שאלה ביולוגית אישית...

AnarchistPhilosopher

Well-known member
שאלה ביולוגית אישית...

תגידו יכול להיות שבגלל שמזריקים לעופות ולבקר (או לפחות ככה אומרים בתקשורת, אני לא יודע אם זה נכון, אין לי גם את הכלים לדעת את זה) הורמוני גדילה שזה משפיע על המאפיינים של הבשר שלהם, כלומר במקום שביצי תרנגולת ותרנגולת יהיו מקור מצויין לויטמין B12 הם משפיעים לרעה על זה? או שזה בכלל לא משפיע, מלבד כמובן העובדה שהשניצלים נראים כמפלצות.
 

moran f

New member
מה השאלה, בדיוק?

על אילו "מאפיינים" של הבשר נראה לך שיש השפעה?
 

AnarchistPhilosopher

Well-known member
זה לא היה ברור ממה שכתבתי?

האם זה משפיע על אחוז ה-B12 בתרנגולת או בביצים שאוכלים?
 

Hard Nut

New member
הורמון גדילה בקרי - BGH Bovine somatotropin

למיטב ידיעתי, לא מזריקים לתרנגולות "הורמון גדילה", אלא - כמויות עצומות של אנטיביוטיקה. זה אומר שבשניצלים שאתה אוכל - ישנם חומרים שלא אמורים להיות שם. זה גם אומר - שמגדלי העופות שוקדים על פיתוח זנים אלימים ועמידים של חיידקים. לגבי הורמון הגדילה הבקרי - Bovine Growth Hormone, הידוע גם בשם - Bovine somatotropin, תפקידו להגדיל את תפוקת החלב של פרה חולבת. לא משתמשים בו כדי לגרום לפרה עצמה לגדול. לגבי ויטמין B12, או - Cyanocobalamin - לא ידוע לי על מחקר שנועד לבדוק את ההשפעות של החומרים הסינתטיים שמזריקים לפרות ולתרנגולות - על ייצור הויטאמין הזה. מצד אחד, יש לחברת Monsanto עניין רב - "להשתיק" כל ביקורת בתחום זה - כפי שעשתה (או ניסתה) - בתחומים אחרים ורבים שהיא כבר מסובכת בהם (ערכית ומשפטית). מצד אחר - בשר אמור להכיל את הויטאמין הזה, ואינני חושב שהוא חסר שם. הבעייה, לדעתי, איננה מה שחסר בבשר, אלא מה שיש בו ולא אמור להיות בו. בניגוד לכך - לא ברור מהי מידת ההשפעה של הורמון הגדילה - על איכות החלב.
 

AnarchistPhilosopher

Well-known member
אז מישהו מתכנן לעשות משהו בנוגע לזה...

או שנמשיך לפטם אותם ואותנו, עד שההבדל היחיד בין היפו ולנו הוא צבע העור?! אישית אני חושב שצריך גם לבדוק מה השפעתם של אותם חומרים סינתטיים על החיות עצמם שמקבלות אותם, הרי בדיוק כמו שאצלנו לא מומלץ לקחת המון אנטיביוטיקה (מפאת הכבד האהוב עלינו), הרי גם אצלהם זה לא נראה לי מומלץ במיוחד, במיוחד אם בסוף אתה בולע תרנגולת שבלעה מספר אנטיביוטיקות, אם אני רוצה לאכול אנטיביוטיקה אני פשוט יכול להזמין מהבית מרקחת. זה מה שכסף עושה לנו?! איכווייס.
 

מרחף1

New member
דווקא מזריקים HMB

http://www.patentstorm.us/patents/5028440/claims.html http://www.pjbs.org/ijps/ab595.htm שהוא חומר שלוקחים גם בודי-בילדרים לפעמים.
 

מרחף1

New member
בקשר לזה אני לא בטוח

נדמה לי ששמעתי בעבר משהו על הזרקת הורמון גדילה אבל אני ממש לא זוכר. האמת, מתוך הציניות הטבעית שלי אני כלל לא אתפלא אם אכן מזריקים כל מיני דראק... יש ספר בשם Fast Food Nation שמדבר על תעשיית המזון (בעיקר המזון המהיר) האמריקאית, מומלץ בחום, אם אתה מוכן לא לדרוך יותר במק-כלשהו לעולם.
 

AnarchistPhilosopher

Well-known member
אתה מניח שאני אוכל שם...

אני לא זוכר מתי הפעם האחרונה שאכלתי בורגר. אני בדר"כ אוכל פיצות או שווארמות בתור הנזק שלי, או העוף של אמא שעכשיו אני יודע שהוא מלא באנטיביוטיקה. אז בעיקרון בגלל כסף אי אפשר לעשות שום דבר נגד זה, זה מזכיר את השיר של הלהקה שמן הסתם עשתה על השיר הזה כסף, Rush, בשם Big Money Talks.
 

AnarchistPhilosopher

Well-known member
ד"א לא אכפת לי שיש אנשים שרוצים לעשות כסף...

אבל לא כשהמטרה של לעשות כסף היא רק בשביל לעשות כסף, כי ככה זה נראה לי.
 

מרחף1

New member
אפשר לעשות משהו נגד זה...

אני די משוכנע שאפשר לקנות בשר "אורגני" או Free Range איך שלא קוראים לזה שהוא בלי אנטיביוטיקה וכל מיני איכסים אחרים, זה פשוט יעלה יותר
 

AnarchistPhilosopher

Well-known member
אמרתי כבר כסף, לא כך?

אני לא בטוח שאני מבין, למה יותר זול לאנשים להכניס לעוף אנטיביוטיקה מאשר לגדל אותו באופן טבעי (למרות שבימינו אני כבר לא בטוח מה זה טבעי ומה זה לא)?
 

ארול01

New member
אנטיביוטיקה מונעת מחלות

האנטיביוטיקה שדוחפים לבשר גורמת לפחות מחלות ומוות כתוצאה ממחלות של הבקר. ולכן יותר רווח למגדל.
 
למעלה