שאלה לגבי אבטחה ברשת אלחוטית

שאלה לגבי אבטחה ברשת אלחוטית

כיצד משפיעה אבטחת WPA על הרשת האלחוטית, מבחינת מהירות לדוגמה?
 

s998

New member
אין השפעה על ביצועים

להיפך, זה רק ימנע מהשכנים להתעלק לך על הרשת ולהוריד לך את הביצועים....
 
אוקיי, שאלה נוספת

במאמר הזה, כתוב: "ההצפנה החזקה ביותר היא wpa2 ואני ממליץ להשתמש בה רק אם אתם ממש חוששים למידע שהעובר מהמחשבים שלכם אל הנתב." השאלה היא - איזה סיבה יש לא להשתמש בה?
 

avi3369

New member
עקרונית אין סיבה לא להשתמש

הצפנות מאיטות את הגלישה היות ולכל המידע שעובר נוספים נתוני הצפנה,כלומר יותר PACKET ואותו מידע. ככול שההצפנה חזקה יותר מועבר יותר מידע על חשבון מהירות גלישה. מצד שני לא כדאי להשתמש ברשת ללא הצפנה. המיהירות זניחה ביחס לתועלת. גם אי אפשר למדוד אותה במדויק.
 

MaD-d0g

New member
לא תרגיש את זה

זה עלול להכביד יותר על תחנת הקצה שלך. להצפין ולפענח נתונים ב 256 ביט (אאל"ט) זו פעולה לא הכי טריוואלית. אני בטוח שאם תשתמש בזה במחשב כף יד תהיה בעיה (CPU.. זמן סוללה..) לגבי איטיות בגלישה, לא הייתי דואג לזה.
 

cheif

Member
מנהל
זה ממש לא נכון

להצפנה יש השפעה על הביצועים ובאופן מפתיע ל-WPA2 יש את ההשפעה הכי קטנה על הביצועים.
 

avi3369

New member
השיפור בביצועים WPA2 רק בראוטרים החדשים

היות וכוח המיחשוב שלהם צריך להיות מספיק מהיר לעבד את ההצפנה החזקה יחסית. לכן זה לא מדויק. בקשר wep ו ל wpa ה wep הרבה יותר מהיר בהעברת מידע אבל ההגנה שלו חלשה.
 

s998

New member
למען הדיוק...

שימוש בהצפנה מוסיף header לפאקט וכמו שכבר נכתב צריך להעביר יותר פאקטים על מנת להעביר יותר מידע. ניתן לפרש זאת כפגיעה ביצועים אבל מכיוון שצוואר הבקבוק הוא הקישור לאינטרנט אז התוספת של ההצפנה היא זניחה!!! בבדיקות שערכתי ברשת פנימית (ללא יציאה לאינטרנט) בהפעלת אפליקציות הדורשות high bandwidth לא ראיתי הבדלים משמעותיים בביצועים הן של הורדות קבצים גדולים והן בהעברת וידאו כאשר בדקתי סוגי הצפנות שונות. כל זאת כמובן בתנאי שאין בעיות RF ויש כיסוי מספיק טוב. כמובן שאני כרגע רק מדבר על "חווית המשתמש" אבל בתכל'ס זה מה שבאמת מעניין..... שלא לדבר על כך שהתועלת בהצפנה עולה על הפגיעה המזערית עד כדי זניחה בביצועים. WPA2 משתמש בפרוטול ההצפנה CCMP אשר מתקדם יותר מ TKIP אשר בשימוש WPA ובעל header קטן יותר ולכן יש לו השפעה קטנה יותר על הביצועים. בעיקרון עדיף לעבוד עם WPA2 אך לפעמים עדיף לעבוד על WPA וזה לרוב תלוי בסביבת העבודה ובסוג הקליינטים. ישנם הרבה קליינטים מיושנים שלא עובדים טוב בסביבת WPA2 אבל זה לא כולל את רוב הקליינטים שנמצאים בלפטופים שנקנו בשנה שנתיים האחרונות.
 
למעלה