שאלה בקשר ל- cmt

אלכס3068

New member
שאלה בקשר ל- cmt

שלום לכולם אני אובחנתי כסובל מ- cmt או בשם המלא charcot marie tooth שזו למי שלא יודע מחלה גנטית-נירולוגית שגורמת לניוון השרירים בגפיים. נאמר לי שלחיזוק הטיפול השרירים בכף היד רצוי לעשות טיפול בעיסוק, האם זה באמת נכון? המידה וכן, האם ריפוי בעיסוק ניתן ע"י קופות החולים במסגרת הרפוא המשלימה? תודה מראש, וחג שמח
 
קודם כל

טיפולים בריפוי בעיסוק ולא "טיפול בעיסוק" שנית - מכיוון שמדובר באבחנה שבאה לידי ביטוי באופן שונה מאדם לאדם קשה בלי להכירך לדעת אילו טיפולים אתה צריך. בגדול הטיפולים בריפוי בעיסוק לא משפיעים על המהלך הדגנרטיבי הטבעי של המחלה אלא פוגשים אותך היכן שאתה זקוק לטיפול סימפטומטי. אזורי הטיפול יהיו - התאמת ישיבה בכיסא גלגלים והדרכה לגבי מעברים כדי למזער נזקים ונפילות - הדרכה והתאמת ציוד למטבח, לאמבט ולטיפוח עצמי - הדרכה והתאמת הלבוש (כי קשה לכפתר, לשרוך, לרכוס וכד') - סדים לידיים על פי הצורך כדי למנוע דפורמציות בשל השרירים שמתנוונים - יכול להיות שיש צורך בהתאמות הרכב לנהיגה - התייחסות למימד של תעסוקה/פנאי טיפולים בריפוי בעיסוק מקבלים בקופת החולים שלך, ולא במרפאות לרפואה משלימה.
 

אלכס3068

New member
תודה על תגובתך, אבקש לחדד...

תודה על תגובתך ברוך השם מצבי לא ברמת קושי של כיסא גלגלים ובכללי אני עצמאי לחלוטין. הבעיה במחלה שלי שזו מחלה פרוגרסיבית ומקובל לחשוב שפעילות גופנית מתונה יכולה להאט את קצב ההתדרדרות. לכן אחדד את שאלתי, האם במסגרת טיפול בריפוי בעיסוק ניתן לעשות תרגילים להפעלת מתיחת וחיזוק שרירי כף היד? תודה מראש.
 
למעלה