שאלה לגבי שיעורי הבית ב-CO

גרי רשף

New member
שאלה לגבי שיעורי הבית ב-CO

יצרתי הזמנה פנימית כנדרש ובהצלחה. מה בעצם הזמנתי? לא הזמנתי שום דבר..
יש לזה אולי קשר לכך שהייתי צריך לסמן שהיא לצרכים סטטיסטיים בלבד?
 

גרי רשף

New member
ושאלת המשך באותו נושא

הזמנה פנימית פותחים עם טרנזקציה KO01. עם אילו טרנזקציות פותחים סעיפי הוצאות משניים ו-Activity Types? זה מתייחס לסעיפים 2-3 בשיעורי הבית.
 

Yona Shoval

New member
KA06, KL01

Secondary Cost Element - KA06 נתיב: Cost Element Accounting -> Master Data -> Cost Element -> Individual Processing ניתן להשתמש ב-KA01 ולשנות ב-Menu ל-Secondary Activity Type - KL01 נתיב: Cost Center Accounting -> Master Data -> Activity Type -> Individual Processing לעניות דעתי הלא קובעת, יש כמה הנחיות לא מדוייקות (או בדיקת ערנות
) בתרגיל שניתן לנו, אבל אני אבדוק זאת מחר.
 

dalia sap

New member
התמצאות וחיפוש

גרי , כאשר אתה נתקל בכותרת שהתירגום שלה לטרנסאקציה לא ברור לך : אני מציעה גש לחיפוש (משקפת) ורשום את הכותר באנגלית - הטרנסאקציה תופיע לך וכן המסלול כיצד מגיעים - זו שיטה ללמוד לעזור לעצמך וגם להתמצא בסבך התפריטים האין סופי . זהירות ! מתמכרים לזה ... דליה
 

Yona Shoval

New member
הזמנה פנימית

הזמנת בקרה/פיקוח על משימה מסויימת/ספציפית. משימה המוגדרת לטווח זמן מסויים, או בקרה על עלויות והכנסות של שירות מסויים או בקרת עלויות של משימה מסוג מסויים לאורך זמן. אמיתית: מתבצע רישום אמיתי של העלויות. סטטיסטית: מתבצע רישום מקביל הן למרכז העלות האמיתי (ע"י העמסות בסוף תקופה) וגם רישום לגבי תהליך/הזמנה מסויימת שרוצים לעקוב אחריהם. אם הבנתי נכון אז דוגמה לכך יכולה להיות: בית תוכנה. 2 מח': פיתוח ושיווק. מח' פיתוח נותנת שירותים של/עוסקת בפיתוח מערכות חדשות וגם בעזרה לשיווק Pre-Sale --> נניח שעיסוקים אלו מוגדרים כהזמנות פנימיות. העיסוקים של מח' פיתוח: 1000 פיתוח מערכת, וכן 1010 סיוע לשיווק. במקרה של הסטטיסטית: רושמים את העלויות עפ"י סוגן ל-1000 ול-1010 וגם למרכז עלות מח' פיתוח. באופן זה ניתן לקבל מהן ההוצאות של מח' הפיתוח עבור פיתוח ובנפרד עבור סיוע לשיווק, וגם יש לנו את העלויות הנצברות מכל רישום עבור הזמנה במרכז העלות של הפיתוח. הזמנה אמיתית: כל הוצאות הפיתוח נרשמות על הזמנה 1000 בכללי, ובסוף תקופה מתבצעת העמסה של הסה"כ על מרכזי העלות "מח' הפיתוח" ועל מרכז עלות "מח' השיווק" (80:20 או משהו כזה/כל מפתח העמסה). בשיטה הסטטיסטית ניתן לראות באופן מדוייק יותר את העלויות בגין סוג מסויים של פעילות. נסה להוציא חשבונית לספק, ב-Line Item ניתן לרשום את ההוצאה גם למרכז עלות וגם להזמנה פנימית. אם תוציא אח"כ דו"ח תוכל לראות שסעיף ההזמנה הפנימית נראה לחוד. אגב - לדעתי אין הגדרה במסך הקלט של ההזמנה הפנימית אם היא אמיתית או סטטיסטית. לדעתי זה מגיע מהסוג (במקרה שלנו 0100). צריכה ל'חקור' את הנושא אבל לא ראיתי. תקן אותי אם אני טועה. תודה.
 

libl69

New member
הזמנות פנימיות

כפי שהסברתי בכיתה, ואני אחזור על זה בשיעור הקרוב... ההבדל העיקרי בין הזמנה פנימית סטטיסטית ואמיתית הוא בעיתוי הרישום של ההוצאה לאובייקט האמיתי הסופי. בהזמנה פנימית סטטיסטית, הרישום נרשם עם רישום המסמך הפיננסי כאשר משייכים את ההוצאה להזמנה הפנימית ובה כתוב מרכז העלות אליו תירשם ההוצאה כרישום אמיתי. לעומת זאת, בהזמנה אמיתית, הרישום הפיננסי נעשה להזמנה הפנימית כרישום אמיתי. בסוף התקופה, אני מעביר את ההוצאות שנרשמו בהזמנה הפנימית האמיתית לאובייקטים התמחיריים הסופיים בהם תימצא ההוצאה. קיימים עוד כמה הבדלים, ואודה לכם באם תזכירו לי בשיעור ואוכל לתת תשובה ממצה בנושא. בנוסף, אם יש שאלות נוספות שאתם נתקלים בהן, אתן רשאים גם ליצור קשר טלפוני ואם אני יכול להשיב בקצרה ולפתור את הבעיה אשמח.
 

גרי רשף

New member
מתי הזמנה הופכת לסטטיסטית

אם הבנתי נכון מה המערכת "עושה"- כשציינתי בהזמנה מרכז עלות (Actual Posted CCtr) חוייבתי להפוך אותה לסטטיסטית (Statistical Order). כל זה בלשונית השניה- Control Data.
 

Yona Shoval

New member
תודה וסליחה../images/Emo186.gif

תודה שהארת את עיני לגבי "הזמנה סטטיסטית כן/לא" וסליחה אם הטעיתי. הלכתי רחוק מידי ולא בכיוון, צר לי...
 

גרי רשף

New member
תודה ליונה ולליאור../images/Emo24.gif

תודה על התשובות המועילות ועל הרצון הטוב!
 
למעלה