתעללים, אונסים, ולא יודעים ללמד ילד אהבה מה היא.
 
לא יכולתי לנסח זאת טוב יותר..

"תנור"... זה בדיוק מה שאני מתכוונת: זילות האשה. הפיכתה לחפץ או מכשיר - הכרחיים כדי לראות את הפונדקאות כמשהו אפשרי או "מוסרי". ולגבי הגדרת הפונדקאות - יש פונדקאות "מלאה" הכוללת גם ביצית, ויש שלא. בכל מקרה, אני לא מניחה שאתה יכול להבין את הקשר הנוצר בין אם לתינוק שברחמה.. אני אסתפק בלהזכיר שמבחינת החוק האזרחי כמו גם מבחינת ההלכה, ההורים המגדלים את העובר הם ההורים הנחשבים, והפונדקאית היא האם הטבעית והחוקית של התינוק הנולד.. היא פשוט אנוסה עפ"י חוזה - רגע אחרי הלידה - לחתום על ויתור על זכויותיה על התינוק. והפסקה האחרונה שלך היא מנושא אחר לגמרי, מוכר וכואב - ואני הייתי נזהרת איתה מאד: זכותנו להיות הורים בשום פנים אסור שתהיה נובעת מזה שאנחנו יותר טובים מאנסים מתעללים! יש לנו זכות להיות הורים - פשוט כי אנחנו בני אדם. לא צריכים להוכיח כלום, בטח לא שאנחנו האופציה היותר שפויה מול המתעללים והאנסים.
 
אני לא מתחברת למה שכתבת

אני חושבת שזו באמת מסירוּת מאין כמוה להיות "תנור" כזה עבור אנשים שלא יכולים ללדת. לו יכולתי להיות אם פונדקאית, אני חושבת שהייתי שוקלת בחיוב את האפשרות ולו רק כדי לשמח זוג הורים שלא יכולים פיזית לעשות זאת. יותר מזה אני אומר כאן - יכול להיות שהייתי מוותרת על תשלום לצורך העניין. זה בעיניי בכלל לא לוותר על הילד, הוא אינו שלי מלכתחילה
לכל אדם באשר הוא מגיע להיות הורה.
 
לא יודעת אם

באמת זה היה אפשרי - היית חושבת אותו דבר.. אני יודעת שלאף אשה לא מגיע להשאר חולה עד אחרית ימיה - כדי שלאחרים יהיה ילד.. והריון - תמיד כרוך בסיכונים. אני יודעת שרוב מכריע של הפונדקאיות עושות זאת ממצוקה כלכלית. אני יודעת שאף אישה לא מרגישה בסופו של הריון - שהנולד אינו שלה כלל. ניצול הוא ניצול הוא ניצול.
 
יופיטר אתה כועס...

יופיטר - אינך צודק!
הכעס הוא לא טיעון רלוונטי, וזה הכי ניצול. אולי זנות היא הדבר היחיד שמשתווה לזה. גם היא שימוש בגופה של אשה למעו אושרו של אחר. עצם זה שמעל 70% מהפונדקאות מתקיימת בארצות העולם השלישי - מדבר בעד עצמו... ולגבי חוסר ידיעה - הרשה לי להבטיח לך שב-5 השנים האחרונות אני עוסקת בנושא מאד מאד מקרוב, ויודעת עליו הרבה יותר ממה שאתה מתקרב לנחש.
 
למעלה