שאלה בקשר לאבודים

elina002

New member
שאלה בקשר לאבודים

בספר השני בסוף הפרק הראשון כשמסבירים על איפה ארטנור ממוקמת מסבירים של גם על אזור שנמצא בעבר ורשום שם שיש "shrines more old the Morgoth or the ancient lords the golden God's of the guarded West" מישהו יכול להסביר לי את המשפט הזה? מה הכוונה שיש משהו עתיק יותר מהאיינור חוץ מארו עצמו? זה לא כ"כ הגיוני לי... (אגב לא קראתי את האבודים הראשון עדיין לא מצאתי אותו....)
 

Y. Welis

New member
זה ציטוט מתוך הפואמה על ילדי הורין

שנכתבה אחרי הסיפור - in Nan Dungorthin where nameless gods have shrouded shrines in shadows secret, more old than Morgoth or the ancient lords the golden Gods of the guarded West. כריסט' מציין מיד לאחר מכן שאין עוד מידע על אותם 'אלים נטולי שם' בשום מקום אחר. אין בלגנאריום משהו רע שהינו עתיק ממלקור. אבל יש רמזים פה ושם לדברים לא ידועים (כמו על היצורים בתהומות מוריה ש'עתיקים מסאורון'), והקטע הנ"ל מזכיר לי איכשהו את צלמיות אנשי-הפוקיל בדונהארו שבשרה"ט, והסיפורים על פולחן בני אדם של העידן החשוך (= תקופתם תחת צל מורגות' בעידן הראשון, ואח"כ תחת סאורון בשני) שהפכו כנראה למתים של ההרים הלבנים.
 

Y. Welis

New member
סיכוי נמוך כי הוא לא התקיים אז

מבחינת זמן פיתוח הלגנדאריום - הוא הופיע בשנות השלושים, ואילו האבודים נכתבו עשור וחצי לפני כן. אבל לדעתי הוא חייב ממהותו לסוג יצורים שהוזכר בפרק 3 של האבודים, 'רוחות הטבע', שאינן מהעולם כי הן נוצרו לפניו. הדרג הזה של ישויות לא הוזכר אחרי ה'אבודים', אבל לדעתי הוא הוחזר בצורה לא רשמית דרך מה שכינתי 'המיסדר השלישי' של ישויות על טבעיות, שממוקם מתחת למאיאר, ושכולל את הדרקונים, האנטים, הנשרים ועוד טיפוסים שלא הוגדרו כמו 'גות'מוג מפקד המורגול'.
 
למעלה