שאלה: חייב לקרוא - כדי להצליח?

Margarita22

New member
שאלה: חייב לקרוא - כדי להצליח?

ואם אתה מצליח בלימודים - האם זה מחייב שתצליח גם כעו"ד אח"כ?
 

B L I M P

New member
נראה לי הוא שואל אם צריך

לקרוא את כמויות החומר המאסיביות במשפטים כדי להצליח. ובמידה ומצליחים בלימודים - האם זה אומר שמצליחים בפרקטיקה. לדעתי, כמו דבר בעולם, זה תלוי.. באיזה אדם אתה, אילו יכולות למידה יש לך, מה זה מבחינתך להצליח בלימודים ומזה מבחינתך להצליח בפרקטיקה, וכו..
 

Margarita22

New member
נתחיל מזה שאני "בת אדם" (בחורה בשפת העמחה)

אילו יכולות למידה יש לי? האמ? גבוהות? ממוצעות? לא יודעת. מבחינתי להצליח בלימודים - 90+ להצליח בפרקטיקה - 30K+
 

BlackUnicorn

New member
שאלה בעייתית שיש לנסח מחדש

אנסה לענות בכל זאת - כדי להצליח בלימודים = להיות מעל הממוצע, צריך להשקיע וזה אומר באמת לקרוא את החומר. כדי להצליח בלימודים = לסיים את התואר, זה תלוי מוסד וברוב המקומות אפשר לסיים את רוב הקורסים בציון עובר גם בלי לקרוא פסקי דין במקור. אפשר להסתפק ברוב המקרים בסיכומים. לגבי השאלה השנייה - לדעתי ממש לא, וזה גם תלוי לאיזה תחום פונים. יש כאלו שיהיו טובים בלימודים ואח"כ לא יצליחו בפרקטיקה, ולהפך - כאלו שלא טובים בלימודים ואח"כ הופכים לתותחים בפרקטיקה. אחי לדוגמא למד גם הוא באת"א בתור עתודאי, היה תלמיד ממוצע מינוס (היה מקבל ציונים בסביבות ה- 70, מבריזן וכו'), ואיך שהוא הגיע לצבא הוא נהיה פשוט עו"ד מעולה, קיבל הצטיינויות, הועלה בדרגות ובתפקידים וכו'. היום הוא בתפקיד מאוד בכיר יחסית לגילו הצעיר (28). יש גם כאלו שמאמינים במזל וכל מיני דברים כאלו , אבל זה כבר לא התחום שלי
 
הבעיה היא שהצלחה היא לא חלק אינטגרלי מהשקעה !

בלימודי משפטים לא צריך אינטילגנציה ברמה גבוהה, רק צריך להיות יסודי מאוד, זיכרון טוב ואולי אחוז קטן של יצירתיות. כל מרצה שמתיימר אחרת זה בגלל האגו שלו. בלימודי משפטים יש בעיה ביסוד - המבחנים והעבודות במהלך התואר אינם אובייקטיבים ובנוסף הבדיקה אינה אובייקטיבית בגלל האופי של המקצוע. הבעיה היא שאף אחד באקדמיה לא פונה לצמצם את האלמנט הסובייקטיבי (ואפשר לעשות המון) בלימודים כי בגדול אין להם אינטרס לעשות את זה. אף אחד לא בודק מבחינה פדגוגית את הנוסח של העבודות וכו'. מי שמחבר את השאלות הם עורכי דין, לא אנשים שלמדו כיצד ללמד תלמידים ולחבר שאלות. יש למשל קורסים איך צריך לחבר שאלות אמריקאיות! אנשים מתמחים בזה! זה מדע בפני עצמו. קרה לכם שקיבלתם ניקוד "לפנים משורת הדין"? פאקטור? יצא לכם לראות סטודנט שידוע כמשקיען קיבל איזה 15 נקודות מתחת לממוצע? ניקוד לשאלה אחת נלקח משאלה אחרת? כל מיני דברים מוזרים כאלה ועוד מראים שהיה משהו פגום בעבודה או במבחן. אני וחברי לספסל הלימודים עשינו כמה פעמים ניסוי לגבי עבודות ומבחנים - חלק השקיע מעל שבוע בעבודה, וחלק אחר ניגשו לעבודה רק לפני יום ההגשה ועבדו עליה לא יותר מ3 שעות . התוצאות היו מפתיעות - לא פעם היו מקרים שהחבר'ה שלא השקיעו זמן קיבלו ציון גבוה ביותר מ5 נקודות.
 

Atenolol

New member
אתה צודק בקטן

אין ספק שלגבי עבודה ספציפית, הציון מאד אקראי. לגבי מבחן, הוא קצת פחות אקראי, אבל יש בו אקראיות מסוימת. צריך אבל להביא בחשבון שהציון הכולל לתואר הוא ממוצע של הרבה מאד מספרים (אולי 40 מקצועות). מיצוע כזה מפחית מאד את האקראיות, ומשאיר משהו די מייצג. אפילו בתום שנה א יש מיצוע של בערך 8 מספרים, ואפילו זה מפחית את האקראיות כהוגן. נקודה נוספת היא שצריך להסתכל על "השקעה" לא רק כמשהו שצריך להוביל לציונים יותר גבוהים באופן ישיר, אלא גם באופן עקיף: השקעה היא ביטוי לרמת המחויבות ללימודים, והמחויבות הזו משפיעה בהרבה דרכים קטנות ועקיפות. באשר לאינטליגנציה - יתכן שיש משהו במה שאתה אומר. עם זאת, ממה שאני זוכר מרשימת מצטייני הדיקן במסלול שלי, התרשמתי שהם אינטליגנטיים להפליא. זה אמנם לא מוכיח כלום, ויש סטודנטים וסטודנטיות מרשימים מאד שציוניהם לא עד כדי כך גבוהים, אבל בסך הכל אני חושב שאינטליגנציה עוד לא הזיקה לאף סטודנט למשפטים. באשר ליסודיות - אני די בטוח שהסטודנטים היסודיים ביותר במסלול שלי הם לא אלה שקבלו את הציונים הגבוהים ביותר. שוב, זה לא מוכיח כלום, ויסודיות היא תכונה מועילה ללא ספק.
 

Atenolol

New member
הצלחה בלימודים והצלחה בעבודה כעו"ד

אני משער שיש קשר מסוים בין הצלחה בלימודים להצלחה כעו"ד. עם זאת, עורכי הדין המצליחים ביותר הם אלה שהצליחו להקים משרדים עצמאיים גדולים. זה מחייב יכולות טובות מאד ביזמות בכלל ובשווק בפרט. אין לכך בהכרח קשר להישגים הלימודיים. רק במקרים מיוחדים נראה גאון לימודי שיש לו גם יכולות בין-אישיות, שווקיות וניהוליות מאד טובות. אני מכיר בודדים כאלה, שהצליחו בענק. מרבית האחרים שהצליחו היו כנראה סטודנטים סבירים, עם יכולות טובות מאד במישור השווקי/ניהולי. הטיפוס של הגאון המטורף לא מתלכד בדימיון שלי עם עו"ד ששיחק אותה. בכל זאת, כדאי כנראה להצליח בלימודים - ציונים פותחים דלתות במקצוע שלנו, ומאפשרים לקבל כרטיס להגרלה הגדולה. גם ידע משפטי לא מזיק בד"כ לעורכי דין...
 
למעלה