שאלה: מה צריך ללמד בבית ספר, ולא תלמד בחיים?

מטאטא

New member
שאלה: מה צריך ללמד בבית ספר, ולא תלמד בחיים?

אמנם אני לא טינאייג'ר, אבל אולי זה מקום טוב לשאול בו: מה לפי דעתך היה צריך ללמד בבית ספר, ולא מלמדים? [דוגמאות: איך להתחיל עם בנות? איך להרוויח כסף? איך להשיג מה שאתה רוצה? וכו') אני עושה מין סקרון קטן ולא מחייב. אשמח לתשובות, אם בא לכם לשתף. תודה!
רלי.
 

נונקי

New member
וואי שאלה טובה!

אמממ... מלא דברים! איך להתנהג תחת לחץ... איך לשכנע בקלות... איך לבחור את ה"מושלם"... איך להיות ה"מושלם"... מה בנים אוהבים באמת!... איך להראות כמו שצריך... (אני אישית (נראה לי) לא צריכה אבל יש כמה שאני רק מתחננת שיעזרו להם!) איך לשמור על יחסים טובים עם ההורים... איך להיות מאושר!! ויש עוד מלא דברים אבל לא נחפור.... (;
 
אני עונה

לדעתי צריל ללמד איך להתייחס לבחורה בצורה יפה כי בנים בארץ לא יודעים להתייחס לבחורה והם מתייחסים בזלזול ובלי כבוד . מלמדים כבוד ? רק להורים ? וומה עם כבוד לאנשים אחרים ? זה לא צריך להיות ?
 

מטאטא

New member
גם לי נראה שיחסי בנים בנות זה עניין שחשוב

להתייחס אליו בגיל שלכם. אני לא בטוח שהבנתי למה התכוונת במילה כבוד. אשמח אם תוכלי לפרט קצת על מה זה כבוד בעיניך, ולמה התכוונת. תודה! רלי.
 
התכוונתי

לזה שבניםםם יכבדו את הבנות . שיהיה להם טאקט . שיידעווו איך לכבוש בחורהה בצורה יפה לא בצורה מגעיללה . כמו שיש ת'בניםםם שבחורה עוברת והם זורקים כל מיני מילים פלצניות וכאלה מפגרות כאילו WTF ? אין טאקט לבנים בעולם הזה ><
 
לדפוק חפירה או לא? טוב נראה לי שכן../images/Emo3.gif

אז ככה: מה צריך ללמוד בבי"ס?? את כל המקצועות שאנחנו לומדים עכשיו חוץ ממתמטיקה ואנגלית אפשר לזרוק לפח- פשוט ככה. מקצוע אחד שאני מאוד מעריכה אבל כולם שמים עליו*** (כולל אני, ואני יודעת שזה קצת סותר, אבל אני משתדלת לפעמים להקשיב) זה מחשבת ישראל. לדעתי, צריך להעיף את כל הלמידת תוכים הזאת, ולהתחיל ללמוד איך להיות בני אדם, ובעיקר בני אדם חושבים. צריך להכניס מקצועות בתחום האומנויות והספורט לראש רשימת המקצועות החשובים, כי רק ככה יגדל פה דור של אנשים שבאמת חושבים, ומפותחים בתחומי הרוח. גם התסכול של אנשים מבי"ס יקטן ככה, אם אנשים ילמדו מוסיקה, ציור ורישום, צילום, תיאטרון, כדורסל וכו' , שאלו דברים שהם אוהבים, ברמה גבוהה. הרי יש פה מגמה, להזניח את המקצועות ההומאניים לתחתית, ואוטומטית להקפיץ לראש את כל המקצועות הריאליים, הנורא רובוטיים האלה, שמאפיינים בזמן האחרון את החברה שלנו, ולא מועילים לכלום, חוץ מלכאב ראש. אלא אם כן יש אדם שאוהב פיסיקה או כאלה ואז שיהיה לו בכיף. אבל באמת צריכה להיות בחירה, ודגש על פיתוח המחשבה. ז"א, בניגוד למה שהולך היום בבתי ספר, שפיסיקה נחשב למקצוע הכי גבוה ומכובד שיש, ותיאטרון למקצוע אחד הנחותים- צריך למתן את העסק, ולעשות אפשרות של בחירה, כאשר משקיעים בכל המקצועות וכולם נלמדים ברמה גבוהה. עוד משהו, שיעור חופשי אחד בין לבין זה משהו שהיה עוזר לשרוד יום בלתי נסבל של לימודים משעה 8 ועד שעה 3 בצהריים.
 

מטאטא

New member
מעניין

אמרת דברים מעניינים על סדר העדיפויות במערכת החינוך היום ועל מערכת הלימודים הנוכחית. ואם היית יכולה לצאת מהמערכת הנוכחית, לתכנן אותה מחדש בהתאם למה שאת היית רוצה ללמוד, בהתאם למה שנראה לך חשוב שכולם ילמדו, מה היית מלמדת? תודה! רלי.
 
מה הייתי מלמדת...

אני חושבת שצריך ללמוד: מקצועות אומנותיים- ציור ורישום, פיסול, צילום, מוסיקה, תיאטרון וכו' ברמה גבוהה. מקצועות שקשורים בספורט- כדורסל, ריצה וכו'. מקצועות שקשורים בחשיבה פתוחה יותר- פילוסופיה, מחשבת ישראל. שפות שונות ולאו דווקא אנגלית. ומקצוע שבכל זאת חשוב לפיתוח החשיבה- מתמטיקה. כל השאר- זרקו לפח.
 

גיל110

New member
אנגלית הכי חשוב

מהסיבה הפשוטה - כל העולם דובר אנגלית. צרפתית לא יעזור לאדם מכיוון שדוברים את זה רק בצרפת ובעוד כל מיני מקומות קטנים בקנדה. אנגלית, לעומת זאת, מדברים בכל העולם ורצוי שכל אדם ידע אנגלית. בקשר לאומנותיים - אפשרי בהחלט, אהבתי, אבל לא לחייב אותם. ספורט - להוסיף בעיקר אקרובטיקה ואומנויות לחימה - לתת יותר משמעות לכוח, לחנך לשימוש נכון בכוח, ולשימוש אך ורק בכדי להגן על עצמנו. מקצועות בחשיבה - מחשבת ישראל? לא נראה לי. אפשר ללמד על היסטוריה, אבל צריך גם היסטוריה של כל העולם, וזה מה שחסר. ושכחת תחום אחד: מקצועות מדעיים - כימיה, פיזיקה, ביולוגיה (כמובן שאלה למי שרוצה - יש כאלה שמאוד רוצים) ואחד שמאוד כדאי להכניס - רפואה. כמובן שהייתי גם מכניס תעופה אבל תלוי בתקציב. מתמטיקה יכנס לפה.
 
נכוןןן אנגלית

זה חשוב ! הכי חשוב מכל המקצועותתת . מדברים את השפה בכל העולםםם ואין כמעט אדם שלא יודע אנגלית בסיסית .
 

מטאטא

New member
תודה לכל המגיבים ושאלת המשך

אם היה רק נושא אחד שהיית יכול\ה להוסיף כמקצוע לימוד, מה הוא היה? או במילים אחרות: מה הכי חשוב ללמד בני נוער, ולא מלמדים בביה"ס? אני מזכיר שהכוונה שלי היא לאו דווקא למקצועות שאתם מכירים בביה"ס (מתמטיקה, היסטוריה, תנ"ך...) אלא לכל מה שקשור בחיים (כמו ביטחון עצמי, קשר עם אנשים אחרים, זוגיות וכו'). תודה רבה!
רלי.
 

נונקי

New member
לדעתי ואני מאינה שלדעת עוד ידידיי בפורום

יחסים. אבל באופן כללי, יחסי ידידות, יחסי חברות, זוגיות... אבל נראה לי שלא מלמדים את זה כי מעטים האנשים שיודעים כיצד לנהל יחסים בריאים ונכונים באמת...
 

גיל110

New member
יש לי סיפור פולקלור אמריקאי בנושא

ואני לא יודע אם הוא אמיתי או לא אז אל תתפסו אותי במילה. מנקה הגיע לראיון למנקה בחברת IBM. הוא עבר את כל הקריטריונים בהצלחה ואמרו לו לחתום על החוזה האישי איתם. האיש אמר שאינו יודע לקרוא ולכתוב ולכן לא יכול לקרוא את החוזה. המנהל שראיין אותו אמר לו שאם כך, הוא לא יכול לקבל אותו לחברה מכיוון שזאת חברה מכובדת. האיש עצוב, הלך לו ברחוב לקנות ירקות עם הכסף שנשאר לו וגילה שלא נשאר לו מספיק. בדיוק היה זה שעת הסגירה של השוק, ואחד המוכרים אמר לו "קח 2 עגבניות בחינם ממני". האיש שמח לו והתחיל ללכת לביתו שנמצא רחוק משם. בדרך חזרה, גילה שבאזור שלו אין שום שוק או משהו קרוב לכך. הוא החליט למכור את 2 העגבניות בפי 6 מכמה שהוא קנה, והפלא ופלא, נמכרו תוך 10 דק'. למחרת, החליט לקנות 20 עגבניות וגם אותן מכר ככה. העסקים של האיש גדלו וגדלו עד שנאלץ לרכוש חברת הובלת והתחיל להוביל פירות וירקות לכל מקום. רווחיו נאמדו במליארדים. יום אחד הגיע עיתונאי לראיין אותו. בסוף הראיון, ביקש העיתונאי את המייל של האדם בשביל שיוכל לשלוח לו את הגרסה המוכנה של הראיון הביתה שיאשר אותה. היא סירב ואמר "איני יודע קרוא וכתוב, ולכן לא אוכל לקרוא את מה שכתבת". המראיין ההמום שאל אותו "תחשוב לאן היית יכול להגיע אם היית יודע קרוא וכתוב" והאדם ענה בצחוק "למנקה בחברת IBM". לפעמים, לא צריך בכלל ללמוד משהו, מספיק לדעת איך לעשות כסף :)
 

מטאטא

New member
איך לעשות כסף

זה גם משהו שאולי אפשר ללמוד. ומעבר לזה, המנקה בסיפור מראה כמה איכויות מעניינות, שהופכות אותו להרבה יותר ממנקה ב-IBM- יוזמה, יצירתיות, יכולת לראות ולנצל הזדמנויות, אומץ, התמדה וכו'. ואולי גם את התכונות האלה אפשר ללמד ולטפח בבי"ס. תודה על התגובה! רלי.
 
צריך ללמד בצורה אחרת

90% ממה שלומדים הוא הכרחי. אי אפשר לסיים 12 שנות לימוד בלי לדעת חצי דבר על השואה למשל או גיאומטריה (לפתוח את הראש) שלא נדבר על אנגלית וחינוך (אעלק) גופני. למשל בהיסטוריה, לדעתי להוסיף יותר חומר על ציונות ועליה והישוב והמדינה ופחות על אירופה וארה"ב. אנשים לא יודעים מי היה הרמטכל הראשון או הנשיא השלישי בלי לחפש בגוגל אם מכריחים אותם. וחינוך לספורט. להבין למה אנחנו עושים כל דבר ובשביל מה זה טוב. ולא לרוץ את כל ביה"ס (בלי חימום לרוב) ולחזור מיוזעים לכיתות או לא לעשות מתיחות לפני ואחרי הפעילויות ואחרי זה מתלוננים למורים שמורידים ציון או רושמים הערות סתם, כי התלמיד 'מחרטט' אותם ועוד ועוד, נו
 
למעלה