שאלה ובקשה להמלצה

דרור9000

New member
שאלה ובקשה להמלצה

לבני תלמיד מצטיין (תמיד עם ממוצעים מעל 90) שכנראה אין לו לקות בכיתה ז, יש פתאום ירידה די רצינית בציונים שלו הוא מאד מוטרד (אין אצלנו חטיבה ואין לו ירידה במוטיבציה כך שזה ממש מוזר ) יש לך אולי הסבר? כדאי בכל זאת לעשות אבחון?
חוץ מזה חשבנו אולי לשלוח אותו ללמוד אסטרטגיות למידה. האם כדאי ? האם נוכל לקבל המלצה בבקשה בפרטי למורה באזור גבעתיים ואם לא ברמת גן ?נראה לי שכדאי התמתחות במקצועות ראליים והומניים תודה רבה מראש על תושבה לכל השאלות הרבות .
 

lolly87

New member
שלום דרור

לקות היתה מופיעה קודם לכן, ולא בכיתה ז'.
הוא מוטרד אולי ממשהו שקורה בבית ספר? פן חברתי או כל דבר אחר.
אולי החליפו מורה, והוא לא מתחבר לשיטת ההוראה שלה?
האם הוא לומד למבחנים, ומכין שיעורי בית בדיוק כמו שהכין קודם לכן?
צריך גם לקחת בחשבון שרמת הלימודים בדרך כלל עולה מ-ו' ל-ז', והדרישות עולות. אולי שיחת הבהרת הדרישות עם המחנכת תעזור.
ללמוד אסטרטגיות למידה, זה אף פעם לא מזיק, אבל אסטרטגיות שיתאימו לדרישות של המורים בבית ספר. ז"א לבדוק במבחנים איזה הערות כותבים לו. אם למשל מעירים לו על ניסוח או תשובה חלקית, אז כדאי שהוא ילמד אסטרטגיה ספציפית..
אם אחרי כל מה שכתבתי תרצה המלצה למורה להוראה מותאמת שמלמדת אסטרטגיות למידה, אחפש לך המלצות.
בהצלחה!
 

דרור9000

New member
ראשית תודה רבה על התשובה המפורטת

אכן התחלפה המחנכת למישהי שהוא פחות מתחבר איתה. כבר דיברתי איתה היא רוצה תשובות יותר מלאות אם יש לכך אסטרגיה זה ממש יעזור כי גם לא ממש ברור לי מה היא רוצה (ואני עם תואר שלישי). הילד דווקא ממוצב טוב יותר מבחינה חברתית השנה. הוא לומד ברצינות גם השנה.
הענין הוא שיש ירידה גם בציונים שלו במקצועות ריאליים (אולי קל לרדת מציוני 95-100) לא ברור לי למה הוא מפספס שאלות בחשבון ובמדעים מתקשה לענות על שאלות יישום.
בכל אופן זה משפיע לו על הבטחון העצמי הוא תוהה אם הוא עדיין חכם... אז אם יש לך המלצה על מורות או מורים נחמדים שיוכלו לעזור לו באיזור גבעתיים וגם ברמת גן אודה לך מאד.
בכל מקרה אזום מפגש עם המחנכת אחרי החג .
חג שמח ותודה רבה
 

lolly87

New member
שלום

יש הרבה אסטרטגיות, כרטיסי ניווט ברשת. יש לי גם כמה במחשב, אבל אני לא ליד המחשב שלי. אז מצאתי לך קישור למשהו, אם תרצה עוד אחפש לך.
אחפש לך המלצות על מורות, ואם יהיו לי אעדכן אותך.
בהצלחה וחג שמח!
 

דרור9000

New member
אודה לך מאד התחלתי לעבוד על כך איתו

אשמח גם להמלצות על מורים בכל זאת
תודה רבה
 

I Gabe

New member
באותה בעייה (בערך)

הגדול שלנו עם דיסלקציה והפרעות קשב וריכוז. עד סוף כתה ב' לא ידע לכתוב את השם שלו. אחרי אבחון החל לקבל ריטלין ועם מורה פרטית הצליח עד סוף כתה ג' להדביק את הכתה, ובכתות ד' וה' הפך לתלמיד מצטיין. בכתה ו' גילה משחק מחשב בשם מיינקראפט ונשאב לתוכו על חשבון הלימודים וזה מאד מתבטא בציונים. עכשיו הוא עובד עם פסיכולוג לאזן בין המשחק לבית ספר. המזל שיש לו את היכולת להיות בינוני בבי"ס עם השקעה אפסית, בעיקר מה שהוא קולט בשיעורים בכתה. נורא חבל לנו לראות כזה פוטנציאל מתבזבז.

כל זה היה הקדמה להמלצה שתבדוק אם יש משהו שמסיח את דעתו מהלימודים. בדרך כלל אפשר למצוא, אפילו בקלות לפעמים קשר נסיבתי עם גורם כלשהו שחדר לו לחיים.
 

sara5555

New member
תשובה לשאלתך

שלום דרור.
יכולות להיות סיבות רבות לירידה בלימודים. בשלב ראשון מציעה לך לפנות למחנכת וליועצת ולבדוק מה לדעתן הסיבה. במקביל כדאי לשוחח עם הילד ולבדוק אם יש איזה מצוקה או קושי לאחרונה. אשמח לסייע בהמשך.
בהצלחה . שרה
 
למעלה