שאלה למנהל הפורום

יאיר5741

New member
מילה ללא הרדמה

ערב טוב.
לא אכחיש - מילה כואבת. גם זריקה כואבת...
מיד לאחר המילה אני חובש בתחבושת מרוחה במשחה מאלחשת והתינוק נרגע.
אילו חשבתי שמילה אינה אנושית לא הייתי עוסק בה.
יאיר
 

דובי1401

New member


 

costaet

New member
לא הייתי בהרבה בריתות, אבל האחרונה בא נכחתי, ללא הרדמה היה->

פשוט נורא, התינוק בכה כזה בכי שאני לא מסוגל להבין איך אדם נורמלי יכול לגרום לתינוק בן 8 ימים לסבול כל כך, פשוט קורע לב.
כמובן שגם האמא נקרעה מבכי כי לשמוע את בנה סובל כזה סבל זה פשוט לא הגיוני ולא הייתי מאחל לאף אחד.
 

אופירA

New member
מנהל
מקווה שההורים ביררו היטב על מוהל מיומן

ובכל זאת קרה מה שקרה, משום מה.
אם הם לא טרחו להביא לתינוק שלהם מוהל מיומן וטוב, אז מה נזכרו לבכות בברית?
חוץ מזה, אני מצפה מהורים, שיש להם לפחות חצי שנה לחשוב על זה מראש, לשמוע מאנשים שמלו את בניהם, אילו אמצעי הרגעה קיימים. להיות בעניינים, כמו בכל נושא רפואי.
ללמוד על הכדאיות לעטוף לשם הצמדה את רגלי התינוק לאחר הברית, ולא לחכות שהמוהל יעשה זאת (יש מוהלים שלא עושים זאת משום מה).
ללמוד על סוג היין המתאים - הן בריאותית והן מבחינת הרגעה. ללמוד על סוג המוצץ העדיף. תזמון נכון של היין.
ללמוד על האכלה לפני / אחרי - מה כדאי יותר לתינוק, מה טוב לו.
לשמוע מהמוהל לפני הברית על מהלך הברית, כדי לוודא שלא מעכבים את הטיפול בתינוק בגלל "ויכוחים על ברכות". ראיתי דבר כזה, וזה היה הזוי.

לבוא כמה שיותר בעל ניסיון, כמו לפני לידה, כמו לפני כל הליך רפואי, כי גם ברפואה לא אומרים לך כל מה שאתה צריך ויכול לדעת בהליך רפואי, ומסכנים את בריאותך בהיעדר מידע.
 

ה כ ל

New member
פשוט לא "צריך" לחתוך תינוק ללא הרדמה, כדי שצרחות הכאב שלו

"יפתחו שערי שמיים"…
 

ה כ ל

New member
כן..זה מאד "מרגש" לשמוע צרחות כאב של תינוק שנחתך ללא הרדמה..

 

ה כ ל

New member
אני חושב שאם היו שואלים תינוק, ואפשר היה להבין תשובתו

הוא היה אומר שהוא לא מסכים שיחתכו אותו ללא הרדמה.
מצד שני, אולי אני טועה...
פעם עשו לי ניתוח קטן באוזן, ומספר עקירות וטיפולי שורש, ו.. תודה לאל על ההרדמה המקומית.
 

יאיר5741

New member
אני עושה על פי מה שלמדתי וראיתי אצל מוהלים, חלקם רופאים

באמת אי אפשר לשאול תינוק מה היה מעדיף.
בכל אופן אני משתדל מאוד שיכאב לו כמה שפחות.
אני מייחל שתהיה פה אווירה שגם אם לא מסכימים על כל דבר, לא מפקפקים בכוונות הטובות של האחר.
בלי יד קלה על המקלדת.
לילה טוב
יאיר
 
הייתי רוצה ליראות את הגיבורים עוברים את ברית המילה

בשיטת המערב הפרוע. נותנים להם חצי בקבוק ויסקי
השאמא שהוא הרב המקומי מלחש כל מיני לחשושים
ברקע יללות מילחמה של האינדיאנים ואז השאמאן מוריד
את הטומהוק. אופס..
 
חיתוך לשון עושים עד גיל חצי שנה בלי הרדמה

שיטת המערב הפרוע בתוך התרבות הרפואית המערבית
 

Berethor

New member
לפי הרמב"ם, זה כנראה בכוונה נעשה בגיל שהתינוק לא יכול לדבר

כי אם הוא היה יכול לדבר, היה יותר סיכוי שיסרב. בנוסף יש פחות סיכוי שההורים היו מסכימים.
 

ה כ ל

New member
חלילה, אני לא מפקפק לרגע בכוונותיך הטובות

אתה נקרא כמו אדם חכם, אינטיליגנטי ונחמד.
&nbsp
נהפוך הוא, אני פשוט מעלה שאלה שבעיני היא חשובה:
מה יותר חשוב? פרנסתם של המוהלים שאינם רופאים ושאינם יכולים לתת הרדמה מקומית?
או רווחתו של תינוק?
זו שאלה שיש לשאול אותה אם רוצים למנוע סבל מיותר, לא?
וזו גם שאלה שבהחלט אמור להיות לה מקום בפורום שכותרתו - 'ברית מילה', למרות שאולי זה עלול להפריע לך באופן אישי.
&nbsp
אגב, אני לא רופא, ואין לי שום קשר לרופאים או מוהלים מכל סוג וצורה.
אני חושב שאם הייתי נמצא כרגע בנקודת הכרעה, האם למול את בני עם או בלי הרדמה מקומית, ברור שהייתי בוחר בהרדמה.
&nbsp
 

יאיר5741

New member
אין שאלה - רווחתו של התינוק היא החשובה

ואף על פי כן אני מכיר רופאים מוהלים דתיים שאינם מבצעים הרדמה בברית סטנדרטית
 
אתה מוזמן להפנות את האנרגיה שלך בחותכי הלשונות

ללא הרדמה עד גיל חצי שנה
 

אופירA

New member
מנהל
כואב לשמוע תינוקות בוכים

השאלה אם מדובר בסבל מיותר, שנחסך ע"י ההרדמה המקומית.

התינוק בוכה גם לאחר הברית, כשהוא עושה את צרכיו. זה כואב נורא לשמוע. אז אני אעשה לו 3 ימים הרדמה מקומית? לא, כי אני יודעת שזה לא בריא ולא יועיל. עם כל הצער, לחכות 3 ימים עד שזה יחלים יותר בריא, למרות בכיו וכאבו.

המוהלים יודעים שההרדמה יותר בעייתית - גם מבחינת הכאבים - מאשר ללא הרדמה.
הרי מותר עפ"י ההלכה לעשות עם הרדמה מקומית, אז מדוע לא עושים זאת כך? לא בגלל שהמוהלים שאינם רופאים רוצים פרנסה... להיפך - דווקא הרופאים שהם גם מוהלים ונותנים הרדמה מקומית רוצים פרנסה, ולכן הם לוקחים סכומי עתק מההורים על הפעולה הלא נחוצה הזו מבחינה רפואית.
לא עושים זאת כך בגלל שזה בעייתי עפ"י גישתם של רופאים רבים, ולעומת זאת ברית מילה ללא הרדמה אינה בעייתית רפואית.

נכון שיש תקלות, ויש מוהלים פחות מיומנים - אבל ההרדמה אינה הפיתרון לבעיות האלה. אם תינוק צורח נורא בגלל מוהל פחות מיומן, הפיתרון הוא מוהל מיומן יותר ו/או יותר יין במוצץ הבד שנותנים לו (נתנו לו בכלל? ראיתי בריתות שלא נתנו לתינוק מוצץ בד עם יין, והמסכן צרח עד שטבלתי לו את המוצץ ביין ואז הוא נרדם!).
ראיתי המון בריתות שהתינוק כמעט לא בכה. ראיתי בריתות שהתינוק בכלל לא בכה! וראיתי גם שהתינוק בכה מאוד מאוד (ובד"כ גם ראיתי את הסיבה המיותרת לכך...). אז בגלל שראית תינוקות שבכו נורא, אי אפשר לטעון שבבריתות ללא הרדמה התינוק בוכה נורא, וההיפך.

יש בעלי מקצוע שחושבים שההרדמה מיותרת. יש כאלו שחושבים שזה טוב לתת הרדמה מקומית (וכוונותיהם אמיתיות, ולא בשביל הפרנסה). אבל זה לא הופך את המחשבה שלהם לעובדה. העובדה לא תוכרע ע"י ויכוח בין אלו שדעתם כך לאלו שדעתם כך. אני מדברת כמובן על בעלי המקצוע, לא על אנשים כמוני וכמוך, ש"נראה להם הגיוני שהרדמה מקומית לא מכאיבה".
אנחנו לא יכולים להביע עמדה. בעלי המקצוע יכולים, ועדיין, כמו בכל סוגיה רפואית, יהיו דעות לכאן ולכאן, וכולן מקצועיות ורפואיות. אז מה האמת?

האמת היא אלוקית... הוא ברא את התינוק, את האדם, ואת כל אשר בם. הוא ציווה למול.
אלוקים הודיע גם: "בעצב תלדי בנים", וקבע לשם כך פרוצדורה מאוד מכאיבה.
כמובן שמותר עפ"י ההלכה לתת לאשה אפידורל, כדי שהעצב יפחת בהרבה. לא לגמרי, אבל יפחת.
אז למה יש נשים שלא מסכימות? כי האפידורל מסוכן. זה לא נושא פשוט.
למה מאפשרים לאשה ללדת בלי אפידורל רק בגלל שחסר כרגע מרדים? כי יודעים שזו לא סכנת חיים, והידיעה שזה כואב לה נורא לא יכולה לגרום למרדים חסר להופיע. אז למה לא עושים לה הרדמה מקומית בבטן? כי זה לא מועיל. יש דברים שכואבים!
למה אשה שהלידה שלה לא מתקדמת, נותנים לה זריקת זירוז, למרות שכאביה הופכים להיות לזוועה מזעזעת עקב כך (מה שלא קורה בלי ההתערבות הרפואית), ואין שום הרדמה להרגיע את זה? אתה מוכן לזה? השיקול הרפואי הוא שאין ברירה, ויש סכנה לאשה ולעובר. למה לא ניתוח? כי זה יותר מסוכן לדעת הרפואה.
(ואולי אני צריכה לחשוד בקונספירציה, שלרופאים אין סבלנות לחכות ללידה הזו, כי המשמרת מתחלפת, והוא רוצה לזרז? אולי בית החולים רוצה לחסוך זמן אשפוז של האשה הזו? אויש, נו, ברור שהשיקול רפואי - גם כשהוא שגוי. אז לא ברור שהשיקול של הדת אינו בגלל פרנסת המוהלים???)
למה אשה שבאה ללדת עם תינוק במצג עכוז, הרופא מחליט אם היא תלד רגיל או בניתוח? הרגיל הרבה יותר כואב עם כל האפידורל שיש. אז למה הרופא מחליט שיכאב לה? כי יש שיקולים מעבר לכאב. שיקולי בריאות, שיקולי תועלת. וגם כאן הרופאים חלוקים בדעותיהם. אז מה האמת? לא ידוע.

אז כן, יש פרוצדורות רפואיות שלא עושים בהן הרדמה מקומית, כי ההרדמה לא מועילה או כואבת יותר מהפרוצדורה. מה לעשות? זה קיים. אז אם צריך, עושים. אם לא צריך, כמובן שלא עושים.

ואם השיטות הרפואיות חלוקות אם ההרדמה מועילה או לא מועילה, או מטעמי בריאות טוב יותר בלעדיה, אז הרופאים והמוהלים יכולים להתווכח ביניהם, בשימוש במונחים מקצועיים אמיתיים, איזו גישה נכונה יותר. ואם עד היום לא החליטו, סימן שיש חילוקי דעות.
אני ואתה, שחושבים כל אחד בגישה אחרת, לא יכולים להתווכח בינינו ולשכנע אחד את השני בנימוקים כגון "אנושיות" או "האם אתה מוכן שיחתכו לך ללא הרדמה", כי זה לא נימוקים ענייניים, ובפרט כאשר בעלי הנימוקים הענייניים לא הצליחו להכריע!

אי אפשר לחשוב צר, ולחפש קונספירציות, כשמדובר בציבור יהודי ענק (המון מיליונים לאורך אלפי שנים - כולם לא חשבו על זה?), כשמדובר במשרד הבריאות, כשידוע שההלכה מתירה הרדמה מקומית והפחתת כאב, כשמדובר ברופאים רבים מנשוא ודעות רפואיות שונות.
מהבחינה הרפואית הנושא לא פתור ולא חד משמעי.
מהבחינה ההלכתית הנושא פתור וברור, אם כי ההלכה מאפשרת למי שחושב שהוא יודע יותר טוב מאלוקים ומהרב הראשי, להכאיב לתינוק בזריקת הרדמה דווקא, ושלא ירגיש את החיתוך והפריעה.
 
למעלה