שאלה לגבי חיל המודיעין

Theherod

New member
כמובן שהכי חשוב להרגיש טוב עם עצמך

השאלה היא מה גורם לך להרגיש טוב. אם המטרה המרכזית שלך בחיים היא לעשות צבא - תהני, ותלחמי על זה גם 10 שנים. אני מאמין שעבור רוב האנשים הצבא הוא שלב חשוב בדרך... אמנם חשוב, אבל לא לכולם זה שווה את הפגיעה בחיים שאחרי. מתגייסים מחו"ל עשו את הבחירה שלהם,.. מה זה בא להוכיח?
 

Morena15

New member
זה בא להוכיח שזה לא עניין של גיל

אלא פטריוטיות\ציונות מה שתקרא לזה אבל משהו שבא מבפנים ולא נותן להם לוותר על הצעד הזה
 

Theherod

New member
אבל זה לא סותר את הטענה

אם (התגייסות לצבא) אז (שנים "שרופות") וגם (אנשים לא מוכנים "לשרוף" שנים) וגם D (אנשים מתגייסים לצבא) אז סתירה. את טוענת שמקור הסתירה הוא בטיעון הראשון (צבא הוא לא שנים "שרופות"), אני טוען שמקור הסתירה הוא בטיעון השני (אנשים לא בהכרח לא יהיו מוכנים "לשרוף" שנים. תלוי מה יוצא להם מזה. כן, גם תחושה טובה נחשבת לרווח). נציג את זה ככה: מעשה: התנדבות הפסד: שנים שבהן אפשר היה ללמוד ולהתקדם, פער שלילי ביחס לשאר החברה (לפחות בחו"ל. כאן תלוי כמה שנים אתה עושה) ו/או אי צבירת פער חיובי ביחס לשאר החברה וכו'. רווח: תחושה טובה, סיפוק דחף פנימי, תרומה, חוויות, חברים, רווח מהתפקיד (נניח - יוצא יחידה מובחרת שיהיה מבוקש בשוק ו/או רכש ידע שימושי/חשוב) וכו'. הם עשו את השיקול שלהם, והחליטו שבמאזן הכולל הם יוצאים ברווח. זה לא אומר שרכיבי ה"הפסד" לא קיימים.
 

blaaarp

New member
מאיפה אתה כלכך בטוח..

שזה באמת הרווח? כל מה שכתבת אתה יכול להשיג גם בתור סטודנט למשל.בקשר סיפוק,תרומה,תחושה טובה או שאיך תקרא לזה זה ממש בולשיט.אתה יכול להשיג את אותם רווחים בהתנדבות באזרחות(שירות לאומי)
 

Theherod

New member
יש ידע שקשה להשיג בתור סטודנט, לפחות בפרק זמן

קצר כזה. ובגדול, חוץ מהחוויה הצבאית, אני חושב שאתה יכול להשיג את כל הרווחים האלה גם דרך מסגרות אחרות, ואני לא רואה "עליונות" של שירות צבאי על שירות לאומי. זה שאלה הרווחים לא אומר שהצבא הוא המסלול היחיד להפיק אותם... מאיפה אני כל כך בטוח? זה הרווח מבחינתי. אולי אצלך הרווח הוא של דברים אחרים, אבל זה לא משנה, כי זו הייתה רק דוגמה.
 

גיאספס

New member
שנים שרופות? תלוי את מי תשאל

אם המטרה שלך בחיים היא ללמוד כמה שיותר מהר ולהוציא תואר כמה שיותר מהר אז סבבה..שרפת שלוש שנים...אבל אם המטרה שלך בחיים היא להיות אדם טוב יותר, הרווחת עזוב אותך בקטע של תרומה למדינה - צודק, אפשר לעשות את זה גם בשירות לאומי, אבל פשוט צבא תורם לך הרבה מאוד מבחינת עיצוב האישיות והחוויות שאתה עובר. דברים שעברתי בצבא לימדו אותי הרבה מאוד, הייתי בהרבה מאוד סיטואציות שלא הייתי עובר בחיים לולא הצבא ובמבט לאחור אני לא הייתי מתחרט על ההתנדבות. אם זה שווה לחכות 10 שנים? לא. אבל שנה-שנתיים? בוודאות.
 

Theherod

New member
בגלל זה שמתי את זה במרכאות

הכוונה היא לשנים שאתה עושה freeze לחיים והולך לצבא (אלא אם אתה חולם על קריירה צבאית, ואז זה לא שלב ביניים). אפילו אם אתה מתנדב מתוך רצון טוב, לחלק זאת שריפה של שלוש שנים, לחלק לא, זה תלוי באדם ובתפקיד. לדוגמה: אדם שהולך למכור בשק"מ, והולך אחרי זה ללמוד רפואה. נכון, הוא היה יכול ללמוד רפואה בצבא, אבל לא לכולם מתאים עתודה, ולא כולם יכולים להרשות לעצמם לימודים לפני צבא. בנוסף, לא חסרות טעויות בשיבוץ, ככה שהוא עשוי אפילו לא לקבל את האופציה. אלה שנים שרופות, לגמרי. עדיף היה שיציל חיים עוד שלוש שנים במקום שימכור קולה. כדי להיות אדם טוב צבא זו דרך אחת, אפילו לא בהכרח הכי טובה. כמו שהזכרת/י/נו, יש שירות לאומי, ואפילו זה לא חובה. אפילו אם אתה ממשיך בחייך, אבל דואג לתרום ולעזור, אתה אדם טוב. אני מכיר מישהי כזאת, שלא התגייסה לצבא (אין לי מושג מאיזה טעמים, או רפואי, או השד יודע) אבל כבר שנים שהיא תורמת ועוזרת בכל מני מסגרות. לדעתי זה עדיף על פני מצב שהיא הייתה הולכת לצבא, יוצאת עם תחושה של "אני את שלי עשיתי" וממשיכה כרגיל בחייה. זה, אגב, מה שהרבה מאוד אנשים עושים, וזה חיסרון רציני של הצבא. לצבא יש את החוויות שלו, אבל אני בכלל לא בטוח שלשירות לאומי לא. לראות יום יום אנשים נזקקים/נוער במצוקה/... לעזור להם ולראות את התרומה שלך בחיי היום היום לאוכלוסיות נזקקות, יכולה להיות חוויה הרבה יותר חזקה מלהיות פקיד איפה שהוא, כמו שלהיות תומך לחימה או מודיעין וכיוצ"ב יכול לספק חוויות הרבה יותר חזקות מלעזור בשיעורי בית לתלמידים מעצבנים במשך שנתיים (שלוש?). אני יכול להבין את הייחוד שבחוויה הצבאית, כי זה שואב אותך בכוח פנימה (כשבשירות לאומי, גם אם זאת עבודה מספקת, אתה חצי ממשיך בחיים הרגילים שלך), אבל זה עניין של טעם. אני שמח שקיבלת תחושת סיפוק מהשירות (זה יכול להיות מבאס טיכו להלחם על זה שנה-שנתיים ולשרת בתחושה אפרורית
), ושהוא היה שווה לך את תקופת המלחמה על ההתנדבות (ועוד קיבלת בונוס להטיף חוכמת מבצע סבתא למתנדבים הטריים!). אבל כל אחד והשיקולים שלו, השאיפות שלו, מסלול החיים שהוא בוחר לעצמו (אם בכלל). אני לא מתכוון לשרוף שנת לימודים רק על מאבק להתנדבות (ראה נימוקים בתת-שרשור העליון), ובטח שלא שנתיים, לי זה לא שווה את זה.
 

גיאספס

New member
אבל זה לא FREEZE לחיים

אולי אם אתה אמריקאי, ששם מסלול החיים הנורמלי הוא תיכון-קולג'-עבודה. כאן המסלול הנורמלי והמקובל בחברה הוא תיכון-צבא-לימודים אקדמיים זה טוב?זה רע? לא נכנס לדיון הזה. בשורה התחתונה זו הנורמה בישראל. שקמיסט שאח'כ הלך להיות רופא? אם נניח לרגע שהתרחיש הזה הגיוני (ולדעתי הוא לא. אנשים שאפתנים ילכו לתפקידים שאפתנים גם בצבא), זה עדיין לא סותר. אני אתן לך לדוגמא אדם שאני מכיר (המורה שלי מהפסיכומטרי) - היה בקורס חובלים (מה שאומר עוד שנתיים קבע), השתחרר, נסע לטייל, חזר, המשיך לטייל, וכו' וכו' והיום הוא שנה חמישית ברפואה, בן 27. זה אומר שהוא עשה פריז? לא. עשה גם מספיק צבא בשבילי ובשבילך יחד, גם טייל וגם אוטוטו מסיים לימודי רפואה. ובכלל, אני לא חושב שמה שאתה עושה בצבא חייב להתקשר למה שתעשה בחיים האזרחיים שלך. אני בצבא הפעלתי רובוטים, היום אני בכלל לא מתעסק בזה (למרות שאגב, סתם דוגמא בשבילך - מדי פעם כל מיני חברות בטחוניות כאלו ואחרות מתקשרות אלי בשביל שאני אעבוד אצלהם בכל מיני פרוייקטים שקשורים לתחום). אתה חושב שבכלל אי פעם העלתי בדעתי שזה מה שאני אעשה בצבא? לא. ואני לא מתחרט על שום רגע. מסכים שיש במדינה עוד הרבה בעיות חוץ מהבעיות הבטחוניות, אבל מה לעשות, לדעתי המצב הבטחוני חשוב יותר מכולם (כי מה לעשות, עם רווחה על הפנים יש מדינה על הפנים. על בטחון על הפנים אין מדינה בכלל) ככה שכל אזרח צריך להתגייס למאמץ הזה, לפחות לשנתיים-שלוש. וזה שקיבלתי תחושת סיפוק זה לא כזה טריוויאלי. גם לי היו את רגעי השבירה בשירות, גם אני התלבטתי מספיק פעמים אם להתנדב או לא (סוד קטן - ביום שהלכתי להתנדב בכלל הלכתי במחשבה שאני הולך להשתחרר). תקופות המלחמה שלי עם הצבא לא היו דווקא על האפשרות להתנדב, אלא על התפקיד שאני אעשה. ואגב, אם בזכות זה קיבלתי את הזכות להטיף חוכמת מבצע סבתא על מתנדבים טריים - כבר חצי נחמה. אני חושב שלימודים לא יברחו, ועד כמה שלימודים זה חשוב (ואתה שומע את זה מבנאדם שהקדיש את החודשיים שחלפו ללימודי פסיכומטרי אינטנסיבים והזנחה מאסיבית של חחברים ובילויים), מה שתפיק מהצבא יהיה שווה את זה.
 

d a n i e l 6 6

New member
לא הבנת את הכוונה שלי

אני לא מסתכל עכשיו על מה יהיה בגיל 80 אני התכוונתי לטווח הקרוב.... אני חושב שלהשתחרר מסדיר בגיל 22 וחצי זה עיכוב די רציני על מה שיקרה בגיל 25 ולא 80 בן אדם צריך אחרי השחרור לעבוד להשיג כסף ללימודים לטיול להתחיל אוניברסיטה ועוד המון דברים... ובגלל שהצבא ייבש אותי 10 חודשים ואני גם ככה יחסית גדול אז יש לי דיליי רציני מרוב האנשים בחברה שבחרו באותו מסלול חיים כמו שלי.... ואני לא הגבתי כדי שתגידו לי אל תתבכיין ותחיה או שאתה החלטת להתגייס בעיה שלך כי אני התגייסתי ולמרות הכל אני ישרת ואני שלם עם ההחלטה שלי
 

zuzu89

New member
אם אתה שלם עם ההחלטה

אז מספיק להסתכל על זה בצורה כל כך שלילית , קח את זה חיובי . ולא יקרה כלום אם תוציא תואר בגיל 25 או בגיל 27 .
 

zuzu89

New member
סך הכל

סך הכל שנה עיקוב , אפשר לחשוב . זה כל כך לא משמעותי.
 

d a n i e l 6 6

New member
אז בגלל זה אני שאול אתכם

אם יש אפשרות לסיים את השירות סדיר קצת לפני תום ה-3 שנים.....
 

טט13

New member
עוד נקודה למחשבה ...

בחייל מודיעין או כל תפקיד של קצין מודיעין בצבא מחייב לחתום קבע 3 שנים אחריי סיום קורס קצינים אז חייל מודיעין מחייבים על שירות מלא
 
למעלה