שאלה לתלמידי שנה ב' באת"א:

Lady McBeth

New member
שאלה לתלמידי שנה ב' באת"א:

עד כמה ההבדל משנה א' גדול מבחינת השעות ומבחינת תדירות העבודות? האם כל הקורסים הם קורסי בחירה, או שיש קורסי חובה מסויימים? אני רוצה להתחיל לעבוד שנה הבאה ולדעת פחות או יותר אם המערכת תוכל להשתלב...
 

BlackUnicorn

New member
אה ויש את זו, שהייתה שלי בבידינג הראשון והשני

אבל החלטתי לוותר על גרוס בבינלאומי בסופו של דבר בבידינג השלישי והצלחתי להחליף את הקורס של הימי ואווירי במציאות משפטית מול מציאות פסיכולוגית (קורס מגניב במיוחד למי שמתעניין).
 

silverhawk

New member
תודה רבה לך!

מעניין לראות שיש אפשרות להגיע לימים פנויים לחלוטין בשנה א', לא הייתי מודע לזה.
 

BlackUnicorn

New member
שים לב - זה של שנה ב'. בשנה א' לא היו

לי ימים פנויים, יש מערכות קבועות ומסלולים קבועים שאפשר לבחור מתוכם, לא ניתן להרכיב מערכת משלך.
 

BlackUnicorn

New member
במקרה הכינותי מראש..

סתם, חפרתי ומצאתי לך... מה לא עושים כדי שלא לסיים את העבודה בתאגידים :/
 

silverhawk

New member
אח, איזו נשמה טהורה את!

אבל אח"כ אל תשלחי בי את המרצה, אה?
 

Scarlight

New member
בסמסטר הזה יש לי שני ימים חופשיים

אני לומד שני-שלישי-רביעי וזהו. בסמסטר הקודם למדתי גם בחמישי.
 

Scarlight

New member
הממ

יום שני - 8:30-12:30 יום שלישי - 9:15-13:45 יום רביעי - 8:45-11:45, 13:15-15:45
 

pishpesh1

New member
היי

ובכן, יש לנו מערכות שעות זהות..... מן הסתם גם לומדים יחד... מי אתה :) ?
 

Scarlight

New member
לא שנה ב

אבל חוץ מקורסי המטא (בהנחה שנשאר לך לפחות אחד) אין יותר קורסי חובה.
 

sacrament

New member
אז ככה...

בשנה ב' יש ירידת מתח כללית מכמה סיבות... יש לך עצמאות מלאה בבחירת הקורסים בשנה ב' (למעט מטא משפטי שחייבים לקחת, וגם בו כמובן יש בחירה). הרוב לוקחים בשנה זו את השילוש הקדוש- מנהלי, תאגידים, קניין- כי זה מהווה דרישות קדם להרבה קורסים ולהתמחויות. כאמור, יש עצמאות מלאה בבחירת כמות הקורסים והשעות כל עוד את עומדת בדרישות מקדימות. זה אומר שאת יכולה לקחת קורסים שאין בהם כלל עבודות, או שיש בהם עבודה אחת/שתיים. מה שכן- שימי לב שבקורסים שאין בהם עבודות לרוב יש בחנים, שעלולים להיות יותר גרועים/מעצבנים/מלחיצים מעבודות או עבודה אחת גדולה (למשל תורת המוסר...גררר...). מצד שני, זה גורם לקרוא את החומר. בשנה א' היו לי כ-35 עבודות בגלל שהיו קורסי חובה שנתיים של הרבה נ"ז ומותר לתת עבודה על כל נ"ז- אז כולם איכשהו ניצלו את זה. זה אומר בערך 1-3 עבודות לשבוע. בשנה ב' |זיקוקי דינור| שבה אני מצויה כרגע יש לי מקסימום שעות במערכת (42 נ"ז), ובסך הכל הכנתי עד כה 8 עבודות והם נגמרו לי לפני חודש וחצי. אז אם תארגני מערכת ידידותית עם פחות שעות יכול לצאת לך אפילו פחות. מה שמעצבן באת"א מבחינת אנשים עובדים זה שקורסי חטיבה שניה נמצאים תמיד בבוקר (בין 9 ל-12 ובין 12 ל-3)- בשעות שבד"כ עובדים, וחטיבה שלישית תקועים בצהריים המאוחרים ובערב. כלומר, קשה ליצור רצף של יום לימודים או יום עבודה. לי למשל יש 3 ימים במערכת שאני באה כל יום לקורס אחד מ-9 עד 12, וזה טיפשי כי יכלו פשוט לעשות אותם ברציפות ולרכז אותם. קיצר...הרבה יותר קל לעבוד בשנה ב', הן מבחינת מערכת והן מבחינת לחץ עבודות. קחי בחשבון שלא כדאי להתחייב על שעות כל עוד את לא זוכה בבידינג במערכת שרצית.
 

Lady McBeth

New member
מה לגבי ימי חופש? אפשרי?

הסמסטר הזה היה לי יום חופש ביום שני, גם ממשפטים וגם מניהול... עד כמה זה ריאלי בשנה ב'? (אגב, את לומדת לעוד תואר?) ותודה על התשובה המפורטת כמובן. :)
 

BlackUnicorn

New member
אצלי בסמסטר א' לא למדתי ביום א', וסמסטר

ב' יש לי ימים א' ו- ד' חופשיים לגמרי כשיום ג' מ- 12 חופשי לגמרי... :) אז כן - זה אפשרי.... מצד שני, אני לא למדתי 2 חוגים אלא רק משפטים.
 

Lady McBeth

New member
הדבר הטוב בניהול הוא הגמישות של השעות

לכל קורס בחירה יש בממוצע 2 קבוצות שמתפרשות בימים ובשעות שונים לגמרי, כך שזה מאוד עוזר, בנייגוד למשפטים למשל, כמו שציינה SACRAMENT, שהשעות מאוד קבועות יחסית.
 
למעלה