שאלה: כל הפרסומים בתקשורת על הרחבת השימוש בערך צבור

מצב
הנושא נעול.

danezeq

Member
שאלה: כל הפרסומים בתקשורת על הרחבת השימוש בערך צבור

שאלה: כל הפרסומים בתקשורת על הרחבת השימוש בערך צבור
משמעות הדבר שלב ב' ב"רפורמת התעריפים"? כלומר חלוקה לאיזורי נסיעה גם בערך צבור? או שזה יגיע בהמשך?
 
לא, משמעות הדבר היא הרחבת השימוש בערך צבור, לא הרחבת

שאלה: כל הפרסומים בתקשורת על הרחבת השימוש בערך צבור
משמעות הדבר שלב ב' ב"רפורמת התעריפים"? כלומר חלוקה לאיזורי נסיעה גם בערך צבור? או שזה יגיע בהמשך?
לא, משמעות הדבר היא הרחבת השימוש בערך צבור, לא הרחבת
רפורמת התעריפים.
 

danezeq

Member
אז עדיין אי אפשר לעבור בין רכבת לאוטובוס בערך צבור

לא, משמעות הדבר היא הרחבת השימוש בערך צבור, לא הרחבת
רפורמת התעריפים.
אז עדיין אי אפשר לעבור בין רכבת לאוטובוס בערך צבור
אלא רק בחוזה תקופתי?
 
נצלש נראה שדן דרום יפתח ברגל שמאל באשקלון משבוע הבא

שאלה: כל הפרסומים בתקשורת על הרחבת השימוש בערך צבור
משמעות הדבר שלב ב' ב"רפורמת התעריפים"? כלומר חלוקה לאיזורי נסיעה גם בערך צבור? או שזה יגיע בהמשך?
נצלש נראה שדן דרום יפתח ברגל שמאל באשקלון משבוע הבא
לפי התכוניות שלו קו 12 מברנע לרכבת ידלג על תחנות שהיו עכשיו בברנע ויגיע ישירות ל נווה דקלים ולרכבת, ובעצם השאיר אותי לקחת גם בשעות העומס 2 אוטוביסם(גם לא ברור אם יהיה כרטיס מעבר ואז בכללל נשלם פעמים על אוטבוס כדי להגיע לרכבת , ) מה שכן הם מערכים את השעות של שאר הקוים עד רבע לעשר בלילה מהרכבת לשכונות, ולקו 13 גם במשך היום ולא רק בבוקר יהיה אוטובסים לרכבת , בקיצור אני אישית לא אוהב את התוכניית של ם שלהם תחושה שלי שעוד אתגעגע לאגד תעבורה , ועל זה נאמר בנפל אויבך אל תשמח, שמה יביוא גרוע יותר
 

cwen

New member
אם יש לך השגות על המסלול והתחנות, הכתובת לתלונות היא

נצלש נראה שדן דרום יפתח ברגל שמאל באשקלון משבוע הבא
לפי התכוניות שלו קו 12 מברנע לרכבת ידלג על תחנות שהיו עכשיו בברנע ויגיע ישירות ל נווה דקלים ולרכבת, ובעצם השאיר אותי לקחת גם בשעות העומס 2 אוטוביסם(גם לא ברור אם יהיה כרטיס מעבר ואז בכללל נשלם פעמים על אוטבוס כדי להגיע לרכבת , ) מה שכן הם מערכים את השעות של שאר הקוים עד רבע לעשר בלילה מהרכבת לשכונות, ולקו 13 גם במשך היום ולא רק בבוקר יהיה אוטובסים לרכבת , בקיצור אני אישית לא אוהב את התוכניית של ם שלהם תחושה שלי שעוד אתגעגע לאגד תעבורה , ועל זה נאמר בנפל אויבך אל תשמח, שמה יביוא גרוע יותר
אם יש לך השגות על המסלול והתחנות, הכתובת לתלונות היא
משרד התחבורה. (ואני אכן בעד שתתלונן).
 
אני עדין לא רוצה להתלונן ממש כל עוד זה לא התחיל

אם יש לך השגות על המסלול והתחנות, הכתובת לתלונות היא
משרד התחבורה. (ואני אכן בעד שתתלונן).
אני עדין לא רוצה להתלונן ממש כל עוד זה לא התחיל
אבל לפי הפרסומים זה לא נראה מעודד לחלק מהשכונות
 

david80

Active member
מקווה שמדובר בחישוב אוטומטי לפי כניסה ויציאה

שאלה: כל הפרסומים בתקשורת על הרחבת השימוש בערך צבור
משמעות הדבר שלב ב' ב"רפורמת התעריפים"? כלומר חלוקה לאיזורי נסיעה גם בערך צבור? או שזה יגיע בהמשך?
מקווה שמדובר בחישוב אוטומטי לפי כניסה ויציאה
ולא שצריך ללכת למכונה ולקבוע מראש את יעד הנסיעה. והרי היו מקרים שקניתי כרטיס להרצליה ובמהלך הנסיעה העדפתי לנסוע לכפר סבא אם רק הייתי יכול (בגלל עיכוב בזמני רכבות).
 
אני בטוח שזה יהיה אוטומטי. כמו שזה עובד כבר היום עם חוזים

מקווה שמדובר בחישוב אוטומטי לפי כניסה ויציאה
ולא שצריך ללכת למכונה ולקבוע מראש את יעד הנסיעה. והרי היו מקרים שקניתי כרטיס להרצליה ובמהלך הנסיעה העדפתי לנסוע לכפר סבא אם רק הייתי יכול (בגלל עיכוב בזמני רכבות).
אני בטוח שזה יהיה אוטומטי. כמו שזה עובד כבר היום עם חוזים
שאינם ערך צבור. אם יש לך כרטיסיה של ת״א-הרצליה וכרטיסיה של ת״א-כפר סבא, הכרטיסיה הנכונה תחויב אוטומטית.
 

david80

Active member
טוב, עכשיו רק נותר לשאול

אני בטוח שזה יהיה אוטומטי. כמו שזה עובד כבר היום עם חוזים
שאינם ערך צבור. אם יש לך כרטיסיה של ת״א-הרצליה וכרטיסיה של ת״א-כפר סבא, הכרטיסיה הנכונה תחויב אוטומטית.
טוב, עכשיו רק נותר לשאול
מה עושה מי שרוצה לנסוע מחיפה להרצליה דרך ת"א בעזרת הישירה, אני מקווה שהרכבת תיתן הוראה מפורשת ושלא יהיו סתירות בין צוותים שונים ופקח יקנוס נוסע למרות שפעל לפי הנחיית נציג שירות, דברים כאלה בהחלט קורים ויכולים לקרות!
 

נתנאל531

Well-known member
מצבו רק הוטב

טוב, עכשיו רק נותר לשאול
מה עושה מי שרוצה לנסוע מחיפה להרצליה דרך ת"א בעזרת הישירה, אני מקווה שהרכבת תיתן הוראה מפורשת ושלא יהיו סתירות בין צוותים שונים ופקח יקנוס נוסע למרות שפעל לפי הנחיית נציג שירות, דברים כאלה בהחלט קורים ויכולים לקרות!
מצבו רק הוטב
אם עד כה ליתר בטחון היה צריך להחזיק ברב-קו כרטיס חיפה-תל אביב וכרטיס חיפה-הרצליה, כעת אין בכך צורך היות ובעת תשלום מ'ערך צבור' מוסמנת תחנת העליה בלבד. ישנו סיכון לביקורת בין תל אביב להרצליה, אך מדובר בסיכוי קלוש למדי. ליתר בטחון אפשר לראות בתל אביב באיזה אזור ברכבת נמצא הפקח (הוא יורד לרציף בכל תחנה), ולשמור ממנו מרחק בטוח.
 

Ofekalef1

New member
אז מסתבר שגם דברים מובנים מאליהם הם מופרכים...

אני בטוח שזה יהיה אוטומטי. כמו שזה עובד כבר היום עם חוזים
שאינם ערך צבור. אם יש לך כרטיסיה של ת״א-הרצליה וכרטיסיה של ת״א-כפר סבא, הכרטיסיה הנכונה תחויב אוטומטית.
אז מסתבר שגם דברים מובנים מאליהם הם מופרכים...
http://rail.co.il/HE/DrivePlan/ScheduleAlerts/Pages/Value.aspx
 

נתנאל531

Well-known member
איזה בלאגן יהיה...

אז מסתבר שגם דברים מובנים מאליהם הם מופרכים...
http://rail.co.il/HE/DrivePlan/ScheduleAlerts/Pages/Value.aspx
איזה בלאגן יהיה...
עכשיו כל נוסע יצטרך לעבור בקופת כרטיסים לפני מעבר בולידטורים, יווצר עומס גדול על הקופות, והכל לשווא.
&nbsp
למה הולידטורים לא יכולים ליצור בעצמם את כרטיס הנסיעה לפי תחנת המוצא והיעד?
 

cwen

New member
כנראה כדי לוודא שיש די ערך צבור בכרטיס בשביל הנסיעה

איזה בלאגן יהיה...
עכשיו כל נוסע יצטרך לעבור בקופת כרטיסים לפני מעבר בולידטורים, יווצר עומס גדול על הקופות, והכל לשווא.
&nbsp
למה הולידטורים לא יכולים ליצור בעצמם את כרטיס הנסיעה לפי תחנת המוצא והיעד?
כנראה כדי לוודא שיש די ערך צבור בכרטיס בשביל הנסיעה
 

Bus Nerd

Active member
זה לא ייצור יותר בלאגן ממה שכבר יש עכשיו

איזה בלאגן יהיה...
עכשיו כל נוסע יצטרך לעבור בקופת כרטיסים לפני מעבר בולידטורים, יווצר עומס גדול על הקופות, והכל לשווא.
&nbsp
למה הולידטורים לא יכולים ליצור בעצמם את כרטיס הנסיעה לפי תחנת המוצא והיעד?
זה לא ייצור יותר בלאגן ממה שכבר יש עכשיו
כי נוסעים שמשתמשים בכרטיס חופשי תקופתי כלשהו ימשיכו לעבור בולידטור כרגיל, ונוסעים שייקנו כרטיס בערך צבור במכונות הם במילא נוסעים שעד היום השתמשו במכונות. הגידול בנוסעים שההנחות של הערך הצבור עשויות להביא הוא מזערי ביחס לגידול הכללי בכמות הנוסעים.
&nbsp
בקשר לשאלה של "למה הולידאטורים לא יכולים", זה כדי למנוע מצב של בלאגן כשאנשים ינסו לבצע נסיעה שאין להם מספיק כסף בערך הצבור כדי לבצע. הולידטור בכניסה ייתן להם להיכנס (כי אולי יש להם כסף לנסיעה קצרה), אבל הולידטור ביציאה לא ייתן להם לצאת, כי לא יהיה להם מספיק כסף לשלם. ואז הם יתקעו בתוך האיזור המפוקח, וייצרו פקקי תנועה ליד הולידטורים. או סתם יחטפו כנסות מפקחים באמצע הנסיעה שלהם. זה ייצור המון בלאגן.
&nbsp
במדינות אחרות פותרים את זה בכל מיני דרכים, למשל הוילדטור בכניסה מחייב בסכום בסיס ואז נסיעה לתחנות מרוחקות יותר מוסיפה על החיוב, או שהולידטורים מאפשרים יתרת חובה (מינוס) על הכרטיס. הבעיה היא שזה פשוט לא יכול לעבוד כאן, אי אפשר לסמוך על מינוס על הכרטיס אם כל אחד יכול בקלות להנפיק כרטיס נוסף, ואי אפשר לחייב סכום בסיס ואז ממנו להוסיף או להפחית כמו שצריך כי יש הבדל גדול בין מחירי הנסיעות לפי המוצא והיעד (נסיעה בתוך גוש דן זולה משמעותית מנסיעה מגוש דן לחיפה). אפשר גם לחייב מראש את סכום הנסיעה המקסימלי ואז לתת החזר ביציאה, אבל זה גם ייצור בלאגן כי אז אנשים יצטרכו להטעין הרבה יותר נסיעות ממה שהם באמת צריכים. בניו יורק יש גם מכונות כרטוס למילוי היתרה הכרטיס בתוך האיזור המפוקח לטובת אנשים שנזכרו שאין להם מספיק כסף כדי לבצע את הנסיעה, אבל בישראל יש כמה תחנות קטנות שבהן פשוט אין מקום למכונות כאלו (בני ברק למשל), וזה גם לא באמת פותר את הבעיה של הבלאגן שזה ייצור.
&nbsp
ברור של להיכנס עם ערך צבור ולתת לוילדטור ביציאה לחייב זה נוח הרבה יותר לנוסע האינדווידואל. הבעיה היא הצרות שזה ייצור עם נוסעים ששכחו או לא שמו לב שאין להם מספיק כסף, וזה ייצור יותר בלאגן שישפיע על הרבה אנשים.
&nbsp
הפתרון הראוי לדעתי (כל עוד אין דרך לפתור את הבעיות שהעלתי) הוא שרכבת ישראל תצטרף לhop-on או משהו דומה כדי שיהיה אפשר להטעין כרטיס רכבת על הרב קו דרך הסמארטפון, בשימוש בערך צבור שעל הכרטיס או באשראי.
&nbsp
עוד פתרון שיועיל להרבה אנשים זה תמיכה בכרטיסי אשראי contactless (ועל הדרך גם בApple Pay ומקבילו האנדרואידי), כמו בלונדון אנדרגראונד. בכרטיס אשראי גם אין בעיה לעשות hold על סכום מסויים (מקסימלי לנסיעה) ולשחרר אותו כשיוצאים מולידטור היציאה (ולחייב רק את התשלום הראוי).
 
זה כן יצור יותר בעיה, כי בכרטיסיות היו קונים 12 כרטיסים

זה לא ייצור יותר בלאגן ממה שכבר יש עכשיו
כי נוסעים שמשתמשים בכרטיס חופשי תקופתי כלשהו ימשיכו לעבור בולידטור כרגיל, ונוסעים שייקנו כרטיס בערך צבור במכונות הם במילא נוסעים שעד היום השתמשו במכונות. הגידול בנוסעים שההנחות של הערך הצבור עשויות להביא הוא מזערי ביחס לגידול הכללי בכמות הנוסעים.
&nbsp
בקשר לשאלה של "למה הולידאטורים לא יכולים", זה כדי למנוע מצב של בלאגן כשאנשים ינסו לבצע נסיעה שאין להם מספיק כסף בערך הצבור כדי לבצע. הולידטור בכניסה ייתן להם להיכנס (כי אולי יש להם כסף לנסיעה קצרה), אבל הולידטור ביציאה לא ייתן להם לצאת, כי לא יהיה להם מספיק כסף לשלם. ואז הם יתקעו בתוך האיזור המפוקח, וייצרו פקקי תנועה ליד הולידטורים. או סתם יחטפו כנסות מפקחים באמצע הנסיעה שלהם. זה ייצור המון בלאגן.
&nbsp
במדינות אחרות פותרים את זה בכל מיני דרכים, למשל הוילדטור בכניסה מחייב בסכום בסיס ואז נסיעה לתחנות מרוחקות יותר מוסיפה על החיוב, או שהולידטורים מאפשרים יתרת חובה (מינוס) על הכרטיס. הבעיה היא שזה פשוט לא יכול לעבוד כאן, אי אפשר לסמוך על מינוס על הכרטיס אם כל אחד יכול בקלות להנפיק כרטיס נוסף, ואי אפשר לחייב סכום בסיס ואז ממנו להוסיף או להפחית כמו שצריך כי יש הבדל גדול בין מחירי הנסיעות לפי המוצא והיעד (נסיעה בתוך גוש דן זולה משמעותית מנסיעה מגוש דן לחיפה). אפשר גם לחייב מראש את סכום הנסיעה המקסימלי ואז לתת החזר ביציאה, אבל זה גם ייצור בלאגן כי אז אנשים יצטרכו להטעין הרבה יותר נסיעות ממה שהם באמת צריכים. בניו יורק יש גם מכונות כרטוס למילוי היתרה הכרטיס בתוך האיזור המפוקח לטובת אנשים שנזכרו שאין להם מספיק כסף כדי לבצע את הנסיעה, אבל בישראל יש כמה תחנות קטנות שבהן פשוט אין מקום למכונות כאלו (בני ברק למשל), וזה גם לא באמת פותר את הבעיה של הבלאגן שזה ייצור.
&nbsp
ברור של להיכנס עם ערך צבור ולתת לוילדטור ביציאה לחייב זה נוח הרבה יותר לנוסע האינדווידואל. הבעיה היא הצרות שזה ייצור עם נוסעים ששכחו או לא שמו לב שאין להם מספיק כסף, וזה ייצור יותר בלאגן שישפיע על הרבה אנשים.
&nbsp
הפתרון הראוי לדעתי (כל עוד אין דרך לפתור את הבעיות שהעלתי) הוא שרכבת ישראל תצטרף לhop-on או משהו דומה כדי שיהיה אפשר להטעין כרטיס רכבת על הרב קו דרך הסמארטפון, בשימוש בערך צבור שעל הכרטיס או באשראי.
&nbsp
עוד פתרון שיועיל להרבה אנשים זה תמיכה בכרטיסי אשראי contactless (ועל הדרך גם בApple Pay ומקבילו האנדרואידי), כמו בלונדון אנדרגראונד. בכרטיס אשראי גם אין בעיה לעשות hold על סכום מסויים (מקסימלי לנסיעה) ולשחרר אותו כשיוצאים מולידטור היציאה (ולחייב רק את התשלום הראוי).
זה כן יצור יותר בעיה, כי בכרטיסיות היו קונים 12 כרטיסים
וכאן עבור כל אחד יש לעבור במכונה.
&nbsp
טעינה דרך הסלולרי כבר קיימת ברכבת, ניתן לרכוש את החוזים שלהם און ליין באתר.
 

Bus Nerd

Active member
מישהו אמר שמבטלים את הכרטיסיות ברכבת?

זה כן יצור יותר בעיה, כי בכרטיסיות היו קונים 12 כרטיסים
וכאן עבור כל אחד יש לעבור במכונה.
&nbsp
טעינה דרך הסלולרי כבר קיימת ברכבת, ניתן לרכוש את החוזים שלהם און ליין באתר.
מישהו אמר שמבטלים את הכרטיסיות ברכבת?
וגם, הטעינה "אונליין באתר" היא לא מה שאני מתכוון, כי היא סומכת על זה שהולידוטר יעדכן את הכרטיס שלך. במקרה הזה האתר לא יכול לאפשר לך לקנות מערך צבור, וגם צריך להמתין חצי שעה (או משהו כזה, לא זוכר מה הזמן שהם כתבו) בין הרגע שהטענת לרגע שתנסה לעבור.
 

נתנאל531

Well-known member
כניסה של ערך צבור = ביטול כרטיסיות

מישהו אמר שמבטלים את הכרטיסיות ברכבת?
וגם, הטעינה "אונליין באתר" היא לא מה שאני מתכוון, כי היא סומכת על זה שהולידוטר יעדכן את הכרטיס שלך. במקרה הזה האתר לא יכול לאפשר לך לקנות מערך צבור, וגם צריך להמתין חצי שעה (או משהו כזה, לא זוכר מה הזמן שהם כתבו) בין הרגע שהטענת לרגע שתנסה לעבור.
כניסה של ערך צבור = ביטול כרטיסיות
כך לפי ההתנהלות של משרד התחבורה עד כה.
 

Bus Nerd

Active member
אני בספק, כי אם היו מתכננים לבטל כרטיסיות

כניסה של ערך צבור = ביטול כרטיסיות
כך לפי ההתנהלות של משרד התחבורה עד כה.
אני בספק, כי אם היו מתכננים לבטל כרטיסיות
אז היו מורידים את השלטים שעדיין קיימים על "20% הנחה בכל הכרטיסיות" שיש ליד השלטים שמודיעים על כניסת ערך צבור. להפך, בעצם ההנחה הזו שהתחילו יחסית לא מזמן מאזנת את ההנחה שמקבלים בכרטיסיות להנחה שמקבלים בערך צבור, כדי שאנשים לא יצטרכו להתלבט בין שתי האופציות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה