שאלה לגבי חישוב ציון המתא"ם

שאלה לגבי חישוב ציון המתא"ם

הבנתי שהציון הוא יחסי ולא מוחלט. כלומר,לא מחשבים לפי מס' התשובות הנכונות אלא לפי מיקומי היחסי,יחסית לשאר הנבדקים. השאלה היא,למה עושים את זה?למה אני צריכה להיות תלויה באחרים? ואיך בכלל מחשבים תיחס הזה אם יש כ"כ הרבה נבחנים במתא"ם?
 
תפקידו של המבחן הוא סינון נטו

ואת תלויה באחרים מכיוון שאותם אחרים מתחרים על אותם מקומות.
 

דיסוצ

New member
העניין הוא שכולנו מוצלחים../images/Emo9.gif

תחשבי על זה, רוב האנשים שניגשים למתאם הם אנשים שכבר קיבלו ציון טוב בפסיכומטרי (שכידוע לא מעיד על הרבה), ושממוצע התואר שלהם הוא מינימום 85 (שהרי זה הרף). אז כולם די טובים. זה לא רק שנותנים ציון יחסי, גם מנרמלים את העקומה ע"י הוספת נקודות מעל ציון מסוים והורדת נקודות מתחת לציון מסוים. אם היו נותנים ציונים מוחלטים ולא היה נרמול, הרי שחלק גדול מהאנשים היו משיגים ציון גבוה (כמה שזה לא יהיה - כי כאמור כולנו מוצלחים), ואז לא מושגת מטרת הסינון. לעומת זאת, אם מישהו קיבל 130 במתאם היחסי והמנורמל, אפשר לדעת שהוא נמצא באחוזים העליונים ביחס לכל השאר (נדמה לי ש-7%), וכך לקבוע (עד כמה שזה לא נכון ומוצדק) שהוא "טוב יותר" או "מתאים יותר" או מה שזה לא יהיה. זה הרציונל מאחורי השיגעון, והעובדה שכתבתי את זה לא אומרת שאני מסכימה איתו...
 

22ק ו ס ם

New member
אני אסביר לך למה

במבחנים פסיכומטריים למיניהם חייבים לקחת בחשבון את העובדה שעשית את המבחן במועד מסוים. למרות שמקפידים מאוד, יש שונות בקושי של השאלות ממבחן למבחן. אם נפלת על מבחן קשה במיוחד אין סיבה להעניש אותך לעומת סטודנטים אחרים שלקחו אותו לפנייך או אחרייך.
 
למעלה