שאלה לי: אני בת 30 ומפקידה לפנסיה..

s u z a n a

New member
שאלה לי: אני בת 30 ומפקידה לפנסיה..

למבטחים דרך תלוש...5.5% ו 12% אומרים שכשיגיע תורי לפנסיה כבר לא ישאר כסף בשבילנו.. מלחיץ לא?
 

דן ארז

New member
לא לעולם חוסן

לצערי יש תמיד חשש לכספים עתידיים, אולם יש לשמור על פרופורציות נכונות. קרנות הפנסיה החדשות - אלו שנפתחו אחרי 1/95 ואני משום מה מחברה בקרן כזו, מאוזנות אקטוארית. הכוונה שהפיקוח באוצר רצה לוודא כי חשבונו של כל עמית בקרן יהיה מובטח הן באופן אישי והן באופן קיבוצי. זאת הסיבה שזכויות העמיתים בקרנות "הורעו" במידת מה עכשיו היות, שתוכלת החיים שלנו התארכה. לכן על פי תקנות הקרן נקבל יותר שנים אולם פחות בכל חודש. לסיכום, ממשלת ישראל התחייבה לתת אגרות חוב יעודיות ורשת ביטחון לעמיתי הקרנות. אבל... גם ממשלות (ויש אומרים..במיוחד ממשלות) לא תמיד עומדות בהבטחתן.
 

s u z a n a

New member
ובמילים פשוטות..אם הצטרפתי לאחר..

95 ל"מבטחים" כרגע לפחות לא נשקפת סכנה כזאת? הבנתי נכון?
 

avielss

New member
מענין למה האינטואיציה שלי אומרת

שאת הגרעון של הקרנות הישנות (60 מיליארד שקל..פינטס ) יקחו מהקרנות החדשות או לחלופין.ידוע שקרנות הפנסיה הן תקנוניות כלומר תנאהן יכולים להשתנות (בניגוד לחברות ביטוח...) ומי אמר שלא ישנו את התקנון כך שתוכלי לצאת לפנסיה רק בגיל 70? או כמו שגברת סמט מצוטטת כאומרת "קרנות הפנסיה בעולם כבר התמוטטו"
 

bacs

New member
עוד יותר מענין

מועיל להבדיל בין קרנות הפנסיה הותיקות שהפסיקו לקלוט חברים חדשים בתום שנת 1994, וקרנות הפנסיה החדשות שהתחילו לצרף מבוטחים חדשים משנת 1995. הקרנות הותיקות טעונות בגירונות. הקרנות החדשות מנוהלות אחרת בפיקוח של משרד האוצר. אפשר לעקוף את החשש לגבי העברת חובות מקרן ותיקה לקרן חדשה דרך הצטרפות לקרן חדשה שלא קשורה לקרן ותיקיה גירעונית. לתשומת לבך, קרנות הפנסיה החדשות לא יכולות לשנות את התקנון (שקובעות את תנאי הזכויות) אלא לפי אישור של משרד האוצר. משרד האוצר כן יאפשר הפחתת הזכויות במידת הצורך כמו העלת תוחלת החיים או הפחתה בתשואת ההשקעות. במידה של העלת תוכלת החיים: קרנות הפנסיה יצטרכו לשנות ההתקנון כדי להפחית את נוסחאות הזכויות אך ללא שינו ב"ערך" של הזכויות. זה בפיקוח ואיושר של המפקח על הביטוח במשרד האוצר. חברות הביטוח ימשיכו לשלם את הקופות הצבורות לכל פוליסה ללא שינוי (כלומר, אותו ערך) אך מקדם ההמרה לגמלה חודשית י(בעת הפרישה) וחמר כמו השינוי שבוצע ביוני 2001. במידה שהתשואות מופחתות: הצבירה בפוליסת ביטוח תשקף את השינוי באופן מיידי ללא פיקוח או דיווח. בכבוד רב מוריס
 
למעלה