שאלה על מיילדות בית:

טאש

New member
שאלה על מיילדות בית:

האם כל מיילדת (אחות עם תעודת מיילדת) יכולה לקבל לידת בית או שיש איזו הסמכה או הכשרה נוספת שדרושה למיילדת על מנת שהיא תוכל לעבוד כמיילדת בית?
 
הי טאש! טוב לראות אותך פה ../images/Emo24.gif

לפי מה שידוע לי, לא צריך הכשרה נוספת "רשמית" בכדי ליילד בבית. מה שחייבים זה הסמכת מיילדת ורשיון יילוד מטעם מדינת ישראל.
 

סטיוויה

New member
זה תלוי

לא חייבים רשיון עבודה ישראלי כדי ליילד בבית,לצורך העניין.מה שחשוב זה הנסיון המעשי וגם בכל זאת,גישה למיילדות. כדי ליילד בבית צריך להיות עם נסיון בלידות בית. וגם לדעת לתפעל ציוד כמו בלון חמצן,אינפוזיה וכד'.
 

כרמית מ.

New member
מבחינת החוק

כל מיילדת מוסמכת, רשאית לילד בכל מקום בארץ - ורק היא (או רופא מיילד). מעשית - יש שאינן מיילדות מוסמכות עפ"י החוק הישראלי ומיילדות (לפעמים הן מיילדות מוסמכות שרק בגלל קשיים בירוקרטיים אין להן אישור ישראלי, ולפעמים הן מיילדות עם נסיון אבל ללא הכשרת אחות או הכשרה פורמלית אחרת). כמו כן, רוב מיילדות הבית, רכשו, בדרכים אלו או אחרות, ידע נוסף שמאפשר להן "לכסות" נושאים שלא באים לידי ביטוי אצל מיילדת בי"ח, וכן שעוזר ללידה טבעית. מן הצד השני, רוב מיילדות בי"ח, לא יסכימו סתם כך לילד בבית (למעט במצבים של לידת בית לא מתוכננת).
 

כרמית מ.

New member
ציינתי עובדות, לא דעה.

העניין הוא לא לגיטימיות הילוד, אלא האם היולדות מעונינות בכך, ונראה שיש יולדות שמסיבות שונות מעוניינות בכך - למשל, כאלו שבגלל איזור דמוגרפי לא מוצאות מיילדת עם רשיון. וגם - אני יודעת לפחות על מיילדת אחת, שהיא עולה חדשה (יחסית) והייתה מיילדת מוסמכת בארץ מוצאה. על מנת להוציא רשיון מיילדות בארץ, היא צריכה לעבוד תקופה ארוכה בבי"ח - מה שמהווה די סיוט למיילדת בגישה של לידות בית/טבעיות, מה גם שלפחות אותה אחת, עשתה את זה כבר, אבל בגלל בעיות בירוקרטיות נטו, נדרשת לעשות את זה שוב. לי, כיולדת, חשובה ההסמכה של המיילדת והנסיון שלה, וזו בעצם הסיבה שחשוב לי הרשיון (כי הוא מהווה מעין אישור לרמת ידע בסיסית). גם אם מסיבות בירוקרטיות כלשהן ילקח הרשיון מהמיילדת האהובה עלי, אני בטוחה, שאם אעמוד שוב בפני לידה - אפנה אליה, גם ללא הרשיון הפורמלי. אין לראות בהודעה זו עידוד או המלצה למעבר על החוק, הזה או בכלל.
 

סטיוויה

New member
רשיון זו התחסדות בירוקרטית

אם מיילדת עבדה 30 שנה אבל מסיבות שקשורות להליכים בירוקרטים לא קבלה רשיון בארץ.האם זה הופך אותה ללא כשירה לעבוד? למוקצה? יש לנו חבר טוב שהגיע מארה'ב ונוהג כבר 30 שנה אבל בגלל בירוקטיה לא נתנו לו רשיון נהיגה מקומי. האם זה הופך אותו לחסר יכול לנהוג או לנהג לא טוב? מה שחשוב זה שלמיילדת יש הסמכה,נסיון והמלצות.ושתהיה כימיה.
 
לפעמים. לא תמיד.

גם אני מכירה את המיילדת שבאה מחו"ל עם רשיון משם והכשרה ונסיון וכל מה שצריך, וכאן דורשים ממנה דרישות מבאסות וזכותה לא ללכת בדרך הזו. זה מקרה ספציפי שבהכירי את נסיבותיו אני מאד מבינה את הבחירה לא לעשות את מה שנדרש כדי להוציא את הרשיון הישראלי... וברור שאם המיילדת האהובה שלי היתה עובדת מעתה והלאה ללא רשיון, מסיבה כלשהיא, עדיין הייתי יולדת איתה. זה לא קשור, לדעתי, לדיון. אבל אני מכירה גם מקרה של מיילדת שאין לה רשיון ובאמת לא צריכה לקבל לידות בבית, ומי שבוחרת מיילדת רק עם רשיון - במקרה הזה, תשמור נפשה. אז לא הייתי ממהרת להגדיר את הרשיון כבירוקרטיה מיותרת, לא כל דבר "רשמי" הוא בהכרח מוקצה...
מבחינתי, השתייכות לאמה"י אומרת איזוהיא אמירה על "פרוטוקול" שהמיילדת מכבדת ונוהגת על פיו, משהו מובנה, לא יודעת להסביר את זה. אולי פשוט כי אני מכירה את המיילדות של אמה"י ...
 
פרוטוקול

שלפיו פועלות כל מילדות הבית הוא בהכרח פרוטוקול בו יש סעיפים שחלק מהמילדות לא מסכימות להם (ונאלצות לפעול לפיו), פשוט כי אין אמת מוחלטת. לכן, כל פרוטוקול באשר הוא בעיתי בעיני. למשל - ההחלטה שבאמה"י יהיו רק מילדות עם רשיון ישראלי. איני מצויה בסיבות להחלטה, אבל אני מנחשת שזה מסיבות פוליטיות (שהאירגון יראה רציני ומשרד הבריאות יהיה מוכן לדבר אתו) או ביורוקרטיות (איגוד מקצועי חייב להיות לבעלי מקצוע מורשים (*)), ולא משיקולים מקצועיים. הרי היה טוב גם למילדות אמה"י, וגם למילדות האחרות אילו יכלו להשתלם יחד, ללמוד אלה מאלה, לתת תמיכה מקצועית ואישית אלה לאלה וכיו"ב. עם זאת, אני מבינה את תחושתך לגבי "מילדת של אמהי"י היא מילדת עם גב מקצועי". (*) אין לי מושג אם זה כך. אני מנחשת.
 

סטיוויה

New member
מה שאני ניסתי לומר הוא

שיולדת בבית מקבלת אחריות על הלידה. וחלק מהאחריות הזו היא בחירה במיילדת שמתאימה לה. קשה לי להאמין שיולדת בבית תגיע ללידה עם כזו רמה של בורות שלא תדע מה היא מחפשת במיילדת שלה. זה נדיר. ולכן ההצמדות הזו למיילדות איה'י נראית לי, לחפות,קצת מיותרת.ולא מחמיאה ליולדות הבית.
 

טאש

New member
לא מסכימה איתך לגמרי. רשיון זה לא

רק "אסמכתא על מה שלמדת בעבר" זו גם תעודת ביטוח על מה שאת עושה כרגע ותעשי בעתיד. עם כל הכבוד לחבר הזה שלכם שמסוגל לתפעל רכב טוב לפחות כמוני - אני בטוחה שהוא מרשה לעצמו לנהוג מהר יותר ממני כי אין עליו איום של "שלילת רשיון". גם במקצועות אחרים - ברגע שאת כפופה לחוק וברגע שתמיד יש ידיעה שמי שנתן לך את הרשיון יכול גם לקחת אותו - את תנהגי אחרת. אני לא אומרת חלילה שמיילדת ללא רשיון רשמי מרשה לעצמה להתרשל מתפקידה. דווקא בעניין של מיילדות אני חושבת שמי שלוקחת אחריות ישירה על חיים של יולדת ושל ילוד מבינה את האחריות הזו ולא תסכן אותם עם קיצורי דרך או החלקת פינות. (בניגוד אגב לרשיון נהיגה, שאיכשהו אנשים נוטים לשכוח שכשהם נוהגים הם אחראים לחיים של כל מי שמסביבם).
 

mise

New member
לא מסכימה עם הדוגמה שלך.

כשאדם חונך ללקיחת אחריות בחייו, זה לא משנה אם עומד מאחוריו גוף שנתן לו "רשיון" למשהו או לא. נהפוך הוא, יצא לי להכיר ולשמוע על מקרים שבהם אנשים נהגו ללא רשיון נהיגה/בשלילה/ללא ביטוח ודוקא אז הם נהגו בדחילו ורחימו, לעומת מצב שבו היה להם רשיון וזה כאילו היווה אישור ואסמכתא לזה שהם בסדר והם הרשו לעצמם לנהוג אחרת.
 

סטיוויה

New member
ולכן

חבל שמיהרת לפסול את אותו חבר שנוהג ללא רשיון. וחבל שככה פוסלים מיילדות מעולות שבגלל בירוקקטיה אין להן רשיון.
 
all midwives

Any midwife with an Israeli midwifery licence can legally do a homebirth. Of course, it would be logical that she have at least 3-5 years experience.I think hospital experience is very important because there you get to see a lot of pathology and problems and you learn how to treat them in emergency situations. Of course, I also learned how hospital interventions and aggressive meddling and interfering can cause so many dangerous complications. Working in hospitals convinced me of the safety of homebirth. I wasn't born a homebirth midwife, but the hospital turned me into one.
 
למעלה