שאלה לגבי חיל המודיעין

מולאר

New member
שאלה לגבי חיל המודיעין

ממש כל התפקידים בחיל המודיעין דורשים שירות מלא של 3 שנים? אני רוצה לעבור לחמ"ן במסלול אד"ם (ערבית), אין מצב שיאשרו לי לשנתיים?
 

Innka90

New member
תשובה

היי, לפי ידיעתי כל התפקידים במודיעין ז שירות מלא. בכל מקרה כל מתנדב שנולד אחרי 91 גם עושה שירות מלא. אם אנחנו כבר מתנדבים ורוצים להיות כמו כל חייל אין שום סיבה שהשירות שלנו יהיה יותר קצר :)
 

מולאר

New member
נכון אבל...

אין שום סיבה גם שמתנדבים יישבו בבית במשך 10 חודשים בלי לעשות כלום ורק אז מגייסים אותם וכל זה בגלל בירוקרטיה צבאית... ואז יוצא שאם מתנדב עושה שירות מלא זה כאילו הוא שירת 3 שנים+10 חודשים שהמתין בבית... ככה אני רואה את זה
 

zuzu89

New member
מתנדבים זה אנשים דפוקים

אני כבר 3 שנים נאבק בצבא ,קודם כדי לקבל שיחרור (הייתי פרופיל 24 שנתיים!) ועכשיו אני נאבק כדי להתגייס , ל3 שנים . מצחיק שאני קם בבוקר בשביל להתקשר למדור מתנדבים ולהריץ את התיק שלי , אני עובד בשביל להתגייס , מדינה דפוקה ,מערכת רקובה . אני טיפש ואני מודה בזה , יכלתי לעבוד , לטוס לחו"ל , להתחיל ללמוד . אבל לא אני חייב להתגייס , כי אני דפוק וככה גם המערכת מתייחסת אליי , בתור דפוק .
 

d a n i e l 6 6

New member
נכון גם אני חושב ככה

עם כל הרצון לשרת ולתרום, לדעתי זה מוגזם להשתחרר בגיל 22 וחצי משירות סדיר... בן אדם צריך לדאוג לעתיד שלו (עבודה, לימודים) בעיקר אנחנו שלחלקנו יש מגבלות שסוגרות בפנינו הרבה דלתות. אין דרך לסיים את השירות בצורה יפה אחרי שנתיים-שנתיים וחצי ולא להגיד אני רוצה לפרוש כי חלה הידרדרות במצבי הרפואי?
 

zuzu89

New member
אתה מתייחס לגיל בתור פאקטור

רופאים אומרים שתוכלת החיים בדור הזה תעלה ,אם תאכל את הירקות שלך , תשתה את הכוס בירה שלך ולא תחשוב על החיים בתור מסלול ריצה תרוויח אפילו עוד כמה שנים .
 

Theherod

New member
מה לעשות, הגיל הוא אכן פקטור

קח מתמטיקאי לדוגמה - אחרי גיל 30-35 הסיכוי שלו להגיע להישג משמעותי הוא אפסי. זה לא רק כמה זמן אתה חי, זה גם כמה שנים מ"שנות הפוריות" שלך אתה מקצה לצבא. אני כנראה אתגייס ליחידת מחשבים יוקרתית, עם קבע של שנה וחצי. אחרי שאני אצא משם אני אהיה מסודר לחיים מבחינת עבודה. אבל זו עדיין הייתה התלבטות - האם זה שווה לי 4.5 שנים, שבהן הייתי יכול כמעט לגמור תואר שני, ולסיים דוקטורט עוד לפני גיל 30...
 

Theherod

New member
כלומר...?

הבהרתי למה הגיל הוא כן פקטור. מה אתה רוצה, שלא יהיה לי אכפת מזה? אם אתה לא רוצה, אל תקרא, אבל אל תגיד לי איך לחיות.
 

zuzu89

New member
מה שהוא אומר

מה שהוא אומר שלא , גיל זה לא פאקטור אני לא יודע באיזה סרט אתה חיי , אנשים לא מגיעים לפיק שלהם בגיל 30 . זה נכון המון תגליות גדולות של מדענים גדולים קרו בגיל הזה , אבל אם תסתכל על התעשייה נניח הייטק שים לב שרוב האנשים החשובים בה הגיעו לפיק שלהם בגיל 50 -60 , רובם גם עשו שירות צבאי + קבע . וחוץ מזה אתה תשתחרר מהצבא בגיל 23 , אם תשחק נכון עם הקלפים בגיל 30 תיהיה עם תואר שני בדרך לדוקטורט , יש מסלולים מקוצרים שבהם לא עושים תזה אלה ישר משתלבים למסלול דוקטורט . ואני יסכם במשפט : Always account for variable change .
 

Theherod

New member
תודה, נחמד לדבר כמו בני אדם

ולא סתם להתעצבן ולהשתיק... לא אמרתי שמגיעים לפיק בגיל 30. השתמשתי במתמטיקה (שבה הפיק הוא, למען האמת, דווקא בסביבות אמצע שנות ה-20 לחיים) כדוגמה. זה תלוי בתחום. אמנים נניח לרוב עוד לא מבשילים לגמרי בגיל שלושים, ויש להם עוד הרבה לאן להתקדם. במדע, לא רק המון תגליות גדולות קרו בגיל הזה (ולפניו), אלא שתתקשה מאוד למצוא תגלית גדולה שקרתה אחריו (הדוגמה הקלאסית - תמצא לי זוכה פרס נובל, שזכה על תגלית שהגיעה אחרי גיל 30-35). בהייטק שולטים הצעירים... נכון, את התעשייה הגדולה מריצים המבוגרים (גייטס, ג'ובס וכו'), אבל את החידושים וכו' כמעט תמיד מביאים הצעירים. בגיל 50-60 תתקשה מאוד (מאוד) להשתלב בסטארטאפ. זה שרוב המצליחים בישראל עשו שירות צבאי + קבע זה לא אינדיקציה, כי רוב הצעירים הישראלים הולכים לצבא, ואם כבר יש להם כישרון בתחום - הם בד"כ ילכו למסלול מחשבים שידרוש גם קבע. בשביל באמת לראות אם זה פוגע, לא משפיע או אפילו תורם, חייבים קבוצת ביקורת של כאלו (עם נתונים התחלתיים דומים) שיוצאים ישר לאזרחי. גיל 23 אם אתה קטן (עד בינוני), אני נניח אתגייס כנראה בסביבות גיל 19 (באסה להיות גדול), 5 שנים שירות, וסיכוי טוב שאני לא אשתחרר בדיוק בזמן שיתאים להרשם לאוניברסיטה, ככה שאני אפסיד עוד שנה. גיל 25 מתחיל אוניברסיטה - דוקטורט אין לפני גיל 34. וזה אם אני לא עושה עוד שום דבר בדרך. לא סוף העולם, אבל יש לזה משקל... כמובן, זה לא בהכרח משחק משקל אצל כולם. תלוי במסלול החיים שאתה מתכנן לעצמך... אבל אי אפשר לקבוע באופן גורף שלשנים האלה אין השפעה על העתיד.
 

zuzu89

New member
מנקודת מבט שלי

אתה חייב להבין שהחיים זה לא רשימה , והכל קורה לפי הסדר . תסתכל על החיים בתור משוואה עם משתנים , כל פעם שהמשתנים משתנים אז גם התוצאה משתנה . הדרך להגיע לפרס נובל או לתגלית שתביא אותך לגדולה ברובה זה מזל וטיימינג , ולך תדע אולי דווקא זה שתעשה את השירות הזה יביא אותך בטיימינג הנכון ותפגוש את האנשים הנכונים . זה שנניח לא התגייסתי בגיל 18 כמו שהייתי צריך לעשות הפגיש אותי עם סדרה של אנשים ששינו לי את החיים , התפיסה שלי של התעשיית הייטק בישראל השתנתה ויצא לי ללמוד המון . ותדע אני לא חסיד של צה"ל אם תחליט שאתה לא מעוניין להתגייס אני יתמוך בך 100 אחוז , אבל תגיע להחלטה , או שאתה מתגייס והולך עם זה עד הסוף או שאתה לא מתגייס והולך על התוכנית ב' שלך . הדרך היחידה להגיע לדברים גדולים זה בקיצוניות או שאתה הולך עד הסוף או שאתה נשאר בינוני ומורח את הדברים . לרוב האנשים אין את הבחירה אם להתגייס או לא , לך יש תעשה אותה אין תשובה נכונה בנושא .
 

Theherod

New member
אמנם, לא הכל קורה לפי הסדר

אבל אם אתה בוחר בגישה מונחית מטרה, אז (אם להשתמש בדימוי הפונקציה מרובת המשתנים) אני מחפש מקסימום גלובלי, ואני שואף ללכת תמיד בכיוון הגרדיינט הגדול ביותר. גם יכול להיות שלטוס עכשיו להודו לשנתיים לנקות את הראש יהיה מה שיביא אותך לפריצת דרך... מקרים ו"ניסים" יש תמיד, זה רק עניין של סיכויים, ומהי הדרך עם הסיכויים הטובים ביותר. אני שמח בשבילך שהפקת רווח מ-10 החודשים האלה, ומעז יצא מתוק. אני החלטתי להתנדב. לא בכל מחיר (אני לא אלחם על זה יותר משנה), ואני לא חושב שזו בחירה נטולת הפסדים, כמו גם רווחים. בכל אופן, אני די שלם איתה. אני גם לא בחור של קיצוניות, אבל נראה לי שהבנתי למה אתה מתכוון, ועם זה אני מסכים (ע"ע גישה מונחית מטרה). אני מסכים איתך שאין תשובה נכונה בנושא - זו בדיוק הנקודה שלי. אני לא אומר לו אל תתנדב, אבל אני חושב שכן צריך להציג את כל הצדדים. אם כולם היו מדברים רק על זה שזה ישרוף לו שנים טובות הייתי מדבר על הרווחים שהוא יכול להפיק מזה, אבל כשאומרים לו שהשנים האלה לא משנות ולא יפגעו בו - חשוב לי להציג את הצד השני, שבמובן מסויים, הן כן עשויות לפגוע בו (שוב, עם הרווחים שלהן. האם נטו יצאת ברווח או בהפסד זה עניין של העדפות ונטיות אישיות).
 

zuzu89

New member
תקרא

תקרא את הדיונים שפתחתי לפני 3 חודשים , הייתי ממש אנטי . אבל הבנתי שהתהליך תלוי רק בי , אם יקח לך שנה זה כי זרקתה זין .
 

Theherod

New member
נכון, אם הייתי משקיע יותר זה היה מהיר יותר

אם הייתי מחכה כל יום 4 שעות בטלפון כדי לתפוס את תא מתנדבים, ומציק להם כל יום, זה היה מהיר יותר. אבל זה מחיר שאני לא מוכן לשלם - כמו שאמרתי, אני רוצה להתנדב, אבל יש גבול למה שאני אשקיע. יש לי גם חיים חוץ מלהתנדב, ולימודים, הרבה לימודים. חוץ מזה, זה פשוט ירגיש לי לא נכון להשקיע את מיטב זמני בלהלחם על התנדבות במערכת שמשתינה עלי בקשת. אני זה שלא חייב בגיוס שמחליט להתגייס בכל זאת - ממש לא נראית לי הגישה של "תגיד תודה שמגייסים אותך למרות שלא חייבים". אני לא מתכוון להתחיל כאן מלחמת "זה כן נכון" "זה לא נכון". חלק מהאנשים רואים את זה אחרת, זכותם, אין לי כוונה להגיד להם מה לעשות...
 

blaaarp

New member
מה אתה מתכנן את החיים שלך?

אתה יכול לדעת מה ילד יום?
 

Morena15

New member
הגיל הוא לא פקטור

מה תגיעו על מתגייסים מחו"ל? זה משנה איך אתה מרגיש עם עצמך, למה מה אנשים חושבים עלייך
 
למעלה