שאלה - הבת שלי הופנתה

אממאא

New member
שאלה - הבת שלי הופנתה

לאבחון פיזיוטרפי. מישהו יכול להסביר לי על קצה המזלג מה בודקים באבחון כזה? כיצד הוא נעשה? והאם באבחון מסוג זה ניתן לבדוק גם את "סיפור היד הדומיננטית" (ילדה בת 3+ שמחליפה ידיים בקצב רצחני אפילו תוך כדי ציור על אותו דף)
 
פיזיותרפיה

הפיזיותרפיה הינו תחום העוסק בהתפתחות המוטורית ובתהליך בו נרכשת השליטה המוטורית המאפשרת תפקוד עצמאי ואינטראקציה יעילה עם הסביבה. במסגרת האבחון בפיזיותרפיה נבדקות מיומנויות מוטוריות תוך התייחסות לרף ההתפתחותי, לאיכות הביצוע ולקצב האישי של כל ילד. במהלך הטיפול מושם דגש על חיזוק השרירים, שיפור היציבה, שיפור תגובות שיווי משקל ושיפור הקואורדינציה. הבשלת יד דומיננטית עם זאת, הינו תחום התמחותן של המרפאות בעיסוק, תחום טיפולי המקביל לפיזיותרפיה בתחומי תפקוד רבים, אך מתמקד בהבטים המוטוריים בעיקר בתפקודי הידיים (אם חייבים לעשות הבחנה גסה בין שני תחומי הטיפול). אשמח להמליץ על אנשי טיפול במידת הצורך במקום מגורייך.
 

אממאא

New member
תודה על התשובה -

מה הוא טווח הנורמה (אם יש כזה) לבשלות יד דומיננטית, האם גיל 3 וחודשיים הוא עדיין בטווח הנורמה או מחוץ לנורמה ?
 
דומיננטיות

דומיננטיות ידנית מתחילה להתפתח כבר בגיל הצעיר וישנם ילדים בגיל שנה המראים העדפה לשימוש ביד ספציפית באחיזת צבע, מספריים, כפית הרמת חפצים קטנים ועוד. המטרה שהילד יפתח מיומנויות לשימוש בכלים וחפצים קטנים ביד אחת ולעשות שימוש ביד השניה כיד עזר. מקובל לדבר על הבשלת יד דומיננטוית עד גיל ארבע - ארבע וחצי .
 
למעלה