שאלה על סודיות רפואית.

שאלה על סודיות רפואית.

האם כשמספרים משהו למישהו שעובד במרפאות חוץ של בריאות הנפש (פסיכולוג, מתמחה וכי"וצ) למרות הסודיות הרפואית, הוא יכול להעביר את המידע שהוזן במחשב לגורמים כמו ביטוח לאומי או צה"ל, במידה ויש צורך? למשל בן אדם שמקבל קצת נכות מביטוח לאומי בתנאי שייקח כדורים כאלה ואחרים והבן אדם הצהיר שכרגע לא לוקח, במצב כזה יש לאותו בעל תפקיד שעובד במרפאה ובמיון אפשרות להעביר את המידע לביטוח לאומי?
 

uzi2

Active member
אז ככה.....

בחוק - הסודיות הרפואית תקפה כל עוד לא וויתרת על סודיות רפואית, ואין הוראה של בית משפט. יוצא דופן אחד זה העברת מידע בין מטפלים לצורך טיפול רפואי בלבד - למשל מוסד רפואי לא יכול לטפל בחולה, אם כל רופא שומר את המידע שנאסף במשמרת שלו לעצמו.
מקרה יוצא דופן אחר, זה כאשר יש סכנה ברורה לציבור.

ככלל, מוסדות רפואיים (ולפיכך גם הגורמים העובדים בהם) אינם רשאים להעביר מידע לגורמים, לרבות ביטוח לאומי, וצה"ל או חברות ביטוח, אם אין הצהרה של ויתור על סודיות רפואית חתומה על ידי המטופל. אלא שבפועל, לצרכים רבים, המוסדות (הן צה"ל, והן ביטוח לאומי, והן חברות הביטוח), מתנים את מתן השירות, או הזכאויות, בחתימה על ויתור סודיות, או דואגים להחתים מראש. התניות ומנהגים כאלו ככלל, מותרים בחוק, והרבה פעמים אנשים חותמים/חתומים עליהן מבלי אפילו לשים לב לכך. לגבי מקרים פרטיים יש לבדוק ספציפית.
 

sense9

Member
מנהל


 
למעלה