שאלה לדיון בנושא מזונות לאב מהאשה.

העקשנית

New member
שאלה לדיון בנושא מזונות לאב מהאשה.../images/Emo130.gif

היות ואביגיל סיפרת שאבי ילדייך הגדולים גידל אותם תקופה מסויימת, רציתי להעלות שאלה ששאלו אותי מספר אבות גרושים. אחד מהם מגדל לבד את הבן הקטן שלו, והאחרים מנהלים הורות משותפת או שהיו מוכנים לקחת על עצמם את גידול הילדים ולא לשלם מזונות לאשה. האב לילד הצעיר שאל שאלה -מדוע לא מחייבים את האשה לשלם לאב מזונות כאשר האב מגדל את הילדים. דעתי היא שהאשה היא שבהריון, והיא זו שיולדת ולכן אין למדוד את העניין הזה בכסף, מה גם שבמידה ויש לה ילדים נוספים-וודאי שלא יהיה לה, ורק במידה והאם רוצה ויכולה ואין מלחמות -שתשלם מרצונה. אני לא יחידה בדעתי זו. ולא אקבל גם טיעון שאפשר לאמוד כמה עולה הריון ולידה על פי מחירי הפונדקאות-מכיוון שלדעתי הסכומים שמשלמים לאמהות פונדקאיות נראים לי סכומים מגוחכים, מעליבים, פוגעים, ונצלניים. מנצלים את אותן נשים שאין להן ממה לחיות ומתפתות לעבור את התהליך הזה.וזה לדעתי משהו מאד לא פמיניסטי בדרך שהדבר נעשה!(פרט למקרים שבהם קרובת משפחה או חברה עושה זאת מתוך הכרות אישית ורצון כנה לעזור)(וזה גם נושא לדיון, אולי לא כאן, אבל בהחלט אפשר לדון עליו בנפרד) מה דעתכם-?
 
מצד אחד ומצד שני

מצד אחד את אומרת שפונדקאות זה מאד לא פמיניסטי כי זה ניצול של האישה (ויכוח בפני עצמו ואני לא אביע את דעתי כרגע) אך מצד שני את אומרת שאישה לא צריכה לשלם מזונות לגרושה במידה והוא מגדל את הילד/ים, אז איפה הפמיניסטיות כאן? אם אנחנו רוצות שיוון אזי הוא צריך להיות בכל התחומים. ומכיוון שלא ניתן לכמת (מהמילה כמות כמובן)הריון, אין מה לכמת אותו ואין מה להחשיב אותו ב´עלויות´ שהאישה כבר שילמה עבור הילד (בררר זה נשמע נורא) וכאשר מגיע שלב הגירושין ואם הוחלט שהאב יהיה המגדל, הוא נושא ברוב ההוצאות והאישה צריכה לשלם לו על מה שיוחלט, בדיוק כמו שמחליטים לגבי הגבר אגב, גם אם לא טוענים טיעונים פמיניסטיים - זו דעתי. ויותר מכך הרי ההורה אשר מקבל משמורת על הילד, מן הסתם עוסק יותר איתו ולשני יש יותר זמן פנוי - אז שישלם (או תשלם
)
 
ויכולו השמיים והארץ וכל צבאם

סתם , סתם, חיפשתי משו עם קונוטציה דתית...כדי להבהיר שעל פי מה שאני יודעת , האשה פטורה מתשלום דמי מזונות לילדים על פי ההלכה או הדת או מה שביניהם , וכי רק אב חייב בכלכלת בנו. אם מצבו קשה ומצבה טוב משלו , הרי גם אז התשלום הוא בהתנדבות. קוראים לזה : "מדין צדקה" וניתן לפעמים לפסוק תשלומים כאלו לחובתה רק אם מוכח שמצבה יותר טוב. אני לא פמיניסטית ולא לא פמיניסטית. אבל זה נראה לי די טבעי , ובזמנו (לפני שני עשורים) אף אחד מאיתנו לא התעניין בנושא הזה וזה לא עמד על הפרק בכלל. כמובן שזה נושא פתוח לתביעה אזרחית במידה והיכולת הכלכלית של האשה גבוהה בהרבה משל הגבר (ואז ישאלו למה הילדים לא אצלה? , אולי) וגם פתוח להסדר עצמאי בין בני הזוג הנפרד. שזה מה שקורה כנראה בהסכמים שגם המשמורת היא משותפת. (פופולארי היום).
 
אז לחייב את אם ילדי../images/Emo6.gif

ממש הרגע דברתי שם באוקראינה הרחוקה, ובקשה אים אני יכול לשלוח לה 50$ לאוכל........ גם זה קורה. וכן אני אשלח לה! ושיהיה לכולם אחלה של יום העצמאות
 

העקשנית

New member
חגית-אני רואה שלא ממשהבנת את דברי.../images/Emo4.gif

לא כתבתי שפונדקאות היא עניין לא פמיניסטי, אלא שלדעתי הדרך שבה הדבר נעשה היום לדעתי נעשה בדרך של ניצול, ולדעתי דרך זו אינה דרך פמיניסטית. אני לא נגד פונדקאות באופן עקרוני, אלא אני נגד הניצול. אני בעד לשלם עבור פונדקאות סכומים הרבה הרבה יותר גדולים מאלו שמשלמים היום. לגבי נושא השיוויון-מי רוצה שיוויון? אין שיוויון בין המינים מעצם היותינו נשים והם גברים! הטבע יצר אותנו כך שאין שיוויון. זוהי נקודת המוצא שלי. אם היא פמיניסטית או לא-אינני יודעת! גם הטיעונים שלך שההורה שלא מגדל את הילד יותר פנוי אינם בהכרח נכונים-כי דווקא הדוגמא שאני הבאתי היא דוגמא של אשה קרייריסטית אשר בחרה בקריירה והעדיפה אותה על פני גידול הילד שלה(שגם זה נשמע נורא-אבל קורה) ולאותה אשה יכולים להיות ילדים נוספים מגבר אחר, כך שלא תמיד היא פנויה. וגם אם היא פנויה כלכך-אז בטח לא יהיה לה מאיפה לשלם. וגם לא יחייבו אותה.
 
דווקא הבנתי. ואני עדיין בדעתי.

גם בלי להיות פמיניסטית דגולה, אלא רק להיות מתקדמת. וחוץ מזה, הרי רצית דיון ולא הסכמה פה אחד
 

העקשנית

New member
היי חגית. רציתי דיון אבל../images/Emo4.gif

זה לא מה שקרה כאן כלכך. אבל אין דבר. כנראה שזה לא המקום לסוג כזה של דיון. לא נורא. והעיקר שהבנת. ומה דעתך על דעותי בנושא השיוויון, חוסר שיוויון , טבע ופמיניזם? עם דעות כמו שלי אני יכולה להחשב לפמיניסטית או לא או חצי? תעני רק אם בא לך-לא חייבת. ביי.
 
אני חלשה בפמניזם ../images/Emo13.gif

אבל עד כמה שאני יודעת זה מורכב מאד, כי יכול מאד להיות שדווקא הדעה שלך, שהאישה כבר עברה את תשעת החודשים, צירי הלידה וכו´ זה השיוון שלה לגבר ולא החובות הדומים. מה שאני מנסה לומר, לא בהצלחה גדולה מסתבר, זה שאני מוצאת שהתורה הפמיניסטית אינה נהירה לי בהרבה תחומים מה גם שכמו בכל דבר אחר בחיים יש כל כך הרבה פרשנוית, ואם תציצי בפורום פמיניזים תראי שגם ביניהן הדעות חלוקות. מזל, אחרת היה יכול להיות מאד משעמם בחיים לא?
 
למעלה