שאלה למנהלות - ילד מכה בקבוצת מפגש

שאלה למנהלות - ילד מכה בקבוצת מפגש

שלום לכל מנהלות קבוצות המפגש. רציתי להתייעץ עמכן בדילמה שנתקלתי בה השבוע. בקבוצת המפגש שלנו ילד בגיל של הבת שלי (הם נולדו בהפרש של יום וכיום שניהם כמעט בני שלוש) שכמעט בכל פגישה יש איתו איזה שהוא מקרה לא נעים -לא לכל אורך הפגישה, הם יכולים לשחק יפה במשך שעה ואז פתאום הוא צובט את הבת שלי חזק, דוחף אותה, והשבוע זה הגיע לשיא חדש ומוגזם כשהוא פשוט קפץ עליה בזמן שהיא שכבה על הרצפה. אני מציינת זאת כי יש עוד שלושה ילדים בגילם בקבוצה והוא לא נטפל אליהם עד כמה שראיתי והיחסים של בתי עם האחרים הם לא כאלה, היא ילדה מאוד חברותית ומסתדרת איתם וגם איתו (מהצד שלה). מבחינת הילדים אחרי שמפרידים הכל בסדר והאמא של הילד מספרת שהוא מדבר על הבת שלי בבית ומחכה להיפגש איתה. האמא של הילד היא חברה שלי ובחורה מקסימה אך אני מאוד מוטרדת מן המצב השורר. מה אתן הייתן עושות במצב כזה?
 

טלישפ

New member
../images/Emo91.gifהערה והארה

שלום רב, ראשית זה לא נדיר ולא יוצא דופן שאולי הוא רוצה את תשומת לב הבת שלך וזוהי דרכו, שנית בזמן שהוא עושה את זה אולי תנחי את הבת שלך שבמידה והוא מציק לה שהיא לא תתייחס אליו ורק כשהוא יתנהג יפה יקבל שוב את תשומת ליבה, וכך אולי יבין ואף ירגיש שאין מקום להתנהגות כזו. לדעתי, אם תעשו מזה סיפור הוא מקבל תשומת לב וזה מלכתחילה מה שהוא רצה. מקווה שעזרתי ואולי אף הארתי נקודה טלי
 
זה לא מצב שמאפשר "התעלמות"

סליחה, אולי לא הייתי ברורה. איך בדיוק היא אמורה להתעלם כאשר ילד תופס לה את הלחי בצביטה שלא מרפה במשך דקה, או כשהיא שוכבת על הרצפה והוא קופץ עליה? מה זה בדיוק להתעלם במקרה הזה? איך בדיוק אני אמורה להתעלם מאלימות מהסוג הזה? ילד שרוצה יחס יקבל יחס, אולי לא מהסוג שהוא רוצה, אך התעלמות לדעתי לא רלוונטית כשהוא עושה משהו שמהווה פגיעה במישהו אחר. לעבור לסדר היום על פגיעה בילדים אחרים זה נראה לי שולח מסר שזה בסדר לפגוע. חוץ מזה גם הצד הנפגע זכאי להגנה מפני מישהו שפוגע בו, יהיו מטרותיו אשר יהיו.
 
אולי הוא מבטא תסכול

גם בקבוצה שלנו זה קורה. מהסתכלות מהצד תמיד נראה שהילד שבוחרים לכנות "מכה" משתמש בידיים כשהוא לא מצליח לבטא את עצמו. ישנו איזה מצבור של תסכולים שאפשר להכיל וכשהמצבור מתמלא הוא בא לידי ביטוי בשימוש בידיים. שווה להסתכל יחד אם זה קורה בסמיכות למשהו. והכי חשוב לא ליצור לבת שלך או לילד תחושה שהמשחק המשותף לא נראה לך, לא לחבל להם ביחסים מניסיון ילדים לומדים להסתדר כשמאפשרים להם.
 
ומה עם ילדים שלא למדו להסתדר?

למה פשוט אי אפשר לדבר עם הילד? לומר לו שאנו שמחים שאהם חברים ומשחקים אבל צביטות והכאבה- זה אסור! וגם לאם הילד , הכל תלוי איך אומרים, אם מסבירים שאתם נורא שמחים שהילדים שלכם חברים ומשחקים יחד ונהדר, אבל בבקשה שתדבר מלב ללב עם בנה שלא יכאיב לבת שלכם, וגם אולי היא תוכל לשאול אותו למה? ומה אפשר לעשות אחרת בזמן שמרגישים צורך לצבוט? אם מכבדים ילדים, הם מבינים יותר ממה שנדמה. מה הילדה הזאת אשמה? מותר לה להרגיש בטוחה במקום שהיא נמצאת ומותר לה לדעת שיחס כזה לא מגיעה לה. הרי גם ההבנה שגופה שייך רק לה ואסור לפגוע בו גם נפגע. היא למען חייה גם חייבת לדעת שיש לה תמיכה של הוריה, שיש לה גב, שיש למי לפנות. לא לעשות רעש גדול ומהומה מזה, אבל גם לא לשנות? מה כל הרעיון בחינוך? בשביל מה יש הורים? איפה אנו חיים ב"בעל זבוב"? אם ההורים לא יגנו , מי יגן? וסליחה על ההתפרצות לפורום. נכנסתי מתוך סקרנות, דפדפתי, והתשובה פה קוממה אותה מאוד, הרגשתי חובה להגיב.
 
למעלה