שאלה מאותגרת צפונית לארהב

justme2002

New member
שאלה מאותגרת צפונית לארהב

קראתי את סיכויינו הישראלי הפשוט בוגר 12 שנות לימוד ובוגר BA (ולא עוסק בתחום היי-טק) להגר קלושים עד כדי גיחוך... 199 - ישראלים ב 2001 ואף פחות בשנים קודמות קיבלו אישורי כניסה אל מול עשרות אלפי הבקשות? לצערי בואו נודה בפשטות ובאכזבה עצומה שארצות הברית ארץ המהגרים החליטה לסגור את השערים. לא מהיום לא מאתמול. אבל ביתר שאת עכשיו. לדעתי "ארהב" של תחילת המאה הזאת היא קנדה כלומר עדיין קנדה פשוט כי לארה"ב ייקח זמן "לעקל" את 30,000,000 ההיספאנים ועוד מאות אלפים מרוסיה וממזרח אירופה שהגרו לארה"ב ב-2 עשורים האחרונים. אגב בצדק מסויים לצערי, בואו נודה מדינה שקלטה מספר כזה המוני באמת יכולה לקחת את הזכות ולסגור את השערים. האם מישהו (כמוני אגב) חולם אמריקה, אבל מתחיל לחשוב ברצינות על התשתית הקנדית בתור בור מוחלט בענייני קנדה אשמח אם מישהו יוכל לכתוב לי כמה מונה אוכלוסיית קנדה? האם זאת מדינה בעלת אוריינצטיה צרפתית (טפו..חרא של עם) או אנגלו-סקסית ובכלל האם למישהו יש פרטים על קנדה? האם הערים הגדולות הן במזרח? במערב? תודה על כל התייחסות!!
 

guypele

New member
מידע כללי...

1. אוכ´ קנדה מונה כ-30 מיליון. רובה המוחלט מתרכז באיזור הגבול עם אר"הב בעיקר בגלל שצפונה יותר קר רצח, ובאופו כללי זו מדינה קרה. בקנדה ישנו ריבוי טבעי שלילי, כך שבשנים האחרונות ועד עכשיו למיטב ידיעתי המדינה מעודדת הגירה של אנשים צעירים ומשכילים. 2. האוריאנטציה בגדול היא אנגלו-סאקסית, אך המדינה מחולקת למחוזות ומחוז קוויבק (ובו העיר הגדולה מונטריאול) הוא צרפתי באופיו. 3. הערים הגדולות בהן מדברים אנגלית הן וונקובר בחוף המערבי (קרוב לסיאטל מהצד האמריקאי של הגבול) וטורונטו (בצד המזרחי יותר, קרוב יותר לדטריוט). 4. קנדה לדעת רבים נקיה, אנושית, זולה ויפה יותר מאר"הב. זו מדינה מאוד מתקדמת מבחינה משפטית ושלא כמו באר"הב לא זורקים את השכבות החלשות לכלבים... 5. לקנדה יש שיטה ברורה להענקת רשיון להגר לפי מס´ פקטורים: גיל(כמה שיותר צעיר), השכלה (עדיף תואר שני ומעלה), מקצוע מסוים (מבוקש - רוקחות, פסיכולוגים, מרצים למדע המדינה, אנתרופולוגים, רופאים ואחיות ועוד...), האם יש מכרים-קרובים בקנדה, שליטה בשפה האנגלית וכו´. לך תברר בשגרירות קנדה והם יגידו לך אם יש לך סיכוי... 6. אמריקאים תסלח לי הם עם לא משהו והם גם לא סובלים את קנדה (מה שכבר מעניק לה לפחות אצלי כמה וכמה נק´)... 7. בטורונטו יש כבר ה-מון ישראלים, שמזמן גילו את יתרונותיה. כל שאלה נוספת תרגיש חופשי (עדיף לשלוח מסר בתפוז)...
 

ayool

New member
שלום

אני מקוה שעדי תסלח לי..... מנהלת פורום ישראלים בחו"ל בוואלה חיה בטורונטו כבר המון שנים. אולי תוכל להעזר בה
 
כמה הערות

קודם כל שלום ובהצלחה. שנית, ההודעה הזאת לא שייכת לפורום הזה, כיוון שהוא עוסק בארה"ב בלבד ולא בקנדה, ואני מציעה להעביר את הדיון לפורום ישאלים בחו"ל השכן, שם יש כמה קנדים שודאי ישמחו לסייע. היות וכבר קיבלת תשובה לא אמחק את ההודעה. בכל אופן יש לך טעות "קלה" - מספר הישראלים שזכו בהגרלת הגרין קארד הוא 199. אלפי אחרים חיים כאן על ויזות לא-מהגרים אחרות באופן קבוע יותר או פחות ועוד כמה אלפים מחזיקים אזרחות או גרין קארד מטעם עבודה, משפחה, לימודים וכו´. ישנן דרכים רבות מאוד מלבד הגרלת הגרין קארד לחיות בארה"ב. ארה"ב לא סגרה את שעריה למהגרים, למען האמת חוקי ההגירה לא השתנו כבר שנים ארוכות. ארה"ב הקשיחה את מדיניות הטיפול שלה במבקרים לא חוקיים ובתיירים, וכן בהענקת ויזות, לאחר אירועי ה-11 בספטמבר, ולכן קשה יותר לישראלים היום לקבל ויזת תייר, כיוון שריכוז הישראלים ששהו ועבדו באופן בלתי חוקי בארה"ב היה בין הגדולים ביותר מכל המדינות... ולכן אנחנו ב"סיכון גבוה" מבחינת שירותי ההגירה.
 
למעלה