שאלה עזרה עצה :)

  • פותח הנושא חציל לעזאזל
  • פורסם בתאריך
ח

חציל לעזאזל

Guest
שאלה עזרה עצה :)

אני אסיף ואני בן 14.5 הציעו לי ולעוד כמהילדים מהשכבה שלי לעשות תואר B.A במדעי המחשב של המכללה למינהל (מכיתה ט עד יג ולדחות צבא בשנה..) הסבירו לנו על המסלול ועל הכל עכשיו רציתי לדעת האם כדאי לי ללכת האם אתם בתור סטודנטים ממליצים לי ילד בן 14 ללכת ללמוד לתואר? עוד מה שרציתי לדעת מה אתם חושבים זה אם אני יסתדר שמה מבחינת זה שאני הכי קטן ומבחינת זה שאני רגיל לעשות שוק כל היום בבית ספר.. תגידו לי מה אתם חושבים:)
 

LittleBigGirl

New member
אומנם לא במכללה למנהל..

אבל לי הציעו לעשות תואר באו"פ מכיתה י' עד י"ב ולהמשיך אחרי הצבא. לקחתי קורס אחד, והאמת היא שזה מאוד לא קל לתמרן בין אוניברסיטה לתיכון ולחברים. על משהו חייבים בסוף לוותר, אלא אם כן אתה גאון ברמות מפחידות (אני בסוף עזבתי את האו"פ). מבחינת הגיל זה לא בעיה, כי אתה תהיה עם עוד ילדים מהשכבה, וגם ככה נראה לי כבר רגילים לכל הילדי-פלא האלה. רק שים לב- תואר במדעי המחשב כולל לא מעט מתמטיקה, משעממת ומעצבמת.
 

Kiru

New member
לדעתי האישית, המינוסים עולים על

הפלוסים. קודם כל, אחד הדברים הנחמדים בלימודים אקדמיים הם החיים החברתיים. קצת חבל להפסיד את השלב הזה בחיים, ורוב הסיכויים שבגיל 14.5 יהיה לך מאוד קשה להשתלב בחברה הסטודנטיאלית (ממש כמו שסטודנט בן 25 לא ישתלב חברתית אצלך בתיכון). מה גם, שתפסיד הרבה מהכיף שבחיים כתלמיד תיכון - יותר לחץ, פחות בילויים, פחות חברים. שנית, אתה באמת בטוח לגמרי שאתה רוצה להיות איש מחשבים? חשבת על זה טוב? שקלת את כל המקצועות האפשריים? זאת לא החלטה כזאת קלה. תחשוב טוב מה יש לך להרוויח.
 

LittleBigGirl

New member
ועוד משהו..

ציינת שאם אתה מקבל תואר אז אתה דוחה את הצבא בשנה, כלומר מתגייס עם תואר ראשון. גם לזה יש יתרונות (אולי עתודה, לא יודעת, תשאל אצלם בפורום) וחסרונות (מתגייס יותר מאוחר מכולם). אז קח את בחשבון.
 

הדס100

New member
עוד דבר...

לפי מה שאתה כותב אני מניחה שאתה בעל נתותנים די גבוהים, כי הציעו לך את התוכנית הזאת, אז למה לך ללכת למכללה? אני בטוחה שבבוא הזמן תוכל להתקבל לאיזה אוניברסיטה שתרצה...
 
ח

חציל לעזאזל

Guest
אבל שאני מתגייס לצבא שולחים אותי

למשהו שקשור למדעי המחשב בצבא.. רשמו לנו את זה בדף שבו הציעו לי.. עכשיו השאלה שלי זה שה"עסקה" הזאת היא התחילה רק לפני 3 שנים ועוד אף בן אדם לא סיים אז אני מפחד שיענו באמת אני לא יצליח והלך הכסף.. עכשיו אנייגיד לכם את זה ככה אני מחונן עם בעיות התרכזות(אחלה שילוב הא?) עכשיו בבית ספר אני ממש התנהגות גרועה אבל במבחנים הולך לי טוב הקבצה דוברי אנגלית וב במתמתיקה(לא בגלל הציונים ! בגלל התנהגות!) עכשיו השאלה שלי היא ככה אתם הייתם הולכים לזה?
 

LittleBigGirl

New member
לימודים באקדמיה..

דורשים הרבה ריכוז והתמדה. אז תחשוב אם אתה באמת יכול להגיע לרמה של משמעת עצמית בשביל לסיים תואר בגיל כזה.
 

rb2592

New member
למה לא?

שמעתי על המסלול והוא נראה לי מאוד אטרקטיבי אבל לא פשוט כלל. המסלול של האו"פ מסובך ומסורבל יותר והבנתי שהצבא ממש מאמץ את התכנית הזו של המכללה למנהל ולכן מציע לבוגרים שלה תפקידים מרתקים וניסיון זה מה שהכי חשוב בשוק היום ומחר. התכנית לא פשוטה אבל זה מרתק - קח זאת בחשבון!
 
למעלה