שאלה (לאורינה?) מה זה דירת נר

גר חדש

New member
שאלה (לאורינה?) מה זה דירת נר../images/Emo35.gif../images/Emo35.gif

מדובר, כניראה, בדירה שניתנת ע"י המדינה לנכים קשים ללא תשלום ובשכ"ד סימלי, (לחסרי דירה ושלא היו בעלים קודם ולרוב יחידים - סגנון עמידר). אני חושב שזה המינוח ואולי אני טועה. חיפשתי בהרבה אתרים: של המל"ל, משרד שיכון, רווחה, ש.י.ל., פורומים של נכים וכו' ולא מצאתי דבר. אולי זה נקרא בשם אחר. אשמח לעזרה מהחברים בפורום איך מוצאים מידע על הנושא באינטרנט או במקום אחר. אולי הפנייה לפורום מתאים יותר. תודה.
 

גר חדש

New member
נ"ר = נכסי רכישה

לדבי נכים קשים, הבעייה היא איפה למצוא חומר על הזכויות בנושא ומי זכאי ותנאים וכו'. דירות נ"ר הן דירות יד שניה שהממשלה קונה עבור אוכלוסיות מסוימות לפי קריטריונים סוציאלים - להבנתי.
 

אורינה1

New member
דירת נר

למעשה המונח הזה שייך להיסטוריה: בעבר נכי צהל (נכים קשים) קיבלו באמצעות משרד הביטחון דירות שנקראו "דירות נר". כיום אין דירות נר. במקום זה ניתן כיום סיוע בדיור לנכי צהל, תלוי בדרגת % הנכות, בצורת הלואה בתנאים נוחים, בכפוף לסיוע הניתן ע"י מש' השיכון. אני מבינה שאתה מתעניין לגבי סיוע בדיור, והפתרונות לידיעתי תלויים בסטטוס שלך: באם אתה נכה צהל או איזה סוג של נכות. למשל, בעלי נכות נפשית יכולים להיות משולבים בדיור מוגן באמצעות מש' הבריאות. בנכויות פיזיות מסוימות יש גם מסגרות מגורים מוגנות באמצעות מש' הרווחה. מקווה שחברים אחרים בפורום יוכלו למסור מידע נוסף.
 

גר חדש

New member
המונח הזה עדיין "חי"

לגבי עולים חדשים, עולים עם מוגבלויות, נכי 100% - בעיקר פרפלגים מרותקים, (ואולי עוד). השאלה איפה מבררים את הזכויות כי העו"סיות לא ממש עוזרות אלא אומרות שיש אבל בלי פרטים. אני מתאים לצערי להגדרת מרותק 100% נכה. דיברו על דירות נ"ר לא מזמן באחת הוועדות בכנסת וכניראה שממשיכים לקרוא כך לדירות במימון ציבורי. זה לא דיור מוגן אלא אפשרות לגור עצמאית בדירת קרקע רגילה ומותאמת.
 
למעלה