שאלה - כייצד אפשר להיאבק בטייקונים ?

neophile

New member
שאלה - כייצד אפשר להיאבק בטייקונים ?

האם זה התפקיד של המדינה להגן על האזרחים מפני כרישים או שאולי אדם לאדם זאב ? או ... מה ? אני אישית לא מאשים את ביבי בכל הצרות , כי אנשים במפלגת העבודה התחילו את המהלך הזה שלך מעבר לכלכלת שוק חופשי וחיים רמון הוא זה שאחראי ברובו למצב הרפואה הציבורית . אז איזה צעדים פראקטים אנחנו יכולים לעשות כנגד הטייקונים שלא יפגעו בכלכלת מדינת ישראל ?( עד כמה שזה מפתה כדי "להראות להם מה זה" זה יחזור כמו בומראנג)
 

Buki Sruki

New member
וודאי שזה תפקיד המדינה.

אגב, זה לא בדיוק "להגן בפני הכרישים". וזה גם לא "להיאבק בטייקונים". לא צריך שום מגע איתם ושום קשר איתם. צריך לנתק את הקשר בין הטייקונים לבין ההנהגה הלקקנית. למדינה יש תפקיד מכריע בתיקון מצב: עליה פשוט להתערב בשוק בכזו צורה - שהפערים בין הטייקונים לבין "פשוטי העם" לא יגיעו לרמות מטורפות ואבסורדיות. לדאוג לכך שהטייקונים יהיו קצת פחות טייקונים ושיתר המעמדות יקבלו יותר - כך שכולם יוכלו לחיות פה בכבוד, ולנשום לרווחה. ולא לדאוג כל חודש איך לסגור את המינוס, ומאיפה לגרד עוד כמה שקלים... חלוקת משאבים צודקת - זה בהחלט תפקידה של המדינה. זה לא ביבי אשם - אלא כל הממשלות ב-30 השנים האחרונות. כולן תרמו למצב אליו ישראל הגיעה (ואגב, גם למצב בו המדינה דופקת אזרחים, והם עוד מודים לה ומבקשים עוד - כו כל התוקפים שנכנסים לכאן ומנסים לקעקע את הלגיטמיות של המאבק הזה...). אבל מה שהיה - היה. כרגע יש מצב נתון וממשלה נתונה. לי לא ברור מה יתרום החיטוט בעבר ובמי אשם ומי התחיל ומי היה ראשון. העבר יכול לתרום רק דבר אחד: הפקת לקחים. הדבר היחיד שניתן לעשות מכאן ולהלאה - זה לתקן. וזה כולל הצעות מעשיות - למידה מהטעויות, התווית המדיניות הרצוייה לעתיד. למידה ממודלים קיימים מוצלחים. (למש המודל סוציאל - דמוקרטי המונהג במדינות סקנדינביה). ובין היתר - בהחלט - בחירת ממשלה שתהיה לה את האוריינטציה הכלכלית שתשרת את כלל האוכלוסיה ולא רק את הטייקונים. הנהגה שחבריה לא יהיו בסחבקייה של הטייקונים ולא יעשו טובה לחבר'ה... אם תוקם כאן הנהגה בעלת ראייה כלכלית-חברתית צודקת ושוויונית, ובעלת החיסונים המתאימים בפני הטייקונים - לא יהיה שום צרוך במאבק נגד הטייקונים אלא רק בהנהגת המדיניות הרצוייה לכלל האוכלוסייה.
 

noga ke

New member
חקיקה. רק חקיקה.

הנה כמה צעדים קטנים שיעזרו במאבק: הורדת המע"מ ואפילו פטור ממע"מ על מוצרים בסיסיים. במקביל, חקיקה של חוק רשתות שיווק, כי אם אין חוק אף אחד לא פועל, שאומר שהורדת מיסים תחייב הורדת מחירים. במקביל, העלאת מע"מ על מוצרי מותרות כמו טיסות לחו"ל, טלוויזיות, מכשירי חשמל נוספים שנתפסים כמותרות ועוד. מכאן יבוא הכסף לביטול המע"מ. החזרת 50 מוצרי יסוד לפיקוח, במקביל לצעדים הנ"ל. בין מוצרי היסוד יהיו מוצרים לתינוקות, מיים מינראליים (כי המיים מהברז כבר מזמן מזוהמים במרבית הערים), ירקות ופירות ועוד. לא בטוחה במאה אחוז שזה לא קיים היום, אבל אם לא- העברת מס החברות למבנה מדורג, כמו מס הכנסה רגיל, כאשר החברות העשירות ביותר משלמות הכי הרבה מיסים, עד גובה 40 אחוז מהרווחים, במקום המס האחיד שיש כיום, עד כמה שידוע לי. לא ייתכן שחברה מתחילה תשלם כמו חברה בסגנון קוקה קולה. כיום מס החברות עומד, אם אני לא טועה, על 26 אחוז. הפחתת מדרגות מס הכנסה לשכירים לפחות בשליש. הקלה על עוסקים פטורים אשר הופכים לעוסק מורשה- במהלך השנה הראשונה עדיין יהיה פטור ממע"מ עד גובה הכנסות מסויים. הקלה בדרישות משרד הבריאות לכל המבשלות מהבית שרוצות להתפתח ולא יכולות. ועוד ועוד. וזה עוד בלי תואר בכלכלה, אלא רק קצת הבנה של מה שקורה במשק.
 

goldy

New member
../images/Emo124.gifלהפסיק להצביע לפוליטיקאים שהם מממנים

זה בחינם ובאפשרותו החופשית של כל אזרח. ברגע שאתה מצביע בכוונה לפוליטיקאי שאתה יודע שלא מתאים לך, ברגע שאתה מצביע בכוונה לפוליטיקאי שמתמחה בלתת את ההרגשה שהולך לדבר בהכרזות על להיתכוון לעשות, ברגע שאתה מצביע לפוליטיקאי שנראה הכי הרבה פעמים בטלוויזיה *רק כי* נראה הכי הרבה פעמים בטלוויזיה, ברגע שאתה מצביע מהבטן, ברגע שאתה חי בסרט שפתק הנייר יכול להתחלף בתוך המעטפה ו\או חושב שמה שמשנה זה מה שמעודדים בפומבי ולא מה שהרגע הכנסתה למעטפת ההצבעה,
אתה בהכרח מעלה את הטייקונים, שמנצלים חוסר מסוגלותה של הממשלה לשלוט כדי להפנות את מירב המשאבים לטובתם האישית בלבד.
 
למעלה