שאלה... מה הייתם עושים אם...

מצב
הנושא נעול.
שאלה... מה הייתם עושים אם...
מקרה שקרה לי. עליתי על קו 47 מקינג ג'ורג' בת"א על מנת לרדת באבן גבירול בסמוך למגדל המאה. [קו 47 נוסע מכרמלית- ת"א עד רעננה] כאמור, אני יודע שיש תחנה בסמוך למגדל המאה ולכן עליתי על קו זה כדי לרדת שם. כשצלצלתי בפעמון על מנת לרדת, הנהג לא פתח לי את הדלת בטענה שזה שעה של קו מהיר לרעננה ולא מאסף, ולכן אין לו פה תחנת ירידה, התחנת ירידה הבאה זה ברכבת האוניברסיטה שעל דרך רוקח. אמרתי לנהג שלא ידעתי זאת כי בד"כ לא יוצא לי להיתקל בקו הזה בשעות שהוא עושה "קו מהיר", ושאני חייב לרדת פה כי בסופו של דבר מה אני אעשה עכשיו על דרך רוקח סתם? שזה מרחק עצום קדימה והמון דרך. הנהג טוען כי כשעליתי לאוטובוס הוא אמר את זה, וכי היו לי אוזניות מוזיקה באוזניים ולא שמעתי. וזה שקר, משום שכשעליתי לאוטובוס, שמתי רגע HOLD במוזיקה, והייתי קשוב לרחשי הסביבה והנהג לא אמר דבר - אבל לך תוכיח עכשיו מי צודק. בקיצור, החלטתי לזרום איתו ולתת לו להיות צודק. אז אמרתי לו בשפה הכי פשוטה - "נהג, אוקיי, אולי לא שמעתי אותך, טעיתי, קורה, אני בנאדם בדיוק כמוך.. יצא שטעיתי, לא תוכל להוריד אותי באחת מהתחנות פה ברחוב ושאני ארד וזהו? מה הקטע לעשות לי עכשיו דווקא ולתת לי לרדת כ"כ רחוק מהיעד שאני צריך להגיע ולגרום לי להיות מטורטר ולחזור חזרה אחורה עם אוטובוס נוסף סתם? זה לא שזה מזיק לך להוריד אותי פה.. כולה שניה יורד והייתי פה.. תיהיה קצת אנושי..." יש לציין שדיברתי אליו הכי בסימפטיות שיש. והוא פשוט השיב לי בזלזול ובטון רגזני שזה בעיה שלי ושהוא לא יכול לעצור לי ושאני ארד ברוקח. החלטתי שלהתווכח איתו כרגע זה לא יועיל לי, ובטח גם לא לו. ופשוט עזבתי אותו ונאלצתי בהחלט לרדת ברוקח ולנסוע חזרה לאבן גבירול. אבל מה? לא ממש ויתרתי, רשמתי לי את מס' לוחית הרישוי של האוטובוס, ואת מס' הבר-קוד של האוטובוס שרשום בתקרה מעל הדלת הקידמית - והחלטתי שאני רוצה להתלונן על הנהג הזה. אני בהחלט יכול לומר לכם בכנות שהרגשתי מושפל, הרגשתי רע, והרגשתי שאני סתם הייתי לרגע נתון למצב רוח אכזרי ומתעלל ומתוסכל של נהג שהחליט פשוט לעשות לי דווקא. ולא מדובר פה כרגע על חוקי עבודתו, הוראות או איך שלא תקראו לזה. תכלס, אם באמת הוא היה רוצה והוא היה מעט אנושי, הוא היה מוריד אותי בתחנה כלשהי שיש ברחוב [ובאבן גבירול יש מלא תחנות אוטובוס לאורך כל הרחוב] וחוסך לי ולו ויכוחון שהתפתח שם. אני שוקל להתלונן. יש בידיי מספיק פרטים אני חושב. לדעתכם, האם יש לי עילה לתלונה? אני צודק? הוא צודק? שנינו כן? שנינו לא? עד כמה הולכים להתייחס לתלונה שלי בכלל לדעתכם? זה לא שאני מחפש שיתנו לנהג בראש עכשיו כן? אלא שסה"כ יעמידו אותו בטעותו ושיפנים שבירוקרטיה זה לאנשים טיפשים. וששירות לקוחות מעל הכל, זה אנושיות מעבר לבירוקרטיה. אני בטוח ש 90% מהאנשים פה עובדים בעבודה של שירות לקוחות כזה או אחר, ושלא פעם יצא לכם להקל ראש על מנת לצאת אנושי עם הלקוח ולא ללכת לפי הספר שיוצר לכם מראה של אנשים רעים ומקובעים. נכון? נכון. בסופו של דבר, מה עליי לעשות?
 

846

Active member
שאלה... מה הייתם עושים אם...
מקרה שקרה לי. עליתי על קו 47 מקינג ג'ורג' בת"א על מנת לרדת באבן גבירול בסמוך למגדל המאה. [קו 47 נוסע מכרמלית- ת"א עד רעננה] כאמור, אני יודע שיש תחנה בסמוך למגדל המאה ולכן עליתי על קו זה כדי לרדת שם. כשצלצלתי בפעמון על מנת לרדת, הנהג לא פתח לי את הדלת בטענה שזה שעה של קו מהיר לרעננה ולא מאסף, ולכן אין לו פה תחנת ירידה, התחנת ירידה הבאה זה ברכבת האוניברסיטה שעל דרך רוקח. אמרתי לנהג שלא ידעתי זאת כי בד"כ לא יוצא לי להיתקל בקו הזה בשעות שהוא עושה "קו מהיר", ושאני חייב לרדת פה כי בסופו של דבר מה אני אעשה עכשיו על דרך רוקח סתם? שזה מרחק עצום קדימה והמון דרך. הנהג טוען כי כשעליתי לאוטובוס הוא אמר את זה, וכי היו לי אוזניות מוזיקה באוזניים ולא שמעתי. וזה שקר, משום שכשעליתי לאוטובוס, שמתי רגע HOLD במוזיקה, והייתי קשוב לרחשי הסביבה והנהג לא אמר דבר - אבל לך תוכיח עכשיו מי צודק. בקיצור, החלטתי לזרום איתו ולתת לו להיות צודק. אז אמרתי לו בשפה הכי פשוטה - "נהג, אוקיי, אולי לא שמעתי אותך, טעיתי, קורה, אני בנאדם בדיוק כמוך.. יצא שטעיתי, לא תוכל להוריד אותי באחת מהתחנות פה ברחוב ושאני ארד וזהו? מה הקטע לעשות לי עכשיו דווקא ולתת לי לרדת כ"כ רחוק מהיעד שאני צריך להגיע ולגרום לי להיות מטורטר ולחזור חזרה אחורה עם אוטובוס נוסף סתם? זה לא שזה מזיק לך להוריד אותי פה.. כולה שניה יורד והייתי פה.. תיהיה קצת אנושי..." יש לציין שדיברתי אליו הכי בסימפטיות שיש. והוא פשוט השיב לי בזלזול ובטון רגזני שזה בעיה שלי ושהוא לא יכול לעצור לי ושאני ארד ברוקח. החלטתי שלהתווכח איתו כרגע זה לא יועיל לי, ובטח גם לא לו. ופשוט עזבתי אותו ונאלצתי בהחלט לרדת ברוקח ולנסוע חזרה לאבן גבירול. אבל מה? לא ממש ויתרתי, רשמתי לי את מס' לוחית הרישוי של האוטובוס, ואת מס' הבר-קוד של האוטובוס שרשום בתקרה מעל הדלת הקידמית - והחלטתי שאני רוצה להתלונן על הנהג הזה. אני בהחלט יכול לומר לכם בכנות שהרגשתי מושפל, הרגשתי רע, והרגשתי שאני סתם הייתי לרגע נתון למצב רוח אכזרי ומתעלל ומתוסכל של נהג שהחליט פשוט לעשות לי דווקא. ולא מדובר פה כרגע על חוקי עבודתו, הוראות או איך שלא תקראו לזה. תכלס, אם באמת הוא היה רוצה והוא היה מעט אנושי, הוא היה מוריד אותי בתחנה כלשהי שיש ברחוב [ובאבן גבירול יש מלא תחנות אוטובוס לאורך כל הרחוב] וחוסך לי ולו ויכוחון שהתפתח שם. אני שוקל להתלונן. יש בידיי מספיק פרטים אני חושב. לדעתכם, האם יש לי עילה לתלונה? אני צודק? הוא צודק? שנינו כן? שנינו לא? עד כמה הולכים להתייחס לתלונה שלי בכלל לדעתכם? זה לא שאני מחפש שיתנו לנהג בראש עכשיו כן? אלא שסה"כ יעמידו אותו בטעותו ושיפנים שבירוקרטיה זה לאנשים טיפשים. וששירות לקוחות מעל הכל, זה אנושיות מעבר לבירוקרטיה. אני בטוח ש 90% מהאנשים פה עובדים בעבודה של שירות לקוחות כזה או אחר, ושלא פעם יצא לכם להקל ראש על מנת לצאת אנושי עם הלקוח ולא ללכת לפי הספר שיוצר לכם מראה של אנשים רעים ומקובעים. נכון? נכון. בסופו של דבר, מה עליי לעשות?
אם יושב באוטובוס מבקר סמוי
או עומד באחת מהתחנות בדרך ורואה את הנהג מוריד אותך בתחנה שלא ע"פ תדריך הנהג לקו ולא ע"פ רשימת התחנות, הנהג צפוי לקנס של 500 ש"ח ממשרד התחבורה. הנהג פעל כשורה בדיוק ע"פ רשיון הקו, אם מגיע דו"ח ממשרד התחבורה אחרי חודש או חודשיים, אין לנהג שום דרך להוכיח שהוא הוריד אותך בגלל שטעית והוא רצה להיות נחמד ולבוא לקראתך.
 

846

Active member
אם יושב באוטובוס מבקר סמוי
או עומד באחת מהתחנות בדרך ורואה את הנהג מוריד אותך בתחנה שלא ע"פ תדריך הנהג לקו ולא ע"פ רשימת התחנות, הנהג צפוי לקנס של 500 ש"ח ממשרד התחבורה. הנהג פעל כשורה בדיוק ע"פ רשיון הקו, אם מגיע דו"ח ממשרד התחבורה אחרי חודש או חודשיים, אין לנהג שום דרך להוכיח שהוא הוריד אותך בגלל שטעית והוא רצה להיות נחמד ולבוא לקראתך.
מבקר סמוי מטעם משרד התחבורה.
 
אם יושב באוטובוס מבקר סמוי
או עומד באחת מהתחנות בדרך ורואה את הנהג מוריד אותך בתחנה שלא ע"פ תדריך הנהג לקו ולא ע"פ רשימת התחנות, הנהג צפוי לקנס של 500 ש"ח ממשרד התחבורה. הנהג פעל כשורה בדיוק ע"פ רשיון הקו, אם מגיע דו"ח ממשרד התחבורה אחרי חודש או חודשיים, אין לנהג שום דרך להוכיח שהוא הוריד אותך בגלל שטעית והוא רצה להיות נחמד ולבוא לקראתך.
אם היו רושמים על האוטובוס שמדובר בחלופה מהירה
או משנים לו מספר הקו כל הדבר המגוחך הזה היה נמנע.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
אם היו רושמים על האוטובוס שמדובר בחלופה מהירה
או משנים לו מספר הקו כל הדבר המגוחך הזה היה נמנע.

עד היום אני לא מבין את הקטע ההזוי בתל אביב שלכל קו יש 700 מסלולים נפרדים וכל נסיעה הופכת לרכבת הפתעות.
 

ארזS

New member

עד היום אני לא מבין את הקטע ההזוי בתל אביב שלכל קו יש 700 מסלולים נפרדים וכל נסיעה הופכת לרכבת הפתעות.
על מה אתה מדבר ? [כולל תגובה לעוד כמה בשרשור]
לקו 47 אין בכלל חלופות. זה קו שמוגדר כקו מהיר מאז יומו הראשון והוא נוסע בתדירות פחותה מאשר קו 48 שאינו מהיר ושקולט ופולט נוסעים בכל תחנה ותחנה. תמיד ראיתי בתחנות של 47 שילוט ברור כדלהלן: מרעננה לתל אביב הופיע "הורדה החל מהכפר הירוק" [ובהמשך זה שונה ל: :הורדה החל ממרכז רמת השרון]. מתל אביב לרעננה הופיע בכל התחנות הכיתוב "מהיר, הורדה החל מגני התערוכה". אבל אנשים לא טורחים להרים ת'ראש לשילוט. וחוץ מזה... הרוני הזה לא טורח כלל להגיב אחרי שהגבתי לו אמש וגם אחרי ההתראה שלך. כנראה שהבין שעדיף לו לשבת בשקט בפינה...
 

svety

New member
על מה אתה מדבר ? [כולל תגובה לעוד כמה בשרשור]
לקו 47 אין בכלל חלופות. זה קו שמוגדר כקו מהיר מאז יומו הראשון והוא נוסע בתדירות פחותה מאשר קו 48 שאינו מהיר ושקולט ופולט נוסעים בכל תחנה ותחנה. תמיד ראיתי בתחנות של 47 שילוט ברור כדלהלן: מרעננה לתל אביב הופיע "הורדה החל מהכפר הירוק" [ובהמשך זה שונה ל: :הורדה החל ממרכז רמת השרון]. מתל אביב לרעננה הופיע בכל התחנות הכיתוב "מהיר, הורדה החל מגני התערוכה". אבל אנשים לא טורחים להרים ת'ראש לשילוט. וחוץ מזה... הרוני הזה לא טורח כלל להגיב אחרי שהגבתי לו אמש וגם אחרי ההתראה שלך. כנראה שהבין שעדיף לו לשבת בשקט בפינה...
זה לא מופיע בכל התחנות בת"א.

יש בת"א לפחות שתי תחנות לכיוון רעננה שזה לא מופיע בהן...
 

alantan

New member
שאלה... מה הייתם עושים אם...
מקרה שקרה לי. עליתי על קו 47 מקינג ג'ורג' בת"א על מנת לרדת באבן גבירול בסמוך למגדל המאה. [קו 47 נוסע מכרמלית- ת"א עד רעננה] כאמור, אני יודע שיש תחנה בסמוך למגדל המאה ולכן עליתי על קו זה כדי לרדת שם. כשצלצלתי בפעמון על מנת לרדת, הנהג לא פתח לי את הדלת בטענה שזה שעה של קו מהיר לרעננה ולא מאסף, ולכן אין לו פה תחנת ירידה, התחנת ירידה הבאה זה ברכבת האוניברסיטה שעל דרך רוקח. אמרתי לנהג שלא ידעתי זאת כי בד"כ לא יוצא לי להיתקל בקו הזה בשעות שהוא עושה "קו מהיר", ושאני חייב לרדת פה כי בסופו של דבר מה אני אעשה עכשיו על דרך רוקח סתם? שזה מרחק עצום קדימה והמון דרך. הנהג טוען כי כשעליתי לאוטובוס הוא אמר את זה, וכי היו לי אוזניות מוזיקה באוזניים ולא שמעתי. וזה שקר, משום שכשעליתי לאוטובוס, שמתי רגע HOLD במוזיקה, והייתי קשוב לרחשי הסביבה והנהג לא אמר דבר - אבל לך תוכיח עכשיו מי צודק. בקיצור, החלטתי לזרום איתו ולתת לו להיות צודק. אז אמרתי לו בשפה הכי פשוטה - "נהג, אוקיי, אולי לא שמעתי אותך, טעיתי, קורה, אני בנאדם בדיוק כמוך.. יצא שטעיתי, לא תוכל להוריד אותי באחת מהתחנות פה ברחוב ושאני ארד וזהו? מה הקטע לעשות לי עכשיו דווקא ולתת לי לרדת כ"כ רחוק מהיעד שאני צריך להגיע ולגרום לי להיות מטורטר ולחזור חזרה אחורה עם אוטובוס נוסף סתם? זה לא שזה מזיק לך להוריד אותי פה.. כולה שניה יורד והייתי פה.. תיהיה קצת אנושי..." יש לציין שדיברתי אליו הכי בסימפטיות שיש. והוא פשוט השיב לי בזלזול ובטון רגזני שזה בעיה שלי ושהוא לא יכול לעצור לי ושאני ארד ברוקח. החלטתי שלהתווכח איתו כרגע זה לא יועיל לי, ובטח גם לא לו. ופשוט עזבתי אותו ונאלצתי בהחלט לרדת ברוקח ולנסוע חזרה לאבן גבירול. אבל מה? לא ממש ויתרתי, רשמתי לי את מס' לוחית הרישוי של האוטובוס, ואת מס' הבר-קוד של האוטובוס שרשום בתקרה מעל הדלת הקידמית - והחלטתי שאני רוצה להתלונן על הנהג הזה. אני בהחלט יכול לומר לכם בכנות שהרגשתי מושפל, הרגשתי רע, והרגשתי שאני סתם הייתי לרגע נתון למצב רוח אכזרי ומתעלל ומתוסכל של נהג שהחליט פשוט לעשות לי דווקא. ולא מדובר פה כרגע על חוקי עבודתו, הוראות או איך שלא תקראו לזה. תכלס, אם באמת הוא היה רוצה והוא היה מעט אנושי, הוא היה מוריד אותי בתחנה כלשהי שיש ברחוב [ובאבן גבירול יש מלא תחנות אוטובוס לאורך כל הרחוב] וחוסך לי ולו ויכוחון שהתפתח שם. אני שוקל להתלונן. יש בידיי מספיק פרטים אני חושב. לדעתכם, האם יש לי עילה לתלונה? אני צודק? הוא צודק? שנינו כן? שנינו לא? עד כמה הולכים להתייחס לתלונה שלי בכלל לדעתכם? זה לא שאני מחפש שיתנו לנהג בראש עכשיו כן? אלא שסה"כ יעמידו אותו בטעותו ושיפנים שבירוקרטיה זה לאנשים טיפשים. וששירות לקוחות מעל הכל, זה אנושיות מעבר לבירוקרטיה. אני בטוח ש 90% מהאנשים פה עובדים בעבודה של שירות לקוחות כזה או אחר, ושלא פעם יצא לכם להקל ראש על מנת לצאת אנושי עם הלקוח ולא ללכת לפי הספר שיוצר לכם מראה של אנשים רעים ומקובעים. נכון? נכון. בסופו של דבר, מה עליי לעשות?
מה לעשות, מדובר במדיניות טיפשית של משרד
התחבורה. מערכת מסואבת של חוקים דרקוניים לגבי תחנות עליה וירידה, והנהג והנוסע המצוי צריכים להתמצאות במטריצה של תחנות מוצא ויעד שמותרת הנסיעה ביניהם. הפתרון היה צריך להיות פשוט - לקחת פרמיה כספית על נסיעה בקווים מהירים כך שנסיעה תעלה למשל מחיר מינימום של 8.90. מי שרוצה לנסוע נסיעה עירונית ביוקר יוכל לעשות זאת, אך יהיו מעטים כאלה. צריך רק לחשוב מה עושים עם כרטיסי המנוי...
 

mister K

New member
מה לעשות, מדובר במדיניות טיפשית של משרד
התחבורה. מערכת מסואבת של חוקים דרקוניים לגבי תחנות עליה וירידה, והנהג והנוסע המצוי צריכים להתמצאות במטריצה של תחנות מוצא ויעד שמותרת הנסיעה ביניהם. הפתרון היה צריך להיות פשוט - לקחת פרמיה כספית על נסיעה בקווים מהירים כך שנסיעה תעלה למשל מחיר מינימום של 8.90. מי שרוצה לנסוע נסיעה עירונית ביוקר יוכל לעשות זאת, אך יהיו מעטים כאלה. צריך רק לחשוב מה עושים עם כרטיסי המנוי...
בקו 47 לא ניתן לקבוע מחיר מינימום כזה.
מאחר ולקו יש הורדה כבר מבני אפרים ומחיר הנסיעה לשם מתל אביב הוא 5.80. הפיתרון הוא פשוט לציין על התחנות שמדובר בקו מהיר שלא מוריד עד בני אפרים. קו 47 פועל כבר שנים במתכונת הזאת, הבעיה היא שזה לא מצויין על כל התחנות ולכן לא כולם יודעים.
 

alantan

New member
בקו 47 לא ניתן לקבוע מחיר מינימום כזה.
מאחר ולקו יש הורדה כבר מבני אפרים ומחיר הנסיעה לשם מתל אביב הוא 5.80. הפיתרון הוא פשוט לציין על התחנות שמדובר בקו מהיר שלא מוריד עד בני אפרים. קו 47 פועל כבר שנים במתכונת הזאת, הבעיה היא שזה לא מצויין על כל התחנות ולכן לא כולם יודעים.
בדיוק על זה אני מדבר
שמי שרוצה להשתמש בקו 47 לנסיעה אפילו של תחנה אחת - שישתמש - אבל שישלם פרמיה על כך שהוא "מעכב" את הנסיעה. מי שמאחר ומוכן לשלם, יעשה זאת. מי שלא (כמעט כל הנוסעים) יאלץ לחכות למאסף. הדבר ימנע את המצב הבלתי חוקי לכאורה שבו נהג נאלץ "לחטוף" נוסע ולא לשחרר אותו מרחק רב לאחר התחנה שאליה רצה להגיע. (אני אומר לכאורה כי זאת לא באמת עבירה - התחנה הראשונה הקבילה לנוסע הזה היא תחנת ההורדה הראשונה הרלבנטית לאותו נוסע).
 

mister K

New member
בדיוק על זה אני מדבר
שמי שרוצה להשתמש בקו 47 לנסיעה אפילו של תחנה אחת - שישתמש - אבל שישלם פרמיה על כך שהוא "מעכב" את הנסיעה. מי שמאחר ומוכן לשלם, יעשה זאת. מי שלא (כמעט כל הנוסעים) יאלץ לחכות למאסף. הדבר ימנע את המצב הבלתי חוקי לכאורה שבו נהג נאלץ "לחטוף" נוסע ולא לשחרר אותו מרחק רב לאחר התחנה שאליה רצה להגיע. (אני אומר לכאורה כי זאת לא באמת עבירה - התחנה הראשונה הקבילה לנוסע הזה היא תחנת ההורדה הראשונה הרלבנטית לאותו נוסע).
לא מסכים...
אני מכיר הרבה ישראלים שלא יודעים בכלל כמה אמורה לעלות נסיעה ופשוט ויעלו על האוטובוס הראשון שמגיע. שלא לדבר על אלה שיש להם חופשי חודשי או יומי. זה סתם יגרום לעיכוב האוטובוס ויבטל את כל היעילות של הקו המהיר. הפיתרון היחיד הוא שילוט שיופיע באופן ברור בתחנות ועל האוטובוסים עצמם שיבהיר שזהו קו מהיר שלא מוריד בתחנות בתוך ת"א. אם יושם שילוט כזה, אף נוסע לא יוכל לבוא בטענות לנהג שהוא לא ידע שזה קו מהיר.
 

alantan

New member
לא מסכים...
אני מכיר הרבה ישראלים שלא יודעים בכלל כמה אמורה לעלות נסיעה ופשוט ויעלו על האוטובוס הראשון שמגיע. שלא לדבר על אלה שיש להם חופשי חודשי או יומי. זה סתם יגרום לעיכוב האוטובוס ויבטל את כל היעילות של הקו המהיר. הפיתרון היחיד הוא שילוט שיופיע באופן ברור בתחנות ועל האוטובוסים עצמם שיבהיר שזהו קו מהיר שלא מוריד בתחנות בתוך ת"א. אם יושם שילוט כזה, אף נוסע לא יוכל לבוא בטענות לנהג שהוא לא ידע שזה קו מהיר.
טוב, זה כבר עניין של מיתוג, כמו שאתה גם מציין
 
בדיוק על זה אני מדבר
שמי שרוצה להשתמש בקו 47 לנסיעה אפילו של תחנה אחת - שישתמש - אבל שישלם פרמיה על כך שהוא "מעכב" את הנסיעה. מי שמאחר ומוכן לשלם, יעשה זאת. מי שלא (כמעט כל הנוסעים) יאלץ לחכות למאסף. הדבר ימנע את המצב הבלתי חוקי לכאורה שבו נהג נאלץ "לחטוף" נוסע ולא לשחרר אותו מרחק רב לאחר התחנה שאליה רצה להגיע. (אני אומר לכאורה כי זאת לא באמת עבירה - התחנה הראשונה הקבילה לנוסע הזה היא תחנת ההורדה הראשונה הרלבנטית לאותו נוסע).
בדיוק כך עובדת השיטה בהונג קונג.
 

svety

New member
שאלה... מה הייתם עושים אם...
מקרה שקרה לי. עליתי על קו 47 מקינג ג'ורג' בת"א על מנת לרדת באבן גבירול בסמוך למגדל המאה. [קו 47 נוסע מכרמלית- ת"א עד רעננה] כאמור, אני יודע שיש תחנה בסמוך למגדל המאה ולכן עליתי על קו זה כדי לרדת שם. כשצלצלתי בפעמון על מנת לרדת, הנהג לא פתח לי את הדלת בטענה שזה שעה של קו מהיר לרעננה ולא מאסף, ולכן אין לו פה תחנת ירידה, התחנת ירידה הבאה זה ברכבת האוניברסיטה שעל דרך רוקח. אמרתי לנהג שלא ידעתי זאת כי בד"כ לא יוצא לי להיתקל בקו הזה בשעות שהוא עושה "קו מהיר", ושאני חייב לרדת פה כי בסופו של דבר מה אני אעשה עכשיו על דרך רוקח סתם? שזה מרחק עצום קדימה והמון דרך. הנהג טוען כי כשעליתי לאוטובוס הוא אמר את זה, וכי היו לי אוזניות מוזיקה באוזניים ולא שמעתי. וזה שקר, משום שכשעליתי לאוטובוס, שמתי רגע HOLD במוזיקה, והייתי קשוב לרחשי הסביבה והנהג לא אמר דבר - אבל לך תוכיח עכשיו מי צודק. בקיצור, החלטתי לזרום איתו ולתת לו להיות צודק. אז אמרתי לו בשפה הכי פשוטה - "נהג, אוקיי, אולי לא שמעתי אותך, טעיתי, קורה, אני בנאדם בדיוק כמוך.. יצא שטעיתי, לא תוכל להוריד אותי באחת מהתחנות פה ברחוב ושאני ארד וזהו? מה הקטע לעשות לי עכשיו דווקא ולתת לי לרדת כ"כ רחוק מהיעד שאני צריך להגיע ולגרום לי להיות מטורטר ולחזור חזרה אחורה עם אוטובוס נוסף סתם? זה לא שזה מזיק לך להוריד אותי פה.. כולה שניה יורד והייתי פה.. תיהיה קצת אנושי..." יש לציין שדיברתי אליו הכי בסימפטיות שיש. והוא פשוט השיב לי בזלזול ובטון רגזני שזה בעיה שלי ושהוא לא יכול לעצור לי ושאני ארד ברוקח. החלטתי שלהתווכח איתו כרגע זה לא יועיל לי, ובטח גם לא לו. ופשוט עזבתי אותו ונאלצתי בהחלט לרדת ברוקח ולנסוע חזרה לאבן גבירול. אבל מה? לא ממש ויתרתי, רשמתי לי את מס' לוחית הרישוי של האוטובוס, ואת מס' הבר-קוד של האוטובוס שרשום בתקרה מעל הדלת הקידמית - והחלטתי שאני רוצה להתלונן על הנהג הזה. אני בהחלט יכול לומר לכם בכנות שהרגשתי מושפל, הרגשתי רע, והרגשתי שאני סתם הייתי לרגע נתון למצב רוח אכזרי ומתעלל ומתוסכל של נהג שהחליט פשוט לעשות לי דווקא. ולא מדובר פה כרגע על חוקי עבודתו, הוראות או איך שלא תקראו לזה. תכלס, אם באמת הוא היה רוצה והוא היה מעט אנושי, הוא היה מוריד אותי בתחנה כלשהי שיש ברחוב [ובאבן גבירול יש מלא תחנות אוטובוס לאורך כל הרחוב] וחוסך לי ולו ויכוחון שהתפתח שם. אני שוקל להתלונן. יש בידיי מספיק פרטים אני חושב. לדעתכם, האם יש לי עילה לתלונה? אני צודק? הוא צודק? שנינו כן? שנינו לא? עד כמה הולכים להתייחס לתלונה שלי בכלל לדעתכם? זה לא שאני מחפש שיתנו לנהג בראש עכשיו כן? אלא שסה"כ יעמידו אותו בטעותו ושיפנים שבירוקרטיה זה לאנשים טיפשים. וששירות לקוחות מעל הכל, זה אנושיות מעבר לבירוקרטיה. אני בטוח ש 90% מהאנשים פה עובדים בעבודה של שירות לקוחות כזה או אחר, ושלא פעם יצא לכם להקל ראש על מנת לצאת אנושי עם הלקוח ולא ללכת לפי הספר שיוצר לכם מראה של אנשים רעים ומקובעים. נכון? נכון. בסופו של דבר, מה עליי לעשות?
קרה לי גם,

עם אותו קו, רק עם תחנות מעט שונות. הנהג הוריד אותי תחנה אחת אחרי התחנה שביקשתי לרדת בה, וזאת אחרי שציינתי בפניו שבשלט התחנה בה עליתי [מגדל המאה] לא צויין שזו קו מהיר, ואין לי שום דרך לדעת מראש שהוא לא מוריד בתחנה ספציפית...
 
קרה לי גם,

עם אותו קו, רק עם תחנות מעט שונות. הנהג הוריד אותי תחנה אחת אחרי התחנה שביקשתי לרדת בה, וזאת אחרי שציינתי בפניו שבשלט התחנה בה עליתי [מגדל המאה] לא צויין שזו קו מהיר, ואין לי שום דרך לדעת מראש שהוא לא מוריד בתחנה ספציפית...
זה נורא בעייתי וזה מעצבן
עוד יותר עיצבן אותי התגובה של הנהג. יותר מאשר המקרה שנאלצתי לרדת כ"כ רחוק מהיעד שלי. ובאמת כמו שאמר דרקוניסט , שאם היה שלט על שמשת האוטובוס שזה קו מהיר ולא מאסף, זה היה חוסך את כל הברדק הזה. אני משום מה מנחש שאני ואתה לא היחידים שזה קרה להם. עכשיו סתם שאלה, במקרה אתה זוכר איך הנהג הזה במקרה שלך היה נראה? האם גם הוא היה קצת בשנות ה 50 לחייו, שיער ארוך לבן, משקפיים ומעט כרס בירה ודיבור בוטה?
 

svety

New member
זה נורא בעייתי וזה מעצבן
עוד יותר עיצבן אותי התגובה של הנהג. יותר מאשר המקרה שנאלצתי לרדת כ"כ רחוק מהיעד שלי. ובאמת כמו שאמר דרקוניסט , שאם היה שלט על שמשת האוטובוס שזה קו מהיר ולא מאסף, זה היה חוסך את כל הברדק הזה. אני משום מה מנחש שאני ואתה לא היחידים שזה קרה להם. עכשיו סתם שאלה, במקרה אתה זוכר איך הנהג הזה במקרה שלך היה נראה? האם גם הוא היה קצת בשנות ה 50 לחייו, שיער ארוך לבן, משקפיים ומעט כרס בירה ודיבור בוטה?
ממש לא זוכרת,

ואני בחורה
מה שכן, הנהג במקרה שלי היה הרבה יותר נחמד...
 

846

Active member
זה נורא בעייתי וזה מעצבן
עוד יותר עיצבן אותי התגובה של הנהג. יותר מאשר המקרה שנאלצתי לרדת כ"כ רחוק מהיעד שלי. ובאמת כמו שאמר דרקוניסט , שאם היה שלט על שמשת האוטובוס שזה קו מהיר ולא מאסף, זה היה חוסך את כל הברדק הזה. אני משום מה מנחש שאני ואתה לא היחידים שזה קרה להם. עכשיו סתם שאלה, במקרה אתה זוכר איך הנהג הזה במקרה שלך היה נראה? האם גם הוא היה קצת בשנות ה 50 לחייו, שיער ארוך לבן, משקפיים ומעט כרס בירה ודיבור בוטה?
קטן נמוך קרח עם משקפיים......
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה