שאלה חשובה!! נראה לי זה המקום לשאול

מסובכת

New member
שאלה חשובה!! נראה לי זה המקום לשאול

רציתי לדעת, למה במקום למחאות על היוקר של הדירה- אתם לא מחליפים את זה במחאה על השכר החודשי?! למה לא לעשות רעש על השכר המינימום שיש בארץ הזו?! הם (חברי הכנסת) הרי דברו על לעלות ומשום מה ירדו מזה, כל פעם זה היה ככה: תמיד מדברים על עלות ואז לא עומדים במילה, אז אני שואלת: למה לא לגרום להם כן להחליט?! הרוב הצעיר מרוויח מינימום (גם כאלה שלא צעירים) אז למה לא להתחיל מזה?! מה! זה לא חשוב?! מה אומרים?! זה רעיוו אבוד?!
 

דודG

New member
לא אבוד וגם נכון

תקראי מה כתבתי (כאן בפורום) על כל עוולות הממשלות ומה המנטרה שלהם. אפשר להלחם על הורדת המחירים או העלאת המשכורות או העלאת כוח הקניה של המשכורות. אם המחירים ירדו כוח הקניה שלנו עולה. אז המאבק הוא אותו מאבק. המלחמה להורדת המחירים נראית יותר מוצדקת מבחינה רגשית. להתחיל להתווכח עם הממשלה והמעסיקים על העלאת המשכורת זה דבר שעושים אותו כל הזמן ולא בהצלחה. מלחמה להורדת המחירים זה דבר חדש ומאבק חדש ויש לו סיכוי רב. וגם הממשלה יכולה לעשות אותו הרבה יותר בקלות (כמו למשל להוריד מיסים על הדלק שיגרוום להורדת מחירים כללית מיידית). לפיכך לא כדאי לדבר כרגע על העלאת המשכורות לדעתי.
 

מסובכת

New member
אה, רק לצורך העיניין אוסיף

שאני ובן זוגי נשואים (ואני רק בתחילת החיים של החיים) ולנו יש ילדה. כל אחד מאיתנו יש לו שאיפה: הוא רוצה ללמוד הנדסאי, אך בגלל שהוא המפרנס היחידי אז קשה לשלב עבודה שמצריכה 12 שעות, אז כך שאין בכלל מה לחשוב על ללמוד. אנו גרים בשכירות, למרות שרע, אך התרגלנו לחיות במועט לחא עזרה מאף אחד שנקרא- משפחה. לצערי לא כל משפחה יכולה לעזור. שנינו עשינו צבא ( ואני בכלל הייתי עושה מילואים עד לפני שהתחתנתי וילדתי), ועכשיו שרוצים להקים משפחה ובית- אנו רואים כזוג צעיר רק קושי, מחסומים ומה לא. אני חולמת גם ללמוד משהו, אך תודות למסגרות (פעוטון ומה לא) הגבוהות מקרקעות אותך להשלים עם המצב. ללמוד לפני כל זה לא תמיד מתאפשר, לא לכולם יש אפשרות לשלב גם את זה וגם את זה, ולא לכולם יש משפחות שיכולות לעזור. אבל אם הממשלה הייתה חכמה והייתה מעלה את שכר החודשי ב5/10% המצב יכול היה להיות טוב... במדינות אחרות (מלטה למשל, ששם יצא לנו לטייל בעקבות העבודה של בעלי יש לימוד חינם) המדינה מממנת לימודים. אלו מדינות חכמות לדעתי וזה מפנה שלמדינה יש אינטרנס להחזיק משכילים. ומה המדינה הזו עושה?! גורמת שצעירים יחשבו איך לעזוב את המדינה!!! כל כך עצוב שזה כואב. אבל מה איכפת להם, העיקר הם מסודרים, וגם הילדים שלהם!!!!!!
 

naf86

New member
כי זה לא הבעיה

הרי מי שמרוויח מינימום יודע שסיכוייו לשרוד לא משהו. הבעיה היא הם האנשים שמרוויחים פי 2 עד פי 4 מהמינימום (8-16 אלף) אבל משלמים הון תועפות למיסים כך שנשאר ביד בנטו סכום שלא מאפשר לחיות. עוד עניין זה המע"מ והמיסים העקיפים שגורמים שאפילו מי שכן מרוויח שכר ביניים לא יכול לקנות כלום כי הכל יקר. בדרך כלל מי שמרוויח מינימום הם אנשים ללא השכלה. אז אומרים לאנשים "לך תלמד". אז אנשים עושים תואר, מתחילים לעבוד, מרוויחים 12 אלף ברוטו אבל עדיין לא מצליחים לעשות משהו כמו להחזיק רכב או לקנות בית.
 

מסובכת

New member
מסכימה איתך חלקית

לא אלה שמרוויחים מינימום הם חסרי השכלה... כשם שיש חסרי השכלה שמרוויחים 40/60 ( עצמאים למשל) אלף בחודש, יש גם כאלה שכן יש להם השכלה אך מרוויחים פחות ממי שאין לו השכלה... כדוגמא אתה יכול לקחת את הרופאים, עובדי עו״ס וכ״ד... פשוט לדעתי צריך חוק שאומר שמי נמצא בתחילת חיו והוא איש משפה ומרוויח מעל הממוצא- פשוט לא צריך לגעת לו בשכר עד שירכוש הון עצמי, או עד תקופה מסויימת ( אבל לא מיידי ) כדי שיוכל לנשום ולא ישר לגבות מיסים!!! פשוט מעצבן שאין סדר והמדינה רק מעודדת אבטלה!
 

naf86

New member
ברור שלא כל מי שחסר השכלה מרוויח מינימום

אבל רוב השכירים חסרי השכלה מרוויחים מינימום אלא אם כן יש להם כישורים מיוחדים שנותן להם תוספת לשכר. הבעיה היא לא באנשים שמרוויחים שכר מינימום. אף אחד לא מצפה ממישהו עם שכר מינימום לקנות יותר מהמינימום לחיים בסיסים. זה נכון גם פה (אני בארה"ב). האנשים שמרוויחים מינימום חיים באזורים פשוטים יותר, יקחו תחבורה ציבורית ולא יצאו לחופשה כל שנה. מי שכן נדפק בישראל הם אנשים שמרוויחים יותר ממינימום. אנשים שכן יש להם השכלה או כישורים מיוחדים. אנשים אלו מקבלים שכר טוב ומצפים לחיים קצת יותר טובים. הבעיה היא שאפילו אם השכר הממוצע במשק מאוד קשה להסתדר בישראל ללא עזרה מההורים או כניסה לחובות. אדם שמרוויח משכורת טובה, (נניח באזור השכר הממוצע) אמור לחיות בצורה טובה. אבל כשיותר משפחות עם אנשים משכילים נופלים, יש לנו בעיה. זה לא ייתכן שהדרך היחידה לשרוד זה ע"י דריכה על אחרים או עזרה מההורים.
 

the new L

New member
אין דרך פשוטה להעלות את שכר המינימום

אם סתם מחר בבוקר יעלו את שכר המינימום, סביר להניח שתהיה אינפלציה שתבלע את כל ההעלאה. זה מהלך די מורכב לביצוע.
 

naf86

New member
העלאת שכר המינימום יהרוס את ישראל

קח סופרמרקט עם 20 עובדים (קופאיות, מחסן, וכו). תעלה את שכר המינימום ב-500 שקל לחודש (לא סכום גדול). אבל אז ההוצאות שכר עלו ב-10,000 שקל לחודש (ללא התוספות לתנאים הסוציאליים), כלומר 120,000 לשנה. אז הסופרמרקט יצטרך להעלות קצת את המחירים בכדי לכסות את ההוצאה הזאת. קח חנות קטנה של 5 עובדים, מפעלים של 100 עובדים ועוד שלל עסקים שמשלמים שכר מינימום. העלאה של שכר המינימום יכול לגרור פיטורי עובדים או העלאת מחירים או סגירת המפעל/החנות. הרבה אנשים חיים על שכר מינימום, אז כן, הם ירוויחו עוד קצת אבל על חשבון עובדים אחרים שיפוטרו, סגירת המפעל (העלאת שכר מינימום לא עוזר אם מפטרים אותך) או העלאת שכר המוצרים. ברגע שמעלים את שכר המינימום וזה גורר "רק" העלאת המחירים של מוצרים זה מכביד על מעמד הביניים ומצמצם את הפער בין מעמד הבינים למעמדים הנמוכים יותר. מי שמרוויח פי 2 - 4 משכר המינימום יסבול הרבה יותר מהעלאת שכר המינמום. יותר מהרווח של מי שיקבל את ההעלאה.
 

hen1xc

New member
משרד האוצר יקרוס

אי אפשר להעלות את שכר הממוצע מתי שרוצים עובדה שהעלו לפני כמה זמן זה נתון כבר בידי אנשים שבאמת מבינים
 

naf86

New member
את שכר הממוצע מאוד קל להעלות

פשוט נותנים לעוד מנהל עוד מיליון שקל בשנה, וזה כבר יעלה את שכר הממוצע. מאוד קשה להעלות את השכר החציוני.
 

hen1xc

New member
אוי סליחה

התבלבלתי בין שכר המינימום.. קורה
 

naf86

New member
חוצמזה, זה לא יהיה משרד האוצר שיקרוס

(למרות שהמדינה מעסיקה המון אנשים בשכר מינימום). זה יהיה המון עסקים קטנים שלא יצליחו לעמוד בהוצאות.
 

מסובכת

New member
משום מה זה לא מסתדר לי../images/Emo4.gif

איך האוצר יקרוס בדיוק?!!!! האם כל מי שמרוויח במדינה הזו סכומי עתק כגון: מנהלי בנקאים, חברי כנסת, יושבי ראש למינהם ועוד ועוד לא גורמים לקריסה שאתם מדברים עליו?!!!! למה רק העלאת המינימום כן ידפוק את האוצר, אך השכר החודשי של איזה מנהל בנק שמרוויח כ-120 אלך ש״ח לא יכולה לגרום לריסוק של האוצר?! במדינה הזו שום דבר לא מאוזן, ובגלל זה העשירים רק מתעשרים. אם זה יפגע נניח באוצר העלאת השכר המינימום, אז ההצעה שלא לגעת בברוטו מוצדקת לא?! או שזה בעצם גם ידפוק את האוצר?! אני לא מבינה בכלכלה, אבל מה הבעיה להדפיס עוד כסף ולעזור לעסקים קטנים שמעסיקים עובדים?! פעם מתי שבא להם הם מחליטים להחליף את התמונה שעל נייר הכסף, אז כתוצאה מזה הם מחוייבים להדפיס כאילו מישהו ביקש ממנם לשנות תמונה של איזה דמות על נייר הכסף ובכך לנסות להדפיס ניירות?! למה זו חייבת להיות הסיבה להדפסת הכסף?! מה! המצב לא מספיק מחייב להדפסת כסף במקום לנסות לקחת איפה שלא צריך, כמו אצל אלה שלא מרוויחים הרבה?! למה שלא יורידו מהשכר של העליפיון?! למה לא בשכבר של יושבי ראש?! למה אצלם ( חברי כנסת ועוד כאלה שמקורבים להם ) להוריד איזה אחוזון במקום להעלות?!! לא יודעת אם שמעתם/קראתם, אבל אני קראתי באיזה אתר על נגיד הבנק שהממשלה אישרה לו אישור העלאה משמעותית את השכר (מ-60 ומשהו ל-70 ומשהו אני חושבת, אבל אחפש ואביא את הקישור) החודשי שלו, והוא להפתעתם- סירב!!! זה ממש נדיר, וכולם היו מופתעים ( הקוראים גם ). אז.... לפי מה שרואים בשטח, המצב כנראה לא ישתנה
וזה לא מפליא למה יש עולם תחתון, שם מרוויחים יותר מראשי בנקים ועוד בקושי רודפים אחריהם!!! והמשטרה בקושי רוצה להתעסק איתם!!!
 

hen1xc

New member
הכי מצחיק

שאתם כל הסטודנטים שאתם שואפים להגיע לרמות של האנשים האלה מדברים כשאתם רואים את ההצלחה שלהם וכשאתם למטה יודעים לדבר מתוך מירמור
 

hen1xc

New member
אינפלציה..

יש מחיר לכסף ויש מחיר ליצור כסף אמיתי כדי שלא יתגלגלו לשוק שטרות מזוייפים לכי פעם לבנק ישראל יש שם הרצאות מעניינות על כל הנושא של כלכלה..
 

naf86

New member
עובדי מדינה.

יש המון עובדי מדינה שמרוויחים שכר מינימום. זה יכול להיות העובד נקיון בכנסת ועד עובד עירייה. בסופו של דבר כולם מקבלים משכורת מקופת האוצר. אם המדינה מעסיקה אלפי איש בשכר מינימום, העלאת השכר תקפיץ למדינה את תקציב המשכורות. העלאת שכר של בכיר פחות יפגע במדינה כי יש רק בכירים בודדים על אלפי עובדים. לכן יותר קל להעלות ל10 בכירים את המשכורת ב-1,000 שקל, מאשר 1,000 עובדים ב-100 שקל. אי אפשר סתם ככה להדפיס עוד כסף, כי אז הערך של הכסף יירד. כסף מסמל משהו חומרי ולא סתם משהו באוויר. בארה"ב היה פעם כסף מודפס רק בשווי המטילי זהב שהיה בכספות המדינה (מאז שינו את ההגבלה בארה"ב על הדפסת כסף). אי אפשר להוריד מהשכר של האלפיון העליון כי הם לא מקבלים כסף מהמדינה אלא בדר"כ דרך חברה פרטית. אפשר להוריד את השכר לבכירים במערכת הציבורית (נניח ראש עירייה או חברי כנסת) אבל לא עושים את זה מסיבות פוליטיות. אפשר גם להעלות את המיסים לעשירים, אבל המיסים בארץ כל כך גבוהים זה גורם לסכנה שאותם עשירים יעברו עם הכסף שלהם למדינות אחרות. יש המון בכירים בארה"ב שעובדים ללא משכורת (או בעצם משכורת של דולר בשביל שיהיה רישום מסוים). נגיד בנק ישראל ממקורו בארה"ב, וכנראה מבין שאם אין צורך בהעלאה במשכורת על חשבון הציבור, עדיף לו לסרב כי זה יועיל לו יותר מאשר עוד כמה דולרים בחשבון בנק.
 

hen1xc

New member
למי שיש כסף

לא חייב טובות לאף אחד אותו פרופסור שמרוויח 100 שקל בחודש שהוא מנהל מחלקה באיכילוב עבד קשה ולמד יותר מחצי מהחיים שלו ולא נראה לי שהוא ירצה להתחלק איתכם במשכורת... ואותו פרופסור יכול להרוויח במדינה אחרת פי 5 ממה שהוא מרוויח פה..
 

naf86

New member
מי זה "אתכם"?

אתה פונה אלי בתור קבוצה. אני לא מייצג את הסטודנטים.
 
למעלה