זה פשוט לא נכוןשאלה על אוטובוסים בארץ
מדוע בארץ כל האוטובוסים עם 2 דלתות ובחוץ לארץ עם 3 ?
תודה
מדוע רק באגד ובדן יש אוטובוסים מפרקיים ובחברות אחרות לא?זה פשוט לא נכון
באופן גס אפשר לחלק אוטובוס לשניים,
השילדה, המזוהה עם היצרן בחו"ל (מרצדס, וולבו וכו') (כולל את כל המערכות החיוניות לכך שהרכב ייסע כמו גלגלים וצירים, מנוע, מיכל דלק וכו')
המרכב, אשר יכול להיות מזוהה עם היצרן במקרה שמדובר ב"מוצר סופי" ויכול גם להיות מזוהה עם כל מפעל אחר שמתמחה בכך, המרכב כולל את "הקופסה" שמונחת על השילדה, קירות האוטובוס, החלונות, הכסאות, הרצפה, העמודים וכל הטכנולוגיות שלא קשורות ישירות להסעה (כפתורי העצירה, המקום לקופת הנהג וכו').
גם בארץ וגם בחו"ל תמצא, גם בעבר וגם בהווה אוטובוסים בשלל סוגים שונים של מרכבים כאשר בגדול זה ממש "מותאם ללקוח", גם בארץ וגם בחו"ל תמצא המון אוטובוסים עם שתי דלתות. למעשה, אוטובוסים באורך רגיל עם שלוש דלתות הם די נדירים אבל היו כאלה גם בארץ (ידועים בעיקר קווים 4-5 בתל אביב שפעלו עם שלוש דלתות, בדלת השלישית היתה עמדת כרטיסן והיה אפשר לעלות בה. זה נזנח בשל העלויות הגבוהות של שני עובדים על כל אוטובוס.
למעשה גם בחו"ל נפוץ יותר דגם השתי דלתות ברכב באורך רגיל ולכן איני יודע מאיפה מקורות המידע שלך אך הם לא נכונים.
ברכבים מפרקיים המודל המקובל הוא של 3 דלתות, אך את המטרוניות (וגם קו 1 בגוש דן) בנו עם ארבע דלתות מאחר והיה ברור ששיטת התשלום לא תהיה אצל הנהג אלא במכונות ולכן העליה והירידה יהיו מכל הדלתות. גם לאגד צי של מפרקיות עם 3 דלתות (רובן), צי עם ארבע דלתות שמחכה ליום פקודה בו גם בחלק מהקווים שלה תהיה עליה מכל הדלתות, ולאחרונה אפילו נחנכו מספר אוטובוסים עם 5 דלתות עבור אותה מטרה.
חלק גדול מהאוטובוסים בארץ מבוססי שילדה קנויה (מרצדס, מאן או וולוו הם הנפוצים) והמרכב נבנה בחברת "מרכבים" או בחברת הארגז. המרכב נבנה לפי דרישות הלקוחות כאב טיפוס ומאושר על ידי משרד התחבורה לפני תחילת הייצור.
לגבי ערים אחרות - יש את המורכבות של המפרצים.מדוע רק באגד ובדן יש אוטובוסים מפרקיים ובחברות אחרות לא?
מדוע קו 29 בשרון אינו מופעל עם אוטובוסים מפרקיים?
עד להחלפת "אגד" בחברת "מטרופולין" הופעלו מפרקיות בקו זה וכשהתחלף המפעיל הוצאו המפרקיות.
מדוע אין אוטובוסים מפרקיים בבאר-שבע ובקווי "אגד" בחיפה?
מדוע לא מוכנסות מפרקיות לאשכול קווי 500 לקווים דוגמת 501 ו-567?
אגב, כניסה מכל הדלתות נוחה מאוד, אבל היציאה...זה פשוט לא נכון
באופן גס אפשר לחלק אוטובוס לשניים,
השילדה, המזוהה עם היצרן בחו"ל (מרצדס, וולבו וכו') (כולל את כל המערכות החיוניות לכך שהרכב ייסע כמו גלגלים וצירים, מנוע, מיכל דלק וכו')
המרכב, אשר יכול להיות מזוהה עם היצרן במקרה שמדובר ב"מוצר סופי" ויכול גם להיות מזוהה עם כל מפעל אחר שמתמחה בכך, המרכב כולל את "הקופסה" שמונחת על השילדה, קירות האוטובוס, החלונות, הכסאות, הרצפה, העמודים וכל הטכנולוגיות שלא קשורות ישירות להסעה (כפתורי העצירה, המקום לקופת הנהג וכו').
גם בארץ וגם בחו"ל תמצא, גם בעבר וגם בהווה אוטובוסים בשלל סוגים שונים של מרכבים כאשר בגדול זה ממש "מותאם ללקוח", גם בארץ וגם בחו"ל תמצא המון אוטובוסים עם שתי דלתות. למעשה, אוטובוסים באורך רגיל עם שלוש דלתות הם די נדירים אבל היו כאלה גם בארץ (ידועים בעיקר קווים 4-5 בתל אביב שפעלו עם שלוש דלתות, בדלת השלישית היתה עמדת כרטיסן והיה אפשר לעלות בה. זה נזנח בשל העלויות הגבוהות של שני עובדים על כל אוטובוס.
למעשה גם בחו"ל נפוץ יותר דגם השתי דלתות ברכב באורך רגיל ולכן איני יודע מאיפה מקורות המידע שלך אך הם לא נכונים.
ברכבים מפרקיים המודל המקובל הוא של 3 דלתות, אך את המטרוניות (וגם קו 1 בגוש דן) בנו עם ארבע דלתות מאחר והיה ברור ששיטת התשלום לא תהיה אצל הנהג אלא במכונות ולכן העליה והירידה יהיו מכל הדלתות. גם לאגד צי של מפרקיות עם 3 דלתות (רובן), צי עם ארבע דלתות שמחכה ליום פקודה בו גם בחלק מהקווים שלה תהיה עליה מכל הדלתות, ולאחרונה אפילו נחנכו מספר אוטובוסים עם 5 דלתות עבור אותה מטרה.
חלק גדול מהאוטובוסים בארץ מבוססי שילדה קנויה (מרצדס, מאן או וולוו הם הנפוצים) והמרכב נבנה בחברת "מרכבים" או בחברת הארגז. המרכב נבנה לפי דרישות הלקוחות כאב טיפוס ומאושר על ידי משרד התחבורה לפני תחילת הייצור.
ביורקשר (לידס, ברדפורד ועוד) לכל האוטובוסים רק דלת אחתזה פשוט לא נכון
באופן גס אפשר לחלק אוטובוס לשניים,
השילדה, המזוהה עם היצרן בחו"ל (מרצדס, וולבו וכו') (כולל את כל המערכות החיוניות לכך שהרכב ייסע כמו גלגלים וצירים, מנוע, מיכל דלק וכו')
המרכב, אשר יכול להיות מזוהה עם היצרן במקרה שמדובר ב"מוצר סופי" ויכול גם להיות מזוהה עם כל מפעל אחר שמתמחה בכך, המרכב כולל את "הקופסה" שמונחת על השילדה, קירות האוטובוס, החלונות, הכסאות, הרצפה, העמודים וכל הטכנולוגיות שלא קשורות ישירות להסעה (כפתורי העצירה, המקום לקופת הנהג וכו').
גם בארץ וגם בחו"ל תמצא, גם בעבר וגם בהווה אוטובוסים בשלל סוגים שונים של מרכבים כאשר בגדול זה ממש "מותאם ללקוח", גם בארץ וגם בחו"ל תמצא המון אוטובוסים עם שתי דלתות. למעשה, אוטובוסים באורך רגיל עם שלוש דלתות הם די נדירים אבל היו כאלה גם בארץ (ידועים בעיקר קווים 4-5 בתל אביב שפעלו עם שלוש דלתות, בדלת השלישית היתה עמדת כרטיסן והיה אפשר לעלות בה. זה נזנח בשל העלויות הגבוהות של שני עובדים על כל אוטובוס.
למעשה גם בחו"ל נפוץ יותר דגם השתי דלתות ברכב באורך רגיל ולכן איני יודע מאיפה מקורות המידע שלך אך הם לא נכונים.
ברכבים מפרקיים המודל המקובל הוא של 3 דלתות, אך את המטרוניות (וגם קו 1 בגוש דן) בנו עם ארבע דלתות מאחר והיה ברור ששיטת התשלום לא תהיה אצל הנהג אלא במכונות ולכן העליה והירידה יהיו מכל הדלתות. גם לאגד צי של מפרקיות עם 3 דלתות (רובן), צי עם ארבע דלתות שמחכה ליום פקודה בו גם בחלק מהקווים שלה תהיה עליה מכל הדלתות, ולאחרונה אפילו נחנכו מספר אוטובוסים עם 5 דלתות עבור אותה מטרה.
חלק גדול מהאוטובוסים בארץ מבוססי שילדה קנויה (מרצדס, מאן או וולוו הם הנפוצים) והמרכב נבנה בחברת "מרכבים" או בחברת הארגז. המרכב נבנה לפי דרישות הלקוחות כאב טיפוס ומאושר על ידי משרד התחבורה לפני תחילת הייצור.
ביורקשר (לידס, ברדפורד ועוד) לכל האוטובוסים רק דלת אחת
כולל ה double deck... וזה בכל הדגמים שיוצרו לפחות בשני העשורים האחרונים.
העיכוב בכל תחנה גדול גם בגלל זה וגם בגלל שאין מערכת כירטוס חכמה.
חוץ לארץ זה מקום גדול. תוכל להיות יותר ספציפי?שאלה על אוטובוסים בארץ
מדוע בארץ כל האוטובוסים עם 2 דלתות ובחוץ לארץ עם 3 ?
תודה
בבוקרשט רוב [אם לא כל] האוטובוסים והטרוליבוסים עם 3 דלתות ..שאלה על אוטובוסים בארץ
מדוע בארץ כל האוטובוסים עם 2 דלתות ובחוץ לארץ עם 3 ?
תודה
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.