שאלה בנוגע לבקבוקי מים מינרלים וכדו

clear

New member
שאלה בנוגע לבקבוקי מים מינרלים וכדו

שלום רב נתקלתי לאחרונה בהודעה מחו"ל שמזהירה מפני שימוש בבקבוקי מים מינרלים בתור בקבוקי משקה. נכתב שם שהבקבוקים האלה מתאימים לשימוש אחד וכעבור זמן מה מתחילים להפריש חומרים מסרטנים, במיוחד כשמנקים אותם. מומלץ שם, שמי שרוצה שיהיה לו בקבוק לשאת עימו שתיה שירכוש בקבוק שמיועד לזה. האם הדבר נכון או שאני יכול להמשיך ולהשתמש שוב ושוב באותם בקבוקי המים? האם ישנם בקבוקים בהם ניתן לשאת מים לשתיה? תודה מראש
 
ממה שאני יודעת...

בתחתית של הבקבוק אמורה להיות מוטבעת ספרה בתוך משולש כזה. הרמה הכי נמוכה היא 1 וזה אומר שבאמת, אחרי כמה זמן מופרשים חומרים כימיים למים. תבדוק מה הספרה שמוטבעת בבקבוק אצלך
 

clear

New member
תודה- והיכן מוצאים בקבוקים כאלה?

אכן מופיעה על הבקבוק שלי הספרה 1. היכן אני מוצא בקבוק עם סיפרה גבוהה?
 
הסימן בתחתית מראה על סוג החומר

הספרה מראה על סוג החומר ממנו עשוי הבקבוק ולא אם הוא מפריש חומרים מסוכנים יש פירוט בקישור המצ"ב http://www.earthodyssey.com/symbols.html#meaning
 

clear

New member
נתונים חשובים.

אז איך באמת אני יכול לדעת אם מותר להשתמש בבקבוקי מים מינרלים יותר מפעם פעמיים?
 

dora b

New member
לדעתי זו הבעיה בשימוש חוזר

מאוד קשה לנקות טוב בקבוקי מים מינרלים לשימוש חוזר(בגלל המבנה שלהם) ואני בטוחה שזה מקור הבעיה- ענין של היגיינה. אני משתדלת להשתמש שימוש חוזר רק בשביל להשקות את העציצים או ליצור בקבוק קרח לצידנית. לגבי שימושים נוספים תמיד עדיף להשתמש במוצרים שמיועדים לזה וקל לנקות אותם.
 

clear

New member
תודה- איך אני יודע...

איך אני יודע שבקבוק מסויים אכן טוב לשימוש חוזר? היכן קונים בקבוק של ליטר וחצי שמיועד לשימוש יומיומי? לפני מספר חודשים דווח על כך שאפילו מייצרים בקבוקי תינוקות לא בטיחותיים.
 

רון ו

New member
מה בדיוק נקרא להשתמש?

יש מים בבקבוק רוקנת אותם ומילאת מחדש - לא קרה כלום! נזק יתכן במידה והמים שמלאת אינם נקיים. אני נזכר במימיות הצבאיות, סליחה על הבטוי, המסריחות שמשמשות שנים על גבי שנים ובמקסימום שוטפים אותם עם סבון כלים ושוב ממלאים במי ברז שופעים בכלור.... אף אחד לא נפגע מבקבוק פלסטיק במיוחד כשהוא שקוף רואים אם הוא מלוכלך :)
 

clear

New member
אני מבין את דבריך

זה שהשתמשנו במימיות המסריחות לא הופך את זה לטוב. מאז התגלו מספר דברים בקשר לפלסטיק. בין היתר התגלה שיש פלסטיקים או איך שלא תקרא להם שמפרישים חומרים מסרטנים. הרבה לפני הסרטן הגוף מאותת לנו שזה לא טוב וזה יכול לבוא אני מניח בצורות רבות כמו כאבי ראש- אבל מה שלא יהיה יש כאן סכנה אמיתית להרעלה- איטית אמנם אבל הרעלה. בעבר גם חשבו שזה בסדר גמור לצלול בנחל הקישון. עד לפני כ-20 שנה עוד השתמשו במסטינגים מאלומיניום. עד לפני מספר שנים בודדות חשבו שאין שום בעיה עם קרינה סלולרית או עם חימום מזון במיקרוגל. אנחנו מתקדמים ועם הקידמה מייצרים חומרים טובים יותר ומגלים חומרים שבעבר חשבנו שהם טובים- שהם בעצם מסוכנים. אני משתדל להימנע מהרעלת הגוף שלי במודע- מין שריטה כזאת שיש לי. זו הסיבה שאני בודק את הנתון הזה. מי יודע, אולי יום אחד נראה בכלבוטק או אצל עימנואל רוזן איך שנים רימו אותנו ושתקו בקשר לבקבוקי המים המינרלים וכולנו ניזכר בערגה כיצד שוחחנו על זה כאן בפורום של תפוז. עד כאן לציניות, השאלות שלי הן אמיתיות וחשובות.
 
מעניין

אני חייבת לציין שעד שהעליתם את הנושא, לא הכרתי את זה. מהקישור שצורף שמתי לב (כמו דנה מודנה) שהסימון אומר איזו דרגת מיחזור החומר אמור לעבור, לא עד כמה הוא רעיל. נראה לי שלפני שאוכל להשיב על שאלות בעצמי, אצטרך ללמוד את הנושא... תודה לכולם על המידע.
 

clear

New member
נו, עפרה. מצאת תשובה?

באותה הזדמנות אני רוצה להודות לך שאת שם ובודקת ועוזרת לנו מהצד המקצועי. זה כייף כשיש מישהו שמבין ואם לא מבין בודק בעצמו ועוזר לנו.
 
תודה, בבקשה, סליחה

השבוע הייתי חולה בעצמי, כך שלא הייתי כמה ימים בפורום. עד שחזרתי, כבר הצטברו כל כך הרבה הודעות שההודעה עברה לעמוד קודם, ושכחתי לענות. על כל פנים, עד כמה שהבנתי, המספרים המסומנים על הבקבוקים מעידים על דרגת המיחזור שלהם. אני לא רואה קשר לזה של רמת סיכון כלשהי. יתר על כן, בדקתי את השמועה שאמרה שבקבוקים מפלסטיק "מפרישים" חומרים מסוכנים למים. על פי אתר Quackwatch, שמועה זו היא חסרת שחר. כלומר, אין בעיה לשתות מים מבקבוקי פלסטיק. שמועות מפחידות כאלה, שמתבררות כחסרות שחר הן, אגב, תופעה אופיינית ל"מחקרים" המופצים באימייל. להזכירכם, מחקרים רציניים מתפרסמים בכתבי עת רפואיים, עם ציון שם החוקרים ושיטת המחקר. הם לא מופצים באימייל בשיטת "שלח וברח". לגבי שימוש חוזר בבקבוקים: אני עצמי משתמשת פעמים רבות בבקבוקי מים מינרליים שימוש חוזר. אני מסכימה עם רון, שהבעיה היחידה שיכולה להיגרם מזה היא: לכלוך. בכל מנקרה, תודה על הפרגון!
 

clear

New member
סגירת חוב

קיבלתי תשובה לשאלה ממשרד הבריאות ואני מצרף אותה כקובץ.
 
למעלה