שאלה בנושא כלכלה

stkachov

New member
שאלה בנושא כלכלה

או יותר נכון, אילו תפקידים כלכלנים ממלאים במשק? אני שומע הרבה שכלכלה זה תואר יותר תיאורטי מאשר מעשי. אם כן אילו עבודות פתוחות בפני כלכלנים? האם ישנה חשיבות למוסד בו למדו?
 
תשובה

לדעתי תואר בכלכלה הוא מעשי למדי ופותח בפניך שורה גדולה של תפקידים: החל בתפקידים בשירות המדינה - (בנק ישראל, משרד האוצר...), שם תמצא תפקידים בתחומי המאקרו וכלה במגזר הפרטי שם מועסקים כלכלנים בתחומי הבקרה והתקציבים. בנוסף יש את שוק ההון עם תפקידי אנליסטים ומנהלי השקעות, שבהם עוזר גם תואר ראשון ו/או שני במנהל עסקים.
 

stkachov

New member
אוקיי

אם להתמקד יותר הכוונה היא לתואר בחשבונאות. אני ממש בתחילתו של תואר זה. האם רואה חשבון יכול לפתח קריירה עצמאית ולעסוק במקצוע לבד...או שהוא חייב להיות חלק ממשרד גדול או לעבוד במסגרת חברה כלשהי שמעסיקה אותו.
 
תואר בחשבונאות

דבר ראשון - בסיום התואר יש שנה נוספת של לימודים במהלכה לומדים לבחינות המועצה (2 בחינות) + שנתיים של סטאז' במשרד רו"ח. ברגע שאתה רואה חשבון - אפשר לפתוח משרד ולהיות עצמאי. אבל, על מנת להגיע לזה צריך לקוחות וקשרים. לכן, רוב האנשים ממשיכים לעבוד במשרד רו"ח וצוברים ניסיון וידע. יש כאלה שהופכים לשותפים באותו משרד, יש כאלה שבכלל עוברים לעבוד בחברות בתור חשבים/סמנכ"לי כספים וכד', ויש כאלה שבסוף התהליך באמת פותחים משרד משלהם.
 

B I R I

New member
ברכות, מצטרף לשאלה,ושאלות משלי..

גם אני לא מזמן התחלתי לימודי כלכלה וניהול, השאלה שלי היא: האם בתור כלכלן ישנן אפשרויות להיות עצמאי(בתחום כמובן,או בתחום קשור ולא חשבונאות), והאם יש בזה הרבה כסף, אני יודע שהשאלה קצת נאיבית אבל בחרתי ללמוד את המקצוע כי הוא מעניין אותי אבל לא בטירוף, לכן אני מקווה שאוכל להתנחם לפחות בשכר\רווח.
 

B I R I

New member
../images/Emo105.gif אם בא למישהו לענות

מקפיץ.....................
 
ברוב המקרים...

כשכלכלן מקים עסק בתחום לימודיו הוא בד"כ מקים חברת ייעוץ כלכלי. וזה מגיע לאחר נסיון רב בתחום, רקימת קשרים , ומצויינות בתחום. אי אפשר להשוות את זה לרו"ח שמסיים את הסטאז ותיאורטית יכול לפתוח עסק.
 

B I R I

New member
תודה רבה על התשובה

מה לגבי
?? כמה מרוויח כלכלן מתחיל (גם הערכה גסה תתאים) ולאן אפשר להגיע?
 

B I R I

New member
תודה על התשובה,

מה לגבי
? כמה מרוויח כלכלן מתחיל (גם הערכה גסה תתאים) ולאן אפשר להתקדם?
 

B I R I

New member
תודה, אם אפשר עוד אחת

מצטער שאני מציף אם שאלות קיטבג. האם יש חשיבות רבה למוסד ממנו אני מקבל את התואר כשמחפשים עבודה ואילו מוסדות נחשבים יותר מאחרים( אני לומד בטכניון אבל לא יודע עד כמה הוא נחשב יוקרתי בתחום זה). שוב תודה.
 
כרגיל, תלוי.

האוניברסיטה העברית בירושלים ואוניברסיטת תל אביב נחשבות למובילות בלימודי כלכלה וניהול. המכללה למנהל והמרכז הבינתחומי נחשבים גם לטובים. הטכניון נחשב כיוקרתי יותר בלימודי הנדסה. יש מקומות עבודה שנותנים יותר חשיבות ל"איפה למדת" ויש כאלה שבכלל לא ומה שחשוב להם הוא הידע הרלוונטי. לדעתי האישית, אם יש אפשרות וכוח - ללכת ללמוד באוניברסיטה.
 

mol3

New member
מה שקובע זו האפשרות לקבלה לתואר שני

עם תואר של האוניברסיטה הפתוחה את יכולה להתקבל לכל אוניברסיטה בארץ, לתואר שני, ללא כל השלמה. מבחינה זו האוניברסיטה הפתוחה הינה שווה בין 7 האוניברסיטאות האחרות. לגבי מכללות (כולל מנהל וכד') כל דבר נבדק לגופו בעת ההרשמה לתואר שני.
 

amirpank

New member
בהמשך לשאלת השכר

צירפתי לינקים לטבלאות שכר תהנה http://www.dialog.co.il/tavlaot_admin.htm http://spoint.co.il/pay.asp אתה גם יכול לראות מהן אפשרויות הקידום, כאשר בדכ תלוי מה באמת מעניין אותך בתחום, לדוגמא : אתה יכול להתקדם ולהתמקצע בתחום יעוץ השקעות או ניהול השקעות ניתן להיות אנליסט (למרות שבדכ יש עדיפות לבעלי תואר שני) וכדומה מאמין שככל שתתקדם בלימודי התואר תוכל לדעת מה באמת מעניין אותך ובמה תרצה לעסוק (אם בכלל) מקווה שעזרתי
 

amirpank

New member
ואם במנהלי כספים עסקינן

חשוב לציין כי כיום מחפשים מנהלי כספים או סמנכלי כספים (CFO) בעלי תעודת רואה חשבון. אציין כי לא תמיד אך, בתפקידים אלו ישנה עדיפות מובהקת לבעלי תעודה זו. גם ניסיון בתחום (כמו בכל מקום) וגם תואר MBA בהתמחות במימון יכולים לעזור ...
 

Kiru

New member
אתה צודק

וזאת מגמה מוזרה מאוד. במה עדיף רו"ח על איש מימון או כלכלה בתפקיד CFO?
 
למעלה