תשובה קצרה ותשובה ארוכה
כפי שכבר נכתב כאן, התשובה הקצרה היא Mirage ו-Moonmadness. התשובה הארוכה: Camel - האלבום הראשון, שרבים אוהבים, אך אני באופן אישי מוצא אותו בוסרי ומשעמם. יש ניצוצות רגעיים של הגאונות שתבוא אחר כך. Mirage - סאונד קצת מחוספס ופאזי, קטעי קונספט ראשונים, ליטוש השילוב בין הקלידים של בארדנס לגיטרה של לאטימר. להבדיל מ-Snow Goose, כאן יש יותר מקום לאילתור, והם מנצלים את זה נהדר. Moonmadness - סאונד "חללי" ו"חלול" יותר, קטעים מלודיים ורכים מחד ורוקיסטיים ומחוספסים מאידך. נותן פייט אדיר לאווז השלג המפרכס. הקטע האחרון באלבום, Lunar Sea, הוא ללא ספק אחת היצירות הגדולות ביותר של קאמל, ולדעתי של הפרוג בכלל. Rain Dances - לאחר החלפת הבסיסט (הדיי משעמם, יש להודות), קאמל מוציאים אלבום טיפטיפה נגיש ונעים יותר. החצי הראשון של האלבום והקטע המופתי Skylines מהחצי השני שווים את ההשקעה, למרות הקטעים הלא מוצלחים שכלולים לצידם. Breathless - ישנם כאלה האוהבים אותו, אני באופן אישי חושב שכאן קאמל הפכו באופן מוחלט ללהקת פופ, עם יציאה פרוגית אחת נפלאה (שרבים לא מכירים, מאחר והיא קבורה באלבום כה בינוני), בשם The Sleeper. I Can See Your House From Here - לא לגעת באלבום הזה עם מקל. הקטע היחידי בו שאני באמת מסמפט הוא בכלל של קיט ווטקינס מ-Happy The Man (המצוינים בפני עצמם), שהצטרף אליהם ולא תרם שום דבר מהותי לסאונד של הלהקה למרבה הפלא. השאר פופי, אידיוטי ומשמים. Nude - אלבום קונספט שכולל שניים-שלושה שירים פופיים סתמיים, אך כל השאר נפלא ומקורי. הם כבר לא נשמעים כמו קאמל של פעם, לאחר עזיבתו של בארדנס, ולאטימר נוגע באיזורים מוסיקליים חדשים, נותן יותר מקום לקלידים, ונהנה מעבודה מבריקה של הבסיסט קולין באס. מומלץ בחום. The Single Factor - אלבום מיותר, למעט קטע אחד בשם Sasquatch, בו בארדנס חוזר להתארח. שאר אלבומי האולפן אינם פרוגיים במיוחד לטעמי. כמו כן, מומלצים אלבומי ההופעה החיה הכפולים A Live Record מ-1978, שכולל את כל The Snow Goose ועוד כמה קטעים נהדרים, ו-Coming of Age מ-1998, שכולל מבחר להיטים בביצועים מדוייקים ואת כל Harbour of Tears הלא פרוגי. NP: Cardiacs - A Little Man And A House And The Whole World Window אוי, כמה שזה טוב!